Hämmästyttää taas firman toiminta. Piti The Social Network ja pari muuta perua ja tilata kilpailijalta, kun ei alkanu kuulumaan lähetysvahvistusta. Ihmetyttää, että onko noita levyä sinne tilattu ollenkaan, kun leffan tila on "seurataan tilannetta". Discshopissa oli lähes kaksi sataa levyä päivällä. Eikö ne osaa hankkia sinne tarpeeksi tavaraa vai onko ne muka kaikki sieltä loppu ennen, kuin levy on tullut edes myyntiin? Eikö silloin pitäisi tilata levyjä lisää hyvissä ajoin?
Minulla ei taida odotukset olla yleensäkkään kovin korkeat toimitusnopeuksien suhteen. Itsellä on kuitenkin hyvät kokemukset CDON.com:sta, asiakaspalvelun kanssa on viestin vaihto ollut nopeaa ja pääsääntöisesti tilaamani tuotteet on tulleet viikon aikana. Kerran kävi kuitenkin niin, että tilaamani kolme dvd-levyä jäi saapumatta perille. Mutta siinä asiaa selvittäessä kävi ilmi, että postinjakaja oli jättänyt paketin puolittain ovenpostiluukun ulkopuolelle, josta joku ohikulkija oli varmasti paketin napannut mukaansa. Minä en menettänyt rahojani, koska tilasin laskulla, mutta syletti jonkun verran, kun kyseiset leffat oli tarkoitettu joululahjaksi.
Ei tuo minun kommentti sitä meinannut, että firma oisi paska. Vaan juuri tuo heidän käytös noiden uusien levyjen suhteen hämmäsyttää. Itse tilaan todella paljon tuolta tavaraa ja kyllä siihen on tottunu, että tavaran tulo kestää. Mutta tuokin levy tuli nyt tilattua muualta ja on varmaan tänään jo kolissut postiluukusta sisään eli so what.
Heitänpä tän kommentin nyt tänne kun samasta puljusta on kyse. Eli BookPlussan puolelta tilailin kirjan, ennakkovarasin ja hinta oli 10,95. Hinta muuttui 9,45 ennenkuin kirja ilmestyi ja asiakaspalvelu lupasi että saan kirjan tuohon alempaan hintaan ja ilman postikuluja. Noh nyt kirja saapui, hintaan 10,95 ja postikulut päälle. Mukavaa meininkiä, edes asiakaspalvelun kanssa sovitut jutut ei pidä paikkaansa. Kipakkaa palautetta laitoin jo asiasta, saapa nähdä auttaako mitään. Pitänee ilmeisesti pistää heidät vähän töihin ja lähettää tuo takaisin ja sitten tilata uusiksi tuolla "uudella" hinnalla ellei asiakaspalvelu nyt ota mitään kantaa asiaan. :OI Kellekkään muulle käynyt vastaavaa CDONin kanssa että olisivat laskuttaneet vanhalla hinnalla tuotteen vaikka hinta ennen julkaisua muuttuisi?
Tilasin yks yö leffan CDonista ja seuraavana aamuna saman leffan hinta oli tippunut euron. Kysyin asiakaspalvelusta miten toimivat tällaisissa tilanteissa niin vastauksena oli etteivät pääsääntöisesti muuta hintoja näissä tapauksissa. Poistivat kuitenkin laskulta sen yhden euron mutta sanoivat myös että eivät voi toimittaa uutta laskua eli lasku tulee vanhalla hinnalla mutta itse voi korjata hinnan maksaessa.
Niin no en ehkä kokisi tätä niin törkeäksi toiminnaksi jos en asiakaspalvelun kanssa olisi asiaa etukäteen sopinut. Kummastuttaa tällainen..
Minulla kävi samalla tavalla taannoin (noin vuosi sitten). Otin yhteyttä asiakaspalveluun, jossa valiteltiin, että tuote on jo postitettu ja että laskun muuttaminen ei siis enää käy. Ilmoittivat kuitenkin, että kun tuote ja lasku tulee, niin maksaisin vain sen alemman hinnan (mukana tulevan laskun viitenumeron) ja kaikki olisi ok. Näin tein ja ilmeisesti kaikki meni ok, koska mitään ei sen jälkeen ole kuulunut.
Itsellekin kävi sama homma, eli tilasin joku 7-8 levyä ja yksi oli vastikään ilmestynyt tuore levy, no seuraavana päivänä lähettivät paketti mutta sitten huomasinkin että tuo uusimman levyn hinta oli tipahtanut 16,95->8,95. Samantien laitoin viestiä menemään ja vastasivat nopeasti että yleensä eivät näissä tilanteissa hintoja muuta mutta että voisin kuitenkin maksaa tuolla alemmalla hinnalla.
Homma bueno, asiakaspalvelu hoiti homman! Eli saan maksaa "alennetulla" hinnalla ja ilman postikuluja kuten aiemmin oli sovittu. Onneksi näin, sentään järkevää asiakaspalvelua tällä kertaa. Pienen ihmisen kuitenkin pitää aina pitää puolensa näissä asioissa. :thumbsup:
Muuten kyseisen puljun kanssa kaikki menneet aina hyvin, mutta toimitusajat ovat aina olleet huomattavasti pidemmät mitä sanotaan. Tuote jolla toimitusajaksi sanotaan 2-5 arkipäivää tulee yleensä 7-9 arkipäivän päästä. Nytkin on kolme päivää sitten tehty tilaus sisällä ja edelleen tilauksen tilana lukee "pakataan tuotteita" vaikka kaikkia tuotteita pitäisi varastossa olla.
^ Tuossa nyt ei ole mitään uutta. Jotkin tuotteet ovat tilassa "löytyy varastosta" vaikkei niitä siellä olisikaan. Mutta jos status on "pakataan" niin niiden pitäisi sieltä ennenpitkää myös tulla tupsahtaa.
Tilasin itse sekalaista kamaa sunnuntaina, eilen tuli viesti, että tuotteet on lähetetty. Minusta ihan riittävän nopeaa toimintaa tällä kertaa.
Itsellä käynyt ilmeisesti hyvä tuuri jo pitkään, olen muutaman viimeisen vuoden aikana tilannut useita kertoja. Tuotteilla, joissa merkintä saatavilla tai 2-5 työpäivää ovat aina lähteneet tilauksen jälkeisenä tai sitä seuraavana pvänä... Noh odotellaan milloin osuu kohdalla huonompi säkä...
Tuli tänään CD-levyjä taas postilaatikkoon. Kolme levyä ja yksi oli ehjä. Kahdessa muussa oli kansi paskana. Vituttaa noi pahvilaatikot, missä ne tulee. Käynny sama aikasemminki :OI
Itse tilasin 7 cd:tä, jotka päättivät lähettää suurehkossa kuplapussissa. Eipä ollut yhtään pahvilaatikkoa parempi tapa, tuloksena 3 ehjää levyä. Lupasivat lähettää uusia koteloita tilalle, tuskin tulevat ehjänä perille...
Itsellä ainakin aina mennyt niin että kun tullut viesti että tuotteet on lähetetty niin siitä menee vielä 3-5 päivää ennen kuin saapuvat.
Vähänks siis hei ärsyttävää ku CDON:sta tuli taas maksumuistutus 5e maksun kanssa. Ilmeisesti mulle on toi laskujen maksu ajoissa yhtä hankalaa kuin eräälle toiselle sankarille, mutta silti toi on siis hei melko kummallista että samantien tulee muistutusmaksu. Lähetin postia että "mit vit" ja vastaus oli että katselivat maksuhistoriaani, ja koska olen aiemmin maksanut laskuni ajallaan niin tämän kerran he poistavat muistutusmaksun... no tämä oli tosin jo toinen kerta. Mutta koska he eivät useista pyynnöistä huolimatta saa viivakoodeja laskuihin ja maksumuistutukseen tulee samantien muistutusmaksu, niin taidan tässä vaiheessa purkaa asiakasuhteeni CDON:iin. Sen verran hajamielinen kuitenkin olen etten taida uskaltaa tieten tahtoen kerjätä muistutusmaksuja....
Eikö olisi vaan helpompi sitten sinun tapauksessasi joko maksaa tuotteet pois samalla kun ne tilaa tai sitten laittaa lasku nettipankkiin heti kun tuotteet saapuvat? Kyllä se eräpäivä kuitenkin laskussa tarkoittaa sitä että silloin se pitää maksaa ja jos viivästyy niin yrityksellä on aina siitä oikeus viivästysmaksua periä. Laskulla on kuitenkin maksuaikaa 14 päivää ja eräpäivän jälkeenkin vielä 14 päivää ennen kuin muistutusmaksua peritään, joten luulisi että 4 viikossa muistaisi laskun maksaa. Ei se ajoissa maksaminen niin vaikeaa ole, omasta asenteesta se vaan on kiinni. Jos päättää asiat hoitaa ajoissa niin silloin ne tulee ajoissa hoidettua.