Testin ensimmäisellä sivulla, eli sivulla 12, vasemmassa alakulmassa listataan kaikki testatut merkit ja mallit. Myös 'Onkyo TX-NR807'. Toki se myös sivun 15 pienestä kuvasta hieman tihrustelemalla selviää Todennäköisesti vain tahaton typo, että sivulle 19 on jäänyt otsikoksi pelkkä "Onkyo".
Itse en ole NAD T747:aa käpistellyt, mutta sattumalta listasin joitakin Hifimaailma 7/2009:n mainitsemia juttuja tässä viestissä, ketjussa nimeltään 'Denon AVR-2310'.
Heh, näköjään sivun 12 alareunassa moinen tieto löytyy. Lukiessa tullut pidettyä lehteä tuolta kohdin ja jäänyt rekisteröitymättä.
Muistaakseni HDMI ei voinut vielä puhtaasti läpi ja 24hz pakottui 60.een eli kuvapuolella laite on täydellistä 24hz vaativalle käyttökelvoton. Taisi myös puuttua ääntä korjaava ohjelma kokonaan. Äänentoistoltaan taisi olla suht hyvä, mutta ei paras digi tai analogiapuolella
Joo unohtuu sit NADi jos kuva puoli ei pelaa kunnolla, pitänee Onkyon ja Marantzin suuntaan kääntää katseet. Pitää kysästä vielä AH hifisystemsiltä on tuohon mahd päivitystä vai onko vain puhtaasti raudasta kiinni. Streoplayssa tuo 747 sai stereotoistosta 90/100 pistettä, vähän kummallista että NAD maksaa saksassa 1400 ja suomessa taitaa olla 1099?
En nyt suoraan muista, miten Stereoplay arvostelee (90/100 tuossa omassa luokassaan?), mutta Hifimaailman arvosana äänenlaadusta on absoluuttinen eli sitä voi verrata 10x kalliimpaan stereokoneeseen, jos se tuntuu tarpeelliselta.
Mitä?? Eikö nuo hifin tähditykset ole aina "luokassaan", vai onko tosiaan 3 * saava 200e kaiutinpari yhtö kova kuin kymppitonnin maksava 3* saanut? Tuskin.
Ihanko oikeasti on Sanyon PLV-Z700 tykissä nykypäivänä 90:1 on/off-kontrasti ja ANSI 69:1?? Ei voi olla? Tässä testissä löytyy ihan toisia arvoja: http://www.projectorcentral.com/sanyo_z700_projector_review.htm
Kyllä se vaan voi, kun tykistä otetaan kaikki DI:n, Black Stretchin jne. kaltaiset härpäkkeet pois päältä. Esimerkkinä luksit, jotka mitattiin iiriksen ollessa lukittuna täysin auki ja lamppu lukittuna täysille: on/off valkoinen - 4000 on/off musta - 44,61 natiivi on/off: 89,66599:1 ansi valkoinen - 3945 ansi musta - 57,27 ansi-kontrasti: 68,884:1 Dynaamisen iiriksen ja muiden Advanced-valikosta löytyvien toimintojen ollessa päällä on/off-kontrastit olivat näyttötilasta riippuen välillä 560-3100:1 ja ansi-kontrastit välillä 180-220:1.
Mutta mitä oikeaa merkitystä on mitata laitetta siten, että sitä ei kukaan koskaan missään oloissa siten käytä. Kelvotonta kuraa se kuva varmasti on ilman noita lisäkilkkeitä, eikä mielestäni Z700 edusta todellakaan mitään huippua tykkimarkkinoilla. Mielestäni oli ko. tulosten julkaisun ainut tarkoitus vain pönkittää DLP:tä, vaikka käytännössä ero on pienempi. DLP:ssä kun vastaavia tekniikoita ei samoissa määrin tarvita. Koko verrailussa oli vain yksi LCD, joten hyvin moni tuijottaa tuota taulukkoa kuin raamattua, vaikka Sanyo olikin toisena. Millaisia lukemia saadaan uusista (koska Z700 on jo vanha malli) kertaluokan verran kalliimmista LCD-paneeleista irti, kun otetaan kaikki kontrastin vedätykset pois päältä? Itse omistan Z700 ja ensimmäinen asia joka laitteessa särähti oli juuri heikko musta. Valovoimaa siinä on liikaakin, joten day-tyypin filtteri on mietinnässä.
Ole vähän ihmetellyt ettei asiasta ole enempää ollut keskustelua. Yleensä myös lehdestä on muutoin enemmän keskustelua. Minusta kuitenkin tuon paneelin kontrasti on vähintään 700:1 kun nykyään siihen pystyy paneeli kuin paneeli. Minun aiemmassa Panan AE700:ssa paneelin kontrasti oli juuri tuo 700:1. Jostain luin pikaisesti tämän projun testin missä iiriksen poiskytkeminen oli saanut aikaan tuon kontrastin. En oikein ymmärrä mitä järkeä on sitten kytkeä muita ominaisuuksia pois. Tuntuu jopa että tuossa olisi katsottu video levelin matskua kun proju ollut pc leveleissä. Jos olisin laitteeen maahantuoja, kiinnostaisi ainakin tietää miten mittaukset on tehty. En minä tiedä, minusta vähän kertoo plazan nykytasosta ettei nouse keskustelua jos joku mittaa nykyaikaisesta täys-hd-tykistään 90:1 kontrastin.
Prikulleen samalla tavalla kuin viimeiset pari vuotta. Sanyon DI kytkettiin pois päältä, koska vertailun muissa projuissa ei sellaista ollut. Lue lehden pääkirjoitus.
Jos / kun näistä kuvaa "parantavista" digimuokkauksista on kuvalle myös silminnähtävää haittaa, on parempi tehdä mittaukset ilman niitä. Tämä antaa kuitenkin vähän todellisemman kuvan tykin ominaisuuksista erityisesti edistyneemmälle käyttäjälle, joka toivonmukaan pyrkii mahdollisimman luonnolliseen kuvaan ilman värivirheitä tai jatkuvaa valoisuuspumppausta. Enemmän IMO kertoo se, että täällä vertaillaan tykkien mittaustietoja kaiken maailman markkinointihärpättimet päällä ja sitten yritetään tehdä johtopäätöksiä tykkien laadukkuudesta näiden mittaustulosten perusteella. Tämä jos mikä kertoo siitä, että jengi ei oikeasti ymmärrä mistä muodostuu hyvä ja luonnollinen kuva. Itse lehti on muuton takia vielä pääosin lukematta, mutta pikaselailulla tuntui olevan taas aimo kasa luettavaa. Kunhan rempan saa joskus valmiiksi, niin kannesta kanteen tulee varmasti luettua
Juu, likipitäen sama, kun olisi sitten disabloitu väripyörä noista muista, tekniikkaan kuuluu se DI, se on osa kuvan muodostusta. Todella ontuva selitys noilta osin.
Juurikin ensimmäinen asia joka tehdään uuden näyttölaitteen saapuessa on: kaikki "kuvanparannus" kikat pois päältä. Sen jälkeen säädetään se mitä tykin ominaisuuksista saadaan irti.
Sanyo Z700:ssa ei taida olla vastaavaa Pure Cinema-tilaa kuin Sanyo Z4:ssa? Mielenkiinnosta katsoin Hifi-lehden 12/2005 mittauksia Z4:n osalta. Pure Cinema-tilassa DI ja muut "enhancementit" ovat pois päältä, mutta linssin iiris on lukemassa -44 ja lamppu säästötilassa ja lampun iiris suljettuna : - Maksimikontrastiksi oli saatu 640:1 - ANSI-kontrastiksi 180:1 - kirkkaus taisi olla vain jotain 140 mittayksikön (kandela tai joku cd/m2?) luokkaa. Tuolloin 2005 tämä dynaaminen iiris tuli LCD-projektoreihin ja tuossa 12/2005 -lehdessä sitä pääsääntöisesti kehuttiin. Ajat muuttuvat. En ole Z700 räplännyt saatikka nähnyt edes, mutta epäilen, että se tuottaa parempaa kuvaa kuin Z4. Liekö mittauksillakaan sitten hirveän suurta väliä, vrt. sokkokuuntelu stereo-laitteilla. Mutta DI:tä pidän päällä tuossa vanhassa sotaratsussa. Ei se pumppaa mitenkään häiritsevästi, kunhan käyttää sopivaa esiasetustilaa (creative tai pure cinema) ja matalaa linssin iiriksen arvoa. Eikä sitä voi verrata LCD-telkkareiden Dynaamiseen kontrastiin, näistä on huonoja kokemuksia kyllä.
Tuollaisen lukeman hyväksyisinkin mutta 90:1 on niin monta kertaluokkaa huonompi että ei mene missään nimessä läpi. Onko muuten video levelin korjaus projektorissa laskettavissa sähköiseksi korjaukseksi joka pitää ottaa pois päältä? Tuossa muuten plv-z2000:n video level-asetuksista: https://www.dvdplaza.fi/forums/showpost.php?p=1026298&postcount=4 Jos tuollaisen paneelikontrastin 700:1 muuten näyttää videolevel-korjaamattomana, niin siitäkin vielä tulee n. 220:1 kontrasti eli vielä pitää puolittaa kontrasti ennenkuin päästään tuohon 90:1. Pointti on että tajuaakos porukka kuinka huono tuo 90:1 on? Jos tuollaisen kontrastin itse saisin, alkaisin soitella myyjälle takuuvaihdosta. Toisaalta ihmetteln myös miten hiljaa on z700-omistajat kun eikö laitteen jälleenmyyntiarvo kiinnosta?
Vaikeaa Z700 kontrastilukemia on silmällä katsottuna sanoa mitä on... Mutta suoraan paketista otettuna mikään tila ei tuota katsottavaa kuvaa mustan toiston suhteen. Sillä että iiris on täysin auki ja lamppu täydellä teholla ei myöskään ole mitään tekemistä leffakatselun kanssa...