Itselläni on ollut ongelmia Osuuspankin electronin kanssa joka kerta kun on kortti vaihtunut, joka kerta on selvitty yhdellä lyhyellä sähköposti viestillä. Kevät talvella sain uuden kortin joka ei toiminut playssä (muualla moitteetta). Ongelma ratkesi samalla tavalla kuin aiemminkin, laittamalla yllämainittuun sähköpostiosoitteeseen viestiä ettei kortti toimi ja että kortin- sekä osoitetiedot ovat oikein. Eli teet vain normaalisti play.com tunnukset, lisäät OP:n electronin ja testaat. Jollei toimi lähetät yllämainittuun osoitteeseen mailia. Ilmeisesti kortti jää play.com päästä hyväksymättä tai vastaavaa. Kun tili on saatu toimivaksi ei mitään muita ongelmia ole ollut.
En nyt ollut varma laitanko tähän vai tuohon tulli threadiin tämän mutta kokeillaan nyt täällä, miten suuri todennäköisyys on sille että ~60 euron tilaus play.comista jäisi tulliin? Tuo on siis eräs boksi niin osissakaan se tuskin tulee. :hitme:
Joo pitää kokeilla, ei vaan houkuttas lähtee mistää tullista sitä hakemaan. Lähin toimipiste ~200 kilsan päässä.
Jos se jää tulliin, mukana tulee flaijeri, jolla valtuutat postin hoitamaan tullit puolestasi. Tosin sekin palvelu maksaa sitten extraa.
Ja arvata saattaa että kulut nousee ainaki parilla kympillä, eille jopa enemmällä jos joutus postin kans asiassa pelaa? Tarkka markka vai oliskos se nyt sit euro
Onko tosiaan noin? Onko tuossa eroja tullipisteiden välillä? Kun play laittaa paketin päälle oikean hinnan, niin luulisi että ne jäisi tullin haaviin ihan automaattisesti. Oma kokemus asiasta on kyllä monen vuoden takaa, kun en ole viitsinyt toistamiseen maksaa extraa. Olen sittemmin ostellut kalliimmat boksit esim britti-amazonista.
Eihän EU:n väliset puketit tulliin jää oli hinta mikä hyvänsä, jenkeistä tulevat sitten asia erikseen. Playsta paketti kolahtaa postilaatikkoon (jos mahtuu) tai lähimpään postitoimipaikkaan odottamaan noutoa. Justiin tuli briteistä reilu 500 euron jarrukilkkeet autoon, ja tuotiin ovelle asti.
No mulla on SHB:n electron, enkä ole onnistunut sillä Playlta mitään tilaamaan eikä ne ole valituksiinikaan vastanneet. Toisaalta Universal Musicilta Englannista sillä samalla kortilla sai tilauksen tehtyä ihan ilman ongelmia verifiointeineen kaikkineen, paitsi tavara ilmeisesti katosi jonnekin postin matkan varrelle... :OI
Olet ihan oikeassa kaikilta muilta osin, paitsi sen pikkuseikan osalta, että Play.com ei sijaitse EU:n alueella. Toki "briteistä" tulee ilman tulleja samalla tavalla kun vaikka Turusta, mutta Play.com ei ole UK:ssa.
Katos vaan, oon aina ollut siinä uskossa, että on briteissä. Noh, aina oppii, kiitos ja anteeksi. Ainakin yksi yli satasen tilaus tuli normaalisti tuolta Playstä, pidin sitä silloin tottakai normaalina mutta nyt se pitääkin mieltää onnenpotkuksi :hitme:
Njoo, Play tulee siinä vastaan, että kaikki nimekkeet lähetetään erillisinä lähetyksinä kaikille tulee oma hintansa - jopa silloin, kun ostat näitä osta 2, saat kolmannen kaupan päälle, silloinkin siihen kolmanteen leimataan joku hinta - ja voi tietty olla, että jos se posti kiertää UK:n kautta, niin ei ole tulli niin valveilla. Mutta periaatteessa ne tullit pitäisi mennä.
Miten play:n kanssa toimitaan, jos tilattu tuote ei saavu perille? Se on siis lähetetty, mutta jo yli kuukausi sitten, joten pahalta näyttää. Menin play:n nettisivulle, jossa täytin kaavakkeen, jolla pyysin heitä lähettämään saman tuotteen uudestaan. Päivän päästä sähköpostiini tuli seuraava viesti heiltä: Dear TonyA, Thank you for contacting Play.com. Please sign, and return your claim form. Ja mukana oli tyhjä kaavake, joka oli otsikoitu seuraavasti: Missing Item Confirmation Form. Siis mitä tässä oikein pitäisi signata? Sekin ihmetyttää, että sähköpostissa erikseen ilmotettiin, että siihen ei saa vastata.
Osaisiko joku neuvoa miten saan playhyn yhteyden, kun haluaisin postikulut tyakaisin palautetusta tuotteesta. En löydä mitään linkkiä, enkä s-posti osoitetta. Postikulut oli kumminkin 10,35 joten ei viittis jättää tähän.
Play.comiin on tosiaan vaikea olla yhteydessä ja usein sitä on joutunut vastauksen halutessaan meilaamaan sellaiseen sähköpostiosoitteeseen mikä ei välttämättä suoranaisesti vastaa asiakkaan ongelmaa. Suosittelen selaamaan tätä ketjua taaksepäin, koska täällä on varmasti niitä "vastauksen takaisin antavia" Playn meiliosoitteita kirjoiteltu. Ilmeisesti olet jonkun suuremman tilauksen palauttunut, kun tuo 10,35 euroa tuntuu melkoisen isolta summalta. Itsekin olen ainakaan Playhin palautellut yksittäisiä levyjä ja postikulut taisivat olla alle puolet tuosta. Muistithan muuten laittaa sen palautuksen mukaan kirjeen (suomeksi sanottuna vaikkapa A4:lle tulostetun selostuksen), jossa ilmaiset haluavasi postikulut hyvitettäväksi? Tämänhän pitäisi aina tehdä palautettaessa tavaraa, koska muuten homma voi mennä turhan hankalaksi.
Pistetään nyt tännekkin tilannetietona ja valistuksena. Ei edelleenkään toimi OP:n electroni playssa tuosta vaan. Mutta täytyy antaa kiitosta asiakaspalvelun ripeydestä, tilasin testin vuoksi tuotteen, odottelin vähä aikaa ja sitten laitoin sähköpostia tuonne helpdesk@play.com koska tilaus ei toiminut, n. 40min siitä niin rupes homma pelittää.
Miten noista Play:n spämmiposteista on päästy eroon? Itse muutin asetuksista etteivät lähettäisi sähköpostia, ei toiminu. Lähetin johonkin osoitteeseen sähköpostia aiheesta (ehkä info@play.com tjsp.), ei toiminu. Vaihdoin asiakastiedoistani sähköpostioisoitteen sellaiseksi joka ei todellakaan toimi (itsekkään en enää pääse kirjautumaan, kun en muista sitä "huuhaa"-osoitetta) ja tämäkään ei toiminut. Sitä hlvetin spämmipostia tulee edelleen siihen alkuperäiseen sähköpostiosoitteeseeni. Hiukan alkaa hermo menemään. Juuri äsken pistin melko katkeran spostin nippuun eri osoitteita joita täältä löysin ja nyt odottelen vastausta. Josko vihdoinkin poistaisivat pyynnöstä kaikki mahdolliset viittaukset mun asiakassuhteeseen. Eipä tartte tilata sieltä enää yhtään mitään.
?? Mulle ei ole play:stä tullut koskaan mitään ylimääräisiä viestejä vaikka aika reippaasti sieltä ole tilaillut. Ainoastaan niitä tilauksiin liittyviä posteja.