On, mutta silloin tosiaan kannattaa ottaa huomioon että joillain kuluttajilla (mm allekirjoittanut) riittää viitseliäisyyttä kikkailla noilla tarjouksilla- ja näistä johtuen en täydellä hinnalla tilaa mitään. Mulle ei **ttuilla
Itse laitoin jo päivällä mailia Hifimaailmalle, että perun tilaukseni. Syyksi laitoin juuri sen, että vanhana tilaajana en suostu maksamaan enempää kun uudet. Laitoin myös perään, että mikäli jatkavat tilausta samaan 39 euron hintaan niin tilaus voi jatkua. Näkyyhän siellä olevan kuitenkin se sama tarjous uusille voimassa. Mitään eivät ole vielä vastanneet. Jos ei muuten niin perutaan sitten ja tilataan kuukauden päästä uudestaan. Lehti oli sisällöltään oikein mainion oloinen, sen tarkemmin en vielä lukenut.
Mitä enemmän lehdellä on tilaajia sitä halvemmalla sitä voidaan myydä koska muuttuvat kustannukset ovat olemattomia verrattuna kiinteisiin. Halpa tutustumishinta houkuttelee lisää lukijoita. Se mahdollistaa siten (ainakin pidemmän päälle) halvemman hinnan myös kestotilaajille. Jos tutustumisalennusta ei olisi, tilaajien määrä olisi todennäköisesti pienempi. Tällöin kestotilaus olisi kalliimpi. Kumpi näistä on parempi järjestely? a) Kestotilaus aina esim. 69 € vai b) Tutustumistarjous 39 €, sen jälkeen 59 € Vaihtoehto a) maksaa 10 vuodessa 690 €, vaihtoehto b) 570 € (olettaen että hinnat eivät muutu tänä aikana esim. inflaation takia). Vaihtoehdossa a) lukijoita lehdellä on hieman vähemmän. Tämä on yksi esimerkki siitä miten oman edun tavoittelu johtaa kaikkien tappioksi. Epäitsekkyys palkitaan siis vain jos kaikki muutkin ovat epäitsekkäitä. Mitä tehdä? Ehkä pitkäaikaisia kestotilaajia kannattaisi palkita jollain tavalla? Tällöin tutustumistilauksen "uusiminen" vuoden välein ei olisikaan niin kannattavaa.
Paitsi että se ei mene niin ja hinnoilla on tapana vaan kasvaa, ei ne asiakkaan hyödyksi tee lehteä halvemmaksi, koska aina pitää saada enemmän ja enemmän voittoa. Jos olisit Sanoma Magazines toimittaja, niin uskon että silti et alentaisi vuoden hintaa kestotilaajille. Seurauksena tulisi potkut, sillä 10€ alentaminen kaikille asiakkaille tiputtaisi tuloja huomattavasti. Mikrobitillä taisi olla yli 150.000 tilajaa, onko lehden kestotilaus hinta tippunut? Milloin on tarpeeksi tilaajia??? Taikka TM:lla?
Joo, tosin tuppaavat toimitukset ja muut kulut kasvamaan, kun tavoitellaan enemmän ja enemmän lukijoita. Vähän luulen, että Hifimaailman tuotoilla ei vielä ökymerksuja ostella.
Ensimmäinen huomio: päätoimittaja vaihtui. Noin muuten: todella loistava numero. VLSI, gradient, paljon skobeja ja tietysti HD tykkitesti. Tulee varmasti luettua hiirenkorville
Toivon Zipmania seuraavaan Hifimaailman pääkirjoitukseen, reaaliäänentoisto -osaston vastaavan päätoimittajan roolissa.
Hintojen kasvu on kiinni tuotteen hintajoustosta ja kilpailusta. Jos hintajousto on iso niin kyllä hintaa kannattaa tiputtaa ellei myyntikate ole pieni jolloin myynnin lisäyksen pitäisi olla valtava kattamaan kiinteät kustannukset. Perustelin tutustumistarjouksen logiikkaa enkä laskisi hintaa 10 €. Tekisin kuten nyt tehdään. Mikrobitin ja TM:n hintajousto lienee olematon joten Sanoma Magazines kerää voiton. Hifilehtihän tapettiin koska ei tuottanut tarpeeksi.
Ei vaan halusivat jälleen kerran maksimoida tuloja ja vähentää menoja. Miksi tehdä kaksi lehteä kun voi samat jutut pistää yhteen, säästyy paperia! Ja utopisissa unissan luulivat että ihmiset nielaisee sen mikä eteen tuovat ja etteikö kukaan uskalla perustaa uutta hi-fi lehteä.
Kerro meille laitapuolen kulkijoille sanan "reaaliäänentoisto" merkitys? Onko se jokin numeroarvo tai viisarin asento jonka mittarista näkee?
Insinöörihifiä? Vain mittausten perusteella voi saada optimaalisen toistokäyrän.... äänenlaatu on sitten ihan eri asia.... kohta kaikilla kuulostaa laitteet samalta kun käytetään samoja mittaus ja säätö vermeitä