Verkkokauppa.com myy vanhaan hintaan, jos hinta on noussut odotuksen aikana. Toisaalta jos hinta laskee, niin sitten myyvät alemmalla hinnalla.
Aika mielenkiintoista, itsellä ei ole tuommoista vastaan tullut vaikka olen sattunut ennakkotilaamaan jotain, jonka hinta on noussut jotain 30% ja olen tuotteet saanut sillä halvalla ennakkohinnalla.
Ei kyllä mulla ole tällaista sattunut vaikka hinnannousuja on tullut kohdalle aika kasa.... liekö sitten ollut hyvää tuuria.
Joo, itsellenikin on myös kerran käynyt noin, joten ei kai tuo mitenkään harvinaista ole, varsinkin noiden vähän erikoisempien tilaustavarana olevien komponenttien kanssa.
Minulle kävi kesän alkupuolella verkkokauppa-reissulla niin, että 10 minuutin kauppamatkan aikana tuotten hinta oli puolitoistakertaistunut. Kaveri tiskillä vain nauroi asialle, eikä suostunut myymään vanhalla hinnalla, vaikka olin vielä printannut lähtiessäni muistilapuksi tuotteen nettisivun. Ei jäänyt hyvä fiilis siltä reissulta, ja ylihintainen tuotekin jäi hyllylle: http://jotain.com/tmp/verkkokauppa-vittuilee.jpg
Olisi kannattanut tehdä kaiken varalta tilaus ja jättää se vaikka sitten noutamatta... jälkiviisautta...
Jos olit netin kautta tehnyt sen tilauksen noutopisteelle niin silloin hinnan nousulla ei ole mitään merkitystä vaan sen saa juuri siihen hintaan, kun se tilatessa on ollut ellei kyseessä ole selvä hintavirhe ollut. Tässä tapauksessa et kuitenkaan niin vissiin ollut tehnyt.
Mielestäni tuotteeseen ei pysty nykyään kunnolla tutustumaan liikkeessä,varsinkin televisioiden ja muun elektroniikan kohdalla.Näet korkeintaan esittelykappaleen ja suurin osa toiminnoista jää tutustumatta.Pitäisi olla sama 14 päivän sääntö liikkeestä ostaessa kuin postimyynnistäkin.
Laajennetusta palautusturvasta tulee aina kustannuksia, palautettuja tuotteita kun harvoin pystyy myymään "uutena". On epäreilua että palauttelijoiden aiheuttamat kustannukset lisätään tuotteiden hintoihin. Tiedän muutaman tyypin, jotka käyttävät esim. Gigantin 30 päivän palautusoikeutta härskisti hyväkseen. "Ostetaan" digijärkkäri, jolla räpsitään kesälomalla kuvia ja viedään kamera takaisin kuukauden kuluttua. *Lisämaksullinen* laajennettu palautusturva on ihan OK vaihtoehto niille, jotka ovat epävarmoja valinnastaan ja haluavat testailla tuotetta kaikessa rauhassa kotonaan. Kyse on siis palautusturvavakuutuksesta. Tervehdin suurella ilolla vuodenvaihteessa voimaan tulevaa uudistusta, jonka jälkeen luottokorttimaksajien aiheuttamia lisäkulut kohdistuvat suoraan luottokortin käyttäjiin. Luottokorttimaksaja maksaa jatkossa itse aiheuttamansa lisäkulut; esim. Visa/Mastercard 0,9-1,35% ja American Express >4% (näihin maksuihin vielä kauppiaan kate päälle?).
Kauppias ei saa periä kortin käytöstä kuluja kuin maksimissaan sen verran mitä kuluja siitä kauppiaalle tulee eli katetta ei noista saa. Näin luki aamulehden jutussa viime viikolla.
Offtopiciksi menee: Ja miksi tervehdit? Luuletko, että kaupat laskevat uudistuksen jälkeen hintojaan tuon 0,9-4% verran? Tuskinpa vain. Eli mitä iloa tuosta uudistuksesta on kuluttajalle? Ja eikös tuo sama ilmiö tule debit-korteille (eli pankkikorteille). Eli mikäli haluat optimoida kulut, niin joudut jälleen ramppaamaan pankkiautomaatilla ja pitämään käteistä lompakossa. Erityisesti isompien ostosten kanssa on rasittavaa: joko varaudut ostokseen ja käyt etukäteen automaatilla nostamassa rahat, menet automaatille ostopäätöksen jälkeen nostamaan rahaa ja palaat tekemään ostoksen, tai kiltisti pulitat jopa kymmeniä euroja siitä, että voit käyttää korttia eikä tarvitse käydä erikseen nostamassa rahaa. Se siitä hetkellisestä korttimaksamisen helppoudesta. Kestihän sitä jo vuosikymmenen verran...
Käteis(debit)-kortin kulut ovat n. 0,3%, joten tuskimpa tuosta kukaan alkaa lisämaksuja perimään. Kauppiaat joutuvat maksamaan myös käteisen käsittelystä pankille. Sinänsä menossa on historian suurin maksuvälinekusetus: kansalliset pankkikortit poistuvat vähin äänin tämän vuoden loppuun mennessä ja tilalle tulevat jenkki-luottoyhtiöiden hallinnoimat kortit. Seurauksena on, että kortilla maksaminen kallistuu. Vanhan pankkikortin kulut olivat luokkaa 0,12-0,15% ja uusista jenkki-ryöstökapitalistien debit-korteista peritään provikkaa yli tuplasti enemmän. Kuinkahan laajaan levitykseen korttiostotiedot jatkossa menevät?
Onko muilla käynyt verkkokauppa.comin kanssa niin, että laite häviää huoltoon? Itellan seurantakoodin perusteella firma vastaanotti digiboksini 5.6., mutta nimelläni ei muka löydy huoltotapausta. Viimeksi tiistaina (14.7.) lupasivat selvitellä kuviota, eivät tosin selvästikään pitäneet asiaa kiireellisenä.
Ei tullut kommentteja, joten toivottavasti tapaukseni oli poikkeuksellinen. Takuuhuoltoon lähettämäni Procaster PVR-6100C ei ilmeisesti koskaan löytynyt. Sain firmalta korvauksena Procaster PVR-6500C SE:n, joten tyytyväinen olen. Proseduuriin vaan meni kaikkiaan 8 viikkoa. Saattaa olla, että aktiivisempi kuluttaja olisi saanut homman päätökseen nopeammin, mutta toisaalta mitenköhän olisi minua hissukammalle käynyt? Joka tapauksessa vaikuttaa, että puljulla on loppujen lopuksi selkärankaa.
Minulla ei ole kuin positiivisia kokemuksia Verkkokauppa.comista. :love: Tilannut tavaraa kymmeniä kertoja ja ovat lähettäneet nopeasti ja hyvin pakattuna. Myös takuu pelannut loistavasti esim kovalevyjen kohdalla. :thumbsup: Claude,lähetitkö sen takuuseen niiden ohjeiden mukaan ja mukaan täytit sen vikaseloste lapun joka tulee aina tilauksen mukana?
"Uudenveroisen" digiboksin minulle myi ElektroRanua 6 kk:n takuulla. (Kyseinen firma on kai nykyään se taho, joka hoitaa VK:n takuuhuoltoon jääneiden laitteiden eteenpäin myynnin.) Ostokuitin numeron ja lähetysohjeet sain myyjältä: lähetin laitteen asiakaspalautuksena ja mukaan tulostin paperin, jossa oli samat tiedot kuin mitä VK:n takuupalautuslomakkeessa kysytään. Missään vaiheessa VK ei kyseenalaistanut ElektroRanuan lupaamaa takuuta, joten tuskin tuosta oli kyse.
Mikäs näissä Verkkokaupan suoratoimituksissa on oikein ideana? Nämä Sennheiserit kiinnostaisi mutta varastotilanne mielestäni ollut koko ajan tämä sitten viikontakaisen mainoslehdykän. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=45014 Onko tämä vain onneton yritys saada huomiota ja myydä vain pari kpl tuolla halvalla hinnalla vai voinko luottaa että näitä tulee vielä myyntiin lähiaikoina tällä hinnalla? Ei pysty tajuamaan. Iso
Vaikutelmana on ainakin joidenkin tuotteiden kohdalla (eg. Kungen 7" , Photonav), että myyvät persnettohintaan "avajaistarjouksena", että saavat maksimaalisen määrän julkisuutta verottomalle myynnille. Ei muutakuin tilausta kehiin. Normaali palautusoikeus pätee myös Affenanmaan postimyynnissä.
Aioin eilen tehdä Verkkokauppa.com'in verkkokaupassa korottoman osamaksuhankinnan, kun siinä olisi saanut vielä toimituksen kotiin asti samaan hintaan, mutta jäi sitten tekemättä. Enkä muuten suosittele kenellekään ennen ongelman korjaamista. Verkkokaupan sivulla pyydetään antamaan henkilötunnus luottotietojen tarkistamista varten, mikä tuntuu ihan järkevältä (tosin, koska hankinta vaatii voimassaolevan luottokortin, niin eikös sen luottokelpoisuuden ole jo joku tarkistanut...). Ongelmana on se, että henkilötunnus pitäisi antaa suojaamattoman yhteyden kautta (ihan tavallinen http -osoite), ja samalla sivulla vielä välittyy nimi ja osoitetieto. Aikamoinen saalis verkossa luuraavalle luvattomalle tiedononkijalle.