Amazon.it-saitilta tilattu paketti lähti 7. tammikuuta matkaan. Seuraavana päivänä kyselin netissä muilta suomalaisilta missä mun paketti viipyy. Muutaman päivän kuluttua anelin amazonilta rahojen palautusta. Sitten meni kokonainen viikko, kun mulla oli muuta proggista. Paketti tuli vihdoin kahden viikon päästä lähetyksestä. Viddu en tilaa tuolta koskaan. Postimies jätti paketin tosi tylysti, ei antanut pusua poskelle. Se on lähettäjän vika. Kuluttajalla ei ole mitään oikeutta! Törkeää!!!
En nyt ole ihan varma, keneen tämän muka-hauskan kommenttisi kohdistat, mutta siltä osin kun olen itse kritisoinut Itellan toimintaa, niin ongelmana on se, että minähän en voi mitenkään tietää, onko tössijänä amazon, itella tai joku muu kuljetusketjussa. Toisaalta se ei myöskään ole minun ongelmani, koska nämä kulkevat myyjän (eli Amazonin) vastuulla. Ongelmallista on lähinnä se, että kadonneiden/viivästyneiden osalta ei tiedä, ketä syyttää, Amazonia vai Itellaa. Myyjää voi vaihtaa, mutta Itella tuon postin hoitaa jos hoitaa - Matkahuolto ei paria leffaa kuljeta millään järjellisellä kustannuksella.
Itsekkin laitoin maanantaina kyselyn joulun paketista ja laittoivat parin tunnin päästä uuden tulemaan.Käskivät perua uuden tilauksen, jos vanha ennättää tulla ennen uuden lähetystä.Uusi paketti tulikin jo perjantaina.:thumbsup: Saas nähä tuleeko tuo eka tilaus
Usein on käynyt noin, että noutolappu saapuu vasta seuraavan päivän postin mukana, vaikka pakettia olisikin koitettu toimittaa oikeaan osoitteeseen silloin kuin pitikin. Eikö jakajilla ole lappusia kylliksi mukana vai eikö kirjoitushommat innosta kesken jakoreittiä - tiedäpä sitten mistä johtuu.
Tämä. Liian rankkaa kesken jakoreitin kun on kamaa kädet täynnä. Katsotaan sitten toimistolla mitä on jäänyt käsiin ja tehdään pakettikortti joka jaetaan seuraavan päivän postin mukana.
Mites se mahtaa olla jos palauttelee tuotteita, niin tuleeko koko hinta hyvitystä vai jääkö palautusrahdit omalle kontolle? Marketplacelta olen tehnyt nyt muutaman kerran virheellisen tilauksen, mutta olen ottanut omaan takkiin turhat muutamien puntien lisäkulut tähän asti. Mutta on kyllä hieman harmittanut se, että jos viikonloppuna tilaat (selvinpäin) ja huomaat mokanneesi, niin tilausta ei enään muutaman minuutin päästä pysty perumaan. V*ttumaista touhua. Ei omia mokia viitsisi ehkä maksattaa myyjällä, mutta toisaalta luulisi sen tilauksen pystyvän peruun ennen ku sille mitään on fyysisesti tehty...
Palautuksesta saa täyden hyvityksen (no, miltei, Suomesta lähetettäessä takaisin tuntuu siltä, että ihan täyttä korvausta omista postikuluista ei saa, mutta osan ainakin), mikäli palautus tehdään hyvästä syystä - kuten virheellinen tuote. En ole ihan varma miten "hups!" tilausten palautusten kanssa toimitaan...
Eikö Marketplace ole vain Amazonin tarjoama kauppapaikka, jonka myyjät ja ostajat tekevät keskenään sopimuksen tavaran vaihtamisesta rahaa vastaan? Siis Marketplacella ei ole kuin osapuolien yhteensaattajan rooli?
Ilmainen postitus on mitä ilmeisimmin ollut menestyksekäs kokeilu, sillä nyt "FREE Super Saver delivery" tuntuu olevan tarjolla mihin tahansa tilaukseen. Äsken testasin tilausta 3,50 punnan DVD:llä, ja sillekin oli tarjolla tuo kulungiton kuljetus. :thumbsup:
Amazon on ottanut ainakin minulta vastaan Marketplacelta ostetun tuotteen palautuksen ja palautti rahatkin, kun palautuksen syynä oli se, että marketplacen myyjän antama kuvaus tuotteen kunnosta oli valheellinen (piti olla hyvä, kun oli tuskin edes huono).
Eilen mullakin tarjosi vielä vaihtoehdoksi tuota ilmaista postitusta 7 punnan DVD:lle. En kuitenkaan vielä ostanut vaan tsekkailin muutamat arvostelut ensin. Tänään meinasin laittaa tilauksen menemään mutta nyt tuota ilmaista postitusta ei enää saakaan. Taisi olla joku hetkellinen bugi että tarjosivat sitä joka tuotteelle riippumatta siitä paljonko tavaraa ostoskorissa on.
Pari kuukautta matkalla ollu paketti tuli, kuin tulikin eilen postiin noudettavaksi. Nyt ois sitten ylimääräiset Batman ja X-Men boxit
Tänne tuli myös tuplana. Oletko ilmoittanut amazonille, että haluavatko palautuksena ylimääräisen tilauksen takaisin? Kyllä tuon rehtinä asiakkaana voisi takaisin lähetellä, jos postikulut korvataan 100%. Onko kellään kokemuksia?
Täytyy vaihteeksi kehua nopeaa tilauksen toimitusta: tiistaina oli Torchwood BD-boksi pistetty matkaan royal maililla ja tänään perjantaina se oli postista noudettavissa. Arvioitu toimitusaika olisi ollut vasta ensi tiistaina. :thumbsup: Tosin boksin kulma on vähän rutussa mutta sisältö muuten ehjä joten olkoon. Nämä amazonin käyttämät pahvikuoret ei oikein suojele sisältöään, jotain pehmustetta niissä voisi kyllä olla...
Aika nurista taas... tilasin MP3-soittimen Amazonin kautta, taisi olla Base-niminen kioski mikä tuotetta myi. No ei ole näkynyt ja tilaus tapahtui 28.1. Toimituskin piti ekan arvailun mukaan olla n. kuukausi sitten. Eka saapumatta jäänyt tilaus omalla kohalla, "huvittavaa" on se että yritin tämänkin tilauksen perua samana päivänä, mutta siihen vastattiin ettei voi perua ku käsittely on jo alettu tjms. Edittiä 23.3: Vastailivat kun lähettelin "where is my stuff?" -mailia, lupasivat hyvityksen 72h kuluessa ja näin myös tapahtui. Ihmetyttää vaan, että miksi juur MP3-soittimia on katoillut, kuten mm. kusti/posti -ketjussa kerrottiin..?
Oliko Amazonilla mitään hintahyvityssysteemiä? Tuli ostettua reilu viikko sitten Lethal Weapon-boksi kyseisestä paikasta ja nythän se olisi 5 puntaa halvempi. Periaatteessahan tuon pystyisi asiakaspalautuksena vielä pistämään takaisin vedoten tuohon hintaan. Helpompaa tosin olisi saada tuosta erotuksesta joku voucheri jos vaan mahdollista...Eli onko vinkkejä? Itse itselleni vastaten: Chatin kautta sain heti asian hoidettua ja erotuksesta tulee hyvitys kuulemma suoraan tille, josta tuote maksettu. Katsotaan nyt tuleeko se hyvitys oikeasti sieltä