Nämä ärsyttävät spämmit tulee osoitteesta newsletter@newsletters.play.com. Tällä kertaa tuli automaattivastauksessa ainakin "ticket"-numero customercare-osoitteesta ja jonkin sortin "tavoite", että yrittävät vastata 72 tunnin sisällä kyselyihin. Saas nähdä miten käy...
Joo-o... Ovat näköjään 0,5:lla nostaneet yksittäisten hintoja. Ainakin ennen 3,99 maksaneet levyt ja leffat ovat nyt 4,49 ja samanlainen korotus on noissa ennen 7,99 maksaneissa Blu-Rayssa. "Paras" on kuitenkin, että tuo "2 for 23,49" on edelleen tuolla nimellä, mutta tuotteiden hinnaksi tulee 25,98. Tosin, huijasihan Play tuossakin ennen, sillä oikeasti leffat maksoivat 23,98.
Mikä siinä on, ettei cd-levyjä pakata muoveihin? Parista kotelosta sai sen käsityksen kuin käytettyä olisivat pukanneet uutena. Tilasin Oasiksen kokoelman ja posti oli onnistunut rikkomaan kotelonkin. Arvasin sen, kun näin lattialla sen mainoskasan jonka pohjalla se kuori makasi. Postille ne mainokset on tärkeämpiä kuin ihmisten romppeet. Pitää jättää CD-tilaukset pois, kun ei saa kunnossa perille millään.
Aika huono juttu. Itselleni on tullut n. 150 tilausta play.comista ja muualtakin vastaavista kaupoista monen monta sataa tilausta mutta vain pari kertaa on ollut kotelo siinä kunnossa että pitänyt joko muovikannet tai se levynpidike vaihtaa. *koputtaa puuta*
Kattelin tuossa huvikseni parisenkymmentä viimeisintä tilaustani jotta voisi vertailla miten ovat hinnat muuttunnet ja noiden kaikkien levyjen hinnat ovat nousseet 0,5-2,5
Euro on heikentynyt reilusti, niin tämä oli hyvinkin odotettavissa... Saman asian olen huomannut, suurempi hyppäys tuli jossain tuossa kuun vaihtuessa (mm. myös elektroniikka nousi esim. 19.90 johokin 21.90 jne.).
Eh kysyn nyt täällä kun en uutta ketjuakaan aikonu tehä, onko kukaan ostanu tuota supernaturalin neljättä kauttaa playsta? Mahtaako siinä oikeesti olla nuo suomisubit, lueskelin noista kommenteista vaan että on playlta tullu tyypeille sellasta missä on nordic subit ja sellasta mis on vaan enkku ja hollanti. Ei kehtaa tilata ihan testin vuoksi vaikka suht halpa boksi onkin.
Tilasin tammikuussa dvd-boxin playstä. Tuote tuli rikkinäisenä, vaihdatin uuteen. Posti oli rikkonut uudenkin, vaihdatin taas uuteen, uusi tuli taas rikkinäisenä postin jäljiltä, lähetin taas tuotteen playlle vaihdettavaksi uuteen (tätä samaa vaihtoa siis käyty nyt tammikuu-kesäkuu välisen ajan taukoamatta), vaan miten kävi... Pitkän odottelun jälkeen tuli ilmoitus, että ovat palauttaneet tuotteen hinnan tilille vaikka halusinkin korvaavan tilalle ja tällä kertaa ei ollut minkäänlaista palautusta postikuluista. Aikaisemmin joka vaihdon yhteydessä palauttivat automaattisesti jonkun euron ja kuittia vastaan palauttivat täyden postikulusumman. Kaksi viestiä lähtenyt helpdeskin osoitteeseen, 1½ vkoa kulunut ja mitään vastausta saatika rahoja ei ole kuulunut.. Mitähän tässä sitten tekisi seuraavaksi, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa viime aikoina?
No itse asiassa euro on vahvistunut viime aikoina. Pahimmillaan eurolla sai vain ~0.8 puntaa kesäkuussa kun nyt saa jo 0.8483 Hitaasti reagoivat...
Muuten minkä ajan päästä olette yleensä ruvenneet play:n suuntaan laittelemaan infoa jos tilaus ei ole tullut perille? Itellä isompi tilaus (62 eur) nyt jo 13 päivää sitten postitettu eikä ole saapunut. Jos taas olis tulliin jääny niin luulis että olis tullu jo itellalta infoa asiasta, kyselinkin heiltä sähköpostilla asiaa mutta haluuvat lähetystunnuksen voidakseen tarkistaa onko paku heillä, mut eihän tuolta playsta taida mitään lähetystunnusta saada, siis onhan toi order id mut se ei vissiin ole ihan se oikee? Vatuttaa odottelu, muut tilaukset tulleet 4-5 päivän päästä tilauksesta. :hitme:
Sun pitää odottaa 21 päivää postituksesta ennen kuin voit sieltä order historyn kauttaa ilmottaa, että tilaus ei ole saapunut.
Jostain syystä silloin tällöin jokin lähetys tulee ihmeen hitaasti. Juuri tänään sain Ranskan amazonista 16 päivää sitten ostetun levyn kun taas eräs toinen levy tuli Saksasta 4 päivässä ostohetkestä. Ei kai se Ranska sentään niin paljon kauempana ole?
Varmaan käsitteleevät eri tavalla? Mulla toi paku on isompi ei mikää normi kirjelähetys ni voi tietty johtuu siitä. Tai sit joku päättäny nyysiä sen. Noh kärsivällisyyttä.. :hitme:
Jostain syystä noi isommat paketit tulee Playsta hitaammin. Itsellä tuli Terminator T600 limited edition packaging 17 päivää keväällä. Ja sen sai vielä hakea lähimmästä valintatalosta...
Heheh hätäily kannattaa aina. Äsken tuli paketti perille ilman kummempia mutkia. On hiano, kallein hankinta ikinä :naminami:
Onkos tosiaan näin että play "vedättää" aika rankasti kurssinmuunnoksessa?? Katselin tuotetta jonka hinta punnissa on 26.99 ja sit kun painaa sivun yläkulmassa olevaa euro-painiketta niin eurohinta olis 37.99 ja kun taas valuuttalaskuri antaa tuolle puntamäärälle hinnan 32,54 eli play ryöstää 5,45:hitme: free delivery..my ass tossahan ne ottaa postimaksun...että tälläin:thumbsup:
Tuohan on ollut tiedossa ns. aina. Ei se nyt voi tulla mitenkään yllätyksenä, että UK:n ulkopuolelle lähettely on kalliimpaa. Jos hinnat olisivat tasan samat molemmille, niin - joko UK asiakkaat maksaisivat ylihintaa, tai - EU asiakkaat maksaisivat alihintaa. Kumpikin tapaus olisi liiketaloudellisesti kestämätön. Itse pidän playn systeemiä edelleen parempana, ts. että postikulut ilmoitetaan aina suoraan tuotteen hinnassa. Jostain Amazonista katselin joskus 50e kuulokkeita ja nehän piti lisätä ostoskoriin ja nysvätä koko p*ska tilausvahvistukseen saakka, että näki postikulut: +50e. Jäi tilaamatta. Aina sama juttu muiden, kuin leffojen kanssa - arvaa postikulut, ne voi olla ihan mitä vaan.
Itse pidän enemmän siitä Amazonin tyylistä, että postikulut tulee koko tilaukselle. Tavallisesti tilaan kuintenkin enemmän yhdellä kertaa, ja kokonaiskulut tulevat pienemmiksi. Ja olisiko tuo +50 ollut kuitenkin jonkin tämmöisen Amazonin alihankkijan postikulut? Itse niitä en juuri harrasta, juuri siitä syystä, että postikulujen säästämiseksi tilaan aina ison kasan kerrallaan.