Hiphei, tänään tuli toinen tilaamistani kirjoista. Täysin kunnossa ja hyvissä voinnissa. Ei mitään valitettavaa kunnosta, tosiaan, kävi vaan Saksassa, Norjassa ja Ruotsissa ennen tänne tuloa. Vissiin jossain terminaalissa meni aika hyvin sekaisin tuo Finland. Toinen kirja, mikä lähti samana päivänä, ei ole vieläkään saapunut... ehkä jos huomenna sitten. Mutta tuli hyvässä kunnossa perille. Edit: Toinenkin kirja saapui. Molemmat siis loistavassa kunnossa, mutta tiedä miksi olivat lähteneen Euroopan kiertueelle.
Miten on homma edennyt? Oletko saanut hyvityksen postimaksuista? Play teki itselleni aivan järjettömän tempun ja toimitti Alfred Hitchcock 14DVD-boksin muovipussiin pakattuna. Ei pahvia, ei pehmusteita, ei mitään. Paketti oli laitettu harmaaseen muovipussiin ja lykätty matkaan. Boksi oli matkalla vielä kolme viikkoa ja tuli perille aivan säpäleinä. Nyt Play tosiaan vaatii että setti pitäisi postittaa ensin heille takaisin ennen kuin saan vastaavan tilalle, postin puhelinpalvelun mukaan tuon kokoisen tuotteen postitus Jerseyhyn maksaisi vähintään n. 33 euroa, ehkä jopa yli 50 €. Ei oikein huvittaisi maksella omaan piikkiin moisia takaisinlähetyskustannuksia, varsinkaan kun kulujen takaisin saamisesta ei ole mitään takeita. Onko muilla kokemuksia postimaksujen takaisin saannista? Miten takaisinmaksu on tapahtunut, miten suuria summia ovat hyvittäneet ja millaisilla aikatauluilla?
Minulle lähetettiin syksyllä väärä levy ja jouduin palauttamaan sen (kirjattuna). Postimaksuja ei ole palautettu, vaikka olen kysellyt.
Onko täällä Osuuspankin Visa Electronin käyttäjiä joilta tilaaminen sujuu Playstä ongelmitta? En ymmärrä missä kusee. Kortin tiedot tsekattu moneen kertaan ja korjailtu niin oikeiksi kuin voi olla, mutta vieläkään eivät pysty vahvistamaan korttia kun yritän tilata jotain tuotetta. Verified by Visa on laitettu kortin asetuksista päälle. Hjälp?
Kuinka pitkään olette joutuneet odottelemaan hyvitystä kortille palautuksen jälkeen? Itse palautin tuotteen ohjeiden mukaan ja postin sivujen mukaan paketti on lähtenyt suomesta 31.1. Mitään ei ole kuulunut tai näkynyt vielä.
Meinasin itse laittaa myös tuon Hitchcock boksin tilaukseen, mutta juuri nyt alkoi hieman epäilyttämään. Onko kukaan muu tilannut tuota kyseistä boksia Play:stä ja onko kaikille käynyt lähetyksen suhteen samoin kuin Sgt. Granitelle?
Tavallaan ehkä väärä ketju, mutta laitetaan silti linkki. Tämän perusteella ei enää niin ihmettele näitä joitain virheitä mitä itse kullekin on sattunut postituksien suhteen. http://business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/retailing/article5337770.ece Äh, omassa ketjussa olikin jo tämä sama. Mutta pidetään silti, koska itseltä oli jäädä koko juttu huomaamatta.
Täällä toimii Osuuspankin Visa Electron play.com:ssa hyvin, takana jo hurjat kolme onnistunutta tilausta. Alkuun minullakin oli ongelmia tuon kanssa, maksut ei menny millään läpi vaikka kaikki oli oikein. Ongelma ratkesi kun laitoin playlle asiasta sähköpostia. Eli, tarkista vielä kerran että nimet ja osoitteet on kuten kortissa ja laita playlle mailia/palautetta asiasta.
Mutta miten tämä liittyy play.comiin? Vai onko tarkoitus, että patistellaan ihmisiä tilaamaan mieluummin Playsta?
Taisi enemmän olla tuon postaajalla tarkoitus verrata Amazonin tapausta Play.comiin sen suhteen, että ylistressaantuneet, veitsi kurkullaan elävät, työntekijät tekevät virheitä.
Tämä on syy miksen tilaa kovin mielelläni play:sta enää mitään. Laittavat tosiaan monesti nuo boksit pelkkään kuplapussiin ja ovat äärimmäisen nihkeitä hyvittämään postikuluja. Joskus onnistuin saamaan heiltä ~5 punnan kulut takaisin mutta oli väsytystaktiikan tulos (varmaan 50 s-postia).
Tänään tuli kaksi 13.2. postitettua Playn lähetystä, kumpaankin oli taakse liimattu Jerseyn postin suomenkielinen kyselykortti johon pyydettiin merkitsemään saapumispäivä ja oliko lähetys ehjä. Niiden olisi kyllä parempi tälläinen postinkulun tutkimus tehdä joulun alla, olisi jotain ihmeteltävää siitä kun kuoret kiertää maapalloa väärään suuntaan. Kai nuo voisi pistää menmään takaisin, eipä tuo maksa kuin vaivan kiikutaa kortit laatikkoon.
Mulle on nyt kaksi kertaa tullut väärä levy. :hitme: Ensimmäisellä kerralla oli ihan hyväkin lätty, mutta nyt tuli joku The Seeds 2-cd kun Opethia piti tulla. Vitun neekerit.:OI
Jep, itekkin pistiin eilen mailia playlle, kun ei OP:n kortti toiminut ja tänään paketti postitettu:thumbsup: Mahtaako vika olla osoitetiedoissa, kun osoitteessa on ä ja playn osoitetietoihin ei ä kelpaa., vaan joutuu laittaan a. Sama homma oli monessakin kaupassa tuttu Google Checkout systeemi.Siitäkin joutui laittaan osoitetietoja varmistukseksi, ennen kuin kortin hyväksyivät.Verified by Visa on toiminut loistavasti. Tuossa vielä tuo playn osoite, johon mailia: customercare@play.com
Nyt itsekin uskallauduin kokeilemaan OP:n Electronilla ostoa, ja meni The Straight Story EUR 5.49 ihan näppärästi Order placed -tilaan. Odottavaisin mielin...
Herjasi myös omasta op:n electronista. Lopulta homma ratkesi sillä kun kirjoitin nimitietoihin sukunimen ensin. Huh on pidentynyt playn toimitusajat sdiitä mitä se oli useampi vuosi sitten. Ennen kaikki tilaukset ovat tulleet kotiovelle kolmessa päivässä. Nykyään menee se viikko.
Mulla kanssa tänään tuli sähköposti, että nyt on "account declined" kortin tietojen takia. Sitten vasta itsekin luin tarkkaan tuon oman kortin, ja siinähän on totta tosiaan nimi muotoa Sukunimi Etunimi Toinen nimi. Ja korjaamaan. Saas nyt nähdä...