Kuultua: Puhelinmyyjien soittolaitteet soittavat useampiin numeroihin kerrallaan ja poimivat tietty sen puhelun johon vastataan ensimmäisenä. Jos sattuu käymään niin, että toiseenkin puheluun vastataan, jälkimmäiseen lyödään tylysti "luuria korvaan" ja lisätään numero uudelleen soitettavien listaan. Tähän numeroon soitetaan tietty mieluusti, sillä tiedetään että siellä on joku oikeasti vastaamassa puhelimen. Tällä tietysti säästetään puhelinmyyjän odotteluaikaa ja maksimoidaan tehokkuutta, mutta on erittäin töykeää kohtelua asiakkaan näkökulmasta.
Tässä olisi oikeasti tutkintapyynnön paikka. Tuohan on joko kotirauhan häirintää tai sitten verrattavissa hakkeroinnissa pingaukseen eli olisiko jotain teleliikenteen häirintää?
Nohhh... Ei kai nyt sentään ping? Ping on kylläkin aivan jokapäiväinen työkalu jos tietoliikenteestä puhutaan, eikä varmastikaan mitään hakkerointia. Porttiskannaus voisi olla lähempänä oikeaa vertausta tässä tapauksessa, joskin porttiskannauksellekin on olemassa ihan päivänvaloa kestäviä käyttötarkoituksia.
0985686100 on soitellut nyt tässä parin päivän aikana useamaan otteeseen. Kun numeroon vastaa niin mitään ei kuulu..
Puhelussa nyt ei varsinaisesti ollut mitään hämärää, mutta hauskoja ovat joskus nuo kännykkäoperaattorien tarjoukset. Soneralta soittivat juuri ja kertoivat minun olevan Saunalahden asiakas. Kysyivät paljonko maksan kuukaudessa laskuja ja kun kerroin laskun olevan n. 10-15e/kk, meni myyjä vähän hankalaksi. Totesi vain, että aika edullista on ja kysyi olenko kuullut Minun Sonera liittymästä. Sanoin, että nimenä tuttu, mutta enpä tiedä hintoja. Myyjä sitten totesi, että eipä se kyllä oikein noin edulliselle liittymälle pärjää ja toivotti hauskaa päivänjatkoa Kerran tai kaksi aiemmin ovat Soneralta vuosien saatossa soittaneet ja suurinpiirtein samalla tavalla on keskustelu aina mennyt.
Omalla kohdalla myyjällä meni pasmat täysin sekaisin. Myyjä aloitti kysymällä paljonko se keskimääräinen puhelinlasku on, ja kuultuaan, että pari kolmekymppiä alkoi innoissaan kertomaan kuinka olisi toinen toistaan parempia paketteja tarjolla. Siinä sitten myyjä kyseli kuinka paljon tekstiviestejä on laskussa keskimäärin ja paljonko minuutteja. Lopuksi myyjä sai sitten etsittyä sopivan paketin ja alkoi sitten vuolaasti kehumaan pakettia. Siinä tuli sitten kysyttyä, että paljonkohan kyseisessä paketissa olisi se laskun loppusumma. Olikohan se luokkaa parisen kymppiä kuukaudessa. Siihen sitten totesin, etten taida ottaa kun tällä hetkellä koko vuoden laskut ovat alle satasen. Hetken hiljaisuuden jälkeen puhelinmyyjä totesi olettaneen laskun olleen pari kymppiä kuukaudessa. Vaikeuksien kautta voittoon taisi olla myyjän motto, kun kerran pakettia ei saatu myytyä olikin sitten ilmeisesti myyntilistalla seuraavaksi kytkypuhelimet. Siitäkin huolimatta, että tuli jo mainittua pariinkin kertaan, ettei kytky- ja muut operaattoriin sitovat määräaikaiset sopimukset kiinnosta. Eniten harmitti ettei myyjä koskaan päässyt nettiliittymiä tarjoamaan, koska ei päässyt toteamaan, että palveluja on yksinkertaistettu ja selkeytetty vaihtamalla palveluntarjoaja soneralta kilpailijalle. No, aina ei voi voittaa, vaikka tällä kerralla jäi kerrankin hyvä mieli puhelinmyyjän soiton jälkeen.
Minulle ei ole ikinä tullut tuollaisia mainostussoittoja, en pääse puhelinmyyjiä kiusaamaan :weep: (Puhelinlaskuni ovat luokkaa 15 euroa viiden kuukauden ajalta.) Noin viikko sitten olin unohtanut kännykän kotiin, ja sillä välin oli tullut soitto jostain tuntemattomasta numerosta, ilmeisesti joltain puhelinmyyjältä. Tavallisesti nuo eivät jätä mitään viestejä vastaajaan, mutta nyt oli jäänyt: "Piip aina menee vastaajaan ja vastaajaan voi perhanan per."
Itselleni ei puhelinmyyjät soittele, koska olen salannut jo aikoja sitten numeroni. Mutta pari viikkoa sitten vaihdoin liittymäni silti puhelinmyyjän kautta. Olen jo pitkään ollut kyllästynyt Elisan laskuepäselvyyksiin ja kun kaverille tarjottiin uutta liittymää niin nappasin lopuksi puhelimen kouraan ja homma hoitui. Tulipa vielä vuodeksi puheaikaetua hyvä määrä.
Meikäläisen lakkas nuo puhelut pikkuhiljaa siihen, kun äänitin vastaajaan pahemman puoleisen viestin kaupparatsuja vastaan ja soitonsiirron asetuksista varattu-tilassa puhelu menemään vastaajaan. Eli aina kun tuntematon numero soittaa niin punaista luuria vaan. Kertaakaan ei ole kyllä sinne mitään puhuttu.
Nyt soittelevat tuntemattomasta numerosta ja jotain "ilmaisia" kalsareita kauppaavat, Front tai jotain. En kuunnellut, iskin luurin korvaan kun en saanut suunvuoroa. Eikös firmojen pitäisi nykyään soittaa ihan norminumeroista, ei tuntemattomista?
Pari kolme erilaista myyntitapahtumaa tulee ehkä kuussa, eikä yksikään ole ollut ainakaan pariin vuoteen tuntemattomasta numerosta. Ennen olivat ja myyjät tunnisti suoraan tuosta, mutta nykyään soittavat ihan näkyvistä numeroista, joten tulee aina vastailtua. Saisihan nuo myyjät kokonaan pois, kun hoitaisi sen suoramarkkinaestojutun, mutta kyllä minä ainakin aina välillä olen lehtiä tilannut puhelinmyyjiltä. Usein heillä on hyviäkin tarjouksia, tarjotut lehdet vain yleensä ovat sellaisia, jotka eivät kiinnosta. Aina väliin kuitenkin tulee onnistuneita tarjouksia. Aiheeseen hiukan liittyvää: Aiemmissa postauksissa oli numerotiedustelujen käyttäjiä tuntemattoman soittaessa. Lähipiirissäkin tämän harrastajia on muutamia. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tapaa, jossa vieras numero täytyy heti lähteä selvittelemään. Ihan mukavasti maksaa nuo numerotiedustelut varsinkin, kun vieraita numeroita jatkuvasti puhelimeen ainakin itselläni tulee (juuri em. myyjiä). Jos oikeata asiaa oli, kyllä sieltä takaisin soitellaan.
Ei nuo tiedustelut välttämättä maksa; mullakin oli edellisen operaattorin laajakaistalla muistaakseni 100 "ilmaista" hakua per kuukausi, eli varsin riittävästi. Samaa mieltä tärkeistä puheluista, eli jos on asiaa niin vastaaja on sitä varten. Tai sitten perinteisesti postia tulemaan, ei ole mikään pakko olla puhelimella tavoitettavissa.
Minusta tuo konekivääri systeemi jatkuvalla syötöllä on hieman kyseenalaista toimintaa. Itselle tullut viime aikoina toistuvasti samasta numerosta puhelu ja sitten kun vastaa on lyöty luuri korvaan. Eli ohjelma soittaa vaikka 10 henkilölle yhtä aikaa ja sitten joka ekana vastaa pääsee onnellisesti juttelemaan myyjän kanssa. Onhan se tietysti voiton tavoittelua parhaimmillaan! Kun myyjätykkien aika saadaan hyvin käytettyä hyödyksi.
Lisäyksiä... Ainakin liittymänvaihtoja kauppaavat seuraavat häiriköt: Glorium Oy 0451205276 0443181900 0443181901 0443181902 0443181903 0443181904 0443181905 0443181906 0443181907 0443181908 Amifinn Oy/ Suomen Matkapuhelinkeskus 0443181909 0443181910 0443181911 0443181912 ? 0443181915 0443181916 ? 0443181919 ? 0443181921 0443181922 ? 0443181924 ? 0443181926 0443181927 edit: Midas Touch Oy 0174424599 0174424xxx 0153886795 MediApex Oy 0823779415 08237794xx http://koti.phnet.fi/copy/puhelinmyyjat/ http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=35965 http://blog.ohjelmoija.fi/index.php?itemid=440 http://www.kingdom2.net/index.php?showtopic=1597&pid=82748&mode=threaded&show=&st=& edit2: Ei kellään olis sitä vihiä toimivasta blocker-sovelluksesta kännykkään..? edit3: Robinson? Any one? http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35
^Täytyypä tutustua. Tuossakaan ei kuitenkaan taida olla wild-card blokkausta, eli ominaisuutta, jolla saisi yhdellä kertaa estettyä kaikki sata 04431819xx -numeroa..?
Minua on nyt n. puolitoista kuukautta häiriköity numerosta 0144585299. Ensimmäistä kertaa kun sain soiton kyseisestä numerosta, soitin numeroon takaisinpäin, kun oletin, että minua on yritetty tavoittaa erään opiskelupaikan tiimoilta. En muista enää, että mikä yrityksen nimi oli olevinaan, mutta sieltä vain kuului joku nauhoite. Enpä jäänyt sitä kuuntelemaan. Keljuinta on se, että kyseisestä numerosta olen nyt saanut melkein päivittäin puheluita, aamukahdeksasta puoleen yhdeksään illalla. Useita kertoja olen lyönyt luurinkin korvaan. Nyt vain olen säätänyt puhelimeni niin, että se hälyttää vain silloin, kun joku osoitekirjassani olevista henkilöistä soittaa. Vittu kun vituttaa tuollainen terrorisointi. :grr:
kannattaa vastata ja sanoa en tilaa kiitos. Muuten vaan siirtyy edelleen ja myöhemmin soitetaan uudestaan ja uudestaan niin kauan että vastaa
Itselläni on Nokia E51. Latasin sen omalla www-selaimella kokeiluversion softasta nimeltä Advanced call manager. Tuo nimi löytyy, kun surffaa tänne: Webgate.mobi > nokia > e51 jne. Suosittelen lämpimästi, kokeilu on ilmainen. Tuntui siis toimivalta, ainoatakaan puhelua ei enää tullut salaisista numeroista, varmistin tämän toimivuuden soittamalla toisesta kännystä. Puhelin tuuttaa tällöin varattua tai vaihtoehtoisesti kääntää haluttuun numeroon, esim. toisen puhelinterroristifirman omistajan kännyyn :thumbsup: Myös musta ja valkoinen lista toimivat, yksitellen lisäsin muutamia numeroita. Mutta, suuri ongelma yhä edelleen on kuitenkin se, että puhelinterroristien numerot vaihtunevat nopeaan tahtiin ja joka tapauksessa kaikkien niiden näpyttely yksitellen ko. softan mukanaan tuomalle mustalle listalle olisi todella työlästä. Valitettavasti en juurikaan ehtinyt kikkailla softan toimintojen kanssa (puhelumäärä tuli täyteen), eikä softaa voi enää kokeilla uudestaan ilmaiseksi (tunnistaa IMEI:n). Nyt ko. softa ei enää ole käytettävissäni, ellen osta sitä (12.99 €. Eli ostamisen jälkeen voisin puhelimesta valita 'Asennukset > Adv. Cal Mgr. > Activate', jolloin lisenssitiedosto ladataan netistä ja softa toimii pysyvästi. Jätän sen kuitenkin toistaiseksi ostamatta, koska: ostettaessa on ilmoitettava puhelimen IMEI, jonka näkee kun painaa puhelimessa 'Activate'. Muuten ok, mutta tuo IMEI on laitekohtainen, eli seuraavan puhelimesi IMEI on varmuudella eri. Eli ilmeisesti olisi siis ostettava ko. softa uudestaan? Tulisi usein puhelinta vaihtavalle suhteellisen kalliiksi. Ko. softan pystyy kyllä asentamaan myös muistikortille, mutta se ei tässä auta. Ostovaiheessa kysytään myös puhelinnumero, mitään ei siihen liittyen kerrota. Eli ehkä IMEI saisi muuttua, kunhan numero pysyy samana? Tai sitten lisenssi raukeaa heti kun kumpi tahansa muuttuu (vaihdat liittymän tai puhelimen). Koska mitään ei kerrota etukäteen, lienee syytä epäillä jälkimmäistä. Idea mustaa listaa jopa täysautomaattisestikin päivittävästä softasta on loistava. Pitäisi vain olla antipuhelinterrorismi-tietokanta netissä ja joku, jolla on taitoa ja aikaa koodata tuollainen softa, ehkäpä muillekin kuin S60-luureille. Moinen voisi olla kovakin myyntihitti, jos vain ei maksaisi paljoa, eikä olisi kohtuuttomia IMEI/liittymänumero -kytköksiä. Eräs ongelma olisi se, että miten estetään pilailut ja väärinkäytökset, ilman että tietokanta ei kuitenkaan pääse monta kuukautta vanhaksi (miten usein puhelinterroristit vaihtavat numeroitaan?). Sekin tuli mileen, että miten suureksi moinen kanta voisi paisua, eli karsisikohan se kaikkein pienimuistisimmat tai muistikortittomat puhelimet pois? Tähän tosin asteriski (*) auttaisi dramaattisesti. Eli monta numeroa voisi korvata vaikkapa '0174424*':llä, kymmenien täyspitkien numeroiden sijaan.
Itsellä LG viewty.joka hoitelee nuo tunnetut tai tuntemattomat numerot automaattisesti:thumbsup:!Valikosta tietenkin,ei nyt sentään ajatuksen voimalla