Juu, osa leffoista tulee myöhässä ja mainoksessakin taisi lukea, että osa leffoista toimitusmyyntinä. Tuskin kovi moni liike on ottanut kaikkia kamppisleffoja hyllyihinsä, kun hyllyt pursuaa muutenkin leffoja näin joulun alla...
En toki. Markan miehiä, halvalla meni. Ekaks luki et "on tyhmää maksaa liikaa" ja nyt "Markan mies" Spoiler Kohti 1 000 000 viestiä!
Että leffoja toimitusmyyntinä. Muutaman tonnin tv:n ymmärtää mutta muuten Giganttimainen vitsi. Turha pyyhkiä jos paskat on jos housuissa.
Eipä sitten Mikkelin Gigantissa ollut yhtään Blu-Ray elokuvaa. Kysäsin myyjältä ja hän sanoi että niin pientä on elokuvien kysyntä että eivät ole niitä hyllyyn ollenkaan ottaneet... perskule, toista kilometriä tuli käveltyä sateessa ja mitään ei löytynä
Enpä tiedä, onko edes outoa. Plazalla usein hiukan vääristyy käsitys siitä (ainakin itselläni), miten laajasti HD-aikaan suomalaiset ovat siirtyneet. BD-toistoa ei todellakaan kovin monelta löydy, joten markkinat ovat vielä tällä hetkellä todella pienet. Siihen kun lisätään vielä se, että täälläkin valtaosa pitää BD-leffojen hintaa kohtuuttomana ja ostelee vain tarjoustuotteita tai tilaa ulkomailta. Ainahan jonkin pikkuhyllyn luulisi mahtuvan myyntitiloihin, mutta hiukan turhaltahan se voi tuntua, jos levyjä muutama kuussa sieltä häviää. Jos Stockmannin kaltainen jättitavaratalo tarjoaa kymmenkunta BD-leffaa ja ehkä parhaasta DVD-myymälästä, Anttilastakin, löytyy vain parisen kymmentä BD-leffaa, onko ihme, jos pienemmän sarjan myymälät eivät edes halua myydä BD-matskua. Ennenkuin joku älähtää, kauppapaikkaviittaukset levymäärineen perustuvat Ouluun Kyllä ne BD-leffat Gigantteihinkin ilmestyvät (myös Joensuuhun), kunhan kuluttajat niitä enemmän kaipaavat. Lisätty: Seuraavan postin innoittamana: Tietysti, jos Gigantti on jotain BD-leffaa mainostanut, on outoa, jos jokin myymälä ei edes myy BD-leffoja. Onhan nämä Gigantin mainokset jo täälläkin niin monesti tosin käsitelty, etten itse niihin ainakaan luota tippaakaan.
Muistithan kuitenkin kuitata kilometrikorvaukset kassalta, kun Gigantti mainosti tuotetta jota ei myy?
Jep, juuri tuota minä tarkoitin hieman oudoksi. Onkohan siellä mainoslehtisessä maininta BD-levyjen kohdalla, että ei välttämättä löydy jokaisesta liikkeestä?
Lainaan Kuluttajaviraston opasta "Markkinoinnin virhetilanteet": Lähdelinkki: http://www.kuluttajavirasto.fi/File/7ee328a1-4fef-4abb-9894-89b6d5075390/Markkinoinnin%20virhetilanteet.pdf Toisaalta vastaavassa tapauksessa Gigantin kanssa olen pyytänyt firmaa postittamaan mainostetun mutta myymälästä puuttuneen tuotteen minulle omaan laskuunsa, ja tämä hoitui Gigantilta ihan sujuvasti ilman sen kummempaa kädenvääntöä.
Kyllähän se niin on, että jos jotain mainostettua tuotetta ei sieltä juuri silloin satu löytymään, niin kylähän sitä tilataan. Ihan rohkeasti vetää myyjää hihasta ja ilmaisee asian hänelle, ei sen kummempaa...
Täytyy sanoo että täällä Espoossa Gigantit on aika kujalla. Olen nyt tehnyt aika monta hukka reissua viime aikoina ja yrittäny löytää tuotteita mitä mainostetaan lehdissä Pääasiallisesti juurikin nämä Br leffat Esim Cleaner ja nää 17,90 kamppis leffat. niin niitä on turha lähtee hakee ja varmaankin aika turha odotellakkaan lähimain. National trasureakin olisi löytynyt Vantaalta mutta en jaksanut sinne asti mennä.Tosin on kyllä täysin ymmärrettävää että toimitukset myöhästyy ja ynnä muuta mutta täällä päin se on enemmänkin fakta että ett saa juurikaan niitä Br leffoi mitä mainoksessa luvataan. Tosin ennen oli toisin. Onneks Nettiputiikit on keksitty ja sieltäkin saa Giganttia halvemmalla
Joo tuli itelläkin Mikkelin Gigantissa todettua sama. Myyjä ei ollut ottanut vielä teräväpiirtoa myyntiin missään muodossa. Onneksi Oulussa tilanne oli toinen.
Itäkeskuksen Gigantissa ainakin on todella hyvä BD-valikoima. Varmaan yksi parhaimpia, joita olen tämäntyyppisissä marketeissa nähnyt.
Täytyypä oikein tänne laittaa kehuja Gigantille tai lähinnä yhdelle sen myyjälle. Kiersimme vaimon kanssa toissapäivänä muutamissa liikkeissä uutta pesukonetta ja rumpukuivaajaa katsomassa ja päätimme piipahtaa myös Espoon Suomenojan Gigantissa. Tuttuun tapaan niissä infopisteissä joutui hermostuneena odottamaan lähes 10 minuuttia ennenkuin saimme myyjän palvelemaan. Myyjä olikin sitten todella mukava. Sellainen rauhallinen ja asiallinen ei ollenkaan tyrkyttävä tai ylimielinen. Hänellä ei ollut kiire mihinkään vaan esitteli ja tarkisti hintoja/varastotilanteita reippaasti. Siinä tilanteessa olisi viihtynyt vaikka kuinka pitkään. Kaupat tehtyämme ja poistuessamme totesimme vaimon kanssa, että myyjälle olisi pitänyt maksaa vähän ekstraa hyvästä palvelusta. En muista kuinkakohan monta vuotta sitten olen viimeksi saanut näin mukavaa palvelua kodinkoneliikkeessä. Ja nyt sellainen osui kohdalle vieläpä Gigantissa. Myyjän nimikin varmaan löytyisi jostain papereista mutta ehkä ei ole ihan asiallista laittaa henkilöiden nimiä tänne esille. Joka tapauksessa arvosana myyjälle 10+. Ja jos hän vaikka täällä jotenkin sattuisi itsensä tunnistamaan niin - keep up the good work! :thumbsup:
Ja tämä huippumyyjä on varmasti tosi hyvillä fiiliksillä, kun seuraava asiakas on valittaja joka on joutunut jonottamaan (teidän saamanne hyvän palvelun takia) pitkän aikaa saadakseen palvelua. ...tämä vain oli pakko heittää vastakommenttina, kun ensin sanoit olleesi hermostunut sen 10 minuutin ajan, jolloin et saanut palvelua. Heti perään kehuit kuitenkin myyjää siitä, kuinka hänellä ei ollut kiire mihinkään. Asiakkaat eivät millään näe tässä mitään ristiriitaa... Hyvä kuitenkin kun saitte hyvää palvelua. Itsekin arvostan hyvää myyjätyöskentelyä ja hyvien myyjien kanssa on aina ilo olla tekemisissä.
Olen varmasti käsi, mutta en vain onnistunut löytämään Gigantin sivuilta tarkkaa (no, minkäänlaista) selitystä sille hintatakuulle. Tarkoittaako se siis, että jos kuukauden sisällä ostopäivästä löytää tuotteen jostain muualta halvemmalla, Gigantista voi käydä hakemassa erotuksen kätöseen?
Eikös se mene niin, että ostotilanteessa kun mainitset jostain löytyvän halvemman hinnan, hinta putoaa ilmoittamasi hinnan alle. Sitten on erikseen tuo kuukauden palautusaika, jolloin tuotteen voi palauttaa ilman syytä ja saada rahansa takaisin. Giganttia on kielletty mainostamasta noita etuuksia, mutta kassoilla yleensä on jotain pieniä lappusia asiasta ja myyjiltä toki voi kysyä. Tietysti, jos haluat oikein alkaa kikkailemaan, voit palauttaa ostamasi tuotteen kuukauden sisällä ja ostaa sen uudestaan, jos jostain löytyy halpa hinta ensimmäisen oston jälkeen. Tuskin katsovat kovin hyvällä tällaista kieroilua