Valitettavasti paljon kuullut samanlaista palautetta monelta asiakkaalta liittyen Kuvan ja äänen-palveluun. Mukava kuulla, että Gigsun palveluun olet ollut tyytyväinen
Jep, 2 kpl 210 x 90 cm hieronnalla, jolloin tulee myös langaton kauko-ohjaus. Rungon ja patjojen viimeistely on huippuluokkaa ja painoakin ihan eri malliin, kuin kalustetalojen Romanialaisilla tarjousmalleilla. Ai mitä maksoi.....8000,- € - onneksi oli luottotiedot kunnossa ja sai rahoituksen. Alussa kesti ~ kuukauden tottua nukkumaan eri tuntuisessa vuoteessa. En ole katunut hankintaa päivääkään, sillä esim 10 vuodessa tulee nukuttua ~ 10 x 365 x 8 h = 29 200 h --> 1216 päivää = 3,3 vuotta. p.s. Päiväpeittoa oli vaikea löytää tuon kokoiseen, mutta Stoccalta löytyi vihdoin viimein ~ 290 x 290, jotta saa sivutkin piiloon.
En nyt ihan ymmärtänyt. Tilasi FullHD:n ja maksoi sen. Sai HD Readyn. Ok, Gigantti toimitti väärän tuotteen. Miten tähän liittyy tuo viimeinen lause?
Tampereen hifihuoneella olen saanut ehdottomasti parasta palvelua. Myyjät pistivät haluamani setin esittelykuntoon parissa tunnissa. Hinta/laatu/palvelusuhde kiitettävä. Varmasti asioin tulevaisuudessa. Myyjä neuvoi asennuksissa yms ja myös puhelimen välityksellä hoitui asiat hyvin. Sain pari kappaletta kaiutin pareja kotikuunteluun neljäksi päiväksi, joten joustavuutta löytyy myös.
Toivotaan että kestää paremmin kuin meidän Unikulma, joka oli pettymys hintaisekseen. Meillä oli aiemmin unikulman yksilöllisesti mitattu patja (210x160 tms), jossa oli toinen puoli hiukan kovempi kuin toinen mittausten mukaan. Jo parissa vuodessa patja alkoi painua sen verran että muistutti U-kirjainta. Nykyinen Hästens on osoittautunut huomattavasti laadukkaammaksi ja sen voi uskoakin olevan käyttökelpoinen 10+ vuotta.
Riippuu myyjästä, minulla on ollut muutama ihan positiivinenkin kokemus Tammiston Gigantista. Parhaat palvelut saat aina kuitenkin pikku-/erikoisliikkeistä. Mitään erityisen huonoja kokemuksia ei muistu mieleen mistään, eikä kyllä erityisen hyviäkään. Hifiliikkeiden ulkopuolella ehkä positiivisin kokemus asiakaspalvelusta on ollut levykauppa Keltaisesta Jäänsärkijästä, josta onnistui jäämään hyvä maku suuhun vaikka etsittyä tuotetta ei sitten koskaan löytynytkään. Vielä kun oli aikaisemmasta sähköpostikeskustelusta jäänyt aika nihkeä kuva, paikanpäällä palvelu yllätti todella positiivisesti.
Ylivoimaisesti huonoin on Helsingissä toimiva lasiliike nimeltään ALT-LASI Oy joka aikoinaan toimitti keittiömme tausta-lasit. Remontoimme taannoin koko asuntomme, mutta hyvin hitaasta toimituksesta johtuen, keittiömme oli pitkään muuten valmis, mutta ilman taustalaseja. Sitten alkoi ongelmat toimituksissa. Kaksi kertaa tuotiin väärät lasit (mm. mitoitusvirheet ja väärät värit). Liike halusi veloittaa ylimääräisistä mittauksista ja kuljetuksista vaikka virheet olivat sattuneet heidän toimesta. Lisäksi lasien hinta oli lopullisessa laskussa noin 2 kertaa kalliimpi kuin alkuperäisessä tarjouksessa; tämä siis ilman että meitä etukäteen varoitettiin. Koitimme vähentää laskusta edes ylimääräisistä toimituksista johtuvat lisäkustannukset. Sitä ei liikkeen puolelta herunut. Liikkeen puolelta käytös oli hyvin ala-arvoista, väitettiin mm. että olemme alunperin yrittäneet hakea tilanteesta rahallista etua, ja että emme ole ymmärtäneet tilata oikeata tuotetta (teimme sen alussa hyvin tarkasti ja kävimme liikkeessä valitsemassa oikean mallin). Yritimme päästä liikkeeseen ratkomaan riitaa, koska oli mielestämme hyvin mahdollista että tilanteessa oli syntynyt lukuisa väärinymmäryksiä. Liikkestä kuitenkin kieltäydyttiin vedoten siihen että "asiahan on selvä, ei ole mitään neuvoteltavaa". Jatkoimme siis kommunikointiamme puhelimella ja sähköpostilla. Liikkeen puolelta käytettiin sellaisia alarvoisia ilmaisuja kuten "nytpä kerron sinulle asian, mikä saa hirttosilmukkasi kiristymään". Riita jatkui pitkään ja sitten yhtäkkiä meille lähetettiin karhumaiskirje. Suomen lain mukaan karhuamista ei voi suorittaa mikäli osalpuolten välisessä kauppatilanteessa on epäselvyyttä, ja sitähän tässä tilanteessa edellen todellakin oli. Kaikesta huolimatta, päätimme lopulta päästä pitkään jatkuneesta riidasta eroon, joten lopulta maksoimme koko ylisuuren summan. On käsittämätöntä että keittiömme lasit ovat edelleen vinot ja silikonia ei oltu edes viitsitty laittaa. En voi missään nimessä suositella ALT-LASIA kennellekään. Välttäkää tätä firmaa!!
Oikea liike tuossa tilanteessa olisi ollut maksaa 'selvä ja riidaton osuus' ja ilmoittaa, että loppumaksua ei tule, koska asia on riitainen. Sen sijaan karhuta saa vaikka mitä, sitä ei laki kiellä. Ammattimaisia perintäalan toimijoita ie vaikka Intrum Justitiaa ja muitakin luvan varassa toimivia koskee kielto periä muuta, kuin selviä ja riidattomia saatavia. Näille pitää aina riitatilanteessa ilmoittaa, että asia on epäselvä ja riitainen, sekä yleiset perustelut tälle (ihan perustelematon väite ei riitä). Lisäksi tuon olisi voinut viedä myös kuluttajariitalautakuntaan ja voi viedä edelleenkin, jos ei ole kulunut kolmea/kuutta kuukautta siitä, kun annoit periksi ja maksoit laskun (mikäli oikein muistan). Sen sijaan kun annoit periksi, sama firma epäilemättä kusettaa seuraavaakiin. Kiitos sinulle, että annoit periksi.
Terve! En yleensä ikinä anna periksi, mutta tässä oli sakkimattitilanne liian pitkään. Ja, joo, pakko myöntää etten minäkään kaikkia kuluttajariitalautakuntia tunne. Oikeuskeissi ei kannata yksytyiselle henkilölle eikä näin pienessä asiassa. Mutta kirjoitinkin tämän jutun varoittaakseni ihmisiä, ainakin se tavoitti sinua.
Kuluttajariitalautakunta avustaa kuluttajia mm. riita-asioissa ja asian saattaminen lautakunnan käsiteltäväksi on maksutonta eikä edellytä juridista osaamista sinänsä. Kolikon kääntöpuolena on sitten, että kuluttajariitalautakunta antaa ainoastaan suosituksia eli lautakunnan ratkaisut eivät ole oikeudellisesti sitovia, eivätkä siten toisaalta estä oikeudenkäyntiä samassa asiassa ja toistaalta eivät itsessään ole täytäntöönpanokelpoisia (eli KRIL:n ratkaisun perusteella ei voi hakea vaikkapa ulosottoa). Oletetaan nyt kuitenkin, että olisit jättänyt maksamatta sen osan, mitä pidät kohtuullisena ja pyytänyt kuluttajariitalautakunnalta lausuntoa asiassa. Perintätoimistolle olisi pitänyt ilmoittaa, että asia on riitainen ja siitä on pyydetty lausuntoa kuluttajariitalautakunnalta. Perintätoimet olisivat jääneet siihen (jos ei, niin yhteys lääninhallitukseen, että perintätoimisto x rikkoo hyvää perintätapaa - olisi tullut määräys keskeyttää perintä). Tässä vaiheessa sinua laskuttava yritys olisi joko odottanut KRIL ratkaisua tai lähtenyt vaatimaan saatavaansa oikeusteitse. Jälkimmäinen vaihtoehto (uhkailua ei lasketa) olisi ollut erittäin epätodennäköinen, mikäli työ olisi tehty niin huonosti, kun väität, ja sinulla olisi esittää siitä näyttö (esimerkiksi valokuvat + jonkun asiaa tuntevan tahon tarkastuksen perusteella antama lausunto). Asia olisi todennäköisesti jäänyt siihen, koska vastapuoli olisi ollut heikoilla ja kuluriski pelkistä oikeudenkäyntikuluista tuhansia euroja. Ei selvästi virheellisestä palvelusta pidä maksaa, tai sitä tulee vaan lisää.
En lähde kaivelemaan, mutta muistaakseni Pixmaniasta on joskus ollut porua. No, oma kokemukseni on ehdottoman positiivinen. Ostin Visalla netitse heiltä kameran, suojakotelon ja 16gt-muistikortin. Saadessani tavaran, purin muistikortin kotelosta, otin pari kuvaakin, mutta sitten siinä sähläiltyäni huomasin, ettei suomenkielistä valikkoa kamerasta löydykään. Mikä olisi tehnyt hommasta hankalan vaimokullalle. Ei muuta kuin soittelemaan pienen pohdinnan jälkeen Pixin as.palveluun, jossa sanottiin että lähetä kaikkinensa takaisin vaan, kuriiri vielä noutaa kotoota. Nyt sitten ovat rahat puolentoista viikon jälkeen takaisin! Pitää vielä mainita, että kun tarkasti luin heidän tuotesivuaan, siinä mainittiinkin ettei suomea löydy. Eli kaikinpuolin oma moka. Hienoa toimintaa heiltä!:thumbsup: Ile
Markantalo Se tietysti on omaa huolimattomuutta, että tilasin vahingossa kuulokkeet 3,5mm liittimillä kun piti tilata aivan samanmerkkiset ja aivan samanhintaiset kuulokkeet usb-liittimellä. Huomasin erheeni minuutti tilauksen teon jälkeen ja laitoin välittömästi sähköpostia, että vaihtakaa tuote, kun ne on samanhintaisia. Tuli viesti että ei onnistu, laittakaa sähköpostilla tilinumero ja rahat palautetaan. Laitoin sitten tilinumeron sinne ja jäin odottamaan rahoja. Rahoja ei kuulunut vielä tänäänkään joten soitin sinne. Siellä tyttö väitti, että just on laitettu tänään palautus. Saa nähdä onko maanantaina tilillä. Sähköpostiin vastaavat 10 minuutissa, mutta rahojen palautus kestää yli viikon :hitme: Imekööt *********, en tilaa tuolta enää mitään ikinä. EDIT: ja eipä olleet rahat maanantaina tilillä
Tampereen Kaihdin Sampo Tilasimme pimennysverhot, ikkunalasien väliin tulevat, moottoroidut, ei ihan halvat verhot. Liikkeestä halusivat tulla tekemään mittauksen itse, että tulisi varman päälle oikein mitattua, sanoivat että pari senttiä jää karmin ja verhon väliin tyhjää, että 100% pimennys ei onnistu. Emme kumpikaan ehtineet paikalle kun oli asennuksen aika. Verho oli asennettu sitten siten, että toisella puolella oli se noin 2 cm väliä, mutta toisella puolella reilu 4 cm väliä karmilla ja verholla, eli verho ei ole edes keskellä ikkuna-aukkoa. Eli siis mitattu väärin, ja vielä asennettu väärin, kai sitä verhon nyt pitäisi edes keskellä ikkuna-aukkoa olla. Leveämpi väli on vielä "väärällä" puolella, eli valkokankaan puolella huonetta. Vaimo sitten soitti asiasta, itsellä oli kiirettä töissä. Kaihdin Sammossa hänet täysin haukuttiin mistään käsittämättömäksi, ja kyseinen lähes eläkeikäinen ukko oli sitä mieltä, että "naisen kanssa ei voi keskustella näin teknisistä asioista". Siis rullaverhoista. Lisäksi vahvasti epäilivät maksukykyämme, ja väittivät että valitamme vain maksusta laistaaksemme. Teimme virallisen, kirjallisen valituksen, jonka he sitten ohjasivat Arctic-kaihitimeen. Sitä oikein ymmärtänyt, eihän kaihtimissa mitään vikaa ollut, vaan asennuksessa ja mittauksessa. Arctic-kaihdin sitten oli sitä mieltä, että missään ei ole mitään vikaa. Kaihdin Sammosta sitten soitettiin uhkapuhelu, jossa uhattiin laittaa lasku perintään, mutta annettiin 150 euroa alennusta. Selvittelin asiaan kuluttajaneuvojan kanssa, ja katsoimme paremmaksi maksaa, mutta laitoimme asian myös kuluttajavalituslautakuntaan käsittelyyn. Suosittelen vahvasti välttämään Sampo Kaihdinta. Mahtoikohan se asentaja/mittaaja itsekin huomata että tuli sutta ja sekundaa, ja ajatteli että hyökkäys on paras puolustus? Ei kuulemma vaimo ikinä niin vihaisen ja epäkorrektisti käyttäytyvän kanssa jutellut, oli pitänyt välillä siirtää puhelinta kauemmas korvalta, sen verran kiivasta kieltä oli tullut, ja ihan sekavasti, jostain "karvaisista käsivarsista" alkaen, mitä sitten asia mahtoi koskea...
Voi, kun olisin tajunut Googlata Alt Lasia ennen "tilaamista", ja nähnyt sinun kirjoituksesi jo silloin. Vaikka kirjoittamisestasi on jo tovi, Alt-LAsin toiminta ei ole näköjään muuttunut mihinkään. Ihan samalla linjalla sinun kanssasi, ja minäkään en missään tapauksessa voi suositella Alt-Lasia Helsingistä kenellekään. Mikäli haluatte välttää huonoa kohtelua ja saada kunnollista tavaraa, älkää vaan ostako kyseisestä liikkeestä mitään. Meillä on edelleenkin ikkunalasin vaihdon yhteydessä rikkoutuneet ikkunalistat, jota Alt-Lasi ei suostu korjaamaan. Vaikka asentaja ne rikkoi. "Ei kuulunut kauppaan" ja jos haluan ehjät listat, he voivat kyllä tilata uudet samanlaiset. Mutta velottavat niistä. WTF?!? :grr: Vein asian kuluttaja-asiamiehelle, sillä yrityksellä on vahingonkorvausvelvollisuus, ja minä en jaksa tapella enää Alt lasin omistajan kanssa - asiointi Alt Lasin kanssa on ollut ihan hirveää - Omistajalta tulee luuria korvaan ja haukkuja. Edelleen komppaan - VÄLTTÄKÄÄ ALT LASIA!
Ei hifiliike, mutta liittyy musiikin kuunteluun. Hellsinki Rock Shop ! Aivan käsittämättömän hyvää ja varsinkin nopeaa palvelua ! Tilasin tuotteen aamulla nettikaupasta. Seuraavana päivänä oli maxikirje postilaatikossa Tätä edelsi hyvät tarjoukset, kaupantekijäislevy yli 30 euron ostoksesta sekä edulliset posti/toimituskulut ! Suosittelen !
Hifi Studio17 Tampere. Huomasin heidän nettisivuillaan tarjouksessa olevat kaiuttimet. Kello oli 18:07, mutta ajattelin koittaa soittaa, jos vielä vastaisivat sulkemisajan jälkeen. Puheluun vastasi ystävällinen myyjä, joka samantien tarkasti, että kaiuttimia on vielä. Sovittiin, että hän lähettää aamulla minulle laskun sähköpostilla. Lähetettyäni oman osoitteen aamulla, myyjä vastasi kännykästään meiliin ja kertoi olevansa töissä myöhemmin päivällä, jolloin lupasi lähettää laskun. Lasku tuli kuten hän lupasi. Tämän lisäksi muutama muu meili asiaan liittyen sekä puhelu, kun paketti oli lähdössä. Myyjä teki mielestäni h*lvetisti töitä yhden tarjous kaiutinparin eteen. Hyvä palvelu ! Tuli sellainen tunne, että olen tärkeä asiakas ! Suosittelen !
Vaasan Ykkösradio, aivan loistavaa palvelua sain s-postitse, myyjä vastaili postiin vielä seitsemän-kahdeksan aikaan illalla ja kaiuttimet oli haettavissa seuraavana päivänä matkahuollosta kun olin maksun tehnyt. Joensuun Eastaudiossa ollut myös hyvä meininki joka kerta kun siellä on tullut asioitua.
Suosittelen myös ykkösradiota! Asiantunteva omistaja. Vaasan eräs kuuluisa hifiliike häviää tälle puljulle lähes jokaisella osa-alueella.
Erittäin negatiivinen kuva jäi kyseisen liikkeen asiakaspalvelusta. Tilasin netin kautta USB virta-adpterin. Nettisivuilla luki "varastossa" ja muutenkin tuote oli vihreällä. Maksoin toimituksen etukäteen verkkopankin kautta jne. Automaattinen vahvistus tuli s-postiin niin kuin yleensä näistä verkkokaupoista. No, odottelin tuotteen ilmestyvän postilaatikkoon parin kolmen päivän aikana. Meni viikko ja mitään ei kuulunut. Laitoin s-postia asiasta jossa tiedustelin tilaukseni etenemistä. Ei mitään vastausta. Odottelin vielä päivän pari ja tiedustelin jälleen samaa asiaa. Ei vastausta. Oli mennyt melkein 2 viikkoa tilauksesta ja hermoni menivät. Soitin asiakaspalveluun ja tiedustelin sieltä missä mennään. Oli kuulemma ollut vaikeuksia tuon tuotteen saamisen kanssa ja tuota ei ollut vielä saapunut heidän toimittajalleen. Ihmettelin miksi sitten heidän sivuillaan on edelleen "varastossa" merkintä, niin tämä kuulemma johtui siitä ettei ole automaattista päivitysjärjestelmää?? No peruin kaupan joka onneksi onnistui ihan ok. Kaupan perumisen jälkeen kyllä sain s-postin jossa pahoiteltiin heidän itsensä toimintaa kyseisessä tapauksessa. Jäi vaan sen verran huono maku suuhun tuosta hommasta, että saattaapa olla etten kyseisestä paikasta enää ikinä mitään tilaa.