Tuon kauniisti pyytämisen lisäksi varmaan myös se auttaa, jos sattuu olemaan kulttimaineessa olevan maailman suosituimman autoiluohjelman tuottaja.
Miten ajatuksella te oikein noita TG:n jaksoja katselette? Kyseinen Hammondin settihän ei ollut oikean Renault F1 -tallin kanssa juurikaan missään tekemisissä, vaan briteistä löytyy noita yrityksiä / talleja / ym, jotka jopa ajavat kilpaa muutaman vuoden vanhoilla F1 -autoilla. Myyvät myös noita "testimahdollisuuksia", ajoihan Hammond tuossakin ensin parillakin kesymmällä open wheelerillä. Jos pätäkkää löytyy, pääsee mm. Italiassa viikonlopuksi ihan formulakouluun, joka huipentuu muutaman kierroksen "testiin" jollain 5v vanhalla F1:llä.
Erona oli se että Hamondin Rellu oli aito eikä juddin V8:lla varustettu ex. F1-monokokki joita noissa koulussa pääsee ajamaan tarjotaan rahatukkua vastaan. Löytyyhän tommonen koulu jopa suomesta.
No olisiko se niin ihmeellistä vaikka takana olisi oikea talli, olihan Fifth Gearissakin Jenson Button Hondan F1-autolla vetelemässä. Richard Hammondin testaama autokaan ei ollut mikään vanha vesitetty versio vaan mm-sarjan voittanut versio. Edit. Ja Fifth Gearissa oli myös Ferrari ja Schumacher kisaamassa hävittäjää vastaan, tuskin sielläkään mikään amatööri tiimi ollut mukana.
Ehkä 5 sekuntia piti googlettaa, että löys koulun jossa pääsee rahatukkua vastaan ajamaan myös ~800hv V10 -laitteilla, eikä millään riisutuilla 90 -luvun museojäänteillä. http://www.agsformule1.com/en/ags-formula-1/f1-fleet.php Pointtini oli lähinnä se, että jengi tuossa aiemmin kovasti ihmetteli sitä, miten oli Hammond saatu '05 Renaulttiin .. suhteilla vai millä, kun totuus on se, että noita harrastelijatiimejä / yrityksiä löytyy kyllä. Ko. jaksossa sitä paitsi tehtiin selväksi, ettei kyseessä ollut mikään Renaultin tehdastallin "testi" tms...
Ounasin sitten itseni... nimittäin kymppikauden jaksot odottaa edelleen kovalevyllä katsomistaan. En siis ollut nähnyt tuota pätkää, enkä tiennyt siitä. Youtubesta se löytyi: http://www.youtube.com/watch?v=S1AwhySlmO8 Luin kyllä Samu81:n viestit. Mutta kyllä tuo ihan viralliselta Renöön porukalta näyttää, teltan sponsoritauluineen. Koska viime kaudeksi Renault vaihtoi pääsponsoriaan, niin tuo on siis kuvattu vuonna 2006, vai? Sitä paitsi en todellakaan usko, että edellisvuoden autoja ollaan heti huutokauppaamaassa näille driving experience -firmoille. Useamman vuoden vanha auto on jo eri juttu. Voin myöntää mutuilleeni , mutta edelleen sanon että varmaan erittäin tarkkaan katsotaan ketä päästetään ajamaan. Yksityistalleilla ehkä huomattavasti väljempää (loogisesta syystä: vähemmän salattavaa), onhan Martin Brundle ja Mark Blundell ajaneet Williamsin ja Red Bullin autoilla ITV:n F1-lähetyksissä useammankin kerran, vaikka ex-kuskeja ovatkin. Alunperin mä ainakin puhuin vain kuskista. Jos kuskina on tallin oma kuski niin se hän on jo aivan eri juttu.
Melko masentavia nuo Fifth Gearissa esiintyvät autojen brittihinnat näin suomalaisesta näkökulmasta katsottuna. Esimerkiksi eilen koeajetun diesel-Lexuksen sikäläiseksi hinnaksi ilmoitettiin alle 30000 ja Suomessa samainen menopeli maksaa 10000 enemmän. Alemmankin hintaluokan menopeleissä on tuo noin kymppitonnin "suomilisä" näkynyt. Pieneksi jäi taannoisen verotusmuutoksen ilot...
Huvittavaa, itse kiinnitin tismalleen samaan asiaan huomiota ja kaivoin vielä tuoreimman TM:n ja katsoin hinnan, 38 900 alkaen meillä 220d :thumbsup: Off-topiccia tämäkin, mutta tykkään Fifth Gearista koko ajan enemmän. Eilisetkin kaksi jaksoa oli erittäin hyvää viihdettä, jokainen juttu kiinnosti meikäläistä. Iso
Samoin tein. Sitten piti vielä brittien Lexus-sivulta käydä tarkistamassa sikäläinen hinta. Samaa mieltä olen sarjan viihdyttävyydestä. Nyt kun liikennepolitiikka on jäänyt vähemmälle, ovat jaksot olleet mukavaa katsottavaa.
http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/714046?hakkinen_mika Olenkin jo miettinyt koska saadaan ensimmäinen suomalaisen f1 kuskin suorittama laptime legendaariselle top gear trackille. No sitä ei saada vieläkään mutta ehkä Heikki käy sen jollain kaudella kellottamassa. Hauska silti saada vähän Suomi väriä sarjaan.
http://www.lansi-savo.fi/Urheilu/8443428.html "...ohjelman tekeminen on kunnianosoitus suomalaiselle autourheilulle" - niin, Top Gearin tyyliin?
Näyttäis olevan täysin identtinen formaatti Britti TopGearin kanssa lavasteita myöten, vain juontajat eri. Huumoria ei tosin oikein irronnut, vähän vaisua on...
Toinen jakso TG Australia kaudesta esitettiin eilen Australian telveisiossa. muitakin uutisia ja spoilereita kannattaa käydä kattomassa finalgear.com
No mitäs, uusi seasoni pyörähti sunnuntaina käyntiin eikä kukaan noteerannut? Jakso itsessään jatkoi samaa vanhaa rataa, eli rahaa palaa ja kaikenlaista muutakin.
Kausikoostepätkästä selvisi että eräs suomalainen tulee olemaan jossain jaksossa ratin takana :thumbsup: Eli tämä henkilö siis on Spoiler Mika Häkkinen!
Oha se noteerattu , mut eipä tänne jaksa moisesta ilmotella Sama hyvää rataa jatkaa! kunnon tykitystä. TG Australiakin paranee suunilleen jakso jaksolta
Hyvä jos paranee, TG down underin eka jakso oli aika väkisin vetämistä. Brittien uusin oli taas taattua laatua. :thumbsup:
On ollut kyllä taattua laatua TGUK:n Se12 kaksi ekaa jaksoa. Aivan loistava sarja edelleen. Kun brittien lehdissä on kohkattu Clarksonin rekkamies/huora -murjaisuista, Jeremyn "anteeksipyyntö" osui just nappiin: "Olemme saaneet paljon valituksia ja esitänkin tässä anteeksipyynnön. (dramaattinen tauko, vakava ilme) Pahoittelen, etten kertonut viime kerralla GT2:n kierrosaikaa!" Aina vain jaksaa hämmentää sikäläisen Yleisradion budjetin venyvyys. Jos autoa ei saada valmistajalta lainaan, noh, menemme ja ostamme sellaisen! :thumbsup: Ensi jaksossa James May vieraileekin sitten Suomessa.