Nyt odotellut 50min Sampo pankin palvelunumerossa ja kuunnellut englannin kielistä viestiä "all of our service providers are busy at the moment, please wait...":grr: Hintaa tälle huville on 0,3Eur min. + ppm, joten siinä mielessä on hyvä mieli kun saa mahdollisuuden omalta osaltaan paikkailla Danske bankin luottotappioita. Pieniähän ne meikäläisen avustukset tässä asiassa on, mutta Sampo pankillahan on vielä tänään 800.000 kaltaistani ääliötä. Mikäs olisi vielä ihan suomalainen pankki? Voisin mielelläni viedä asunto yms. lainani korot jonkun kotimaisen pankin tilille.
Sedatorin kanssa siinä samoilla linjoilla, että yhden yhdistyksen rahastonhoitajana ihmettelen kuukausittaisia lähes kymmenen euron pankkimaksuja. Tilitapahtumia on 10-20 kpl kuukausittain ja muut palvelut paperilaskua myöten on karsittu minimiin. Jos esim. POP tai Tapiolalla on ilmainen rahojen säilytys ja siirtäminen, niin ihan kiva potti säästyisi vuosittain.
Itselläni toimi, muutaman laskun pistin maksuun. Ainoa ongelma oli Firefox 3 Beta 4, joka kaatui hieman ennen sisäänkirjautumista.
Niin tuota... Mikäs tässä olikaan nyt se ongelma? Sampo pankin (joka omaa minun ja perheeni jäsenyyden) korko- yms. politiikasta voi olla montaa mieltä, mutta ymmärsin, että ketjun otsakkeen mukaisesti Sedatorilla kiehuu Sammon "ruuhkan" takia. Kysehän nimittäin juuri on siitä, että Sampo pankin omistus vaihtui, ja (olikose) viime torstai-illasta lähtien systeemejä on uusittu. Sampo on tiedottanut asiasta moneen kertaan sivustoillaan sekä kirjeitse, ja kun Sampo tosiaan on suosittu pankki Suomessa ja tänään on ensimmäinen päivä milloin "uudet systeemit" toimivat, niin ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista ruuhkiin tai siihen, että Sammon sivusto lagaa/ei toimi vielä kunnolla (verkkopankki toimii jotenkuten); asiasta tiedotettiin.
Juuh, voisin olla sitä mieltä, että ruuhka on tällaisissa järjestelyasioissa hyväksyttävää (mitä se ei muuten ole), mutta kun jo viime viikolla yritin hoitaa laina-asioita, niin silloin neuvottiin ottamaan yhteyttä uudelleen "kun ollaan saatu uusi järjestelmä käyttöön". Joten tästä syystä olen nyt jonottanut 1h 55min. Tunnin jälkeen katkaisivat minut linjalta, joten tod.näk. ulosheitto on minuuttien kysymys. Ehkä tässä tuo koko Sampo-Danske Bankin toiminta kiehuttaa:grr: Olen muuten jo katsellut noita pankkeja, ja tuo OP yhtymä näyttää tällä hetkellä parhaimmalta. Tällä hetkellä kuitenkin näyttää siltä, että en pysty lopettamaan tilejäni ja lainojani tuolla Sammossa, kun sinne ei enää saa yhteyttä.
Ahaa, tästä on siis kyse. Tiedän kokemuksesta mistä puhut, sillä itselläkin oli tässä ennen systeemien uusimista tehdä muutoksia Sampo-profiiliini, mutta tosiaan pyysivät tulemaan saman asian kanssa takaisin uusimisen jälkeen. Tänään sitten yritin taas uudestaan paikan päällä hoitaa asioita, mutta virkailija tuli neuvomaan minua käymään parin päivän päästä uudestaan (ruuhkan takia, ja myöskin ilmeisesti sen takia, että systeemeissä voi olla vielä bugeja/tottumiskysymyksiä). Onhan tuo kieltämättä vähän inhottava tilanne, mutta toisaalta nyt puhutaan aika lyhyestä ajasta minkä asiakas joutuu tämän uumisen takia odottelemaan.
Jos on etukäteen kerrottu muutoksesta. Ja varmaan joka uutisissa on ollut juttua että systeemit jumittaa, niin miksi sinne pitää puolen miljoonan ihmisen soittaa sinne yhtä aikaa ja kertoa heille että systeemi jumittaa? :OI
Ei siitä tarvitse huolehtia, kyllä ne uudessa pankissa hoitaa lainojen siirron ja tilien lopettamisen entisestä pankista.
Sain tiistaiyönä noin klo 01-02 aikoihin maksettua yhden "roikkuvan" laskun ilman ongelmia. Mutta, verkkopankin tiliote (otot/panot jne) näytti melkein tyhjältä, vaikka pitäisi olla pitkä lista tapahtumia (maksan yleensä ostokset kortilla). Pitänee katsoa tilannetta huomenissa uudelleen. Tällähetkellä Sampopankin etusivulta puuttuvat kokonaan ääkköset; :thumbsup:
Kuvitelkaa mitä seuraisi, jos Samperon Pankkipellet päästettäsiin suunnittelemaan avaruussukkuloiden softapäivityksiä. 100% sukkuloista tulisi murusina alas. Nyt tulee vain 50% kun NASA hoitaa softapäivitykset. Kotisivuja lainatakseni: ei hyvlt nyt tllainen shlminen. (panin liitteeseen äskeiseltä riviltä kateisiin jääneet ääkköset) Sille taas ei oikein voi mitään, että serverit ovat tukossa, sehän voi tapahtua ihan jokaiselle firmalle, jos palvelun käyttäjiä on tilapäisesti liikaa jollain hetkellä. Mutta tähänkin olisi pitänyt varautua ennakolta, kasvattamalla konekalustoa ja nettiväyliä moninkertaisiksi, tilapäisesti vaikkapa viikon-kahden ajaksi. Kasvatetaanhan kapasiteettia mm. äänestysten ajaksi missikisoissa ja muissa tv-ohjelmissa, joissa kansa äänestää puhelimitse/netitse.
Harvinaisen huonosti tuntuu olevan tuo sivujen muutostyö toteutettu, vaikka sille oli varattu ruhtinaalliset 5 päivää. Itse en oikein pidä noista uusista sivuista, sillä ne eivät tunnu olevan aivan yhtä selkeät ja helppokäyttöiset kuin vanhat, logout -nappiakin piti ihan etsimällä etsiä.
Samaa mieltä. Yleisesti ottaen tuo uusi verkkopankki on huomattavasti epäselvempi. Toisaalta, parannuksiakin on tehty kuten se, että nyt ei tarvi mennä saajaluettelon kautta, jos haluaa käyttää tallennetun saajan tietoja, ja se, että enää ei tarvi maksun varmistamiseksi ottaa "avainkortista" kuusinumeroista numerosarjaa vaan riittää pelkkä verkkopankin (muuttumaton) salasana.
Onpas ihmisten hermot kireällä. Haukkuminen on kivaa ja sitä tuntee itsensä niin erinomaiseksi, kun sitä tekee netissä niin saa vielä paljon lukijoita. Asia oli hyvin tiedoitettu asiakkaille joten siihen olisi luullut jokaisen varautuvan, pysyvän poissa sivuilta ja ymmärtävän että isossa muutoksessa ei kaikki aina mene ihan kuten on suunniteltu. Kiitos vaan nimityksestä. On meissä ääliöitäkin näköjään aivan liikaa. Korot on vietävä samaan pankkiin josta on saanut lainan. Korjaan, ottanut lainan.
Mitä tällä tarkoitat? Meinaatko, ettei yksityisasiakas voi enää lainannoston jälkeen kilpailuttaa lainoja tai vaihtaa pankkia? Ei se taida ihan niin mennä.
Arvelluttaa tuo uusi, kuuleman mukaan halpatyönä teetetty, verkkopankki, jonka toteutuksena mm. Javaa ja JavaScriptiä. Tilit nyt sitten tanskalaisten (danske bank) järjestelmissä... Viestintäjohtaja julkeaa vielä vähätellä maksuongelmia: http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=46&news_id=20088462 Taitaa pankki vaihtua muutenkin johonkin halvelmpaan, suomalaiseen pankkiin.
Paras vitsi irtosi eilen kun menin Sämpön etusivulle. Tuli vain ilmoitus että sivuissa on ongelmia ja vieressä oli linkki "kirjaudu verkkopankkiin". Sen verran herätti luottamusta, että en kirjautunut. Pitää kaydä katsomassa pölyn laskeuduttua josko sinne tilille olisi päivitysten johdosta tullut vahingossa ylimääräistä pätäkkää
Pankkia saa varmaankin vaihtaa milloin vaan ja kilpailuttaa vaikka kuinka mutta minä olen joutunut maksamaan korot aina lainan antajalle. Jos nykyään saa ottaa lainan yhdestä pankista ja maksaa sen korot toiseen pankkiin niin siitä en tiedä mitään. En ole tutustunut lainojen ehtoihin viimeaikoina. Jos yksi naapurini lainaa rahaa toiselle naapurilleni, olisi toki kivaa jos lainan saaja maksaisi korot minulle.