Tässä on kuitenkin se eroavaisuus, että asiakkaalla - puheidensa mukaan - ei missään välissä ole ollut asiallisesti toimivaa laitetta.
En mene katteista sanomaan mitään, mutta on olemassa sellainenkin asia kuin "good will" jota fiksuissa yrityksissä joskus sovelletaan. Kyllähän OP:lla on tässä ihan validi pointti, että hänen telkkunsa arvo voi jonkin verran laskea, joten verkkokauppa voisi hyvittää esim. lahjakortilla.
Niin mutta minkäs teet, jos myyjäliike - jolla tietenkin kuuluisi olla asiasta parempi tietämys - kuukausikaupalla huolimattomuuttaan/asiantuntemattomuuttaan/kusettamisen ilosta väittää, että vika on muualla kuin itse laitteessa?
Eikös tässä ollut käynyt niin että kuluttaja esitti epäilyksensä tuotteen virheestä: "taitaa olla töllös vikaa". Tähän myyjä vastasi: "jos vika ois jossain muual". Tämän jälkeen ei piiiittkkääään aikaan keskustelua käyty. Olisi kovin eri asia jos kuluttaja olisi toistuvasti esittänyt epäilynsä tuotteen virheestä myyjälle, ja myyjä säännönmukaisesti olisi tämän virheen kieltänyt.
Ei se kyllä noin mennyt. Mistä sinä muuten keksit väittää tuollaista? Ja pitäisikö kuluttajan olla tv-teknikko? Asia on / ei ole edennyt. Ilmoitin viime tiistaina (siis kuusi päivää sitten) Verkkokauppa.com'iin, etten ehdi tappelemaan asiasta. Ja pyysin toimittamaan heidän jo varaamansa vaihtokoneen minulle (kone siis oli heillä jo toissaviikolla). Kysyin myös, mitä "tehdashuollettu" käytännössä tarkoittaa, ja kuinka totean ko. koneen olevan "tehdashuollettu" - eikä vain toinen rikkinäinen suomessa "huollettu" laite. En ole saanut vastauksia meileihini tämän jälkeen. Eikä vaihtokonettakaan ole toimitettu. Perjantaina (kolme pv sitten) iltapäivällä soitin firman omistajalle, joka hiiltyi yhteydenotosta, ja ilmoitti heidän hoitavan asian sähköpostilla. Eipä ole kuulunut... :thumbsup: Näin toimii Verkkokauppa.com. PS. Numero löytyy numerotiedustelusta, jos on kyseltävää vastaavista asioista.
Ohhoh, aika yllättävää. Luulisi firman omistajan tai toimitusjohtajan ymmärtävän, että jos asiakas soittaa suoraan hänelle, niin silloin ei ole aika sydämistyä vaan ottaa asia vakavasti, sillä asiakas ainakin tekee niin koska on kokenut että ei mistään muualta saa apua. Ja vaikka kyseessä olisi tämä myyttinen "hankala asiakas", niin kyllä fiksu omistaja tajuaa että järkevin reitti ulos hankalasta tilanteesta on koittaa hoitaa asia joutuisasti pois alta, vaikka sitten pieniä myönnyksiä tehden.
Perustui oletukseen, ei faktoihin. Et ehdi vai.... "Olen menossa asiassa juristini kanssa eteenpäin, vaikka Salmisaareen asti. " lukee ensimmäisessä postauksessa.
Juu, tilanne on muuttunut. Nyt en todellakaan ehdi. Suositus pitäisi ottaa ensin Kuluttajavirastosta - käytin neljä päivää sinne jonottamiseen, enkä päässyt edes oikeaan jonoon... kun samalla tuli muitakin kiireellisiä asioita, jostain pitää priorisoida. Ja tämä erä jää ottelematta, ikävä kyllä. Sorry stuugi, jos tuotin pettymyksen.
siis järki voitti. joskus kannattaisi oikeasti miettiä asioita kaksi kertaa ennekuin repii peliverkkarit ja uhkaa "pistää isot pojat asialle"... Ja lievennyksenä edelliseen kommenttiin, verkkokauppa on toiminut asiassa huonosti/surkeasti tietyissä asioissa, ainakin täällä kerrotun perusteella, mutta lopputulos lienee ok....
tuo usea soitto omistajalle/ tj:lle jostain telkkarista kertoo jo arvostelukyvyn puutteesta, työntekijöiden nimen postaminen samoin... asenteellinen kirjoittelu mönjästä kertoo minulle lisää..
Sain huolletun telkkarin kotiini. Puolet (yht noin 50 cm) yläreunuksen kehyksestä oli täynnä liimatahroja. Ei mitään pientä (kuvat on). Lähetin kuvat Veeralle Verkkokauppa.comiin, joka totesi asian olevan loppuunkäsitelty, ja liimatahrojen puhdistuksen kuuluvan minulle. Liimat lähtevät mm. ruokaöljyllä, mutta ei se voi minun hommani olla, hieroa niitä pois. Kun kytkin tv:n kiinni, totesin siinä saman vian kuin alunperin palauttamassani koneessa. Oletan, että kaikissa saman tyypin telkkareissa on sama vika... Nyt saas nähdä, mitä tapahtuu.
Myyjä olisi voinut tarjota laitteelle maksutonta huoltoa kohtuullisessa ajassa. Taisi olla helpompi putsata itse, vaikka ei sinun homma ollutkaan. Ylen tekstitys ei näy jos käy teksti-tv:n puolella? Näkyykö jos vaihtaa vaikka toiselle kanavalla ja takaisin? Jos noin toimisi niin voisin sanoa että virhe on korkeintaan vähäinen, ellei jopa ominaisuus.
Vai sillä lailla. Hyvä, että löysin tämän ketjun ennen kuin ehdin tilamaan tuolta tavaraa. Verkkokauppa.comin edustaja voisi hiukan perustella, minkä tähden kyseisten liimatahrojen poisto kuuluu asiakkaalle.
Ominaisuus??? :thumbsup: Nythän vasta vitsin murjaisit... :hitme: Kaipa kaikki sentään olettavat, että tekstitys pysyy päällä?? Tämän virveen myöntää sentään Verkkokauppa.comkin. Mutta ei stuugi...
Olennaista kai virheen määrittelyssä on se että kuinka paljon se haittaa normaalia käyttöä. Et vastannut kysymykseeni siitä miten ongelma korjaantuu. Pitääkö käyttää jopa virrat pois vai miten tekstin saa takaisin?
Ai niin, nää Stuugin kommentit täytyy suhteuttaa siihen, että Stuugi työskentelee Verkkokauppa.com'in reklamaatio-osastolla. Ja lähettelee näitä samoja viestejä myös sieltä asiakkaille.
Kumpikaan esitetyistä väitteistä ei pidä paikaansa. Kaikki mielipiteet ovat omiani eivätkä edusta mitään muuta tahoa tai organisaatiota. Osallistun keskusteluun yksityishenkilönä. Odotan edelleen vastausta kysymyksiini. Loppuivatko argumentit jo?
Voisitko sanoa mikä on tarkka vika, joka tässä mallissa esiintyy ja saako sen poistettua itse jollakin tavalla?