Kysyn CDON:lta että kuuluuko alv22% heidän hintoihin ja vastaus oli ************************ Hei, Kiitos yhteydenotostasi. Kyllä - alv22% sisältyy hintoihin. Yli 10? laskuissa on alv eritelty. ************************ Mutta laskussa luke alv osuus 0 euroa. Miteköhän on, onko keneläkään jäänyt CDON paketit tulliin...
Eipä taida Suomen tulli olla (onneksi) huomannut että nuo tulee veroalueen ulkopuolelta, paketin päällähän ei lue lähetyspaikkaa. Tämä koskee varmaan myös Discshopia. Vai onko Ahvenanmaan kanssa jotkin eri säänöt näissä asioissa kuin Jerseyltä tilatessa?.
Pitäis olla samat. Kysyn asiaa CDON:lta ja he vastasivat ************************************** Yrityksemme on rekisteröity Ahvennanmaalla, että ei ole varaa että toimitukset jäävät tulliin. *************************************** Alvit pitäisi kuitenkin jotenkin maksaa (n. 50e lähetyksistä) mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan tapahdu CDON:lta on tulleet vastaukset (koskien alv) on olleet aikamoista huttua.
Tullin sivuilta http://www.tulli.fi/fi/02_Yritykset...2_Arvonlisavero/01_Ahvenanmaa_Suomi/index.jsp Postilähetykset verorajan yli Kuljetettaessa tavaroita postilähetyksinä Ahvenanmaan maakunnan ja muun Suomen välillä sovelletaan joko veroraja-asiakkaan tai käteisasiakkaan menettelyä. Veroraja-asiakkaan, joka toimii joko lähettäjänä tai vastaanottajana, on merkittävä selvästi verorajanumero pakettiosoitekorttiin, mikäli hän haluaa käyttää veroraja-asiakkaan ilmoitusmenettelyä ja maksuaikaa. Pakettiosoitekorttiin merkitään sen asiakkaan verorajanumero, joka antaa vero- ja yhteenvetoilmoituksen Tullille ja maksaa arvonlisäveron tavarasta. Veroraja-asiakas antaa postilähetyksistä vero- ja yhteenvetoilmoituksen samalla tavalla kuin kuljetettaessa tavaraa muulla tavoin. Tavaroita sisältävissä kirjelähetyksissä käytetään rajanylitysasiakirjana joko vihreää tullilipuketta tai postin pakettiosoitekorttia. Jos lähetyksen rajanylitysasiakirjaan ei ole merkitty lähettäjän tai vastaanottajan verorajanumeroa, lähetykseen sovelletaan käteisasiakkaan menettelyä ja asiakas joutuu maksamaan arvonlisäveron ennen kuin lähetys luovutetaan hänelle. Ahvenanmaan Posti käsittelee käteisasiakkaiden postilähetyksiä sekä tuotaessa tavaraa Ahvenanmaalle että vietäessä Manner- Suomeen. Tärkeää on että asiakkaalla on esitettävänä veroton lasku Postissa kun tavara luovutetaan Ahvenanmaalla. Jos tavara myydään Ahvenanmaalta Manner-Suomeen, myyjä toimii vastaanottajan asiamiehenä ja maksaa arvonlisäveron hänen puolestaan. "Asiamiesarvonlisävero" laskutetaan ostajalta ja ostaja saa tullauspäätöksen myyjältä. Tavarasta, joka lähetetään verorajan toiselle puolelle väliaikaisesti esim. korjattavaksi tai näyttelyyn, on tehtävä merkintä tällaisesta erikoiskohtelusta pakettiosoitekorttiin. Sama tieto on annettava veroilmoituksessa. ...niin ja miksi esim. konsolipeleistä nyhdetään jopa yli 70€ jos ne kerran on alvittomia:sick:. Ei takuulla kauppa käy muutenkaan näiden kohdalla kun manner-suomesta saa halvemmalla veroineen.
Ostin CDON:lta Filterin CD-levyn The Amalgamut. Järkytyksekseni huomasin, että kansilehtisessä on fuck- ja shit-sanat korvattu tähdillä tyyliin f*** ja s***. Ja itse levyllä fuck-sanoja ei kuulu lainkaan. Eipä tullut mieleenikään, että CDON voisi myydä sensuroituja Wal-Mart-versioita. Eikä sivulla ole edes mitään mainintaa, että kysymyksessä sensuroitu levy. Tästä lähtien pitänee ostaa CD:t jostain oikeasta kaupasta, sillä kunnon levykauppa ei myy tällaisia paskaversioita.
Itselläni vaihtoehto olisi tuollaisessa tapauksessa todennäköisesti jonkun valmiiksi rippaamat kappaleet... No eipä kakka ja nussi sanat hirveesti kiinnosta tai ole kuunneltujen artisten ylenmääräisessä käytössä joten ongelma on lähinnä teoreettinen
Pistäthän myös levyt takaisin virheellisinä kappaleina ja annat palautetta kaupalle, jotta asiaan mahdollisesti joskus saataisiin hieman parannusta? Pelkkä hiljainen boikotti vie terveiset valitettavan huonosti perille.
Ajattelin toki laittaa palautetta CDON:lle asiasta ja tässähän se firman asiakaspalvelun laatu punnitaan.
Viimeinen kerta kun tuolta tilaan mitään. Palautin Koss-kuulokkeet pari päivää niiden saapumisesta eteenpäin, kirjoitin mukana olevaan lomakkeeseen syyn. Nyt ovat maksumuistutuksia lähetelleet, mitään reaktiota aikaisempiin viesteihini asiakapalvelussa ei ole. Laitoin joka perkeleen osastolle saman viestin pari päivää sitten: "Olen palauttanut kyseisen tuotteen ajat sitten. Edelleen lähettelette minulle uhkailulaskuja ja vien itse tämän asian eteenpäin, asiakkaana en pidä siitä, että palauttettuani tuotteen, lähettelette minulle perintäuhkailulaskuja. Katsokaapa niin helvetissä niitä palautettuja tavaroita. Vai palvelette nopeammin meilitse, aika vitsiltä tuntuu koko systeemi, niin pettynyt olen toimintaanne palautukseni suhteen. Olen jo aikaisemmin lähettänyt teille tätä kautta postia asiasta...olipa yllätys että ei toimi. Terveisin entinen asiakas." Ja sainkin tänään sitten viimein melkein isänmaan kielellä vastauksen: "Hei Juha, Valitettavasti emme voi hyväksyä palautuksen. Tulemme lähettämään kuulokkeet takaisin sinulle." Jep, tuli kiroiltuakkin tuossa meilissä, vitutti sen verran koska olin jo laittanut meiliä aiemmin ja silti laskua tulee tuotteesta. Ja näin äsken vastasin, siihen reagointia odotellessa: "Ette mainitse syytä, miksi pakotatte minut ostamaan palauttamani tuotteen? Ehdoissannehan lukee: "7. Palautusoikeus Sinulla on oikeus palauttaa tilatut, virheettömät tuotteet. Ilmoita palautuksesta CDON.COMin asiakaspalveluun heti tavaran saavuttua tai viimeistään 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta. Ilmoita asiakaspalveluun sähköpostitse tai kirjeitse osoitteella CDON AB/Kundtjänst, Box 385, 210 23 Malmö." En edelleenkään osta tuotettanne, koska minulla on laillinen oikeus se palauttaa!Tuote palautettiin viikon sisällä, ja en edelleenkään ole sitä ostamassa.Mikä asiassa on niin vaikea ymmärtää, tuote on palautettu ehtojenne mukaan. Saisinko edes suomen kieltä kunnolla osaavaa asiakaspalvelijaa linjoille?"
Jos olit avannut sen kuulokkeiden paketin niin en yhtään ihmettele etteivät vastaan ota. Ei yksikään suomessakaan oleva liike niitä vastaan ottaisi. Vai olisitko valmis ostamaan toisen korvassa olleet nappikuulokkeet? Ihan hygieniasyistä niitä nappikuulokkeita ei voi palautella.
Jep. Mun mielestäni kanssa kuulokkeet kuuluvat samaan sarjaan uimapukujen ja alusvaatteiden kanssa. Avatulla tuotteella ei palautusoikeutta. Ei nappikuulokkeita pääse kivijalkakaupassakaan testailemaan ennen ostopäätöstä. Avattu tuote on tässä tapauksessa ostopäätös. Jos tuote oli avaamaton, niin ilman muuta ostajalla on oikeus palauttaa tavara.
Totta kai pystyy, jos on tarpeeksi nopea. Useimmista liikkeistä ei vain kannata odottaa saavansa enää rahaa takaisin.
ainakin seuraavat: H&M, Ellos, Josefson, Halens ja jopa Anttila. (uimapuku, bikinit ja alushousut) edit. Ja tuolla listalla tarkoitan postimyyntiä
Muistuipa mieleeni muutaman kuukauden takainen asiointini ko asiakaspalvelun kanssa. He kun eivät saa millään printattua sitä viivakoodia laskuun ettei tarvisi näpytellä mitään helvetin kilometrin mittaista viitenumeroa, niin minulla on hyvin matala kynnys palautella sinne. Siellä kun "joutuu" kuitenkin silloin tällöin asioimaan halvoista hinnoista ja rahdeista johtuen. Neljän DVD-levyn tilauksessa oli kaksi viallista, toisessa oli levy irronnut klipuista ja toisen kannen muovissa oli n. 1-2cm repeämä ja myös kansilehteen näin oli tullut nirhauma. Ei kun palautukseen, irtonaisessa levyssä pienen pieniä naarmuja huomattavissa, olisi varmaan toiminut soittimessa kuitenkin jos olisin viitsinyt kokeilla. Olisi mulla ehjiä kansia ja kansivikaiseen tulostin kumminkin suomalaiset kannet ruotsalaisten tilalle. Mutta eipä nekään viitsi sitä viivakoodia laittaa... Aloin täyttämään palautuslomaketta, kun huomasin kuta kuinkin tämmöisen ohjeen: "huomaa että Sinun tulee ilmoittaa palautuksen (tai vika tjms.) syy ruotsin- tai englanninkielellä"... joo-o, tein puolen sivun voimasanoja sisältävän kuvauksen asiakkaan oikeuksista ja velvollisuuksista niille ihan ehdalla suomenkielellä ilmoittamatta mitään syitä millään kielellä palautuksille. Palautuslevyt tulivat nopeasti eikä aspasta ole mitään kuulunut eli tuskin edes viitsivät selostustani näyttää kellekkään suomenkielentaitoiselle. Melkoinen loru tuli mitättömästä asiasta, mutta pointti on: a) viivakoodi laskussa on HYVÄÄ asiakaspalvelua b) asiakkaan pompottelu määräilemällä ilmoittamaan palautuksen syy ulkomaankielellä vaikka on asioinut suomenkielellä, on HUONOA asiakaspalvelua.
No oma kädenvääntö cdonin kanssa ei nostanut kamalia vihoja, vaikka kyllä harmittaakin. Paremmalla suomenkielellä ei olisi sekaannuksia tullut. Guitar Hero kahdella kitaralla ostettu. Toisessa kitarassa rikki Strum-Bar. Kyselin että mitenkä edetään kun on vain toinen rikki. No muutaman päivän jälkeen tuli postissa kuplamuovikirje ja tarra jossa palautusosoite. Huvittuneena kyselin että voinko palauttaa kitaran omassa laatikossa kun ei tämä kitara mahdu tuohon kuplamuovipussiin? Vastaus oli: Hieman ihmetytti "koko pelin" koska alunperin olin puhunut vain toisesta kitarasta. No, panin asian huonon kielitaidon piikkiin ja laitoin kitaran omassa laatikossa matkaan. Mitään ei kuulunut viikkoon ja kyselin sitten että kai kitara on jo perillä. Vastaus oli: No tähän en suostunut kun olin jo toista kautta ostanut toisen kitaran, kun kerta cdon:lla ei ollut varastossa tuotetta. Kyselin jotain yhteistä ratkaisua tähän ongelmaan, mutta cdonin kanta oli tyly: Ei hyvitä rahoja vain toisesta kitarasta. No turhautuneena pyysin sitten lähettämään rikkinäisen kitaran takaisin jos on näin vaikeaa. Olen itse yhteydessä tavarantoimittajaan.
"huomaa että Sinun tulee ilmoittaa palautuksen (tai vika tjms.) syy ruotsin- tai englanninkielellä" Ahaa...ilmankos en ole mitään vastausta saanut palautuksen jälkeen, paitsi maksumuistutuksen.