Pientä epäselvyyttä ilmassa. Ostin eBaystä Paypalillä maksaen tuotteen, joka ei koskaan saapunut. Laitoin disputen käyntiin Pp:n Resolution Centerissä ja myyjä korvasi ostamani tuotteen Pp:n sulkiessa samalla disputen. Nyt on vain ongelmana, että tuota maksua ei näy tililläni, vaikka hyvityspäivästä on jo 4 vrk. Mistähän tämä johtuu. Voiko kestää oikeasti 4 päivää, ennen kuin maksu näkyy tililläni? Kuvat Paypalissä suoritetuista toimenpiteistä. http://www.aijaa.com/v.php?i=5106589.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=5106575.jpg Osaako joku selittää, miksi maksu ei näy tililläni.
Ulkomaisilta forumeilta bongasin, että useilla refundissa mennyt muutamia päiviä. Voi olla siis kohtapuoliin tulossa.
Tietääkö kukaan onko PayPalissa jotain alennuskoodeja? Tilasin taannoin Saksasta vaatteita, tuli vääriä, lähetin takaisin. Lopuksi kaikki meni hyvin, mutta firma jäi mulle vähän velkaa. Rytkyjen mukana olleessa tilausvahvistuksessa oli seuraava teksti: Lieferhinweis. GU (8-numeroinen koodi) abgez. = FREI RAUS Restguthaben von 11,91 OFFEN. Eli nyt en tiedä, missä ja/tai miten ko. koodia voisi käyttää..
Useasti se koodi käy myyjän omaan järjestelmään ja itse maksutapahtuma suoritetaan vain paypalin kautta. Myyjällä voi olla joku oma kauppasovellus tai vastaava käytössä ja yleensä niistä löytyy joku kohta tuolle koodille.
Testasin noilla ohjeilla, mutta edit funding optionsin jälkeen palaa takaisin manage funding sources -kohtaan. Onkohan tuo muutos enää mahdollista?
Pari tuotetta ostin ebaystä ja eri kaupat kyseessä, mutta sama myyjä. No ensimmäinen näytettiin lähetetyksi (tai my ebay:ssä tullut se paketin kuva). Toista lähetystä odotin, kunnes ebayltä tuli viesti tänään, että tavara poistettu myynnistä (syytkin luoteltiin). No olen tietty maksanut ja tein Paypallin kautte reklamaation, koska tavaraa en ilmeisesti näe. Myyjäkin merkittiin unregistered. Joten jotain kusestuksen makua. No laitoin viestiä myyjälle tuosta ekasta tuotteesta, että koska saapuu. Ei ole vielä vastannut, mutta mietin kannattaisiko jo vaan tehdä Paypalliin tutkintapyyntö/reklamaatio, koska ei näytä miltään luotettavalta kauppiaalta?
Oletko mennyt siis ostamaan Ebaystä tavaraa myyjiltä, joilla ei tyytyväisyysprosentti ole vähintään 99%:n luokkaa ja jotka eivät ole ns. powersellereitä? Jos näin teit, niin eihän tuota lopputulosta voi ihmetellä. Kysehän on vähän samasta hommasta kuin jos menisi ostamaan tuotteen jostain never-heard nettikaupanpahasesta, jossa hinta on oudon alhainen. Sinuna odottaisin vielä 24 tuntia kuitenkin myyjän vastausta, ja jos sitä ei kuulu, niin reklamaatio vaan kehiin.
Pakko oli koittaa Myyjällä oli palautteita 100% tosin palautteen antajia oli <50. Itsellä hyviä kokemuksia muistakin kuin noista 10 000 palautteen saajista, mutta näköjään olen tullut liian sinisilmäiseksi. Pitää huomenna laittaa rattaa pyörimään. Onneksi en ole samassa jamassa, kuin toiset asiakkaat. Eräs osti samaa tuotetta ko. myyjältä 99$ * 100kpl Mulla yhteensä jotain 50e sisällä. Kauanko paypal/ebay odottaa myyjän vastausta syytteelle? Koska alkaa toiminta?
Niin, viime viikolla tuli rahat sentilleen takaisin. Toimii :thumbsup: Myyjä perusti erillisen nettikaupan, väittää että ebay on kohdellut kaltoin.
Olen aikaisemmin tehnyt PayPal:iin asetukset sellaisiksi, että Paypal ei tee turhia valuuttamuunnoksia. Jostain syystä asetus on muuttunut jälleen sellaiseksi, että PayPal tekee valuuttamuunnoksen. En löydä enää tuolta "My Account -> Profile" asetuksista mahdollisuutta vaihtaa kurssin muutostapaa. Miten on muilla PayPal-käyttäjillä? Pystyttekö yhä vaihtamaan kurssin muutostapaa?
En pysty vaihtamaan muutostapaa tai en löytänyt tuota vaihtoehtoa enää. Ainoastaan voi lisätä valuutan eli onko sitten ostettaessa valittava itse millä maksaa. En voi asiaa kokeilla.
Pikavilkaisulla näytti, että tuonne profiiliin voisi lisäillä usamman valuutan. Ilmeisesti muunnosta ei tehdä, jos valuutta löytyy tuosta listasta?
Ovat näköjään piilottaneet aika hyvin, mutta muutostavan voi vaihtaa "My Profile > My Money > My preapproved payments > Set Available Funding Sources > Conversion Options" kohdasta.
Tarkistin omien korttieni tilan ja kyllä molempien tiedoissa edelleen on valittuna tuo "Bill me in the currency listed on the seller's invoice".