Missä vaiheessa se sulle tarjosi/pakotti euroja? Tein juuri leikkitilauksen menemällä tilauksen hyväksymissivulle asti. Ei näkynyt euroja.
Häh? 10 sekuntia sitten testasin, ja ainakin ihan "place you order" näppäimen painallusta vaille meni ihan dollareina, eikä euroista mitään puhuta.
Eilenkin pystyi vielä maksamaan taaloilla. Siinä viimeisellä sivullahan tuon saa(tai ainakin sai) vaihdettua sieltä oikeesta reunasta, hinnan alapuolelta. Amazonin omilla vaihtokertoimilla on - yllätys yllätys - aika heikko kurssi.
Oikeassa olet, jostain syystä en noteerannut tuota "Switch currency"-nappulaa viimeisellä tilaussivulla. Olisikohan ollut niin, että tammikuussa vielä tarjosi oletusvaluutaksi taaloja.
Blu-ray tilaus sujui niin mainiosti (ja halvasti), että innostuin muutamaa peliäkin tilaamaan, mutta niihinhän lävähti 20-40 posti-/käsittelykulut päälle! Mikäs tuossa on ideana? Ei antanut sivusto vaihtaa postitustapaakaan.
http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=200039720#restrict Syytä tuolle ei-mediaksi luokiteltavan matskun postitustavalle on kyllä hankala keksiä. Pelikö ei muka ole mediaa
Pistin Amazonille palautetta ja sieltä tuli puoliautomaattivastaus luultavasti joltain Intiassa istuvalta "asiakaspalvelijalta". Tuohon taas mitään kunnon syytä löytynyt. Taitaa olla valmistajat taustalla, haluavat kontrolloida milloin ihmiset saavat ostettua pelejä. Tuskin jenkeissä asuvat joutuvat maksamaan lisää pelien lähetyksestä? Tuleeko tuo sama lisä euro-amazoneista (de, uk)? Kyllähän tuollainen pelleily pistää harmittamaan, mutta ei tuollaista monoliittia vastaan jaksa alkaa tappelemaan tälläisestä asiasta. Jos nyt kiusaksi vielä pistäisi yhden viestin. :king:
Amazon.co.uk on uudistunut hieman ulkoasuaan. Ääliömäisyyttään ovat poistaneet suoran linkin wishlistiin. Meikäläisellä on tapana suunnilleen joka päivä tsekata oma wishlist jos siellä on jotain halpaa. Nyt oma wishlist pitää etsiä kuin kenen tahansa lista hankalasti V*ttu!
Ainakin mulla linkki toivomuslistaan näkyy ihan nätisti ihan ylimmäisellä rivillä, siinä ostoskorilinkin vieressä. Tuota tarkoitusta varten mä olen sortunut väärinkäyttämään ostoskorin "saved items"-toimintoa. Silloin Amazon aina ostoskoria avatessa ystävällisesti kertoo kaikkien hilkulla olevien hankintojen hintamuutokset, ilman että tuhlauslistaa tarvitsisi itse käydä läpi.
Kyllä dollarimahdollisuus on edelleen olemassa. Kun olet valmis tekemään tilausta, niin siinä oikealla on nappi "Switch Currency". Sen avulla voit valita Eurot tai Dollarit. Kumpi sitten on edullisempi, riippuu siitä mitä kurssia luottokorttiyhtiö käyttää (jota ei näe mistään) versus Amazonin käyttämä kurssi (joka näkyy yhden napin takaa). Se hyvä puoli tuossa eurolaskutuksessa on, että tietää tilauksen loppusumman heti tilausta tehdessä.
Ilmeisesti pitää tilata jatkossakin Amazon.comista halvemmalla (eli hitaammalla) toimituksella, sillä Alfred Hitchcock - Signature Collection tuli Atlantin yli 7 päivässä.
Tein Amazonista ensimmäisen tilauksen kesäkuun alussa. En ole vieläkään saanut pakettia vaikka en käyttänyt hitainta kuljetusta. Ensimmäisen tilauksen jälkeen olen tehnyt monta uutta tilausta, jotka tuli perille 4-8 arkipäivän sisällä. Kadonnut paketti maksoi alle 35 euroa joten tullin voi unohtaa. Olen odottanut siis yli kuukauden tätä pakettia. Kysysin tätä Amazonista ja minun pitää vielä odottaa pakettia muutaman päivän. Joku on varmaankin varastanut paketin postiluukusta
Tuo on sitten niin todella inhottava juttu. Itsellänikin noita on tapahtunut (suuri tilausmäärä, mutta nämä tapaukset tosin laskettavissa tosin yhden käden sormilla...) ja tosiaankin avainsääntönä lienee se, että jos ei paketti ole tullut kahden viikon sisällä (expedited) toimituksesta niin silloin se on kadonnut postissa. Kuukauden päästä voikin sitten jo alkaa ottamaan yhteyttä Zmazonin aspaan ja pyytämään uudelleenlähetystä. Onneksi Amazonin aspa on hyvin auttavainen näissä asioissa ja ikinä ei ole ollut ongelmia näiden asioiden sujuvuuden kanssa. Kävi tässä muuten viime kerralla hauskasti: lähetys oli ollut reissussa yli kuukauden --> ilmoitus kadonneesta lähetyksestä aspaan --> uusi lähetys --> parin päivän päästä tulikin puljusta tieto, että alkuperäinen lähetys oli heille palautunut toimittamattomana ja korvaavat sen jos sitä ei oltu jo tehty. Harva paikka hanskaa tietottamisen ja asiakaspalvelun yhtä hyvin.
Tänään kävi hauskasti, kun hain postista Amazonista tulleen paketin. Paketti oli isossa säkissä ja säkissä luki minun nimeni ja puhelinnumero. Säkissä oli myös jokin lappu josta kävi selväksi, että paketti oli ainakin Jamaikalla käynyt. Ei muuta kuin kotiin ja säkkiä avaamaan. No sieltä sitten löytyi paketti missä luki aivan toisen ihmisen tiedot. Joku Sakari Oksanen, asuinpaikka Shanghai Kiina... Ei muuta kuin takaisin postiin ja hauskuuttaan postitätiä joka soitti oitis apua. Pistävät sitten paketin takaisin asiakaspalautuksena. Toivottavasti Sakari tekee samoin myös minun paketilleni.
Tänään heräsin kun postipoika soitti ovikelloa aamulla yhdeksän aikaa. Lykkäsi säkin ja uuden Episodin käteen ja lähti meneen. Enhän mää siinä unenpöpperössä mitään tarkemmin katsonu. Säkki lattialle ja vessaan lukeen Episodia. Vessassa tuli kuitenkin outo olo. Ihan kuin minä olisin nähnyt saman säkin joskus ennekin. Ei muuta kuin perse puhtaaksi ja varovasti raottaan vessan ovea. Ei jumalauta! Sama saatanan säkki oli tehnyt paluun... :OI Päivällä sitten taas postiin postitätiä hauskuuttaan. Sanoin siinä sitten, että jos se vielä kerran tulee, niin sitten mää kyllä pidän sen...
mitenkäs amazonissa ( englannnin puolelle) kun tuotteessaa lukee jotta delivery only in UK niin onko tuo ehdoton? kun haluisin tilata tuolta tuollasen logitech harmony 555 kaukosäätimen niin olisiko sitä mahdollista saada?