Arvaa vaan olenko minäkin tapellut asian kanssa! :OI Ensimmäiset harmaat hiuksetkin ovat varmasti tulleet just tuon prkl confirmed address ongelman kanssa. Hyvä, että selvisi nyt sitten tämäkin ongelma, harmaita se ei kuitenkaan mihinkään poista. :grr: Mielestäni joillakin myyjillä lukee ehdoissa, että lähettävät vain confirmed address osoitteisiin. Ilmeisesti tuollaiset kauppiaat on nyt sitten vain kierrettävä kaukaa?? Tuntuu kyllä hullulta, kun olen kuitenkin tilini verifioinut ja toimitusosoite on sama kuin luottokortin tiedoissa mainittu.
Yleensä jenkkimyyjät on niitä mitkä ei muihin, kuin confirmed osoitteisiin suostu lähettämään. Toki sitä voi aina myyjältä erikseen kysyä. Olen semmoiseltakin ostanut, kun vahingossa tein sen huudon ja selitin myyjälle ettei itselläni ole siihen mahdollisuutta.
Voi saada, minulla oli. Luotto kortti pitaa verifioida kolmenumeroisen koodin kautta ja taman jalkeen osoitteeksi pitaa valita luottokortin laskutusosoite (myos Ebayn puolella).
Noniin ja homma jatkuu. :grr: Juuri noin, kuten kerroit olen tehnyt, mutta eipä vaan muutu confirmoiduksi.
Paypalin puolella pitaa myos olla luottokortin laskutusosoite valittuna. Lisaksi status varmaankin pitaisi olla "confirmed", mutta eipa tuota nayta nakyvan minunkaan Suomi-tilin kohdalla. En tosin muista etta oonko tuolle luottokortille tehnyt confirmointia sen kolminumeroisen tunnuksen kautta, mutta joskus se viela onnistui. Nakyykos tuo confirmed/unconfirmed jossain muualla kuin vasta maksaessa? edit: Paypalin ohjeissa "At this time, only addresses in Canada, the United Kingdom and United States can be Confirmed." Eli taidan muistaa vaarin etta suomen osoitteenkin saisi vahvistettua. Tai sitten ne on muuttaneet jotain.
inetvideon HD DVD aleen myota tuli liityttya myos PayPalin (lahes sokeasti). Luin toki kaikki ilmoitukset ym. muut, mutta viela jai homma hieman epaselvaksi jne... mutta tarkein kysymys nyt, onko tuo systeemi ilmainen? vai periiko ne jotain maksuja tietyin aikavalein? Voiko tuosta palvelusta erota, ja tarvittaessa liittya mukaan uudestaan?
ei maksa. PayPal ottaa rahansa valuuttakurssieroista (huonot kurssit) ja maksun vastaanottajaltä prosentteja. Joskus saksalaiset haluaa ostajalta että maksat myyjän PayPal kulut 3.4%+0,5 eur. Niin minäkin teen.
On "ilmainen" eli ottavat maksutapahtumista välistä pikkusiivun. Ts. esim. dollarin vaihtokurssi ei ole sama mitä vaikkapa suomen pankin noteerauksessa. Kaikessa vaivattomuudessaan ja toimivuudessaan suositeltava maksutapa. EDIT: olin hidas
Ei kannata antaa Paypal:n tehdä valuuttamuunnosta. Tällöin muunnoskurssi on pankin, luottokunnan tai jonkun.... Asetus löytyy muistaakseni maksun vahvistus sivulta. Pari viimeistä kauppaa olen noin tehnyt ja säästänyt muutaman sentin
Missasin nuo, no ehka sitten seuraavalla kerralla. Mutta nyt sain InetVideo -yritykselta mailia, jossa kertoivat, etteivat ole viela saaneet maksuani tuotteista. Tarkistin PayPal -sivuni ja sielta kyseisen tilauksen, jossa sivun alalaidassa oli kaikissa transaction kohdissa completed, eli korttiani oli veloitettu. Mutta missakohan ongelma mahtaa nyt olla? Voiko se olla ongelmana, etta minulla on PayPal accountillani Status: Unverified?
Ei ole se ongelma sillä ulko-usa:laiset eivät voi edes saada verified statusta... Laita kysely PayPallille.
Voivatpas. Itse juuri pari viikkoa sitten hommasin tuo, koska yksi Ebay-kauppias edellytti sitä. Maksoin pienen maksun Paypalille, soitin parin päivän kuluttua luottokorttifirmaan ja kysyin mikä numerokoodi ko. veloituksessa näkyy, syötin tuon koodin Paypal-sivulleni, ja verified status tuli heti näkyviin. (ja tuo tuo parin taalan veloitus hyvitettiin paypal-tille).
Myyjä palautti rahani ( refund ). Eikös Paypalis pidä hyväksyä ne rahat vastaanotetuksi jostakin , vai meneekö suoraan pankkitililleni ?? En ole ainakaan vastaankuitannut rahoja mistään, mutta pankkitilillä on edelleen toi kate -14.50 toista päivää. Palautuuko automaattisesti tililleni vai kuinka? Näen kyllä myyjän palautuksen details kohdasta. Mielestäni jos rahaa lähettää jollekin toiselle jolla on paypal tili , siirto näkyy piankin?? Vai olenko aivan väärässä ? Kiitos.
Oma Paypalini on yhteydessä VISA-korttiini (ei Electron), ja tuossa kuukausi sitten peruin jo maksetun tilaukseni videogamesplus.ca -nimisestä paikasta (luottokorttiniani veloitettiin, mutta tavara pysyi "backordered" tilassa liian pitkään). Kyseisestä paikasta tuli vahvistus, että tilaus on peruttu, ja paypalissa näkyi palautus. Verkkopankkini (Sampo ) korttitiedoissa ei moista näkynyt, mutta VISA-laskussani oli kyllä summaa vastaava hyvitys. Mitään en siis Paypalissa käynyt hyväksymässä. Jos kuitenkin käytäntö on, että palautukset pitää jotenkin erikseen kuitata tms. niin valottakaa ihmeessä asiaa.
Kyllä ne automaattisesti palautuu. Ei tarvitsee mitään kuittailla. Näin ainakin sammon electronin kanssa.
Koko viestiketjua en ruvennut kahlaamaan läpi, voi olla että siellä olis tähän joku vastauskin, mut mulle ei ole ihan valjennut tällainen juttu kun joku yksityinen henkiö Eglannista olisi myymässä mulle yhden tavara hintaan 55 egee, no sovittiin että käytetään Paypalia maksun välittämiseen, sinänsä siis kaikki ok, mut mä en jummarra mikä takaa sen että kyseinen henkilö omasta puolestaan postittaa sen haluamani tavaran, eli eikö tossa ole mitään kytkentää siihen tuotteeseen, muutenhan se myyjä voi lähettää mulle vaikka kylpyammeen eikä sitä mitä ollaan kauppaa käymässä? Kuin on?