Sellaista asiaa kun "ovh" ei ole enää olemassa. Nuo luurit saa suomesta useammastakin kaupasta n.150 hintaan. Toki jotkut liikkeet sitten myyvät kalliimmalla, mutta se kai ei näiden edullisempien liikkeiden vika ole?
Kyllä asettaa ja monesti tuollainen hinta tulee ihan valmistajankin puolelta. Ehdottomasti samaa mieltä siitä, että laitteet pitäisi testata OVH hinnan mukaan. Jos lähdetään tuohon "halvimpaan hintaan", niin kohta ollaan metsästämässä jotain poistotuotteita pixmaniasta ja silloin normihinnalla ja lähikaupan hinnalla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Siitä sitten vaan itkemään kaikille verkkokaupoille, että tuotteen lopullinen hinta onkin ihan jotain muuta kuin sivuilla listattu. Tuotteen hinta, tässä tapauksessa nolla euroa, ja sen toimituskulut ovat kaksi eri asiaa.
Mistä verkkokaupasta saa jotain ilmaiseksi? Ja kannattaa tosiaan lukea tuo kuluttajaviraston teksti koskien "ilmaista" niin säätyy meidän poloisten kuluttajien itkuilta. Ja mihin perustuu tuo 60 sentin ero "ilmaisen numeron" ja vanhan numeron postikuluista? Äänestän siis lompakolla tälläistä toimintaa vastaan, en tilaa vaan :weep: :weep: ja vielä kerran :weep: Kuluttajaviraston teksti: Ilmaiseksi on lupaus, jonka yritys voi ani harvoin täyttää. Ilmaiseksi-sana tarkoittaa juuri sitä mitä se lupaa kuluttajalta ei saa ilmaistuotteen saamiseksi edellyttää mitään maksua. Lupauksesta huolimatta maksu on usein se, että ilmaistuotteen saadakseen kuluttajan on ostettava toinen tuote, liityttävä maksulliseen palveluun tai sitouduttava jatkossa tietyn tuotemäärän tilaamiseen. Ilmainen-sanan käyttäminen on harhaanjohtavaa mainontaa, jos tuotte ei ole aidosti ilmainen. Mitä ilmaisen tilalle? Kylkiäistarjouksen ja paljousalennuksen markkinoinnissa voi käyttää ilmainen tms. sanonnan tilalla sellaisia sanontoja kuten kaupan päälle, samaan hintaan, ilman eri maksua. Näistä sanonnoista käy selvästi ilmi, että kysymyksessä on vastikkeellisen tuotteen hankkiminen, jonka yhteydessä tarjotaan lisäetua.
Kyllä tätä lukemalla voi vain todeta, että suomalaiset on köyhiä marisijoita, joille ei kelpaa mikään. Ei näkyään edes ilmaiseksi!
Eli jos laitan kauppatori osastolle ilmoituksen "lahjoitetaan ilmaiseksi 12" subbarielementti, ostaja maksaa postikulut", niin silloin mielestäsi kyseinen subbari ei ole enää ilmainen? Vaan minun pitäisi vielä maksaa sinulle postikulutkin omasta pussistani? :hitme:
Toi on tilannekohtaista. Yksityishenkilön myynti-ilmoitus ja kaupallisen toimijan markkinointitempaus eivät vertaudu. Lähtöoletus kai kuitenkin oli, että ilmaisuutta mainostava on kokonaisuudessaan ilmainen. Mutta käy se tietysti näinkin.
Ei varmaan mistään. Tarkoitin sitä, että sivuilla listataan tuotteen hinnaksi esim. 100 euroa ja kun tilaat sen toimitettavaksi postin välityksellä kotiisi, onkin lopullinen hinta esim. 108,60. Tuotteen arvo ja sen toimituskustannukset ovat edelleen kaksi eri asiaa, jo siitäkin syystä, että palvelun toimittajat ovat kaksi eri yritystä. Hifimaailma tarjoaa palvelunsa (eli irtonumeron) ilmaiseksi, mutta Posti ei. Marise siis Postille, älä Hifimaailmalle. Tietämättä mitään kyseisen diilin yksityiskohdista, voisin kuvitella kyseessä olevan esim. erilaisen sopimuksen Postin kanssa. Kun kustannustalo tekee sopparin Postin kanssa 10 numerosta vuodessa x tilaajalle, tarjoaa Posti pakkaus-, osoitetarroitus- ja toimituskulut hintaan y euroa per lehti. Kun kyseessä onkin yhden lehden toimittaminen ennalta tuntemattomalle määrälle tilaajia, on Postin tarjous takuulla erilainen.
Jos ostaja päättääkin tulla omalla autollaan hakemaan subbasen paikan päältä, koituu hänelle siitä kustannuksia. Juhaan mukaan sinun pitäisi varmaankin maksaa ostajalle reissuun kulunut bensa ja korvata matkaan käytetty aika. Pahempi rasti, jos ostaja sattuu olemaan 500 euroa/tunti laskuttava konsultti, joka tulee hakemaan subbasen työajallaan ja huristelee Suomen toisesta päästä. Kumma miten jengi ei tajua että tuote ja sen toimituskulut ovat kaksi eri asiaa. Jos minä ostan satasella kiintolevyn netin välityksellä jostain helsinkiläisestä kivijalkakaupasta, saan tuolla satasella omistusoikeuden kaupan varastossa lepäävään kiintolevyyn. Tuote on sillä satasen maksulla minun omaisuuttani, mutta sijaitsee varastossa jossain päin maata. Tuotteen siirtäminen paikasta A paikkaan B maksaa aina jotain, pyydänpä myyjää sitten toimittamaan tuotteen minulle postin tai Matkahuollon välityksellä, tai lähden itse hakemaan tuotteen autollani. Harvempi vaan pysähtyy ajattelemaan että omalla autolla suhaamisestakin tulee kustannuksia. Millainenhan itku ja kitinä siitä olisi syntynyt, jos Hifimaailma olisi tarjonnut ilmaiseksi irtonumeroa, joka pitää itse käydä hakemassa painotalon varastosta? Entäpä sellainen vaihtoehto, että tarjotaan irtonumeroa ilmaiseksi mainitsematta postikuluja ja lehti tuleekin postiennakolla hintaan 6,50?
Ihme marmatusta jostain parista eurosta, voi jeesus. Kuten jo mainittu, tuote ilmainen toimitus ei. :sleep:
Juu, kyllä lehdessä pitäisi mainita hinta, jonka tuo tuote maksaa normaalissa liikkeessä (itse kävin siis Mustassa Pörssissä sekä Veikon Koneessa muistaakseni) joissa nuo "100-150 euron hintaluokan 145 e hintaiset" maksoivat muistaakseni 199 ja 211 euroa tarkalleen. Mustan Pörssin myyjä katsoi vielä koneelta että heidän sisäänostohintansakin on yli tuon 150 euroa eikä voi myydä kuulokkeita siihen hintaan. Lehdessä ei mainittu mitään että kuulokkeet VOI jostain (harmaatuonti?)liikkeestä löytää lehdessä mainittuun hintaan, lehdessä oli kuitenkin mainittu virallinen maahantuoja, ja jos ei normaalista kodinkoneliikkeestä niitä siihen hintaan myydä, niin voisi siitä olla edes joku maininta, etenkin kun kyseessä oli nimenomaan ALLE 150 euron kuulokkeiden testi, siis hintaluokan mukaan valittu. Jotain outoa tuossa kyllä oli. Kuka kusetti ja ketä. Joko maahantuoja on ilmoittanut Hifimaailmalle eri hinnan kuin Mustalle Pörssille tai Veikon Koneelle tai sitten vain nuo kodinkoneliikkeiden tukkuaste vetää välistä. Joka tapauksessa tässä nyt tuli todella absurdi tilanne, kun olin lukenut testiä lehdestä aamulla ja menin käymään kahdessakin kaupassa ja hinta oli merkittävästi eri (kuitenkin yli 50 e hintaero tuon hintaluokan tuotteessa on merkittävä). Eihän siinä lehdessä lukenut että se olisi joku ovh jota ei virallisesti enää ole, mutta että edes tinkimällä ei tuohon hintaan saa yleisimmistä liikkeistä. vk.com taas on vähän vastaavassa maineessa kuin esim hifikrug, eli hinnat ovat halvat, mutta asiakaspalvelu ongelmatilanteissa on sitten myös samaa tasoa. Kyllä lehdessä pitäisi mainita oikeat hinnat tuotteille, tai edes hintaluokka, vaikka toki tietenkin eri liikkeissä on pieniä eroja, mutta tuollainen yli 60 e ero esimerkiksi ei tosiaankaan ole ihan pieni tuon hintaisessa tuotteessa. Toki saman ilmiön huomasin mm. PS3:sten hinnoittelussa, eri liikkeissä voi olla jopa 100 e hintaeroja vaikka vierekkäisten liikkeiden välillä samassa kauppakeskuksessa... mutta lehteen voisi sitten vaikka laittaa että tuotteen hinta on vaikka 140-211 e riippuen ostopaikasta... tms.
Kyllä noita ko. luureja ainakin esim. Kokkolan Expert Haaralalta löytyi alle 150 euron hintaan kun n. puoli vuotta sitten sellaiset sieltä ostin. Se nyt vain on ikävä yhteensattuma ettet onnistunut siihen halvimpaan liikkeeseen kävelemään ostosmatkallasi. Ensi kerralla varmaan kannattaa sitten tehdä vähän isompi kierros. Vk.comin palvelualttiudesta ja ongelmatilanteista en osaa kovin kattavaa raporttia tehdä, mutta ainakin omalla kohdallani takuupalautukset ja tavaran vaihdot ovat onnistuneet ilman hammasten kiristelyä. Muutenkin vk.comin toiminta isona ja tunnettuna liikkeenä tuntuu pelaavan ihan kohtuullisesti.
No johan oli ihme värkkejä eksynyt subbaritestiin melko kelvottomia aparaatteja Genelec (yllättäen....) poisluettuna. Enpä kyllä vaihtaisi omaa alle 1k LLT jumputintani noista mihinkään, paitsi ehkä geneen :thumbsup: (ja ennenkuin joku 2kanava pianomusiikin ystävä avautuu, tunnustan olevani 100% elokuvafriikki)
Kun 2-3 LLT:tä saa samalla rahalla niin miksi moisia ostaa. Olisivat ottanu JL Audion subbaritkin mukaan. Ne kun on myös kivijalkamyymälöistä saatavilla. On tuon testin subit niin ylihinnoteltuja, ettei niitä voi puolustella millään.
Hyvä sentään että tietää välttää Velon SPL-1200 Ultraa, mutta ihmettelin miksi juuri se laitettiin testiin eikä esim. (olettettavasti toimiva) SPL-1200R joka maksaa saman verran ja on vielä viime vuoden EISA kotiteatteri subi tai SPL-1500R joka olisi vielä suositushinnalla mahtunu hintahaarukkaan. Oikeastaan halvempikin: http://www.audiopori.fi/h_subwooferit.shtml
Ansiokas Hmaailman numero. Subbaritestin vastemittauksista on kuitenkin luettavissa että käytetty kaiuton huone ei ole enää todellisuudessa kaiuton alle 30 Hz:llä. Samanmuotoinen patti 20-30 Hz:llä on nähtävissä kaikissa kyseisiin taajuuksiin kouraisevissa kaiuttimissa mitä Hmaailma on mitannut, enemmän tai vähemmän. Kuten mm. kaikissa ko. testin subbareissa. Suorana alas asti toistavan suvereenin testivoittajasubbarin vasteessa tämä piikitti jostain syystä erityisen voimallisesti. Hmaailman pitäisikin alkaa mitata subbarit ground plane olosuhteissa tms. muualla, nykyinen mittauspaikka vääristää selkeällä trendillä kellariin asti toistavien kaiuttimien toistoa. Ainakin siitä pitäisi mainita juttujen yhteydessä eikä vain haavi auki taivastella "testiyksilön selvää korostusta matalimmilla taajuuksilla" kuten nyt.