No niin, uudelleen postitettu PS3 Demon's soul Despatched: 11.12.2010 Saapui tänään: 20.12.2010 Fallout new Vegas PS3 free super saver delivery Tilattu: 3.12 lähetetty: 6.12 saapunut tänään: 20.12.2010 En silti tiedä uskaltaako tuolta enää tilata jatkossa mitään, ainakaan Gzoopilta.
Updatea: Annoin negatiivisen palautteen kadonneesta paketista. Siis tästä kolmannesta kadonneesta paketista (ensimmäisistä kahdesta kadonneesta paketista annoin joskus positiivisen palautteen). Ei kestänyt kauan kun myyjä lähetti sähköpostin minulle. Viestin pituus oli pitkä, jonka lukemiseen meni aika kauan. Siinä pomo mm. kertoi, että kyseessä on perheyritys, on tosi kiire, tekevät 20 tuntia päivässä / 7 päivää viikossa töitä jne. He lupasivat antaa minulle 10 euroa ekstraa jos poistan negatiivisen palautteen. Myyjälle oli siis tullut tosi paljon negatiivia palautteita, jossa kaikki olivat valittaneet, että pakettia ei ole tullut perille. Amazon olisi potkaissut myyjän ulos kaupasta, jos negatiivia palautteita olisi kertynyt liikaa. Minun negatiivinen palaute laski myyjän positiivista määrää yhdellä prosentilla (myyjä on myynyt tuhansia paketteja). Sain 40 euron tilauksesta 50 euroa takaisin. Poistin siis palautteen. Rahat tulivat Amazon voucherina eikä refundina. Lisäksi myyjä antaa seuraavasta tilauksesta 10 prosentin alennuksen. En taida tilata sieltä enään mitään.
Paketti saapui tänään. Kyllä nyt on hyvä mieli ku pääsee joulunpyhinä kattomaan Hitchcockia ja luukuttamaan Dioo! :king:
Taitaa joulu yllättää joka vuosi tilaajat. Jos on tilaamassa tavaraa pukinkonttiin ulkomailta niin kannattaa varautua kuukauden toimitusaikoihin tai maksaa suosiolla extraa kuriiritoimituksesta. Jouluruuhkan lisäksi toimitusaikoja pidentää jos jonkinmoiset lakot ja parasta aikaa eurooppa on jumissa lumisateiden vuoksi.
Tällöin myyjä menisi aika nopeasti konkkaan. Luulen kuitenkin, että lähettämisessä on tapahtunut jokin virhe esim. väärä osoite/toimitustapa tai liian alhainen postimaksu...tai ehkä perheyritys on palkannut jonkun tietämättömän nuoren perheenjäsenen viemään paketteja postiin, jolloin osa paketeista häviää. Saatan vielä joskus 2011 saadakin tilaamani paketin. Silloin läheten sen kuitenkin takaisin myyjälle, jos se antaa tarvittavat palautusohjeet.
Näemmä auttoi että eilen pistin valituksen 25.11. lähetetystä saapumattomasta paketista, marketplace myyjä ei mitenkään tuohon vielä reagoinut mutta paketti tuli tänään Kyseessä oli Minority Report steelbook £12.49 + posti (nyt näkyy olevan £11 samalla y-not-books myyjällä), levyt oli kunnossa ja mukaan kuuluvat kortit vielä paketissaan, kannessa oli pari naarmua mutta kyseessähän oli käytetty tuote joten eipä tuo haittaa. Edit: Laitoin myyjälle viestin että paketti tuli sittenkin ja johan siellä herättiin, vastaus tuli 25.min kuluttua.
Kysymyksessä on amerikkalainen kauppias, mutta sieltäkin on paketti saapunut yleensä parissa viikossa. Ilmeisesti paketti on sellaisessa erässä, joka on jäänyt jumiin johonkin lumiselle lentokentälle.
Amazonin kenkäosasto www.javari.co.uk lähettää tilaukset ilmaiseksi Suomeen. En tiedä tarkkoja ehtoja, luulisin niiden myötäilevän emoyhtiön linjaa. Lisäksi mainostavat ilmaisia palautuksia, ehtoihin en tutustunut. Luultavasti postikulut tulisi maksettavaksi.
Jatkoa omaan kuljetuksessa rikkoutuneen BD:n tarinaani, eli: Uusi kappale lähetetty 11.12.2010 (Royal Mail) Arvioitu saapumisaika 20.12.2010 Ei ole vieläkään tullut perille. Lähetin asiasta palautetta ja pyysivät odottamaan vielä 31.12. asti, mutta eipä se levy sieltä eilenkään tullut... On tietysti mahdollista että se on juminut johonkin sään aiheuttamaan jouluruuhkaan mutta kuitenkin, yleensä nuo amazonin toimitusaika-arviot on pitäneet hyvin paikkansa.
Samanlainen tilanne täällä 11.12 lähtenyt Royal Maililla ja ei ole tullut vielä, mutta 16.12 lähtenyt paketti tuli jo 27.12. Mitä kautta lähetit palautetta Amazonille?
Täällä odotellaan edelleen 7.12. lähetettyä pakettia Amazonista. Eikä vieläkään saapunut. Ensi viikolla pääsee ilmeisesti laittamaan claimia ja laittavat uuden tulemaan jos ei ole saapunut.
Hienoilta näyttää sivut ja kenkien kuvat. Ilmaiset palautukset tosiaan on vain UK-asiakkaille. Tilauksen teko onnistuu samalla systeemilla kuin Amazonin puolella, joten uutta asiakastiliäkään ei tarvitse luoda. Tsekkasin vahingossa myös Amazonista tossujen hinnan joita olin tilaamassa ja siellä ne maksoivatkin 30 puntaa vähemmän (hinnoissa ei toki yleensä tuollaista eroa ole, mutta tuossa malli/väri -kombinaatiossa näin sattui olemaan)
Taitaa olla Royal Maililla pahoja ongelmia. UK menee näköjään ihan sekaisin, kun sataa lunta. Odottelen edelleen paria pakettia, jotka on lähetetty joulukuun puolivälissä.
Kannattaa myös tarkistaa James & James Footwear ja Scorpio, kun tekee hintavertailuja: http://www.jamesandjames.com/ http://www.scorpioshoes.com/
Sain 8.12.2010 kaksi mailia UK Amazonista, joiden otsikko kuului 'Your Amazon.co.uk order has dispatched'. Eli että ovat laittaneet levyt matkaan. Iltapäivällä tulleen mailin levyt saapuivatkin tänne Tamperelle 14.12.2010. Eli melko nopsaan ottaen huomioon, että valitsin kuitenkin sen ilmaisen, eli hitaimman toimitusvaihtoehdon. Mutta sen tuona samaisena päivänä, muutamaa tuntia myöhemmin tulleen mailin levyt eivät ole vieläkään tulleet. Varsinainen tilaus netistä tuli tehtyä yhtä päivää tuota jo saapunutta pakettia aikaisemmin, eli 6.12.2010.
No sieltä amazonin sivulta kun oman tilin tietoja katselin, jostain sieltä löytyi kohta "where's my stuff?" Sitä klikkasin ja lueskelin ja sieltä edelleen klikkasin jotain mistä pääsi johonkin palautesysteemiin, selasin oikean tilauksen tilaushistoriasta ensin esiin ja siitä siiten klikkasin kohtaa "e-mail" johon saatoin sitten naputella vapaamuotoisen palautteen ja valita otsikoksi "where's my stuff"... Olen sittemmin tilannut lisääkin tavaraa amazonilta, pitäisi tulla viikon päästä... sen lähetyksen ne teki DHL:llä joten jotain toivoa on että tämä tulee ajoissa perille.
Javarissa näköjään tollanenkin homma. En itse sivuilla tuosta nähnyt mainintaa, mutta asiakaspalvelu vastasi melko nopeasti tiedusteluuni miksei lasten tossuja saa tilattua Suomeen.
Itse kyselin saman kautta 2 pakettini perään ja laittoivat uudet tulemaan ja pahoittelivat, että näin on päässyt käymään.