Tuota, ei kyllä parhaalla tahdollakaan löydy mitään sellaista että sinä olisit perustellut yhtään mitään. Sen sijaan on kyllä melko monella eri tapaa selvitetty perustellen että ominaisuudesta puhuminen on tässä yhteydessä on perusteetonta ja harhaanjohtavaa.
Etpä ole kylläkään perustellut mitään. Väittänyt yksitoikkoisesti sitäkin sokeammin. Mistä moinen rakkaus Verkkokauppa.comiin?
Nähdäkseni tässä asiassa ei ole Verkkokauppa.comilla muuta osaa eikä arpaa kuin, että ovat sattuneet myymään television, joka ei miellyttänytkään ostajaa. Kommunikaatio ei ole selkeästikään onnistunut, mistä en kyllä tämän ketjun perusteella menisi yksinomaan syyttämään vk.comia (vaikka asiakasta pitää lähtökohtaisesti palvella asiallisesti). Minulla ei ole mitään erityisiä sympatioita ko. liikettä kohtaan, mutta aina olen sieltä asiallista palvelua saanut (sähköpostitse). Myyjäliikettä on turha lähteä kyykyttämään asiasta, joka on valmistajan heikon softakehityksen tulosta. Myyjäliike ei sille yksinkertaisesti voi mitään, mutta toisaalta ei tuo nyt ole sellainen vika joka voisi johtaa kaupan purkuun, kyllä sen sen verran vähäpätöiseltä kuulostaa. Hinnanalennuskin on kyllä IMO kaukaa haettu. Jos nimittäin sille tielle lähdettäisiin, niin mistä kaikesta asiakkaat olisivatkin hakemassa hinnanalennusta? En minä ainakaan alkaisi liikkeen omistajana sellaiseen rumbaan. On valitettavaa, että tuollaisia "ominaisuuksia" on liikkeellä, mutta viime vuosien digiboksirumba on osoittanut, että puutteellisesti toimivia laitteita ostetaan ja niiden kanssa pystyy elämään. Tietokoneohjelmistot ovat lähes kaikki kuvatunlaisia, eli moni toiminto on yksinkertaisesti suunniteltu päin p*rsettä, mutta minkäs teet. Itse olen pari vuotta elänyt Medionin tallentavan digiboksin kanssa, jonka tekstitysten ajoitus oli pielessä viime talven ohjelmistopäivityksiin saakka (sekä valmistajan että YLEn muutokset ilmeisesti lopulta korjasivat ongelman). Tiesin ostaessaeni, että laite ei ole täydellinen. Edelleen laitteessa on asioita, joiden tekeminen on päivittäisessäkin käytössä hieman työlästä, mutta kun hinta oli kohdallaan, en nähnyt asiakseni lähteä vaatimaan kaupan purkua.
Yllä erittäin pätevää tekstiä, kyseisen television viat eivät todellakaan ole verkkokauppa.comin aiheuttamia. Syyttäisit mielummin viewsonicia ja pyytäisit heitä tekemään tv:lle jotain, päivittämään ohjelmistot uusilla joissa moista ominaisuutta ei ole.
Jos myyjäksi alkaa, niin on kestettävä myös kuluttajansuojalain seuraukset. Kyllä se on lain mukaan myyjä, joka on ensisijaisesti viallisesta tuotteesta vastuussa. Myyjä voi sitten reklamoida Viewsonicia niin paljon kuin lystää, mutta ostaja asioi vain myyjäliikkeen kanssa. Juoksupojaksi huoltojen, maahantuojien ja valmistajan välille ei kannata alkaa. Isäni osti Finluxin television juuri ennen ko. firman konkurssia. Siihen tuli vikaa ja myyjäliike sen joutui korvaamaan, kun valmistajaa ei enää ollut.
Kuluttajansuojalain mukaan minulla ei ole mitään suhdetta maahantuojaan tai huoltoon. Kaupan olen tehnyt Verkkokauppa.comin kanssa. Sen kanssa asia hoidetaan siis loppuun saakka. :king:
Kyseessähän on loppupelistä vain rahasta. Suurin osa kuluttajista pitää pikkuvikoja hyväksyttävinä tai ei jaksa kinuta myyjän kanssa vikojen korjauksesta. Valmistajat tietävät sen ja siksi säästävät laadunvalvonnasta. Jostainhan sitä on tingattava että hinnat saadaan alas. Arvatenkin aloittajankin viewsonic oli halvin / halvimpia mitä löytyi? Sille on syynsä miksi kulutuselektroniikan hinta laskee koko ajan samalla kun muut tuotteet maidosta autoihin kallistuvat.
Muuten sen enempää asiaan kantaa ottamatta täytyy sanoa, että minua hämmästyttää tällainen kommentointi. Kuinka hölmöksi täytyy vajota, että ostaa kalliin elektroniikkalaitteen ja kun se ei toimi oletetulla tavalla, niin kuittaa sen "ominaisuutena". Ei ole ihme, että elektroniikkavalmistajat laskevat markkinoille keskeneräisiä ja huonosti kestäviä tuotteita, jos osa kuluttajista nielee kaiken paskan ja toimii ilmaisena tuotekehittäjänä.
H&M:n paita 5 Euroa, Viewsonicin telkku 800 (?) Euroa. Olisko näillä nyt kuitenkin joku ero? Olen kerran soittanut Kuluttajansuojaan telkun takia ja siellä täti sanoi, että viaksi lasketaan sellainen, jos televisio ei toimi niinkuin sen oletetaan toimivan. No, oletammeko me, että tekstitys on päällä toimivassa televisiossa vielä teksti-tv:ssä käymisen jälkeenkin? Niinpä. Eli laitteessa on vika.
Tämä ei pidä paikkaansa. Tuote on virheellinen jos se ei vastaa sovittua. Yksittäisen kuluttajan oletukset ja odotukset eivät ole tuotteen virheitä. Olen myös sitä mieltä että tuotteessa on virhe. Kysymys onkin että oikeuttaako virhe kaupan purkuun vai hinnanalennukseen.
Tuotteen hintaluokka on ehkä pikkaisen eri, joten odotettavissa oleva elinikäkin luonnollisesti poikkeaa. Toisaalta ne muutamat kympin rievut, joita on hm:stä tullut ostettua, on kyllä kestänyt huomattavasti paremmin kuin mikään vk:sta ostamistani tavaroista.
Hyvä Stuugi (alias Verkkokauppa.comin henkilö), Sinä et voi määritellä noin vaan virheen suuruutta. Kun minä käytän paljon teksti-tv:tä, on virhe minulle suuri. Sellaiselle joka ei käytä teksti-tv:tä lainkaan, virhe voi olla vähäinen. Mutta virheen suuruuden tai "vähäisyyden" määrittelee joku muu kuin Verkkokauppa.com, tai kaupan reklamaatiopäällikkö N.N., tai esim. Stuugi. Sen määrittelee esim. minä. Television käyttäjä. Näihin perusteluihin ottaa sitten kantaa Kuluttajariitalautakunta ja viime kädessä KO. Että sen verran tarkennusta, Stuugi. Ja se, että olette tarjonneet minulle nyt 10 % hinnanalennusta, ei muuta asiaa. Turha markkinoida ehdotustanne täällä "mielipiteenä", Verkkokauppa.comin reklamaatiokäsittelijä Tuukka Seppä, alias Stuugi.
Jos se on ominaisuus, se on niin suuri poikkeama yleisestä normista, että siitä pitää erikseen mainita.
Kuinka hyvää käytöstä on liittää internetin keskustelupalstalle ihmisten oikeita nimiä sekä titteleitä? ¨Huoh
Katsopa tämä viesti, jossa stuugi antaa ymmärtää, ettei edusta verkkokauppa.com:ia. Mikäli Tindrumin väite pitää paikkansa, kaveri on ansainnut julkisuuden. Pyydän ylläpitäjää tarkistamaan tilanteen.
Jep. Selvyyden vuoksi: "Kumpikaan esitetyistä väitteistä ei pidä paikaansa. Kaikki mielipiteet ovat omiani eivätkä edusta mitään muuta tahoa tai organisaatiota. Osallistun keskusteluun yksityishenkilönä". "Odotan edelleen vastausta kysymyksiini. Loppuivatko argumentit jo#? Reply With Quote Odotan luotettavaa selvitystä. ?
Ja nyt Verkkokaupan työntekijät luovat uusia niccejä (tai käyttävät vanhoha säästettyjä) kommentoidaksen kaikkia keskusteluita... Joten, lue varauksella netistä lukemiasi kommentteja hyvästä palvelusta, hyvästä tavarasta... Verkkokauppa.com varoitus!