http://www.magnet-e.fi/index.php Tänä syksynä perustettu yritys. Joitain hyvinkin edullisia hintoja yleiseen Suomen hintatasoon nähden. mm. PS3 + LBP 389eur tai Panasonic 50" PZ80 1799eur Myy tuotteitaan myös Huuto.Net:ssä
Osoite viittaa asuntoon joten tuskin on suuria määriä tuotteita varastossa. http://www.magnet-e.fi/pages.php?page=yhteystiedot
Ei varmasti, eikös nuo pienet huoneistoputiikit ole vaan välittäjiä eli tavara ei välttämättä edes käy kyseisessä osoitteessa. edit: Tilasin tuolta eilen LittleBigPlanet pelin ja kuitissa on kyllä ihan eri tietoja kun nettisaitin yhteystiedoissa. Magnet-E Oy Magnet-E verkkokauppa Valtimontie 3 D 59 00610 Helsinki Asiakaspalvelu puh. 045-138 6829 Netistä hain yrityksen vastuuhenkilöt: Salarvand Payam, Toimitusjohtaja Dinh Ba Vinh Tuong, Varsinainen jäsen ei kuulosta ainakaan suomalaisilta... Voihan se tosin olla, että firman "verkkokauppa" sijaitsee jossain toisessa kämpässä Noh, katsotaan tuleeko peli...olin kuitenkin jo asiakasnumero 126 et on sieltä muutkin tilailleet.
Molemmat osoitteet näyttävät kyllä hyvinkin asuntotaloilta. http://www.igglo.fi/building/51332.html ja http://www.igglo.fi/building/67399
Jep Kiitos muuten linkistä, tuostahan voi olla joskus hyötyä :thumbsup: edit: Murossa myös keskustelua putiikista. Ei nyt ihan välttämättä maailman luotettavimmalta vaikuta, mutta kahtotaan nyt...oman tilaukseni tila on "Maksettu". Siis maksoin sen verkkopankin kautta edit2: No nyt tila on "Toimitettu", joten huomenna pitäis olla postilaatikossa. edit3: Eilen kolahti peli postilaatikkoon eli ainakin sen puolesta toimivaa kaupankäyntiä. En nyt ihan välttämättä lähtis kuitenkaan 2000eur:n talutelkkaria kyseisestä putiikista tilailemaan...ainakaan ennakkomaksulla
Kyllä minun kohdalla toiminta tuntui asialliselta. Tilasin 8.12 PS3:n ja BigPlanet pelin hintaan 369 (tähän hintaa muualta tuskin olisi saanut edes pelkkää konetta). Sovin asiakaspalvelun kanssa että noudan tuotteen kun se saapuu ja kävin hakemassa sen 15.12. Noutopaikka oli tosiaan yksityisasunto. Maksun hoidin luottokortilla kun en mistään löytänyt mitään referenssejä heidän toiminnastaan. Ainoa miinus oli, että heidän nettisivuillaan kauppaa ei pystynyt tekemää IE7:lla (kaatui aina kun piti valita maksutapa). Firefoxiin vaihdettuani sain tilauksen hoidettua. Infosivat tiheästi sähköpostilla tilauksen etenemisestä ja vastasivat myös aina puhelimeen sopiessani noutoa. Tällä kokemuksella voin kyllä suositella.:thumbsup:
Tilasin 17.2.09 RDR-HXD995 DVD soittimen Magnet-E verkkokaupasta. Maksoin tilauksen heti tililtäni. Tilaus luvattiin 10 päivässä. Soitin 1.3 ja sain asiallista palvelua. Paketti tuli niin kuin puhelimessa luvattiin 3.3 eli 15 päivää meni. + hinta ja postimyynnin palautusoikeus. Takuu Sonylla on varmaan sama vaikka olisin itse tilannut ulkomailta. - Magnet-E nettisivuilla ei lukenut tilaus seurannassa muuta kuin tilaus maksettu. Ei tietoa onko tilaukselle tehty mitään. Seuraava merkintä oli toimitettu. Varastoa heillä tuskin on eli aikaa kuluu kun he tilaavat tuotteen ulkomailta itselleen ja lisäävät A4 tulostetut suomenkieleiset käyttöohjeet pakettiin. Lopuksi lähettävät paketin asiakkaalle.
Tuttu tuolta putken tilasi kameraan ja sai erilaisen kuin mitä sivuilla luvattiin (vanhempi malli). Ensin valitti niin tuli vain oikeat tiedot sivuille. Toisen kerran valitti niin lupasivat hyvittää seuraavasta ostoksesta sopivan summan.
Itse ostin töllön tuossa joku aika sitten Magnet-E:stä. Soitin ja kysyin löytyisikö varastosta. Löytyi, hain pois. Pienet ja karut tilat kerrostalon 1. kerroksessa, siis pelkkä noutoluukku. Mukavaa palvelua ja kantoapuakin sain. Ei valitettavaa näiltä osin. Pärstäkertoimen ja yleisen kokemuksen perusteella yrityksellä on ainakin pyrkimys rehelliseen toimintaan. Todellinen luotettavuus toki tuleekin esiin vähän erilaisissa tilanteissa, eli reklamaatiossa ja postitoimituksissa. P.S. TV:ni pahvilaatikon alalaidan teippaus oli irronnut, josta heräsi epäily että TV:tä on käytetty ja laitettu takaisin boksiin, mutta äärettömän tarkan syynin jälkeen osoittautui turhaksi luuloksi. Ilmeisesti teippi oli irronnut boksia siirrellessä ja raahatessa.
50PS8000 tilaus sujui ihan hyvin. Aikaa toimitukseen taisi luvatun 7-12 arkipäivän sijaan mennä 14 pv, mutta siitä nyt ei kannata ongelmaa itselleen tehdä. Ja turhaa se olisi ollutkin, kun telkkari vielä kotonakin lojui laatikossaan toimettomana vajaan viikon verran...
Perjantaina 28.10.2011 laitoin aamulla ennen kukonlaulua tilauksen sisään Panasonicin televisiosta nykyisin magnet.fi nimellä kulkevasta verkkokaupasta. Tilauksen maksoin samantien nettipankilla. Tilausvahvistus tuli myöhemmin samana aamuna. Toimitusajaksi luvattiin tilausvahvistuksessa 5-10 päivää. 10.11.2011, siis 13 vrk kuluttua tilauksesta ja tilausvahvistuksesta, lähetin tiedustelun televisiosta, kun siitä ei ollut kuulunut pihaustakaan koko aikana. Mainitsin myös olevani pettynyt aikataulun pettämiseen ja toivoneeni saavani television isänpäiväksi käyttöön. 11.11. sain vastauksen että television pitäisi saapua "seuraavan viikon keskiviikkona", siis keskiviikkona 16.11. Vaan hiukan vähemmän yllättävästi ei saapunutkaan. Lopulta maanantaina 21.11. matkahuollosta soitettiin ja tiedusteltiin milloinka paketin toimitus sopisi minulle. Heille sopisi kuitenkin aikaisintaan 22.11. Niinpä sovin ajan tiistaille ja aivan liian pitkä odotukseni viimeinkin päättyi. Television paketti oli "käytetyn" ja nuhjuisen näköinen, sitä oli mm. teipattu parilla erivärisellä teipillä, joista alimmat oli katkaistu ja uudet selkeästi teipattu päälle. Yksi muovikahvakin siitä puuttui. Itse televisio oli tosin käyttämättömän oloinen, sillä jalustan kiinnikkeen kutistemuovit (mahdoton poistaa ehjänä) olivat ehjät, kuten kaapelien niput, ohjekirjat, ruuvipussit ja kaikki muukin oheismateriaali. Ehkä magnet.fi oli vain avannut paketin tarkistaakseen ruudun kunnon fyysisten vaurioiden varalta sen heille saapuessaan? Perjantaista 28.10.2011 on aikaa tiistaihin 22.11.2011 laskujen mukaan 25 päivää. Melko räikeä kämmäys siis tämä. Mitää ei olisi ilmeisesti asiasta tiedotettu, jos en itse olisi kysynyt. Kyselyyni hyvityksestä tai korvauksesta ei ole vastattu toistaiseksi mitään. Myöskään samassa viestissä esittämäni tiedustelu paketin mahdollisten avaamisten syistä odottaa edelleen vastaustaan. Tuotteen sivulla luvataan edelleen toimitusajaksi 5-10 päivää, vaikka se ei selvästikään pidä lähellekään paikkaansa. Tällainen kokemus
Tavarat tulee tuonne jostain ulkomailta mistä ne sillä hetkellä sattuu halvimmalla saamaan. Ja muutkit ovat noista uudelleen teipatuista paketeista valitelleet. Ehkä ne on sitten avattu ja tarkistettu sisältö ja teipattu uudestaan kiinni? Sen takia siellä kestää. Jos se tavara tulisi suomen tukkurilta niin voisi luvatut ajat pitääkin paikkansa. Kaikilla tavaroilla ei välttämättä ole edes samaa takuuta, kuin suomesta ostaessa mikäli ne harmaa tuotuja.
Tilasin syksyllä tuolta sen ammoisen Mb:n testivoittaja Onkyon, tuli kyllä nopeasti ilman ongelmia. Kait näitä hyviä(ei siis ongelmia) kokemuksiakin voi välillä laittaa.
Haluaisit siis korvausta viivästyneestä toimituksesta? Lainaus toisesta ketjusta: Näinpä tällä kertaa.
Kritisoit kirjoitustani Play.com:n toimitusajasta luvatun 3-5 työpäivän sijasta venyneeseen 15 (työ)päivän toimitusaikaan näin: Se että jos paketti makaa jossain postin varastossa, niin asialle ei voi mitään, mutta kun vahvasti epäilen sitä että toimitetaanko tuotteet Play.com:sta ajallaan ja silloin kun siitä sähköpostitse tietoa saa niin epäilen sitä suuresti. Ei pidä heidänkään luvattu 3-5 vuorokautta paikkaansa. Se että kun joku muu poraa omaa asiaansa niin siihen ollaan kärkevästi heittämässä kommenttia, mutta sitten kun sattuu viivästys omalle kohdalle niin...
KMOK: No tässäkin on toki sen verran eroa että tuo tapaus oli viikonlopun yli, siis 2 päivää ja minulla 25. Hänelle myöskin ilmoitettiin viipymättä ja myyjäliikkeen toimesta asiasta, magnet ei näköjään vastaa enää yhtään mitään. Make73: Sinulle oltiin ilmoitettu että tuote oli lähetetty, oli siis ilmeistä sen olevan postin hallussa. Minulle ei ilmoiteltu yhtikäs mitään. Matkahuollon ilmoituksen sain toimitusta edeltäneenä päivänä, siis kuljetusliikkeellä ei tässä ollut osaa. Muu aika viivytyksestä johtui täysin magnetin töppäilystä. Kyseessä oli kuitenkin nyt "suomalainen yritys", joten olisi odotettavaa että toimitusaikataulut edes jotenkin pitäisivät paikkansa. Olen minäkin odotellut useampaan otteeseen ulkomailta tavaroita välillä kuukaudenkin verran, tänne asiasta avautumatta. Samassa ajassa, todennäköisesti nopeamminkin, olisin näköjään saanut ruudun saksasta tilaamalla, mistä magnetkin siis ilmeisesti sen tilasi. Viisastuinpa sen verran etten enää osta mitään suomesta jos ei ole aivan pakko.
Ja tälläkö on merkittävä ero tuon aiemmassa viestissäsi mainitun pankin maksaman koron määrään? Jos tilin vuosikorko olisi 3 prosenttia (mitä luultavasti käyttötilin korko EI ole), niin 25 päivältä maksettaisiin noin 1,39 promillea korkoa. Jos telkkarisi maksoi 7200 euroa, niin saisit tuon mukaan 10 euroa korkoa pankissa. Mikä on sinun mielestäsi summa, jonka takia asiakaspalvelua ei tarvi valittamisen takia sääliä? [edit] Sellainen tuossa vielä tärähti mieleen, että oletko tosiaan sitä mieltä, että on perustellumpaa valittaa tuotteen myöhästymisestä kuin siitä että sitä ei saa ollenkaan? :thumbsup:
Tosiaan, olen sitä mieltä että on perusteltua valittaa mikäli tuotteen toimitus kestää melkein kuukauden viiden päivän sijaan, ilman että myyjä sanallakaan informoi tapauksen etenemisestä. Tapauksessa jota jostain kumman syystä (eihän sen sinua pitäisi koskettaa mitenkään) kovasti yrität nostaa esiin kokoajan oli myyjäliike Koneboxi toiminut niin hyvin kuin voidaan edellyttää. Heti tilauksesta seuraavana arkipäivänä tilaajalle ilmoitettiin, ettei tuotetta valitettavasti voida toimittaa ja että rahat palautetaan välittömästi. Koneboksi toimi tuossa tapauksessa viivytyksettä, oma-aloitteisesti ja muutenkin esimerkillisesti. Ainoa ongelma tuossa tapauksessa oli riitaa kuluttaja-asiamiehen uhkauksien kera haastava asiakas. Sitten tämä tapaus magnet: rahat veloitettiin, mutta tämän jälkeen ei mitään kuulunut kahteen viikkoon. Vasta kun itse otin yhteyttä, kerrottiin (=valehdeltiin jälleen) että tavara saapuisi seuraavalla viikolla. Tuolla viikolla ei tapahtunut yhtään mitään. Tämän jälkeen seuraava yhteydenotto tulikin matkahuollolta, siis 25 päivää tilauksesta. Mikäli magnet olisi toiminut kuten koneboxi, siis ilmoittanut heti tilauksen saatuaan ettei tuotetta valitettavasti voida toimittaa luvatussa tai kohtuullisessa ajassa ja he siksi palauttavat rahat, olisi asia ollut aivan kunnossa. Turhaan onnittelit itseäsi (varmaankin mielestäsi näppärästä) heitostasi. "Ei saa tuotetta ollenkaan?" No ei tietenkään saa, kun hän sai jo rahansa pahoitteluiden kera viivytyksettä takaisin! Jos sinulla ei todellakaan ole mitään järkevää sanottavaa tähän, niin älä sitten sano mitään.