Tuskinpa, mutta sarjakuvatarina supersankareista on vähän eriasia kuin draama jossa yritetään päästä saarelta pois. Tarkoitan siis sitä että edellä mainitusta saisi hyvin tehtynä vaikka 20 kautta ihan loogisesti (ja Heroesissahan pääjuoni vaihtuu aina chapterin välein eli kyse ei ola kokoajan jatkuvasta juonesta), saaritarinaa kymmenen kautta saattaisi tuntua melkoiselta venytykseltä. Onneksi Lostissa jo tosiaan päätettiin että monta kautta ja jaksoa tulee yms. Heti taso nousi, kun vertaa vaikka neloskautta kakkoskauteen (jolloin sarjan jatkosta ei ollut tietoa). Montako täytejaksoa jne. Loistavin esimerkki venytetystä sarjastahan olisi Prison Break.
En tiedä mitä olen missannut mutta eikö tämän(kin) kauden teema ole loppupeleissä se iänikuinen "save the world"? Ei hirveästi vaihtelua:sick:
Eiköhän se ole jo nähty, että juonessa ei ole mitään järjen häivääkään enää. Juonen sekavuutta tukee myös käsikirjoittajien jatkuvat vaihdokset. Tämän sarjan vertaaminen Lostin upeaan kokonaisuuteen, joka siis tuntuu täysin mietityltä, on ehkä huonoin vertailu koskaan.
No siis äkkiähän se idea kuluu kun juonet on niinkin originaaleja että joka kaudessa joku käy tulevaisuudessa joka sitten pitää estää . Mutta ideana se, että jos sarjassa on vain yksi jatkuva juoni, sen venyttäminen ikuisuuksiin menee nopeammin vanhaksi (Prison Break) kuin useammat lyhyet juonet (24).
Et tainnut seurata lostista käytävää keskustelua esim. toisella kaudella? Silloinhan käsikirjoittajat myönsivät ettei heillä ole mitään selityksiä tapahtumille eivätkä tiedä miten homma menee. Tuon takia sarja on täynnä täysin älyttömiä asioita joita ei ikinä selitetä mitenkään ja jotka eivät välttämättä edes liity yhtään mihinkään. On vaan pistetty sinne ja mietitty että ehkä joskus voidaan tuo selittää/tuohon palata. Em. näki jo ekan kauden jälkeen. Siinä missä se oli loistava niin taso tippui kuin pörssikurssit. Selkeästi suosio vaikutti siihen että sarjasta piti tehdä jotain mitä se ei ole jotta hommaa saatiin venytettyä. Saman kohtalon koki prison break jossa toinen ja kolmas kausi olivat surkeita ja vasta neljännellä kaudella päästään lähemmäs ekan kauden laatua.
Seurasin kyllä, mutta missään kohdin en ole muistaakseni nähnyt tuollaista väitettä käsikirjoittajien toimesta, etteivät he noin laajemmassa mittakaavassa tietäisi mitä ovat tekemässä. Sen sijaan he kyllä sanoivat, että juurikin esim. ykkös- ja kakkoskausilla he joutuivat melkein väkisin venyttämään tapahtumia/hidastelemaan, kun eivät oikeasti tienneet kuinka pitkään ABC haluaa Lostia tuottaa (vaikka Cusella ja Lindelofilla jonkinlainen suunnitelma kausien määrästä olikin). Tv-sarjateollisuus kun on melko mutkikas juttu. Nyt kun on sopimukset ABC:n kanssa kunnossa sarjan lopullisesta kestosta ja kaaresta, niin tekijät voivat turvallisin mielin paahtaa menemään, jäsennellä tapahtumat kohdilleen ja jättää pahimmat fillerit pois, nähtiinhän tämä jo Lostin varsin vahvalla ja tiiviillä neljännellä kaudella. Minusta vähän tuntuu, ettet sinä ole oikein tarkkaan perillä tuosta Lostin tilanteesta, ei millään pahalla. Mitä tulee noin "sinne tänne laitettuihin älyttömiin asioihin", mielestäni ne ovat silkkaa foreshadowingia (mm. kirjallisuudesta tuttu tehokeino, jossa tuleviin asioihin viitataan, mutta tätä viittausta ei välttämättä huomaa ennen kuin kyseinen asia tapahtuu joskus vasta parinkin tuotantokauden päästä) ja oleellinen osa Lostin mytologiaa. Tuskinpa he huvikseen esim. laittoivat sinne metsään kuumailmapallon ja luoliin pari tärkeältä vaikuttavaa ruumista ja metsiin jääkarhuja, ellei nämä olisi oikeasti merkityksellisiä asioita. Tietty jos haluaa olla kyyninen ja väittää, että nämä eivät merkitse mitään vaan ovat pelkkää katsojien jallitusta, niin ok. Toki tästä voidaan mennä keskustelemaan tuonne Lost-ketjuunkin...
Kahvit purskahtivat suusta kun viime jakson lopussa Syyläri oli antamassa lopetusiskua, niin Hiro pomppaa monta kertaa huoneeseen ja poimii tyyppejä mukaansa yksitellen kuin missäkin komediassa
Puuttumatta suuremmin sarjojen laatuun (Prison Break on kuraa, Heroes ja Lost keskinkertaisia), niin vertauskuvassasi tökkii se, että kyllä Skoda taitaa nykyisin mersun laadussa voittaa.
Kyllä tämä sarja parhaimmillaan on hyvää menoa, mutta hieman liikaa sotkevat tuota aikamatkailua ja kykyjen varastamista soppaan. Se on saanut varsinkin tästä kolmannesta kaudesta aikaseksi jotenkin todella katkonaisen ja sotkuisen kokonaisuuden. Ihan yhtä älytöntä kuin antaa Peterille parhaat supervoimat, on ottaa ne pois ja siirtää jollekkin pahikselle. Luulisi, että kirjottajat voisivat helposti tuoda vaikka jonkin haittavaikutuksen Peterille, kuten esim että poika tuppaa väsymään nopeasti tms.
http://heroeswiki.com/Heroes http://heroeswiki.com/Season_Three Ymmärsinkö oikein, että tässä kolmannessa kaudessa on kaksi osaa, joista ensimmäisessä 13 jaksoa (15.12.2008 viimeinen) ja toisessa osassa 12 jaksoa, joka alkaa toukokuussa 2009? Toisaalta ei kyllä kauheasti enään odota tälle lisää jaksoja sen verran sekavaksi on meno mennyt. Harmi, koska pidin kyllä ykköskautta todella hyvänä.
Joo chaptereihin sarjakuvahengen mukaisesti tämä sarja on jaettu. Ykköskausi oli ykköschapter, kakkoskaudella oli tarkoitus olla kolme chapteria, mutta lakon takia siinäkin oli vain yksi, eli nyt kolmoskausi on ensimmäinen kun tuotantokaudet eivät mene samassa chaptereiden kanssa. Kylläpäs jaksojen taso heittelee. Pari edellistä oli sellaista puppua että teki mieli jättää jo sarjan katsominen, mutta uusi jakso sitten taas oli sitä herkkua. Vähän ristiriitaiset fiilikset sarjasta.
Komppaan. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan tuli muutamassa kohtauksessa ykköskauden hyvien jaksojen nostattama fiilis tästä uusimmasta. Sylarin puuhailut siellä firmassa (hissikohtaus eritoten) sekä Hiron tarina siitä asti kun se meni puhumaan äidilleen. Siinä joutui vähän repeämään kun Hiro keulii Cheerleaderille että hän hoitaa kaiken ja on kovin jäbä kunnes sitten Pa Petrelli pistää jauhot kurkkuun. Ainoa sekava kohtaus oli Arthurin kuolemaan johtanut sekoilu, mutta ilmeisesti Sylarin TK on huomattavasti tehokkaampi voima (onhan se sillä kauan ollutkin) kuin Arthurin vastahankitut. Saa nähdä mitä seuraava chapter sitten tarjoaa, Bryan Fullerin tod. näk. mukaantulo nostattaa kyllä odotuksia.
Pitkästä aikaa todella hyvä jakso. Mutta mistähän se Arthur osasi tulla katolle, missä Claire ja Hiro olivat?
Tämä uusin jakso sytytti toivon kipinän tälle sarjalle. Aika järeän luokan draamaa paikka paikoin, erityisesti Hiron keskustelu äidinsä kanssa oli erittäin priimaa settiä. Tästä minä tykkään. Muutenkin tuossa oli paljon hyvää juttua, Sylar oli vauhdissa ja oli todella nautinnollista ja paikoittain hauskaakin katsoa sitä meininkiä. Clairen setit menneisyydessä taas olivat sellaista feel-good kamaa, ihan erilaista kuin Hiron paikoittain erittäin dramaattiset tilanteet. Tässä jaksossa tuli fiiliksiä ihan laidasta laitaan ja en ole pitkiin aikoihin kokenut Heroesissa mitään tälläistä. Toivottavasti tämän tasoisia jaksoja tulee lisää eikä toivo tyssää tähän.
Viimeisin oli tosiaan edellisiä parempi, ehkä siksi kun siinä ei kikkailtu niiden voimien kanssa aiempien lailla ja pompittu hahmosta toiseen, vaan keskityttiin roolisuorituksiin. Sarja alkoikin jo muistuttaa enemmän X-Men:iä
"Cake?" Ajatus ei enää pysynyt paikka paikoin mukana, kun katalyyttiä siirreltiin ja ajassakin matkusteltiin ihan kiitettävästi... Eikös Clairen pitäisi nyt olla monesti kuolleena jo mennyttä jos katalyytti siirrettiinkin menneisyydessä Hiroon? Kuinka Hiro pääsee menneisyydestä pois? Eikö syylärikin voisi matkustaa menneisyyteen ottamaan Hiron äidiltä parantajankyvyt pois? Aikamatkustuksella saa näemmä aikaiseksi mitä tahansa
Ei kai katalyytillä ollut mitään tekemista Clairen regeneroitumiskyvyn kanssa? Aikamatkustuksen kanssa on sarjoissa vähän sillätavalla että kannattanee aina heittää aivot narikkaan kun niitä kohtauksia tulee . Minä en oo ainakaan yrittänytkään etsiä mitään logiikkaa Heroesin aikamatkustuslaeissa.
Jospa se aikamatkustus on vähän kuin rinnakkaisuniversumit eli puu jossa on loputtomasti haaroja ja mitä tapahtuu yhdessä haarassa ei välttämättä ole vaikutusta puun toiseen haaraan :hitme: