Itsellä sama tuote ja sama ongelma myös vain toisessa kitarassa. Kummatkin kitarat peleineen jouduin lähettämään ja sain uudet tilalle. Tuo kuplamuovikirje kyllä hieman ihmetytti.. miksi sitä edes lähettivät. Muuten ei ole ollut mitään ongelmia cdonin kanssa vaikka pari kertaa on joutunut asiakaspalvelun kanssa olemaan tekemisissä. Kerran tilasin elokuvan kun nettisivut näyttivät että se pitää sisällään suomisubit mutta paketin saavuttua ei tekstitystä ollutkaan. Kävin tarkistamassa nettisivulta ja sieltä tekstitystieto oli jo poistettu. Sain kuitenkin ilman mitään ongelmaa elokuvan palautettua.
Aikaisemmin kun olisi ollut liikenteessä asian kanssa, niin olisi saanut vaihtokappaleen, joka totta kai olisi ollut kiva ratkaisu. Nyt vain oli tilanne että ei ollut enää varastossa (eikä tule) niin pitäisi kokonaan luopua mielesestä pelistä. Ollenkaan ei vastaan tultu tässä asiassa. Ei siis kovin joustavaa asiakaspalvelua, mutta olkoot näin. edit: No nyt tuli se vastaus mitä odotinkin. Maksoin 49.95e pelistä ja kahdesta kitarasta --> hyvittävät 15€ mikä on hyvä korvaus tuosta satsista. Kauan meni, mutta olen tyytyväinen cdoniin.
Helevetti, kun eilen ostin nappikuulokkeet ja enpä oikein tykkää näistä. Mutta mistäs sen olisi tiennyt, kun ei voi etukäteen testata? Samanlaiset kuin edelliset (menivät rikki, mutta takuuseen) olisin ottanut, olivat vaan tietysti sopivasti loppu. Jaa-a, no jospa suoraan Sonylle valittamalla tapahtuisi jotain.
Onkos cdon.com:illa vielä tapana lähettää ilmoitus, kun tuotteet on postitettu? Ainakin ennen taisivat, hatarien muistikuvieni mukaan, näin tehdä (edellisestä cdon tilauksesta on aikaa n. 1,5v). Ajattelin vaan, että joko kohta pitää alkaa vinkumaan cdonin suuntaan, kun reilu viikko takaperin tilatuista parista BD-kiekosta ei ole vielä kuulunut mitään. Molempia näyttäisi vieläpä olevan varastossa, ja toimitusajaksi ilmoitettu 2-5 päivää. Lisäksi pitää vielä ihmetellä, että miksi ei tilaushistoriaan ole voitu tehdä kenttää jossa näkyisi tilauksen sen hetkinen status, toiminne kyllä löytyy varsin monen muun verkkokaupan vastaavasta.
Kyllä edelleenkin pitäisi tulla maili heti kun on jotain tilannut ja sitten aina uudestaan kun ovat laittaneet postiin, tai kun tuote on reippaasti myöhässä. Itse tilasin maaliskuussa 3 CD-levyä ja yhden DVD-levyn. Noin viikon päästä lähettivät CD-levyt (normaalia), DVD:n saivat toimitettua vasta toukokuussa. Hiemankin harvinaisempien tuotteiden kanssa käy kait melko usein näin. Poimin omasta postilaatikostani mailien otsikoita ja otteen sisällöstäkin: 08.05.2009: CDON.COM-tilauksesi on toimitettu - Haluamme ilmoittaa, että tilauksesi on lähetetty tänään varastoltamme ja toimituksen pitäisi saapua sinulle lähipäivinä. (1 x DVD) - tämä tilaukseni viimeinenkin tuote tuli fyysisesti perille 14.05.2009 (välissä viikonloppu), eli melkein 2kk tilauspäivästä. No, onneksi ei ollut kiire tämän kanssa. Ja olisin kait halutessani voinut katkaistakin tämän tilauksen. En tiedä mikä mätti, kenties julkaisu viivästyi, kenties menekki oli odotettua suurempi, kenties jotain vain kämmättiin. 08.05.2009: CDON.COM Tilausinfo - Meidän on valitettavasti ilmoitettava että yksi tai useampi tuote tilauksestasi on myöhästynyt. Pahoittelemme tapahtunutta. Teemme kaikkemme että saat tilauksesi mahdollisimman nopeasti. (1 x DVD) 02.04.2009: CDON.COM Tilausinfo - Meidän on ilmoitettava että yksi tai useampi tuote tilauksestasi on myöhästynyt. Valitettavasti emme voi antaa tarkempaa toimituspäivämäärää, mutta teemme kaikkemme jotta saat tilauksesi mahdollisimman nopeasti. (1 x DVD) 25.03.2009: CDON.COM-tilauksesi on toimitettu - Haluamme ilmoittaa, että tilauksesi on lähetetty tänään varastoltamme ja toimituksen pitäisi saapua sinulle lähipäivinä. (3 x CD) - Seuraavat tuotteet/tuote kuuluvat samaan tilaukseen. Tuotteet joiden status on "jälkitilauksessa" lähetetään sinulle välittömästi kun olemme saaneet ne varastoomme. (1 x DVD / Living Colour: The Paris Concert) 18.03.2009: Tilausvahvistus - Nyt voit tarkistaa tilausstatuksesi suoraan CDON.COM:ista (klikkaa tästä). Kirjaudu sisään käyttäjänimelläsi ja salasanallasi niin näet yleiskatsauksen tilauksistasi. (3 x CD, 1 x DVD)
Kiitokset infosta. Pitänee alkaa kyselemään perään, jos ei ensi viikolla ala kuulumaan mitään. Tähän mennessä on tosiaan tullut ainoastaan tilausvahvistus. Tilatut BD-kiekot olivat siis Enter The Dragon ja Tropa de Elite, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.
Pystyykö muut tilaamaan laskulla cdon.comista? Itselle tulee ilmoitusta että ei olisi luottoa, vaikka kaikki laskut on ajallaan maksettu yms.
Heh... tilauksen status löytyy niinkin jännästi nimetystä sarakkeesta kuin "Status" (näkyy listassa, missä on kaikki tilaukset, mutta ei yksittäistä tilausta katsottaessa). Johtunee siitä, että CDON on viime kuun lopussa ulkoistanut laskutushommat, ja uusi laskuttaja ilmeisesti katsoo vähän tarkemmin, että asiakas on mm. täysi-ikäinen.
Täysi-ikäisyyden ei pitäisi olla ongelma, ei toiminut kummankaan vanhemman tilillä ja toisella tilillä ei vieläpä mitään ole ikinä tilattu. Noh, jos ei homma ala pelittää täytyy maanantaina visalla maksella.
Ulkoistivat laskutuksen jepjep Tilasin ihan piruuttani osamaksulla(kun ei ole tämän ulkoistuksen kanssa sopimusta)No sieltä saapuikin tavaraa ja sopimus jee Nyt loppui (ainakin laskuun tilailu) cdonnista,sen verran on lisähintaa tiedossa per tilaus ja oikeastaan näillä puheilla voi lopettaa kaiken tilaamisen cdonnista(huomasitko,päätös kesti syntyä virkkeen ajan ;o) Noh tietenkin tämmöisen päätöksen takana on ollut cdon.comin haluttomuus laskutukseen,heidänhän tuo asia on. Jatkossa saavat pitää tunkkinsa.
Joku osamaksu varmaan nostaakin hintaa, mutta laskulla ostaminen on edelleen "ilmaista" ilman lisämaksuja ja kaikkein halvin vaihtoehto, sillä Visan käyttöhän ei ole ilmaista.
Empä tuota tiedä?Laskun voi varmaan edelleen maksaa kerralla(JOS TEKEE SOPIMUKSEN tämän toisen osapuolen kanssa)Tuskin tuo firma kuitenkaan ilmaiseksi nuita laskuja käsittelee(mainintana tais olla et 3.jotain/euroa per lasku)Ja itse pidän tämmöisiä sopimuksia turhana muutenkin.Ymmärrän kyllä cdonin syyt ulkoistaa nämä asiat,mutta kuka helvata ostaa elokuvia luotolla.Korttiostothan kallistuu hetkosen päästä,joten ne firmat joilla pysyy laskulla vaihtoehto,tulevat jyräämään tällä saralla.
Itse maksoin tuossa eilen 2 kappaletta CDonin laskua ja kyllä sen pystyi kerralla koko summan maksamaan eikä siitä mitään ylimääräisiä maksuja tullut eli "ilmaista" oli. Siinä oli myös vaihtoehto että halutessaan voi osamaksulla maksaa mutta silloin tulee 4 euroa lisää maksua per lasku.
Kerran olen tuon uudistuksen jälkeen tuolta tilannut ja laskussa ei ollut mitään muita kuluja, kuin 2,95 posti- ja lähetyskuluja, eli samat mitkä ennenkin. Mitään sopimuksia en tehnyt minnekkään, vaan tilauksen teko oli kirjautumisen jälkeen ihan yhtä helppoa kuin ennenkin. Eiköhän tuo maksupuoli laskutuksen hoitavalle firmalle tule sieltä cdonin puolelta.
Tämmöinen kokemus laskulla tilaamisesta. Toukokuussa tilasin laskulla ja maksoin sen kesäkuun alussa ennen eräpäivää. Heinäkuussa tuli postitse maksumuistus tästä laskusta. Otin yhteyttä cdon:iin ja he löysivät maksusuoritukseni. Elokuussa sähköpostiin tuli toinen maksumuistutus. Taas yhteys cdon:iin josta kerrottiin että muistutus on aiheeton ja lupasivat hoitaa asian kuntoon. Eilen 10.9 tuli postitse maksuvaatimus että saatava on siirtynyt cdon:lta toisen firman omistukseen ja perintään. Enpä tilaa enää jatkossa laskulla kun ongelmatilanteet ei hoidu 2 kuukaudessa kuntoon (Tämä tilaus oli muistaakseni pakko ottaa laskulla kun en silloin saanut nordean electronilla maksettua. Myöhemmin on onnistunut taas electronilla maksaminen) ....Nyt kai saivat setvittyä tämän viimein eikä tarvinnut ite edes alkaa soitteleen perintätoimistolle.
Ongelma taisi pikemminkin olla siinä ettei cdon lupauksistaan huolimatta merkinnyt laskua maksetuksi. Ei se että he eivät rahoja jostain syystä olisi saaneet.
ohjelmistopäivitykset tuo tullessaan outoja, mulla kesti kaksi vuotta elisalla että olisivat saaneet tehtyä osoitteen muutoksen, vaihdoin soneralle.Outoja sattuu eikä ne välttämättä itsekkään tiedä tohon syytä, tuskinpa huvikseen yksinäiselle sudelle melskaavat..mut vituttaahan se, tossa tapauksessa perintä vetää varmasti välittömästi perinnän pois.
Laitoinpa erään pitkään etsimäni dvd-boxin eilen tilaukseen, nyt näyttäs olevan statuksena vain: Jälkitoimituksessa olevat tuotteet ja tiedot tuotteesta. Näinköhän tuota sitten saa edes? Kuinka kauan kannattaa odotella ennenkuin laittaa viestiä tuonne? Jännä juttu että, kaikki tilaukset mitä tuonne puljuun on tehnyt (+100) ovat järjestään tulleet ajoissa. Eikä ennen ole ollut jälkitoimituksessa mitään. EDIT: Nyt tänään 27. päivä on hävinnyt jälkitoimitus teksti..kaipa tuo sitten on tuloillaan jossain vaiheessa? EDIT 2: Tänään 29. päivä luki tiedoissa että tuotteita pakataan. Nyt taas status tyhjänä joten lähettävät varmaan lähiaikoina sitten.. EDIT FINAL: Tänään 30. päivä lähtenyt postin matkaan, eli kyllähän nuo vaikeammin saatavat boxitkin lähtee cdon.com:ista melko kivuttomasti.
CDON.com:n toiminta voi olla välillä aika outoa. Tilasin lokakuussa useita levyjä, joista yksi cd-levy jäi jälkitilaukseen. Parin kuukauden odottelun ja ihmettelyn jälkeen CDON lähetti sähköpostia: "Meidän on ilmoitettava että yksi tai useampi tuote tilauksestasi on loppuunmyyty tavarantoimittajamme valikoimasta. Tämän vuoksi on tuote/tuotteet myös poistettu tilauksestasi. Mikäli tilaus on tehty luottokortilla peruuntuu maksunvaraus automaattisesti kortiltasi. Korvaukseksi tapahtuneesta saat alennuskoodin, millä voit tehdä seuraavan tilauksesi ilman postikuluja." Parasta asiassa on se, että kyseinen cd on edelleen tilattavissa CDON:ssa ja CDON määrittelee toimitusajaksi 4-7 arkipäivää. Pitäisiköhän laittaa levy uudestaan tilaukseen? No, sainpahan ainakin ilmaiset postikulut seuraavaan tilaukseeni.