Näyttää siltä että täällä porukka tilailee sormet ristissä muutamia euroja säästellen tuolta pixmaniasta. Niin tein minäkin ja se ei kannattanut. Nyt pitäisi lähettää näytönohjain takaisin. Tietääkö kukaan, tuleeko sieltä pixmanialta joku lähetystarra joka liimataan paketin kylkeen ettei tarvi maksaa postikuluja?
Tulee, tai ainakin minulle tuli printattava formi, joka pitää paketin kylkeen teipata. Pakko myöntää että prosessointi ei olut nopeinta mahdollista (~2kk). Sen sijaan palauttivat kyllä minulle rahat laitteesta joka oli jo takuun ulkopuolella mutta oli Pixmanian oman turvan sisällä ja tämä taas oli mukava yllätys (tai eivät palauttaneet vaan pistivät "pix-tilille") Omassa tapauksessa ei onneksi ollut mitään kiirettä koska korvaava laite oli jo olemassa ja tietysti tuo rahan palautus oli mukava juttu koska Pixmania edelleen myy ko tuotetta mutta sen hinta on tippunut puoleen parin vuoden aikana. Ihmettelen kyllä että miksi eivät vaihtaneet sitä uuteen.
Eipä näillä näkymin ole mitään pahaa sanottavaa Pixmaniasta. Maanantaina tilasin ja tänään (keskiviikkona) lähti tulemaan paketti. Harmittaa vaan kun ei nyt taida keretä perjantaiksi tänne :/ No onneksi positiivisena asiana joku pirinistimutukebabmies pölli pyörän aamulla.
Automankka lähti tänään tilaukseen. Saas nähdä mikä sieltä tulee ja milloin. Kaikkeen sitä haksahtaa halvan hinnan perässä Edit: Soitin tuli 5tpvn päästä tilauksesta, eli varsin ripeään. Homma toimi kohdallani. Luetun perusteella mietin kaksi kertaa ennen seuraavaa tilausta.
Tilasin Piximaniasta digitv-PCI - kortin ja neljä HomePlug (sähköverkko) / LAN - sovitinta. Parin päivän perästä yksi sovitin meni oikosulkuun ja pimeni. Asiakassivun kautta viesteihin on ainakin tullut vastaus luvatussa 24 tunnissa. Kovin joustava takuutoiminta ei kuitenkaan ole. Vaikka sovittimet tuli paketoituna kahteen pakettiin pitää kaikki neljä sovitinta kuitenkin palauttaa. Ilmeisesti Pixin varastonseurantajärjestelmä ei taivu kuin heidän omien materiaalikoodien mukaisiin toimintoihin. No, tuli kuitenkin sähköpostissa tosite ostoksesta ja palautusohjeet, sekä palautuslaatikkoon liimattava pakettikortti. Vähän myöhemmin tuli ruotsista normaalipostissa suomen postiin kelpaava pakettikortti, josta toinen puolisko liimattiin postissa laatikon päälle ja toinen osa jäi itselle allekirjoitettuna tositteeksi. Nyt odotellaan uusia sovittimia..
Itse sain rahani ainakin omalle tililleni, kun tappelin töllön palautuksesta heille. Meni ´oku 5-7arkipäivää kun oli rahat tilillä. Tarvitsivat vain SWIFT ja IBAN tunnukset yms.
Nyt kävi ihan hyvin Pixmanian kanssa. Tilasin Sonyn kotiteatterisetin sieltä, niin epähuomiossa otin sen Huolettoman Kaupan Palvelun, vai mikä se nyt oli. Sain kuitenkin sen nyt pois kun menin sinne sivuille ja peruutin sen tilauksestani. Äsken oli tullut mailia paypalsta, että Pixmania on palauttanut 3,40€ enemmän kuin oli alkuperäinen summa HKP:lle Eli ei voi muuta kuin kehua. Kotiteatterikin tuli tänään. Tuli säästöä Giganttiin verrattuna 80€ :thumbsup: Varmaan jos tilaa jotain muuta sieltä, niin kaikki menee perseelleen Edit. Eipä ne ollutkaan liikaa palauttanut, vaan tuo 3,40€ olikin ALV, jota ei näkynyt erikseen alkuperäisessä laskussa
Onkohan toi Dachserin seuranta kuinka luotettava? Ei ole 10.10 jälkeen tullut yhtään päivitystä, näyttää vain inboundia jossain Saksan mutumaassa. Toivottavasti nyt tulee tämän viikon aikana, seuraavalla viikolla joutuu töiden takia lähtemään Oulusta pois... Koitin tuonne mikä lie bewer groupille soittaa mutta tuntu ettei mikään niistä numeroista ole käytössä.
Mulla ei seuranta kans toiminu suoraan siit linkist muuta, kun et näytti olevan jossain saksassa eikä liikkunut sillä koodilla mihkään. Mut sit ku tuli kuittaus viestinä seurantakoodi. Pari päivää siit näytti että on jo paketti suomessa, huomenna hope so sais hakee paketin lähipostist =) /Janne
Itse tilasin kyseisen mallin (sony KDL-40W4500) Pixmaniasta 3.11.2008, saapui 11.11.2008 (viikonloppu välissä). Elikkä aika nopea toimitus, vaikka tilasin halvimmalla postituksella. Verkkokaupan kautta tilaus olisi kestänyt jopa 5 viikkoa. Hinta suurinpiirtein sama postikuluineen. En ottanut mitään hyvän kaupan lisää. Malli oli Ruotsista tullut 10/2008 valmistettu, elikkä sellaine uusi malli. Pixmanian sivulla speksit päin v:tä. Telkkarissani on 50000:1 kontrastit, ja muutenkin kuin sonyn sivun speksit, lisäksi myös suomenkielinen käsikirja mukana. Ihmettelen, jos väittäneet että heillä olisi vanhempi malli? Elikkä mun tapauksessa olen tyytyväinen Pixmaniaan, vaikka muut sitä kovasti arvosteleekin.
Huvittavinta on, ettei kukaan Pixmaniassa vaivaudu katsomaan, mitä sivuillansa lukee teknisistä tiedoista. Siellä on kautta aikain ollut tieto, että resoluutio on 176/176 ja katselukulmasta ei tietoa, kun tuo tieto koskee katselukulmaa.
Juu aika arpapeliä on tuon toimituksen kanssa. Toisilla tulee luvatussa 3-5 päivässä, toisilla kestää HIEMAN pidempään :hitme: Itsellä nyt viikon verran ollut telkkari "kateissa" PNL on ottanut kuljetettavaksi, mutta paketti ei vain liiku mihinkään??
Tuo lähetyksen seuranta on kyllä vähän turha, koska nuo tulevat monipakettilähetyksenä Suomeen, eikä tuolla seurannassa näy mitään tietoa ennen kuin ovat Suomessa. Itse useamman tilauksen tuolta tehneenä tavarat ovat aina tulleet noin reilussa viikossa jos on luvattu 3-5 päivää. Ottakaa huomioon viikonloput ja muut pyhäpäivät. Logistiikka on muutenkin sellainen juttu, että mitä kauempaa tilaa, sitä varmemmin tulee viivästyksiä. Poikkeuksiakin on tietysti, kuten kalliit kuriiripalvelut yms. Ei kannata laskeskella päiviä noin tarkkaan ja olla sitten heti kiroamassa myyjäliikettä kun pakettia ei näy. En kiistä, etteikö joillakin olisi ollut ongelmia tuon kanssa, mutta aika moni tuntuu kyllä valittavan ihan turhasta. Onko se nyt sitten maailmanloppu jos toimitus keskieuroopasta kestää 1-2pv pidempään kuin "luvattu", varsinkin kun hinta on parhaimmillaan satoja euroja halvempi kuin Suomen kaupoissa? Jos on noin kiire niin eikun Mustaan Pörssiin mars, jossa "asiantuntevat" myyjät voivat myydä sulle saman telkun ylihintaan.
Alkaa mennä vähän OT mutta.. Mikäli Suomessa sattuu käymään niin että laitetta ei suoraan hyllystä löydy; eli se menee tilaukseen, kestää toimitus yleensä huomattavasti pidempään kuin jostakin verkkokaupasta ulkomailta tilaaminen. Suomen jälleenmyyjät eivät ole myöskään ensimmäisenä listalla valmistajien prioriteettilistalle, joten saattaa olla että jonkun globaalisti suositun tuotteen saamisessa saattaa kestää pidempään. Ja samanlaisia kokemuksia on myös toimittajasta jolla on varasto Tampereella ja josta tilaus toimitetaan pääkaupunkiseudulle, niin toimituksessa saattaa kestää kolme päivää ja jossain tapauksessa EU alueelta tulleet toimitukset ovat tulleet nopeammin (kahdessa päivässä).
Maksoin pankkisiirrolla rahat Pixmanian Nordean tilille, mutta pitäisi silti kuulemma lähettää näille patonginpurijoille kopio passista ja vuokrasopimuksesta. Mikä helvetin kuningasidea noita tilisiirron yhteydessä on pyytää, mitäköhän toi firma menettää jos lähettävät osoitteeseen jota ei ole olemassa tai jossa en asu? http://www.pixmania.com/fi/fi/faq-2-9--mita-tarkoittaa-turvatarkastus-security-check-.html Ja sitten vielä kymysys pankkisiirrolla maksaneille, Pixmanian tilitietojen seassa luki että rahojen siirtyminen voi kestää kymmenen päivää, mahtaneekohan tuossa Suomen sisäisessä tilisiirrossa kuitenkaan nyt ihan niin kauaa mennä missään tapauksessa Ihan vaan periaatteesta ei kiinnosta omia yksityisiä tietojani, kuten just jotain passeja tai vuokrasopimuksia netissä lähetellä taikka faksailla mihinkään patongeille, eli jos kieltäydyn hommasta niin toimiiko Pixmaniassa rahojen takaisinmaksu, vai kestääkö siinäkin mahdollisesti 10 000 päivää?
Aika jännä juttu, kun itse tilaukseni silloin maksoin tilisiirrolla niin en joutunut mitään passeja tai vuokrasopimuksia skannailemaan. Vajaa viikko rahojen siirrossa menee heille ja kun kinusin rahojani heiltä takaisin niin taisi mennä seitsemän arkipäivää ja 60päivää tapellessa :thumbsup:.
Mitä hittoo, en missään nimessä lähettelisi mitään vuokrasopimuksia:OI Mitäs kun asuu omistusasunnossa??? Onkohan tossa nyt joku väärinkäsitys... Ja minkä takia tää ketju löytyy littutöllö-osioista?
Tuo tapa on ilmeisen yleinen "suuressa maailmassa". Halusin kerran ilmoittaa muuttuneesta kotiosoitteestani yhteen brittiläiseen yhdistykseen ja vastaukseksi sain pyynnön toimittaa kopion esim. kaasulaskustani eli jostain virallisen näköisestä paperista, josta näkyy, että varmasti asun ilmoittamassani paikassa. Tuolla oli oikein joku virallinen termikin, jota en nyt tähän muista.
Halusivat jotain todisteita että asun täällä, koska eivät voi luottaa kuulopuheisiin. Halusivat jotain vesi- tai sähkölaskua, mutta mulla sisältyy kummatkin vuokraan niin tuota vuokrasopparia sitten ehdoteltiin... Olin ihan puhelinyhteydessä jonkun Ranskassa olleen suomalaistädin kanssa(joka ei siis ollut Suomen asiakaspalvelussa töissä, eikä osannut/pystynyt tekemään oikein mitään), joka ilmeisesti on sitten jossain turvallisuustiimissä töissä. Oli kyllä aika salamyhkäinen, sekava ja tuntui ettei itsekään tiennyt firman toimintatavoista mitään. Suomen kielen taito taisi olla ainoa minkä avulla töihin päässyt Kun kysyin tuota että minkä helvetin takia tilisiirrolla tarvitsee jotain todistuksia, pisti täti muutamaksi minuutiksi puhelimen pöydälle ja kävi kyselemässä jostain neuvoja, takaisin palatessaan vaan sitten sanoi että kyllä ne nyt on saatava että tämä on meidän turvallisuuspolitiikka kun et ole ennen täältä tilannut.