![]() |
Mainostilaa tarjolla! Lue lisää. |
|
|
|||
|
|||
|
Harmony ja Samsung?
Olen tässä harkinnut jonkun Logitech Harmony-mallin ostoa uudelle Samsung LCD:lle ja muille vehkeille. Tällainen ongelma tulisi ensin ratkaista, kysymys kuuluu:
Kun Sampassa vaihdetaan tuloa eri laitteiden välillä tulee ensin valita kaukosäätimestä source, jonka jälkeen joko samaa nappia tai nuolia painelemalla valitaan listalta haluttu input, tämä vahvistetaan enterillä ja valikko poistuu painamalla exit. Osaako Harmonyt tehdä tämän? Mielestäni ongelmaksi tullee ettei Harmony tiedä missä kohtaa listaa milloinkin ollaan, jotta voisi esim. sourcea toistamalla päätyä haluttuun kohtaan, esim. TV:stä komponentille, HDMI1:stä TV:lle, Scart inputista HDMI1:lle jne?... |
|
|
|||
|
|||
|
Useimmissa töllöissä jokaiselle inputille on olemassa myös suora komento jota ei välttämättä alkuperäisestä kaukosta löydy mutta pystytään käyttämään tälläisillä yleissäätimillä. En tietystikään osaa sanoa sinun television kohdalla miten on.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ongelman - jos nyt sellaista tossa tulisi - voi kiertää myös "nollaamalla" input-valinnan aina kun telkkari sammutetaan. Toi onnistuu yleensä aina jollain kikalla, esim. valitaan kanava 0 ennen sammutusta. Ton voi siis lisätä aktiviteetin lopetuskomennoksi ongelmitta. Sit kun tietää että aina kun aktiviteetti vaihtuu on input nollattu TVlle, on helppo antaa komennot haluttuun inputiin pääsemiseksi aktiviteetin käynnistyksessä.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ainakin vanha LE40M86 meni aina oikealle inputille harmonylla. En muista oliko discrete-koodi vai ei, homma kuitenkin toimi. En usko Sampan paljon tyyliään muutelleen ja kuitenkin suurena valmistajana on hyvin harmonyn tukema.
|
|
|
|||
|
|||
|
Mulla on Logitech Harmony One ja Samsung LE-46B650 ja hyvin toimii inputtien ohjaus. Ei pompi valikon kautta vaan vaihtaa suoraan oikeaan inputtiin.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeps, Samsungilla tosiaan on diskreetit koodit jokaiselle inputille, niille vain ei löydy Sampan omista kakeista nappeja.
|
|
|
|||
|
|||
|
Kiitoksia vastauksista, eipä sitten ole syytä olla ostamatta "harmoonia".
|
|
|
|||
|
|||
|
Itsellä tommonen 5-sarjalainen 46" samppa ja Harmony One. Ongelma on se, että tuo suora käsky vaihtaa input HDMI3:lle ei toimi, muut pelaa. Tuo 3:nen on siis tuo television päädyssä oleva inputti. Tai itseasiassa telkkari vaihtaa kyllä tuon HDMI3:n päälle, ylänurkkaan tulee ihan oikea inputin nimi mutta signaalia ei löydy, sitten kun painaa "input next" niin kuvakin pompsahtaa ruutuun. Vikaa telkussa ei kuulemma ole, käytin huollossa. Olisiko ideoita?
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
|
|
|
|||
|
|||
|
Siis omassa kakessa ei ole noita suoria input-valintoja, vaan ne on vain harmonyssa.
|
|
|
|||
|
|||
|
Oletko koittanut muutella käskyjen pituuksia? Auttaako helpin painaminen? No, jos ei auta, niin laita siihen aktiviteetin alkuun se "input next", niin toimii...?
|
|
|
|||
|
|||
|
Sorry, luin vähän nopeasti tuon alkuperäisen tekstin.
|
|
|
|||
|
|||
|
Nonii, päivitystä tilanteeseen. Tein aktiviteetin missä tuon hdmi3-koodin jälkeen annetaan vielä inputnext-käsky = toimii. Toki jos tuo inputin valinta jää puolitiehen, ei help-nappi osaa tuota inputnextiä lähettää ja taas saa käydä devicen puoleta kaivamassa sen.
Toinen superraivostuttava ominaisuus on se, että vaikka olen jokaiseen aktiviteettiin määrittänyt käynnistysjärjestykseksi: 1. vahvistin 2. kuvalähde (BD, viritin, konsoli tjsp.) 3. televisio niin silti harmony tyrkkää television ensimmäiseksi päälle, odottaa tuon power on-lagin (mikä on säädetty nyt 5sek) ja sitten tönäsee vasta nuo muut laitteet päälle. Eli nyt pitää kakea pidellä se viisi sekuntia tonne laitteisiin päin = hellasärö nousee nopeasti, muksut on kusessa kun ei kuulukaan muumien äänet tai kuvaa ei tule ollenkaan, you know... |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
|
|
|
|||
|
|||
|
Oletko muuten laittanut viestiä logitechille? Käsittääkseni he pystyvät ohjelmoimaan tuon käynnistysjärjestyksen, vaikka sitä ei itse pystykään tekemään. Minulla on siis itselläni ihan sama ongelma mutta en ole ehtinyt asiaa kysymään...
|
|
|
|||
|
|||
|
Mahtaako näitä diskreetti-koodeja löytyä jostain internetin syövereistä?
|
|
|
|||
|
|||
|
Kuinkahan Samsungin le40b535:n teksti-tvstä pääsee pois?
edit: onnistuihan se viimein. Asensin uuden komennon Samsungin kaukosäätimestä, komento oli TV-nappi (jolla siis poistutaan teksti-tvstä). No nyt se komento on sitten stop-napissa ja kaksi kertaa laitteet -> tv :n alla... No ainakin nyt pääsee teksti-tvstä pois. Aika epäselväksi jäi minulle noiden komentojen lisääminen. Sen todistanee se, että tuo sama käsky on nyt kolme kertaa kakessa. Last edited by elokuvatus; 27-11-2009 at 13:48. |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Olethan huomannut että lisätoimintoihin voi itse laittaa oikeastaan mitä vain ja nimetä toiminnot kuinka vaan haluaa. |
![]() |
|
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|