Konebox.fi

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana geru, 18.01.2011.

  1. geru

    geru Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    22.02.2007
    Viestejä:
    1 386
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eilen laitoin videotykin tilaukseen, aamupäivästä tuli viesti että tilaus on laitettu postiin ja illasta toinen viesti postilta jonka mukaan paketti toimitetaan kotiovelle klo 14 mennessä.

    Eli tasan yhden kauppakokemuksen otannalla sanoisin että ihan kelpo paikka :thumbsup:

    ..oho, taisikin olla viimeinen W1000 mitä Koneboxilta löyty, kun koko tuote on kadonnut sivuilta. Onneksi tuli viimein tilattua, kun tässä on viikon verran tullut jo emmittyä. :rolleyes:
     
  2. Axeli

    Axeli Käyttäjä

    Liittynyt:
    26.01.2009
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maksoin melko ison summan pesukoneen "asennuksesta" (otin palvelun koska veivät samalla vanhan pois).

    Palveluun piti kuulua, että ko. herroilla on pientarvikkeita asennusta varten. Herrat tulivat käymään, eipä löytynyt ko. tarvikkeita. Asennusta ei siis saatettu loppuun ja jouduin käydä itse ostamassa osat+asentaa ne.

    Eipä tuommoisen pesukoneen "asennus" kummoinen juttu ole, mutta en minä sentään turhasta halua maksaa.

    Reklamaatiossa kirjallisesta valituksesta siihen, että lopulta lupasivat hyvittää meni 5(!) viikkoa. Kerran viikossa piti soittaa ja pyytää kirjallista vastausta, ensimmäinen vastaus tuli vajaan kuukauden(!) kohdalla. Siinäkin ensin väitettiin, että olin muka omasta toiveesta halunnut asennuksen keskeytyksen. Vasta kun täräytin suoraan takaisin, että nyt on kyllä aikamoista paskapuhetta, niin viikon pohdinnan jälkeen lupasivat hyvittää asennuskulut.
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2011
  3. Make73

    Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Oliko asentajat Koneboxin omaa väkeä vai käyttävätkö kuljetuksessa ja asennuksessa jotain ulkopuolista?
    Ei toki sulje pois Koneboxin vastuuta asianmukaisesta palvelusta.
     
  4. marko

    marko Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.01.2001
    Viestejä:
    1 772
    Saadut tykkäykset:
    17
    Ei kait tuolla ole merkitystä, jos asiakas on ostanut palvelun konebox:lta? Konebox vastaa siitä asiakkaalle, että liikkeen valitsema alihankkija toimittaa sen mistä on sovittu.
     
  5. Make73

    Make73 Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Kysyit ja vastasit samaan mihin jo itse edellä vastasin.

    Konebox saattaa käyttää useita asennuspalveluita (omien lisäksi?) ja jos yksi on huolimaton ei tarkoita sitä että kaikki olisi ja ettei Koneboxista enää uskaltaisi asennuspalvelua tilata.

    Reklamaation käsittely oli kyllä luvattoman hidasta.

    Mistä pientarvikkeesta oli kyse?
    Luulisi kyllä että asentajien autosta löytyisi muunnoskappaleita, tiivisteitä, takaiskuja ja muutama täyttöletkukin.
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2011
  6. Axeli

    Axeli Käyttäjä

    Liittynyt:
    26.01.2009
    Viestejä:
    28
    Saadut tykkäykset:
    0
    Konebox on ulkoistanut (ymmärtääkseni kaikki) toimitukset Itellalle ja he taas asennukset firmalle, jonka nimeä en saa millään mieleeni. Muistan sen, että ehkä enemmän atk-asennuksista oli ko. nimi tuttu minulle.

    Asentajilta puuttui (poisto)letkujen kiristimet sekä holkkiliitin (eli poistoletkun kiinnittäminen ns. jatkoletkuun). Nämä oli kirjallisesti luvattu palvelun tilauksen yhteydessä.

    V*tuttaa oikein huolella nykypäivän meininki, tuntuu että paskan palvelun syyksi riittää "ulkoistettu palvelu".
     
  7. kaahonen

    kaahonen Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    20.07.2006
    Viestejä:
    232
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo nykyään nämä ulkoistusketjut menee niin pitkiksi ettei enää kovin helpolla saada vastuuseen ketää :hitme: Kävikö asentaja laittamassa homman kuntoon? Letkukiristimet pitäisi kuulua putkimiehen perussettiin mutta noita "jatkoletku" liittimiä voi olla vähän vaikea pitää mukana kun kokoja on niin paljon ja kaikilla erilaiset viritykset poistoletkuissa...
     
  8. Garth

    Garth Guest Guest

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itekkin tilasin keskiviikkona koneboxista vahvistimen ja ilmainen postikuljetus oli tuolle kaupan päälle. Tänään olikin paketti aamusella perillä eli kevyesti kahteen vuorokauteen sai tavaran käteen.

    Josko nyt pääsisi asentelemaan soittovehkeitä:)
     
  9. monkeyalert

    monkeyalert Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    436
    Saadut tykkäykset:
    1
    Onko tarvinnut kenenkään laittaa ko. firmaan tuotteita takuuseen? Kauanko yleensä on kestänyt uuden tuotteen/korjauksen kanssa?
    Nyt vajaa 3 vkoa ollut salama tuolla takuussa ja mitään ei ole kuulunut..
     
  10. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 225
    Saadut tykkäykset:
    478
    On tarvinnut, vajaa 2 viikkoa taisi mennä ja ilmoittivat kun vehje oli valmis noudettavaksi. En nyt muista tuliko ilmoitus sähköpostilla vai tekstarilla, tästä on jo yli vuosi aikaa.
     
  11. monkeyalert

    monkeyalert Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    436
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kiitoksia tiedosta. Täytynee kohta jo kysellä apparaatin perään. Voisi melkein jatkossa tilailla kameravermeet vk.comista, kun siellä tuntuu (ainakin omalla kohdalla) takuuasiat joutuimmin pelaavan.
     
  12. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 280
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uudenkarhea Haman USB-laturi toimi pari päivää ja hajosi juuri sopivasti etelän matkalla - kiikutin raadon puotiin ja iskivät samantien uuden paketissa kouraan :thumbsup:
     
  13. Jürgen

    Jürgen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.01.2003
    Viestejä:
    3 407
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tarvikkeiden kanssa tää on kaikkialla ihan sama juttu...ei niitä piuhan pätkiä mihinkään huoltoon laiteta.
     
  14. HardSoft

    HardSoft Haec habui, quae dixi Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.11.2005
    Viestejä:
    2 280
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kokemusta on myös tapauksista, joissa laite on 100% varmasti ollut korjauskelvoton (esim. 1 kk vanha nettitikku, josta nousi savua ja lämpeni polttavan kuumaksi) on otettu huollettavaksi ja luvattu palata asiaan, kunhan huolto on tutkinut laitteen :hitme:

    No onneksi sain lainatikun. Episodi sai upean finaalin, kun tikun takuuhuoltoon ottanut henkilö oli unohtanut pistää rastin "Takuu" ruutuun, jolloin en saanut uutta tikkuani kun olin hakemassa sitä, vaan se lähetettiin uudestaan huoltoon pariksi viikoksi nyt "Takuu" rastilla ja jatkoin lainatikulla....byrokratia rules ! :OI
     
  15. HDMI

    HDMI My Precious Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.03.2007
    Viestejä:
    235
    Saadut tykkäykset:
    0
    Suht nopee toimitus koneboxilla ainakin,viikonloppuna (lauantaina) tilattu tuote haettiin maanantai aamuna klo 8:41 tampereelta itellan logistiikan toimesta.Toisena arkipäivänä tilauksesta aamulla klo 9:14 tavara oli rekisteröity vantaan kuluttajajakelussa.Mikäli soitto toimitusajankohdasta olisi tullut aamupv,niin olisin varmaan saanut jo tänään tavaran Samsung PS59"

    Samoin uudempi tilaus :
    -Yamaha,RX-V771
    -Sony,BDP-S480

    Perillä kotona toisena arkipäivänä aamupäivällä tilauksesta.
    Plussaa vielä siitä että vahvistimen päälle muovitaskun sisään oli laitettu täydelliset suomenkieliset käyttöohjeet.
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2011
  16. Ronin00

    Ronin00 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2011
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin, tilasin ja maksoin, viime perjantaina Finluxin 32 tuumasen fullhd:n Koneboxista, kun hinta oli kohdillaan. Maanantaina tuli ilmoitus "Valitettavasti tilaamaanne tuotetta xxx ei ole saatavilla.. ..Rahanpalautusta varten tarvitsemme tilinumeronne." Yli myyty siis. Soitin asiakaspalveluun ja sanoin ettei homma taida mennä niin että vain lainailen teille rahaa viikonlopun yli, varsinkaan kun teillä on vastaavia töllöjä muitakin myynnissä. Semmoinen pitäisi saada tilalle. "Kirjaan tänne että teiltä on pyydetty tilinumero" nön nön nöö.. oli tyly vastaus.

    Kuluttaja-asiamiehen mukaan homma on ihan selkeä. Jos ei vastaavaa saa tilalle, niin se ostetaan kateostona muualta. Tällöin konebox maksaa rahat takaisin ja hinnan erotuksen + mahd. toimituskulut. Olin tietenkin vittupää kun heti kyselin kuluttaja-asiamieheltä miten homma menee, mutta mitäpä sitä muutakaan tekisi tässä tapauksessa?

    Tiistaina kerroin heille viestissä miten hommat kuluttaja-asiamiehen mukaan menee. Että vastaava pitää saada tilalle. Ihan asiallisesti. Suostuin jopa tinkimään pvr-toiminnosta, jos he antavat minulle jomman kumman muuten ominaisuuksistaan vastaavista malleistaan tilalle. Automaattivastauksen mukaan pyrkivät vastaamaan vuorokaudessa. Ei vielä tänäänkään ole tullut vastausta. Asiakaspalveluun on turha soittaa "kyllä ne sieltä pääkonttorista vastaavat, odottele vaan". Kauankohan on kohtuullinen aika odottaa edes vastausta viestiin, saati uutta töllöä?

    Harmittaa kun on muutakin stressiä, periaatteen vuoksi en ota vain rahojani takaisin. Raportoin tänne kun asiasta kuuluu jotain uutta.
     
  17. aheikkinen

    aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 008
    Saadut tykkäykset:
    137
    Turhaan tulet tänne keuhkoamaan, kun koko soppa on selkeästi täysin omaa syytäsi. Olisit ottanut rahasi takaisin ja ostanut mieleisen näköradion jostain muualta. Ilmaisesta rahanlainauksesta itkeminen on lähinnä koomista. Paljonko pankkisi olisi maksanut kolmestasadasta eurosta korkoa kahden vuorokauden ajalta?
    Käytä aivojasi ja nielaise typerä ja järjetön periaatteesi. Tuollainen on täysin typerää ja aiheetonta riidan haastamista.
    Sääliksi käy asiakaspalvelijoita :mad:
    Älä vaivaudu.
     
  18. Ronin00

    Ronin00 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.11.2011
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo no, kirjoitin tuon aika lyhyesti tänne. Kysyin kyllä asiakaspalvelijalta ihan nätisti miten tuo hoidetaan ja sain kuulla, että rahat vain palautetaan, ei muita vaihtoehtoja. Siitäpä sitten tuli pikavipit mieleen. Mutta ihan miten vaan. Hyvin tuo käyttäytyminen tuntuu ainakin täällä foorumilla kaikilta sujuvan. Voidaan toki vaan hyödyntää tää palsta perjantai-illan trollailuihin myyjät vs. ostajat.
     
  19. KMOK

    KMOK Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    21.06.2002
    Viestejä:
    1 941
    Saadut tykkäykset:
    37
    Kylläpä on taas asiallista tekstiä palstan kunkulta.

    Olisiko sinullekin pitänyt vastata Squeezebox-ketjussa, että vittuakos itket, omaa syytäsi kun et osaa tietokonetta käyttää. Ja ostoviestistä, että vitun ääliö, et sinä mitään viimeistä Duettia siitä Gigantin diilistä ostanut.

    Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, oletko oikeassa maailmassa yhtä töykeä/ääliö?

    Mielestäni Ronin00 toimii asiassa täysin oikein. Kyllä se on liikkeen asia huolehtia, että myyty tuote voidaan myös toimittaa ostajalle. Jos ei, niin myönnetään virhe ja annetaan vastaava (mahdollisesti kallimpi) laite tilalle.
     
  20. aheikkinen

    aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 008
    Saadut tykkäykset:
    137
    Ei koske millään tavalla ketjun aihetta:
    Minä luulin että kuningaspari oli MikkoM ja viitas?
    Hiukan ontuva rinnastus. Gigantin diilissä ensinnäkin on usein rajoitetut erät. Esimerkiksi tuo juuri mennyt sykemittarivyö oli määrältään rajoitettu tuohon 60kpl erään, mikä kappalemäärä myös diilisivun lunastuslaskurissa näkyi. Kun mittari oli täynnä, niin eipä enää voinutkaan lunastaa, koska rajoitettu erä oli loppunut. Onneksi kysyin, niin nytpä tiedän että myös rajoittamattomia tuote-eriä saattaa joskus olla.
    Squeezeboksistakin olisin toki voinut mennä valittamaan valmistajalle tai palauttaa laitteen kauppaan, kun laite ei toiminutkaan, vaikka toimin laitteen käyttöönotossa kirjaimellisesti käyttöohjetta seuraten. Sen sijaan päätinkin selvitellä asiaa omatoimisesti lukemalla ja kysymällä vinkkejä netistä. Olisiko minun siis pitänytkin heti ensimmäisen ongelman huomattuani pakata koko roska takaisin pakettiin, palauttaa kauppaan ja vaatia kuluttaja-asiamiehellä uhaten korkoa maksamalleni rahasummalle?
    En, enkä muuten ole foorumeillakaan. Kummallinen yleistys koko henkilöstä tämän yhden viestin perusteella. Myönnän, että lainaamasi viestin viimeinen lause saattoi olla tarpeettoman kärkäs. On hankala pysyä täysin neutraalissa sävyssä, kun Roninin kaltaiset tapavalittajat ovat suuresti halveksimani ryhmä. Otin asian tällä kertaa liian henkilökohtaisesti.
    Minä ostin kerran kivijalkaliikkeestä astianpesukoneen. Maksoin ostoksen kassalla. Tämän jälkeen menimme varastoon etsimään konetta, mutta kävikin ilmi että varastosaldo oli ollut pielessä, eikä konetta ollutkaan varastossa yhtään kappaletta. Myyjä tarjosi minulle mallikonetta. Tietenkin hyväksyin mallikoneen, otin sen mukaani ja käytän sitä edelleen tyytyväisenä. En vaatinut edes mitään hyvitystä asiasta, koska en katsonut sitä mitenkään aiheelliseksi. Olisiko mielestäsi pitänytkin heittäytyä pitkin pituuttaa kaupan lattialle parkumaan "tahtoo tahtoo" ja ehdoitta vaatia kalliimpi kone samaan hintaan?
    Mielestäni kuluttajansuoja on Suomessa yleensäkin epärealistisen kova. Asiamiehen suositukset ovat joskus kohtuuttomia myyjää kohtaan, kuten tässäkin tapauksessa. Rahojen palauttaminen ja pahoittelukirje olisi ollut täysin riittävä korvaus.

    Aikaisemmin kommentoin tapausta jossa käyttäjä oli palauttanut BluRay soittimen kauppaan, kun sen ohjelmisto oli tiltannut. Ehkä viittasit tähän tapaukseen tuolla "taas" kohdalla? Tämä käyttäjä ei ollut edes kokeillut irrottaa töpseliä ja kytkeä laitetta uudelleen, mikä erittäin todennäköisesti olisi herättänyt laitteen henkiin. Hän näki parhaaksi ratkaisuksi palauttaa laite välittömästi kauppaan ja kirjoittaa tänne foorumille suunnilleen seuraavan sisältöinen viesti: "kyseinen laite sekä valmistaja ovat täyttä paskaa, älkää ikinä edes harkitko". Tällainen turha valittaminen ja kiukuttelu aiheuttaa valtavasti kustannuksia kaupalle. Asiat ovat hankalia myös kaupalle, koska väärässä oleva ja kohtuuttomia vaativa asiakaskin on koetettava pitää tyytyväisenä, tai hän menee välittömästi nettiin vuodattamaan kuinka "koko kauppa on yksi huijari ja sieltä ei kannata ostaa ikinä". Minulle turhasta valittamisesta lukeminenkin nostaa kiukun pintaan, kuten varmaan huomasitkin.