Asioita joita en voi ymmärtää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana tpi, 28.04.2008.

  1. RTU

    RTU Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.01.2006
    Viestejä:
    539
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miksi edes pukea vaatteita jotka silti riisut heti kuskin lähdettyä?
     
  2. DVB-G

    DVB-G Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Leikitään, että ovikello soi, mars välittömästi etsimään kylpytakkia ja katsotaan ehdittekö ovelle 30 sekunnin sisään. Kukaan ei taida ehtiä.

    Katsokaa kellonaikaa sekunnin tarkkuudella, ajanotto ALKAA NYT.
     
  3. RTU

    RTU Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.01.2006
    Viestejä:
    539
    Saadut tykkäykset:
    0
    12 sekuntia kesti. Ihan oikeasti.
     
  4. DVB-G

    DVB-G Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Onneksi olkoon. Palkinnoksi lähetämme teille kuriiripostilla papukaijamerkin. Olkaa paikalla vuonna 2009 odottamassa kuriiria.



    Tietysti jos kotosalla odottaa jotain vierailijaa tulevaksi, voisi pitää kylpytakkia tai vampyyrinviittaa jatkuvasti vieressään, sen kietoo päälleen samalla kun juoksee eteistä kohti. Jopa viiteen sekuntiin voisi viiveen kutistaa. Ammattimaisesti harjoittelemalla kolmeen sekuntiin. Ja jos käyttää koneellisesti liikkuvaa istuinkelkkaa, matka eteiseen sujuu noin 300 milisekunnissa. Vähän kuin auton turvatyynykin laukeaa nopeammin kuin aivot ehtivät tajuta, voidaan ihminenkin sitoa äkillisesti aloilleen ja tukea niska, sitten 20 G:n voimalla kiihdyttää kohti eteistä, matkan puolivälissä aletaan jarruttaa 20 G:n voimalla. Kun ihminen tajuaa jotan tapahtuneen, hän jo onkin eteisessä ja sitten ehtii kietoa viitan päälleen 0,7 sekunnissa samalla kun ulko-ovi aukeaa. Luultavasti ovi kolahtaa kuriiria otsaan tai etusormeen, nimittäin kuriiri ei ole ehtinyt vielä lopettaa ovikellon painamista/vääntämistä, koska sekunnin viiveellä ovikellon toiminnan aloittamisesta asukas jo alkaa avata ovea.

    Hieman ikävämpi homma jos sattui olemaan kovajuottelemassa piikkilankaa hälytyksen alkaessa, nyt on ne piikkilangat ja kolvit/hitsipillit uponneena nahan alle, kuten se subbarikin, jota myös oltiin ruuvaamassa. En siis suosittele 300 millisekunnin koneellista pikakyytiä eteiseen.

    Pitäkää tunkkinne, kuriirinperkeleet, kun ette jaksa odottaa oven takana riittävän kauan, tai osaa sopia puhelimitse tarkkaa toimitusaikaa.
     
  5. Gambit

    Gambit Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2000
    Viestejä:
    1 012
    Saadut tykkäykset:
    6
    UPS olikin kyssärillä. Viimeksi kun näiden kanssa olin tekemisissä, niin UPS:n ympärillä pyöri monenlaista myyntihuhua. Ei mennyt ilmeisesti kaupaksi. :D
     
  6. JS83

    JS83 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 552
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kylpytakista tuli mieleen, että missä on omani:rolleyes: Lähdin varastosta etsimään tänään klo 11.47 ja lopetin etsinnät 12.56. Tuossa ajassa postimies todennäköisesti olisi ehtinyt jo pois ovelta :p

    Ei, en löytänyt kylpytakkia. Missä lie?
     
  7. winterland

    winterland Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kun tilasin Playstation 3:n Amazonista, UPS:n mies soitti pihalta, että olenko kotona.
     
  8. Kiila

    Kiila Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    31.01.2001
    Viestejä:
    1 660
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paketti oli käynyt duuninpaikalla jo torstaina ja työkaveri olikin ihmetellyt miksei mun nimellä olevaa pakettia jätetty vaan se jatkoi matkaa. Se nyt on selvä ettei sitä pakettia voi väärään osoitteseen jättää mutta se soitto jäi torstaina uupuman kun lähetti oli toimitusosoitteessa. Torstaina soittelin kuriirille ja lupasivat toimittaa perjantaina ja soittaa ½h aiemmin. Lähetti soitteli ajallaan ja kysyin onko keikkaa työpaikan osoitteeseen ja kun näin oli niin paketti tuli suoraa sinne.

    Saas nähdä miten käy UPS:n kanssa maanantaina...
     
  9. Tata-san

    Tata-san Guest Guest

    Liittynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    375
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen olin auton kyydissä tulossa kotia kohti ostoksilta. Kaveri rupeaa kiroaamaan kun joku saatanan puperteetti bmw-kuski takana roikkuu aivan puskurissa kiinni ja päättää, että katotaan löytyykö niitä refleksejä ja jarrut lukkoon, eihän niitä olisi löytynyt. Tästä suivaantuneena urp... siis bmw-kuski lähtee seuraamaan kotimatkan ajaksi jälleen aivan puskurissa kiinni. Korotetussa suojatiessä taisi jäädä senteistä kiinni ettei osunut. No kaveri lopulta päättää, että fuck this, autoani en ruttaa ja auto tien nurkkaan, juntilla kesti siinäkin tilanteessa se muutama minuutti ajaa ohi.

    Kysynkin miksi Suomen lakia ei voitaisi muuttaa niin, että tämmöisessä tilanteessa takana olevan auton saisi pysäyttää ja kuskin pätkiä mailalla siihen kuntoon mihin hän kuitenkin olisi joutunut kyseisen nopeuden aiheuttamana hätätilanteen sattuessa?
     
  10. JS83

    JS83 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 552
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mitä, eikö niin saakkaan tehdä? No, itse olen ollut siis väärässä tuosta asiasta kerran... :rolleyes:
     
  11. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kyllä huokaisen vain syvään ja käytän autoa bussipysäkin kautta. Jos jollekin se elämän taistelukenttä on se tie, niin eipä siinä voi puistella kuin päätä ja antaa poikien leikkiä rauhassa.
     
  12. Deleted member 35233

    Deleted member 35233 Guest Guest

  13. 71 dB

    71 dB Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 628
    Saadut tykkäykset:
    862
  14. Make73

    Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Duunikaverilla kävi vähän vastaavasti.
    Oli lainannut avokin faijan autoa ja joku roikkui takakontissa monta kilometriä.
    Oli vilkutellut jarru- ja sumuvaloja, mutta ei vaikutusta.
    Sitten tulikin tilanne jossa piti jarruttaa aika voimakkaasti ja eikös se rysäyttänyt persiiseen!
    Kaveri on sen verran äkkipikanen luonne, että olis takuulla humauttanut ellei olisi ollut nainen ratissa.
    Vetäsi kiukun puuskassaan kuitenkin niin paljon kuin lähtee nyrkistä tuon naisen konepellille ja joutui maksamaan tuon konepellin osalta sen eukon auton korjauksesta, eikä ollut ihan ilmainen :D

    Ärsyttäviä kyllä nuo puskurissa roikkujat ja turhia ohituksia tekevät, jotka kuitenkin jäävät siihen eteen roikkumaan ja monesti sitten vielä kääntyvät.

    Yksi mitä ei voi ymmärtää on kuskit, jotka risteyksestä käännyttyään 80km/h rajoitusalueelle kiihdyttävät valehtelematta 1-2km ennen kuin vauhti on 80km/h :OI
     
  15. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Liikenteessä löytyy ihmettelemistä. Jouduin tuossa pakon sanelemana käymään ruuhka-aikaan Hgin keskustassa. En siis ymmärrä tuota verkkaisuutta ruuhka-aikaan. Tajuaako ne jotka hitaasti rullaavat sen autonsa edellä ajavan taakse, että takana on 20 autoa odottelemassa että herra/rouva saa verkkaisen liikkeensä tehtyä? Myönnän että ohittelin ja vahtelin kaistaa, mutta mikä ihme siinä on ettei valojen vaihduttua sitä risteysaluetta voi ripeästi ylittää että takanakin mahdollisimman moni pääsisi eteenpäin ja hui, ruuhkat vähän vähenisivät kun liikenne olisi tehokkaampaa.
     
  16. tpi

    tpi Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 399
    Saadut tykkäykset:
    34

    Oma lukunsa ovat nämä, jotka koukkaavat jollain Ladalla pikkutieltä suoraan eteen, köröttelevät keskiviivan tuntumassa muutaman kilometrin 60 km/h vauhtia, ja kääntyvät jollekin toiselle pikkutielle.

    Jostain syystä kolmion takaa eteentörmäävät kääntyvät AINA pois tieltä vähän matkan kuluttua, ehkä miettivät, että kun matka on pieni, niin ei sitä päätien liikennettä niin tarvitse varoa... ...mutta miksi niillä aina on Lada? :D
     
  17. MikkoP

    MikkoP Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    413
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pidän itseäni suht rauhallisena kuskina, mutta on yksi tilanne, jolloin meikäläiselläkin alkaa herkästi napsumaan. Nimittäin se, etteivät kaikki tielläliikkujat ymmärrä sitä, että se moottoritien ohituskaista on tarkoitettu ainoastaan ohittamiseen. Joskus alkaa nyppimään, kun edessä ajaa joku ohituskaistalla kaikessa rauhassa alle sallitun nopeuden eikä ymmärrä siirtyä oikealle kaistalle, vaikka takaa tulee nopeampi auto.
     
  18. uppiskuppis

    uppiskuppis Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1 011
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa ihmetellyt itsekin.

    Toinen on että miksi pitää alkaa heti köröttelemään suoralla tiellä 60km/h 80km/h alueella heti kun tulee yli 5mm lunta tielle? :mad:
     
  19. h3mb3

    h3mb3 Digital and smoke-free. Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.04.2006
    Viestejä:
    1 889
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sekin on oma lajinsa, että kun valo vaihtuu vihreäksi ruuhkajonossa, niin jono lähtee liikkeelle "haitarin" tavoin; siis kun edellä oleva auto lähtee liikkeelle niin menee 2 sekuntia ennen kuin seuraava tajuaa painaa poljinta ja sitten taas pari sekkaa seuraavalla ja pari sekkaa ja seuraavalla ja seuraavalla jne... Ymmärrän kyllä varovaisuuden ja turvavälit liikkeellelähdettäessä - mutta jos ei voi edes kääntyä mihinkään missä voisi kohdata toisen väistettävän auton, niin tahtoo moinen ärsyttää välillä, kun ei tahdota päästä liikkeelle koskaan.
     
  20. Don MC

    Don MC Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    19.05.2005
    Viestejä:
    1 190
    Saadut tykkäykset:
    39
    Nää törpöt kuskit on kaikki aivan totta. En ymmärrä sellaisia.
    Toinen liikennejuttu jota en todellakaan ymmärrä on Turun liikennevalot. Miksi, oi miksi, ja kuka TÖRPPÖ on ne ohjelmoinut? Koska en todellakaan ymmärrä noita liikennevaloja, ymmärrän täysin miksi turkulaisista sanotaan, että ajavat usein päin "vanhoja vihreitä".

    Yksi murheenkryyni ruuhka-aikaan on esimerkiksi Koulukatu (Turun asukit tämän tietänevätkin). Käyttävät ruuhka-aikaankin ns. vihreää aaltoa. Tämä järjestely ei todellakaan toimi. Vihreä matto olisi parempi vaihtoehto.

    Ruuhka-aikana tämä kolmikaistainen, yksisuuntainen kadunpätkä on ns. pullollaan autoja. Olettakaamme että istumme autossa punaisissa valoissa risteyksessä 1 ja odotamme vihreää valoa.
    Valo vaihtuu ja olisi aika lähteä, mutta emme voi, koska seuraavassa risteyksessä (risteys 2) on yhä punainen valo ja valoissa odottaa autonletka joka jatkuu aina risteykseen 1 asti.
    Risteyksessä 2 vaihtuu vihdoin valo ja siellä autot haluaisivat liikkelle, mutta eivät voi, koska risteyksessä 3 palaa yhä punainen ja valojen 2 ja 3 välinen pätkä on täynnä autoja.
    Näin jatkuu kunnes kaukana edessä, jossain risteyksen 10 paikkeilla syttyy vihreä ja siellä seisovat autot pääsevät vihdoin ajamaan moottoritielle joka on suoraan tämän kadun jatkeena (joten kukaan ei voi väittää että kadun päässä olisi joku pullonkaula tms. Katu kyllä vetäisi, mutta valot eivät salli.). Moottoritiellä sitten onkin toki aika rauhallista, koska valot päästävät sille autoja vain tiputellen.

    Tuloksena on, että jokaisen vihreän aikana vain pari hassua autoa ehtii ajamaan seuraavaan kadunväliin. Jos valoista tehtäisiin kunnollinen vihreä matto (kaikki risteykset vihreinä yhtä aikaa) ja pidennettäisiin hieman vihreiden aikaa, pääsisi koko letka kerralla liikkeelle ja ruuhkasuma olisi aika nopeasti purettu. Toki nuo edellisessä viestissä mainitut jöötit, jotka odottavat tuon pari sekuntia edelläolevan auton liikkeellelähdön jälkeen, hidastavat tätä utopistista toivetta.
    Olen tuolle joskus laskenut ajankin. Jos kaikki lähtisivät puoli sekuntia nopeammin, säästäisin 8km kotimatkallani yli 10 minuuttia (ja ainakin litran bensaa)!

    Yllä oli vain yksi esimerkki typeristä liikennevalojärjestelyistä. Joitakin katuja tietystä suunnasta ajaessa on aivan pakko painaa kaasua jotta seuraavista valoista ehtisi vielä keltaisilla alta pois. Toisissa taas "vihreä aalto" on aivan liian hidas silloinkin kun liikennettä ei nimeksikään ole. Esimerkkinä Koulukatua vastakkaiseen suuntaan vievä toinen yksisuuntainen katu. Puistokatu. -Jarruta, kaasuta, jarruta, kaasuta...
    Olen laskeskellut, että jos katua päästelee joku huimat 30km/h, saattaa selvitä vihreästä aallosta jarruttamatta. Edellyttäen että muuta liikennettä ei ole lainkaan.


    En ymmärrä.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2009