Kyllä tuo formi tuli minulle ihan kunnossa, ei kylläkään liitteenä vaan osana viestiä. Sitäkin sai tosin erikseen kinuta asiakaspalvelusta, pelkkä ilmoitus ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä. Mutta tosiaan Play-tilaukset ovat minulta toistaiseksi ohi, niin ärsyttävästi tuo prosessi oli hoidettu.
Sama älytön homma oli minulla. Formit tuli tosin lopulta liitteenä mailiin mutta siitä piti ensin ilmoittaa kolmesti (!) saitin kautta. Kun viimein sain noiden kolmen samalla kertaa tilatun ja saapumattoman tilauksen formit allekirjoitettua ja postattua, ei taaskaan kuulunut mitään kolmeen viikkoon. Sitten huomasin että Playllä on Twitterissä @playcomhelp jolle ihmettelin asiaa. Pyysivät saman tien privaviestillä tilausten numerot ja heti alkoi tapahtua. Sanoivat sieltä että formit ei olisi tulleet postissa perille, mutta että refund onnistuu. Kuittasin viestin ja rahat tuli tilille parissa päivässä. Eli suosittelen twitter-kontaktia heti kun homma ei toimi! Toisaalta hienoa että sen kautta löytyi tyypit joilta homma onnistuu mutta surkeaa että standardipalvelu maililla on niin saakelin vaikeaa ja hidasta. (Oma mutu-veikkaus on että Playn paketteja varastetaan jossain kohtaa postiketjua. Muutama Hutin paketti on tullut perille samaan aikaan ihan ok mutta syksyllä jäi yllättäen nämä kolme Playn pakettia tulematta. Varmaan kokeilen vielä Playta mutta äkkiä hävisi luottamus 8 vuoden ja 100+ tilauksen jälkeen.)
CD:tä olen tuolta jonkin verran marraskuun alkupuolelta alkaen tilaillut ja hyvin on toiminut. Viikkossa tai pari päivää siihen päälle on tavarat yleensä tulleet ja kotelotkin yleensä ehjinä. Onkos kukaan muu huomannut viime aikoina toimitusaikojen piteneminestä? Keskiviikkona 1.12 lähti kolme levyä tulemaan, kaksi saapui jo viime viikon keskiviikkona, mutta yhtä ei näy vieläkään
Britanniassa posti on ollut pulassa hiljattaisten lumimyräköiden kanssa, joten vastaavanlaista hidastelua on odotettavissa kaikkien brittipuljujen kanssa.
No ilmankos on niin per**leen hidasta tilatun tavaran tulo. Helkutin negatiivinen arktinen oskillaatio!
Jotain tällaista osasin odottaakkin, mutta en vaan olettaa tarpeeksi vahvasti. No, odotellaan rauhassa.
Viime tilauksen kanssa kävi ekan kerran niin, että Play lähetti kaksi tuotetta (CD:tä) samassa Amazon-tyylisessa reilunkokoisessa pahvilaatikossa, jossa ne sitten iloisesti hölskyivät Suomeen. Lopputuloksen voi arvata...
No Royal Mail kehuu tilanteen parantuneen: Weather conditions have improved across the UK and as a result, almost all deliveries and collections are now taking place. In some other very rural or remote areas of the UK, including parts of Scotland, seasonal volumes of mail coupled with the additional pressures on our network operation as a result of the weather conditions, means there may be a small delay to some mail being delivered. We’re making good progress however, in getting services back on track for the run up to Christmas. http://www.royalmail.com/portal/rm/jump1?catId=400144&mediaId=112300784
TheHut lähetti viime yönä tilanteesta seuraavanlaisen ohjeistuksen, jota voinee soveltaa yleisemminkin sumujen saarelta tehtyihin tilauksiin:
Ovat ilmoituksen mukaan lähettäneet tilaamani pelin 22.11.2010, eikä tänä päivänäkään ole perille tullut. No eihän mitä, omalta tilaustililtä ilmoitus ettei lähetys ole saapunut. Vastauksena tuli pahoittelut + kaavake, mikä pitää allekirjoittaa ja lähettää heille, muuten ei asia etene mihinkään. Eli omalta asiakastililtä voi toki tilailla tavaraa, maksaa niitä kortilla, ihan perustuen s-postiin ja tunnussanaan - mutta ei pysty tämmöistä asiaa hoitamaan. Prkle... Kaavakkeessa on s-posti (CNRF@play.com), mihin voi myös lähettää skannatun version allekirjoitetusta kaavakkeesta - no kun ei ole skanneria, niin näppäränä poikana kameralla kuva lapusta ja liitteeksi - no eihän se saatana koskaan mene muka perille, vaikka erikokoisena, eri osoitteista olen koittanu lähettää. Nyt pitää sitten vissiin laittaa paperi postissa, maksaa kulut ja odotella viikkoja että se on perillä ja taas viikkoja että mahdollinen korvaava tuote saapuu. Ja jouluhan meni... Nykyaikana mokomaa saikkaamista paperilappujen kanssa. Onko jollain onnistunut jouhevammin viime aikoina ? *** JAA... JOS EI OIS NÄIN KEITTÄNY YLI, OISIN EKA LUKENU IHAN VAIKKA TÄMÄN SIVUN ALUSTA ***
Samalla päivämäärällä oli paketti lähtenyt, viime viikolla pistin kupongin mainittuun sähköpostiin. Ei ole kuulunut yhtään mitään, vaikka lupaavat käsitellä nuo jutut 24 tunnin kuluessa. Tällä kertaa pistin vaatimuksen kauppahinnan hyvittämisestä. Haen sen pelin kaupasta, kun ei se varmaan kuukauden reissultaan ainakaan huomiseksi perille enää tule. Pitäkööt tunkkinsa tovin verran. Aika monta kymmentä tilausta mennyt aikain saatossa hienosti, mutta nyt kusi nätisti. Sen kerran kun ajatteli, että olenpa ajoissa jouluostosten kanssa. Muualta on kuitenkin lukenut, että myöhemmin lähteneitä lähetyksiä on tullut perille jo viikko-pari takaperin.
Mulla meni 2 kk yhden pelin kanssa, ennen kuin sain sen vihdoin itselleni. Kaks kertaa lähetin sen kaavakkeen ja kymmenkunta emailia. Kun lopuksi loppui hermo, uhkasin luottokorttiyhtiöltä rahojen pyyntiä, peli tulikin viikon sisällä lopulta laatikkoon. Enää en jaksa alkaa ton kanssa pelleileen. Harmi, tätä ennen toiminut moitteetta.
Minäkin tilasin pelin 17.11 ja tänään vasta tuli perille! Olen tehnyt ulkomailta kymmeniä tilauksia ja tämä oli ensimmäinen kerta kun meni yli kuukausi tilauksesta :hitme:
Tilasin kaksi leffaa 13.12 jotka postitettiin 14.12. Toinen tuli eilen 21.12, mutta toista ei ole vielä tullut.Eilen kuitenkin tuli s-postia, että huono sää hidastaa toimituksia, joten odotellaan.