Samoin täällä. Viimeisin maanantaina (2.3.) tehty tilaus tipahti tänään perjantaina(6.3.) postiluukusta.
Ovat jääneet hieman epäselviksi tämän ketjun viimeaikaiset kommentit. Ilmeisesti joko brittien tai Amerikan Amazonista lähetetyt tilaukset ovat tipahtaneet liian myöhään postiluukuista. Keskustelu on avannut silmäni sille tosiasialle, että lähettäjä voi niin tahtoessaan vaikuttaa postinkulkuun. On mielestäni rikollista, että Amazonin työntekijät ovat viivyttäneet postipaketin saapumista suomalaisille asiakkailleen. En keksi miten tuollainen suoritus onnistuu ilman sielunvihollisen (Luciferin) apua, joten lapsikastettuna kristittynä en varmasti tilaa tuolta mitään. Mutta siis oliko se brittien vai jenkkien Amazon, josta ei kannata tilata?
Minun kokemukseni Brittien Amazonista ovat olleet oikein positiivisia. Toimitusnopeus on ollut useimmiten käsittämättömän hyvä (tyyliin tilaus sunnuntaina, paketti lähetetty maanantaina ja kotiin se on tullut keskiviikkona tai viimeistään torstaina) ja ihan tavallisena postina - tosin täytyy myöntää, että parilla viime kerralla aivan näin hyviin suorituksiin ei ole päästy, olisiko taso hieman lipsumassa. Esim. Play:n tilaukset ovat kuitenkin aina kestäneet kauemmin. Jenkki-Amazon on toki palvellut hyvin myös, mutta kyllähän sieltä menee helposti parikin viikkoa ennen kuin paketti löytyy postilaatikosta.
samaa voin sanoa, hyvin on toiminut omalla kohdalla. Viimeksi kun laitoin tilauksen perjantaina niin samana päivänä jo lähti tulee ja tiistaina oli postiluukussa, yleensä kun tavara o lähtenyt niin sellaset 2-4 päivää on mennyt
Miksi tämä amazon.co.uk on ärsyttävän tyhmä ja lähettelee elektroniikkalaitteiden viikottaisia tarjousmeilejä myös suomalaisille? Vaikka pitäisi olla tiedossa että niitä ei suomeen voi edes tilata? prkle, no poistin kaikki meilien lähetykset tuolta sitten kun ei muuta vaihtoehto ole....onko tuolla jossain palautelinkkiä?
Eikös ne tarjousuutiset saa valittua sieltä jostain mitä lähettävät. Ei minulle ainakaan mitään elektroniikka mainoksia tule.
Monessa kaupassa voi noita valita, amazonissa ei kyllä ole tullut vastaan, ehkä se johonkin on piilotettu. Amazonin kanssa olen kyllä huomannut että sieltä tulee mainoksia senmukaan mitä sieltä on tilaillut ja missä osastoilla olet käynyt, eli jos vaikka selaat elektroniikka valikoimaa tulee sinulle aiheesta mainospostia.
Nopea on Amazon, 10.3 tilaus ja tänään 13.3 perillä MUTTA .. Uutena kun tilaa niin ei näitä elokuvia sitten halua käytettynä. Yksi BluRay oli ilman muoveja ja kannessa painaumia, sekä levyssä niitä ihania sormenjälkiä. Palaute toki lähti oitis Amazonille ja sanoin että en jaksa alkaa lähettelemään mitään takaisin, koska kuitenkin levy toimi, mutta että hyvitystä haluan vaikka seuraavan tilauksen yhteydessä. Varmasti kuitenkin Amazonin varaston ihmiset näkevät että nyt on tuote kärsineen näköinen. Yrittäisi edes naamioida tuotetta parempaan kuntoon.
Luuletko että niillä on aikaa sellaista tehdä? Johan tänne aiemmin postattiin se linkki, jossa kerrottiin mitä orjapiiskurimeininkiä siellä varastolla on.
Postimyyntiyritysten kirjoittamaton sääntö on, että epäkurantti tavara lähetetään aina ulkomaalaisille asiakkaille, koska he harvoin valittavat tai palauttavat tuotteen. Tämä käytäntö on ollut jo kauan ennen nettiaikaa... Nimimerkki "Kokemusta On"
Oon ajatellu tilata jossain vaiheessa blu ray-leffoja ulkomailta halvan hinnan takia, mutta kannattaako tilata Playsta vai tuolta Amazon UK:sta? Ku oon lukenu et Playn tilaukset kusee välillä (kannet hajalla, väärä leffa tai leffa ei tule perille ollenkaan jne.) niin onko tää Amazon UK yhtään luotettavampi? Tietysti tilaus voi kusta Amazonillakin mutta millaisia kokemuksia teillä on ollu näistä liikkeistä? Ja Amazon UK:sta tilattaessahan ei sit tarvinnu ees pelätä sitä tullirajaa kuten Playlla tarvitsee?
Olen tilannut vuosia Play.comista, ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa niin pakettien kunnossa kuin missään muussakaan asiassa. Kuitenkin näköjään viime aikoina on näyttänyt tulevan aika paljonkin Play-kritiikkiä, ja niistä kaikki ovat ihan aiheellisia. Ei kuitenkaan tässä kohtaa kannata alkaa yleistämään, ja ajattelemaan, että kyseinen paikka olisi jotenkin epäluotettava. Itse olen hyvin hyvin tarkka siitä mistä nettiliikkeestä tilaan, ja vieläkin Play.com kelpaa. UK-Amazonkin on toiminut vuosia myös erittäin hyvin, joskin hitaammin sieltä lähetykset tulevat kuin Play.comista. Tullivaaraa UK-Amazonin kanssa ei ole, kun kyseinen liike sijaitsee ihan EU-maassa.
Ainakin asiakaspalvelu tuntuisi toimivan Amazonilla huomattavasti paremmin kuin Playlla. Play tuntuu viime aikoina lähteneen jyrkkään alamäkeen, lieneekö oman menestyksensä ja nopean laajenemisensa uhri? Itse en kuitenkaan suosi kumpaakaan noista vaihtoehdoista, vaan nykyään parhaat eurooppalaiset diilit tuntuvat löytyvän Kanaalin saarten pienemmiltä yrittäjiltä, kuten BlahDVD.com ja DVD.co.uk sekä TheHut.com ja Zavvi.co.uk. Tarkempia kokemuksia löytyy noiden liikkeiden omista ketjuista.
No minulle kyllä Amazonista tulee paketit 3-5 työpäivässä, eli voittaa nopeudessa Play.comin. Asiakaspalvelukin on amazonissa nopeaa ja helppoa, toisin kuin play.comissa jossa vain 1 email osoite tuntuu toimivan joten kuten. Sain juuri vastauksen amazonilta (liittyen ylempänä käyneeseen ongelmaani) ja vastaus on ihmisen kirjoittama, eikä mikään geneerinen template. Todella hienoa että vastaus on ehdotus siitä miten etenemme asian kanssa eikä mikään "nyt teemme näin koska et halua palauttaa". Tässä tapauksessa amazon tarjoaa hyvittämään 20% blurayn hinnasta kortille. Ajattelin hyväksyä tarjouksen koska kyseessä on kuitenkin toimiva elokuva, joka maksoi vain 9 euroa.
Oma ennätys (ja tähän lasketaan oikeastaan jopa suomalaiset nettiliikkeet) on, että jos tilaus on tehty sunnuntaina tai maanantaiaamusta, niin paketti on postista noudettavissa perjantaina. Sen alle ei olla koskaan menty, ja olen kuitenkin tilaillut sieltä sun täältä vuosien varrella. Ehkä sitten se asuinpaikkakin vaikuttaa...
Amazonista tilatussa DVD:ssä oli kotelon lukitustappi mennyt rikki. Koteloita on ylimääräisenä hyllyssä, joten en alkanut sitä palauttaa. Laitoin kuitenkin viestiä ja ehdotin jonkinlaista hyvitystä. Sain vastauksen puolessa tunnissa että tilille on hyvitetty 6 taalaa. Korvaus oli mielestäni kohtuullinen koska ko leffa maksoi vain 5 taalaa. Eli ei ole mitään huonoa sanottavaa Amazonin asiakaspalvelusta.
En lukenut tätä viestiketjua kovinkaan kauas taakse, joten en tiedä, josko keskustelua on ollut, mutta: onko kellään kokemusta siitä, että Amazonista ostetut tuotteet olisivatkin käytettyjä, vaikka ostat uutena? Tilasin nimittäin kolme blu-rayta tuosta osta 3 maksa 2 tarjouksesta ja Sweeney Todd on aivan selvästi käytetty (tai jokin näyttelykappale tms.), johon on selvästi laitetty shrinkwrapit uudelleen jälkeenpäin. Kotelo on selvästi kulunut ja levyssäkin ihan pientä jälkeä ja pölyä löytyy. Mielestäni tämä on suorastaan häpeällistä, mutta en ole tutustunut Amazonin sääntöihin tai muihinkaan, joten en tiedä myyvätkö esimerkiksi juuri näyttelykappaleita tai vastaavaa. Siksi ajattelinkin kysäistä ensin täältä, jos jollain olisi kokemusta, ennen kuin alan rummuttamaan Amazonia sähköpostilla. En varmaankaan jaksa alkaa ainakaan takaisin lähettelemään, mutta jonkinlaisen selityksen olen mielestäni ansainnut. Onneksi nuo kaksi muuta tuotetta ovat ihan uusia ja hintakaan ei noussut kauhean korkeaksi, joten en hirveästi viitsi taistella, mutta aion kyllä asiasta kysyä. Tosiaan, en siis ostanut sieltä "used and new" osastolta vaan suoraan Amazonilta 3 for 2 kamppanjasta. Kiitos vastauksistanne.