Sain tuotteen noin viikossa (eli tein varauksen liikkeessä ke 8.4 ja sain tuotteen ti 14.4). Ilmoittivat tekstarille tuotteen olevan noudettavissa. Olisihan se tietenkin ollut todella kiva, jos tuotetta olisi löytynyt heiltä heti julkaisupäivänä. Mutta sainpahan levyn lopulta ja tuolla hinnalla.
Vantaalla posti kiikutti Australia blu-rayn perille 28.4. eli lähes 3 viikkoa luvatun ilmestymispäivän jälkeen. Ei voi suositella hätäisille...
Naapurille putosi pari päivää sitten postiluukusta Gigantin mainoslehti, jossa sivulla 2. löytyi diVisionin VDT4060 tallentava digiboksi naurettavalla 99,- hinnalla. Loistava valinta makuuhuoneeseen, mutta kuinka ollakkaan, laitetta ei ollut missään pääkaupunkiseudun Gigantissa. Naapuri kuitenkin vaati laitteen ja maksoi sen väkisin ja saanee noutaa sellaisen parin viikon päästä....
Onkos tuo Gigantin nettikauppa ollut kuinka nopea toimituksissa? Tai oikeastaan onko niissä kämmäilty? Itse tilasin töllön kotiinkuljetuksella sieltä viime viikolla ja kuitit ja matkahuollon seurantakoodikin tulivat varsin nopeaan, mutta sitten ei olekkaan tapahtunut mitään. Seurantakoodi on koko ajan näyttänyt vain lähtöpisteen ja päätepisteen. Mitään muita kirjauksia sinne ei ole tullut. Viides arkipäivä lähtee tuossa 1h kuluttua käyntiin tälle tilanteelle, 3-6pv toimitusaikalupauksista johtuen en vielä ole alkanut asiasta matkahuollon tai gigantin suuntaan huutelemaan... Mitä matkahuollosta on ennen ollu kokemuksia, niin Helsingin ja Tampereen välillä tavaran pitäisi liikkua todella nopeasti vaikka sitten Tampereen päässä homma on hämäläisille tyypillisesti hiasta ja verkkaista. Lähinnä semmoinen kutina, että töllö on jäänyt jossain gigantin varastossa jonnekin kesätuurarin "pöydälle" ja tyyppi on kesätuurarin arvolle sopivasti lähtenyt viikon ryyppyputkelle tms. EDIT: olihan tuolla jotain samantyylisiä kokemuksia, joten kaipa tässä vielä odotellaan hetki.. hämää vain kun seurantakoodimailissa luki, että tavara lähtee tänään gigantin varastolta. Vähä epäilytti että noinkohan, kun maili saapui klo 23:45 (tämä oli siis viime viikon torstaina) Ja nykyaikana kun on tottunut siihen, että tavara tulee euroopastakin alle viikossa perille, niin eihän sitä meinaa 6pv jaksaa odotella
EDIT: Noh.. nyt sitten juuri tuli uusi maili, että tuote on toimitettu matkahuoltoon.. näköjään tulee kahdesti gigantilta tuo seurantakoodi. Itse asiassa tuo on jo kolmas maili asiasta. Ensin tuli kuitti, jossa mainittiin, että lähetämme kohta seurantakoodin. Sehän tuli ja siinä luki, että tuoteet lähtee tänään.. no nyt tuli sitten kolmas maili, että nyt ne tuotteet on oikeasti lähetetty. Ei tuota nyt ihan hyväksi systeemiksi voi sanoa..
Gigantin nettikauppa, ensikokemus. Sunnuntaina tilaus, tiistaina perillä. Ei siis mitään valitettavaa. BluRay tuli tavallisessa kirjekuoressa ehjänä.
Gigantissa(tammisto) huomattua. Hyllyssä näkyi lojuvan joku sampan br-laite(ap,ilman lootaa)Mallia en tiedä,mutta näkyi olevan äänet purkava peli,koska takaa löytyi KAIKKI liitännät.Hintalappu päällä 129e;
Vieläkö gigantilla on se hintatakuu tms, jos ostaa nyt ja hinta tippuu kuukauden sisällä, niin hyvittävätkö erotuksen kuittia vastaan? Voihan sen ainakin palauttaa ja ostaa sitten uudestaan... :hitme:
Jokos täällä on huomattu että Gigantti on pistäny myymälässä ainakin Tammistossa lähestulkoon kaikki Blu-ray leffat tasasella 19,90e hintalapulle. Ihan asiallista kehitystä. Monet leffat oli n. 10e edullisempia kuin esim. Anttilassa.
JKL:n Gigantin elektroniikkapuolen myyjän (21.7.2009) mukaan hintatakuu toimii nykyään paikkakunnittain. Paikallinen Gigantti myy halvemmalla kuin paikalliset liikkeet ja paikkakunnalla toimivat nettifirmat. JKL:n Gigantin elektroniikkapuolen myyjän (24.7.2009) mukaan Gigantti maksaa edelleen erotuksen, mikäli tuote löytyy halvemmalla 30 päivän kuluessa (tässä hyväksytään myös ulkopaikkakunnalla toimivat suuret kauppaketjut). Ylimääräisen prosenttimäärän maksamisen on kuluttajavirasto kieltänyt.
Kuluttajansuojalain mukaan Gigantin on sitten korvattava sinulle turhan reissun aiheuttamat kustannukset.
Tässä oma kokemukseni. Jokin aika sitten jääkaappi hajosi. Päädyin tilamaan uuden Gigantin nettikaupasta. Hinta oli kilpailukykyinen. Toimitusajaksi luvattiin 3-5 arkipäivää kotiin kuljetettuna veloituksetta kaikkialle suomessa. Tilauksen tein sunnuntaina. Uusien laitteiden piti saapua siis viimeistään perjantaina. Tilausvahvistus tuli heti. Seuraavan iltana tuli viesti että tuotteet on lähetetty keskusvarastosta(ruotsista) matkahuollon seurantakoodin kera. Keskiviikkona matkahuollon seurannassa tapahtui ensimmäinen päivitys. Lähetys oli käsitelty paikkallislavarahtina helsingissä ja oli tilassa jakelussa/jaettu. Odotin että lähetys saapuisi torstaina koska lähetys oli edellisenä päivänä laitettu jakeluun. Lähetystä ei kuitenkaan torstaina kuulunut joten otin yhteyttä matkahuoltoon. Sain selville että lähetys oli siirretty Matkahuollon alihankkijalle jakeluun. Matkahuolto ei siis itse toimitakkaan isompia lähetyksiä. Sain kuitenkin alihankkijan puhelinnumeron. Kuljetusfirmasta todettiin että lähetys ei ehtinyt heidän keskiviikon jakeluun ja että se toimitetaan seuraavana keskiviikkona. Sanoivat ajavansa meillepäin kerran viikossa (asun alle 100km päässä helsingistä). Kuljetus alle 100km matkalle kestää viikon! Tässä vaiheessa v-käyrä alkoi nousta. Gigantista tuote oli myyty 3-5 päivän toimitusajalla. Muutaman puhelun jälkeen (torstaina ja perjantaina) Gigantin aspaan sain oikean henkilön kiinni ja toimituksen loppujen lopuksi lauantaille(=1pv myöhässä). Hyvitykseksi sain muutaman kympin lahjakortin.
Gigantin nettisivuille on tullut jokin ihmeen Tuoteguru, joka opastaa löytämään "juuri sinulle oikean tuotteen". Pitipä huvin vuoksi kokeilla: kolmen metrin katseluetäisyydelle laadukkain kaapelivirittimellinen Full HD -televisio, virrankulutuksella ei niin väliä. Guru tarjosi kolmea Samsungin 19-tuumaista telkkaria. Itse olin ajatellut vähän isompaa, mutta jos oikein guru tuollaisia ehdottelee niin pitääpä kai ajatella uusiksi Nyt on tullut lisäjuttua noista toimitusajoista: "Räjähdysmäisistä tilausmääristä johtuen tilaukset joissa tuotteen paino ylittää 35kg voi tulla 1-2päivän toimitusviiveitä johtuen kuljetusyhtiöiden rajallisesta varastotilasta. Ongelma on tilapäinen. Tästä johtuen Gigantin verkkokauppa jatkaa tarjousta, jossa yli 500euron tilaukseen saa kotiinkuljetuksen kaupanpäälle."
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/IPOWERI9530NC/packard-bell-ipower Siis vähän ihmetytti että mikä ihmeen Nvidia GT230??? Googlauksella selvisi että kyseessä on mahdollisesti(!?) seuraavan sukupolven Nvidian kortti joka ehkä julkaistaan vuoden viimeisellä neljänneksellä. Noiden konepakettien toimitukset kuitenkin alkaa 18.08.2009. Taitaa olla pieni lapsus käynyt. Mielenkiintoista olisi kyllä tietää mitä sinne koneesen on pci-e väylään(/liin) tungettu Lisätuntkimus paljasti että kyseessä saattaa olla 9600GT johon on lätkäisty uusi nimi, en kyllä ymmärrä mitä sillä saavutetaan??? Varsinkin kun meinaavat loppuvuodesta julkaista GT230 joko tulee olemaan siis ihan uusi kortti.
Tilasin sunnuntaina Acerin läppärin. Maanantaina saapui s-postitse kuitti ja lupaus "piakkoin" s-postitse saapuvasta Matkahuollon seurantakoodista. No nyt on jo keskiviikko-ilta eikä seurantakoodista merkkiäkään, saati sitten läppäristä. Luvattu 2-3 arkipäivän toimitusaika meni siis jo umpeen. Ensimmäinen kokemukseni Gigantin verkkokaupasta ei vaikuta kovin lupaavalta... :sleep:
Paljos kenkien pohjan kulumisesta kauppamatkalla voi kuluttajansuojan mukaan veloittaa? Oisko tollanen 1,00 €/mm peruskengissä ja 1,50 €/mm paremmissa?
Erikoista on täälläkin tuo nettikaupan toimitus: Tilasin 42"töllön, philips bd soittimen hdmi piuhan ja leffan perjantaina. Eilen (11.8) tuli matkahuollon seurantakoodi jonka mukaan lähetys on jo mh:ssa. Tänään soittelin puolen päivän aikaan että milloin suunnilleen toimitus tapahtuu, vastattiin että kaikki kamat ei ole vielä tullut, ainoastaan soitin???!!! Soittelin giganttiin jossa kerrottiin että laittavat kyselyn nettikauppaan, kun sinne ei voi soittaa kun eivät vastaa kiireiltänsä puheluihin. Hain itse soittimen matkahuollosta, jolloin sieltä löytyi UUSI seurantakoodi, jolle ei kuitenkaan löytynyt kohdepaikkaa, eikä missä tilassa se on mh:ssa, onpahan vain kirjattu "jonnekin". Sitten soittaa gigantin aspa, ja kertoo koodin jolla pitäisi löytyä kaikki kamat. Kerron että tämä on sama koodi mikä mulla jo on, ja että soitin on jo haettu, uudesta koodista ei tiedetä mitään, vaan väitetään että kaikki tavarat on toimitettu heiltä eteenpäin. Sitten helsingin mh:n mies soittaa (ehdin jo tiedustella sieltäkin) ja kertoo että tavara on kaukokiidolla, mutta kuljettajaan ei saa yhteyttä kun on sulkenut puhelimen, eikä numeroa voi antaa asiakkaalle. Tästä noin puoli tuntia jälleen soittaa eri mh:n mies, ja kertoo että tänään on tullut paketti toimitettavaksi, mutta sitä ei ole kirjattu bussiin, ei tiedetä mitä siinä on ja milloin lähtee jämsän suuntaan. Tämä henkilö taas ei tiedä mitään mistään kaukokiidosta, tai siitä että joku kuski ei vastaa puhelimeen. Tässä vaiheessa alkaa tuntua :OI:hitme: Saapa nähdä mitä huomenna tapahtuu, tuo uusi koodi ei edes näy mh:n seurannassa, lisäksi yksi paketti puuttuu edelleen, kun ekaan lappuun oli merkitty kolliluvuksi kolme...
Ihan lakisääteiset kilometrikorvaukset voi laskuttaa kaupalta, joka juoksuttaa asiakkaita tyhjän perässä.
Itse tilasin telkkarin keväällä gigantista ja toimituksessa kesti tavattoman kauan. Tiedustelin asiaa ja selvisi että toosat varastoidaan Ruotsissa.