Eilen kävin hakemassa creativen jotkut halvat luurit ja täytyy sanoa, että jopas on paska ääni. Koskaan kuullut niin surkeaa. Ei onneksi haittaa, kun näillä on vaan tarkoitus suorittaa ihmiskokeita tulevien lapsien kanssa Paikanpäälle menin fillarilla, maksoi 0e
Hyvä kevennys Säätäjän kommenttiin.. Ajauduin vahingossa tähän ketjuun ja luin koko tapauksen. Huhhuh.. VK palvellut tähänasti moitteetomasti, mitä nyt pitkiä toimitusaikoja ja ajoittaisia ongelmia puhelimeen vastaamisien vuoksi. En kyllä lähtis telkkua tuolta tilaaman, mutta muuta vähän pienempää tullut paljon tilattua vuosien varrella. Topparin tilasin tuolta joskus vuonna 2000. Maksoi rapiat 650 ja tänä päivänäkin asti palvelee uskollisesti ykkös laatikkona. Kerran kävi vk:n huollossa takuuaikana ja palas noin 3 vk:n jälkeen, muistaakseni oli vaihdettu uuteen. Sen jälkeen ohjelmisto päivitystä ja firmis virittelyä ja pelannut kuin unelma. Ei mitään tarvetta päivittää uuteen (ellei sitten poksahda tai terrestial-HD tuu voimalla). Muut vehkeet kyllä sitten vaihtuneet sen jälkeen moneen kertaan.
Kysyin Kuluttajavirastosta paria asiaa liittyen Verkkokaupan mainontaan ja toimituksiin. Mainonnassa kysyin siitä, kun kotiin jaettavassa mainoslehtisessä mainostettuja tuotteita ei ole saatavilla, ja toimituksista siitä, että onko se etämyyntiä, jos tilaa Verkkokauppa.com:ista tuotteen ja noutaa sen myymälästä? Valitettavasti en saanut noihin kumpaankaan suoraa vastausta, mutta sain muuten mielenkiintoisen vastauksen: "...Olette lähettänyt Kuluttajavirastolle Verkkokauppa.comia koskevan ilmoituksen. Kiitämme yhteydenotosta. Olemme saaneet yrityksestä lukuisia ilmoituksia, jotka ovat liittyneet muun muassa takuu/virhevastuukysymyksiin ja menettelytapoihin virheen korjaamisen yhteydessä (korjauksen viivästyminen, korjausyritysten määrä, oikeus vaihtaa laite virheettömään, vian etsinnästä perittävä maksu ym.), suomenkielisen käyttöohjeen puuttumiseen, etämyynnin palautusoikeuteen, epäselviin laite- ja hintatietoihin markkinoinnissa ym. seikkoihin. Olemme käyneet Verkkokauppa.comin edustajien kanssa lävitse saamissamme ilmoituksissa esiin tuotuja kuluttajaongelmia sekä kuluttajansuojalain asettamia vaatimuksia yrityksen menettelytavoille. Toimme myös esille yrityksen tarpeen tarkastella asiakaspalvelu- ja reklamaatioprosessejaan ongelmatilanteiden vähentämiseksi jatkossa. Verkkokauppa.com on luvannut uudistaa käyttämänsä sopimusehdot, joissa on joitakin kuluttajansuojalain vastaisia ehtoja sekä epäselviä ja tulkinnanvaraisia kohtia. Uudet sopimusehdot on tarkoitus ottaa käyttöön toukokuun loppuun mennessä ja tulemme tätä ennen kommentoimaan ehtoja, jotta ne saataisiin lain vaatimukset täyttäviksi..." Antaas kattoo kuinka käy, eli muuttuukohan liikkeen käytännöt.
No onko ne sopimusehdot muuttuneet? Joku ottanut selvää? Nythän mennään jo kesäkuun loppua.... Toukokuu meni aikoja sitten!
Verkkokauppa.com on Suomen toiseksi suurin viihde-elektroniikan vähittäiskauppias. Lienee selvää, että tietty prosentti asiakkaista on AINA tyytymättömiä ja tekee valituksia mm. kuluttajaviranomaisille. Enemmän asiakkaita = enemmän vinkujia. Siihen en ota kantaa, miten aiheellisia nämä valitukset keskimäärin ovat; veikkaisin kuitenkin että yli 75% tulee hylsynä kuluttajaviranomaisilta takaisin. Esim. kehä kolmosen sisäpuolella tyhmyyden tiivistyminen ja uusavuttomuus on saavuttanut sellaiset mittasuhteet, että oikeastaan mikään tämän alueen ilmiö ei enää yllätä. Itselläni ei ole ollut never-ever ongelmia verkkokaupan kanssa. Aina olen pystynyt palauttamaan tuotteet, myös silloin kun tuotteet on ostettu myymälästä. No questions asked. Ja jos tuosta tilaa-netistä-nouda-myymälästä-kauppatavan palautusoikeudesta lähdetään oikeasti käräjöimään, niin verkkokauppa.com tulee voittamaan casen. Laki edellyttää että kuluttajalla on MAHDOLLISUUS tutustua tuotteeseen hands-on ennen ostopäätöksen tekemistä. Mikään ei estä tuotteeseen tutustumista noudon yhteydessä, joten postimyyntiartiklat eivät tässä tilanteessa päde. Ostopäätös syntyy, kun tuote lähtee kuluttajan matkaan noutotiskiltä, ei siihen maksutapa vaikuta. Sitä paitsi nettiaikana tuotteeseen pystyy tutustumaan varsin kattavasti jo etukäteen, joten nämä postimyyntikatalogi-ajan lait ovat aikansa eläneitä.
Haloo: "Toimitustavat: Nouto Helsingin, Pirkkalan tai Oulun myymälästä. Tilaa netin kautta ja nouda tilaus Helsingin, Pirkkalan tai Oulun myymälästä." Täällä sairaala.
Miten kyseinen firma pystyy myymään esim. Sony 32"v5500 hintaan 677 kun paikallinen Prisma myy samaa laitetta 895 ja musta pörssi 995? Vaikuttaa hivenen epäilyttävältä. tekisi silti mieli tilata mutta saakohan sitä säkillisen sontaa?
Siksi koska sitä ei ole saatavilla! Eli kun tilaat sen niin saatat saada sen hyvällä tuurilla ennen syksyä. Sitten kun sitä on taas on saatavilla niin hinta pompsahtaa ylös päin. Näin se on aina mennyt verkkokauppa.com liikkeessä :hitme:
Ja redcoon.de myy 569,- Sonyhan valmistaa kauppakohtaisesti täysin eri telkkarit samalla mallinumerolla, eikös juu?
Jos tilaa tuotteen, sen hinta pitäisi kyllä olla sama kuin tilattaessa eli ei nouse. Toiseen suuntaan kyllä pitäisi joustaa
Jos tuotteen hinta sattuu nousemaan tilauksen ja toimituksen välillä liikaa, lisää verkkokauppa.com kalliimman tuotteen eri koodille heidän sivuillensa. Näin sitä samaa halvempaa tuotetta ei ole enää koskaan saatavilla, kun on eri koodilla kuin kalliimpi. Näin sattui itselleni. Pari kuukautta pidin tilausta sisällä ja aina välillä sain sähköpostiini automaattisen viestin ettei kyseistä tuotetta ole enää saatavilla ja kehoittivat perumaan tilauksen.