Toimii juurikin näin. Todella ärsyttävä piirre. Mulla ilmeni uusi ongelma. Boxin kello kulkee 64 sekuntia edellä oikeasta ajasta. Seuraus: Nauhoitukset alkavat 65 sekuntia ennen merkattua alkamiskohtaa ja loppuvat 65 sekuntia ennen kun ohjelma loppuu. Ylen kanavilla joskus jää loppukommentit pimentoon. Mutta Tämä ärsyttää varsinkin mainoskanavilla jotka eivät jostain syystä osaa ilmoittaa EPG:hen ohjelman oikeita alkamis- ja loppuaikoja. Monesti EPG: sanoo että ohjelma alkaa 22:30 vaikka ohjelma alkaakin esim 20:36. Sitten kun alat äänityksiä kattomaan niin voikin hypätä suoraan 00:05 kohtaan joka onkin aika lähellä totuutta. Tähän ei WBOXissa auta yhtään sen nauhoitusajan lisääminen loppuun sillä jos sattuu sopivasti niin boxi kiukuttelee päällekkäisyyksistä. Tuon EPG:nhän piti korjata ongelmat jos ohjelma ei alakaan ilmoitettuna ajankohtana. Ei toimi ei. No vastahan tässä vähänaikaa on digitv:n kanssa värkätty
Noniin. Kuukauden verran nyt boksia käytetty, ja ensimmäiset ongelmat ilmenivät. Canal Plus HD:ta, sekä Sport HD:ta ei pysty tallentamaan. Kaikkien muiden kanavien, mukaanluettuna Canal Plus Premier HD:n tallennukset toimivat täysin normaalisti, mutta noissa kahdessa se ei missään vaiheessa tallennusta edes laita sitä sinne Media-kansioon, ja kun tallennuksen lopettaa, boksi ilmoittaa että Alle 30 s. tallennus ei välttämättä tallennu. Boksissa vai lähetyksessä vikaa? Olenko ymmärtänyt oikein, että jos haluan palauttaa tehdasasetukset wboxiin, on kiintolevy alustettava?
Täsmälleen samat ongelmat alkoivat itselläni. Ajansiirtookaan ei toimi noilla kanavilla tästä syystä. Uutinenkin jo aiheesta: http://www.digilelut.fi/2011/04/teravapiirtokanavien-tallennus-aiheuttaa-harmaita-hiuksia/
On se vaan vaikeata :OI Perjantai-iltana huomasin, että ensimmäinen tallennus oli epäonnistunut. Sitten eilen satuin katsomaan toista kanavaa samalla hetkellä kun erään leffan tallennus loppui ja ihmettelin siinä vaiheessa kun boksi ilmoitti tuon 30 sekunnin ilmoituksen. Tänään sitten testailin, niin ei tosiaan futaa. Itselläni siis Elisan verkko. Perin oudoksuttavaa, että Premier HD:ta kyllä pystyy tallentamaan??
Täälläkin ollaan Elisan verkossa, ja samaa probleemaa pukkaa. Ilmoittelin asiasta Elisaankin, mutta siellä ollaan kovasti sitä mieltä, että vika on digiboksissa....vaikka koitin sinne tähdentää, että sama vika vaivaa muitakin Wboxin käyttäjiä, ja mitään päivityksiä ei boksiin ole tullut. Tekisi mieli sanoa, että saatana, mutta en julkea. :OI
DNA Lahti ja täälläkään ei enää onnistu Canal+ movie HD tai sport HD tallennus; käynnistyy ja kaikki vaikuttaisi olevan ok, mitään ei kuitenkaan tallennu. Mitä lähetyspään muutoksia on tehty ? Täytyypä laittaa vikailmoitusta.
Elisan kanssa tosiaan vaihtanut sähköposteja muutamaan otteeseen asian tiimoilta, mutta kohtuullisen hedelmätöntä tuntuu olevan. Uppiniskaisesti kehottavat vain olemaan yhteydessä boksin valmistajaan.
Näin sanoi Elisa meikäläisellekin, että laitevika olisi. Aika erikoinen laitevika, jos usealla muullakin on tullut sama ongelma suunnilleen samaan aikaan? Ilmeisesti muilla futaa tallennus ongelmitta, kun ei tänne muut ole ainakaan mitään kirjoitellut?
Lopulta, about 10 sähköpostin vaihdon jälkeen siellä lopulta avattiin joku vikakeikka...eli koittavat tsekkailla ongelman aiheuttajaa.
Mulla meni eilen vikailmoitus ja tänään tosiaan tuli viesti, että verkossa ei ole mitään ongelmaa ja kyseessä laitevika.
Taitaa wbox HD vaatia softapäivityksen, sillä toisen merkkisillä bokseilla tallennukset ilmeisesti onnistuu.
Tämä sama vika oli aiemmin i-concerts-kanavalla ja siitä se korjaantui lähetyspään muutoksilla, eli nyt sitä pystyy tallentamaan. Ilman mitään softapäivitystä Wboxiin. Nyt tämä "vika" tuli kuun vaihteessa, koskee ainakin Suomea ja Ruotsia, ei tuo nyt mikään laitevika bokseissa ole, kun muka yhtäaikaa menee kahden maan boksit "rikki" yhtäaikaa, vaan lähetysparametreissa on muutettu joku bitti epäyhteensopivaan muotoon, joka tuon i-concertsin tapauksessa on kerran jo "korjattu". Vika ei ole varsinaisesti kaapelifirmassa eikä boksissa, vaan lähetyksessä.
Pahus sentään. Juuri kun suunnittelin tarttuvani Hullujen päivien Canal+ Total 99€/6kk tarjoukseen. Uskaltaako tuota nyt ottaa, jos ongelman ratkaisu kestää "kuukausia". Itse en katso juuri mitään livenä, joten aika orpo olo tulee, jos tallennus ei toimi. Kauanko muuten i-concerts kanavalla oli vika päällä ennen kuin uskottiin, että vika on olemassa ja se saatiin korjattua. On kyllä erikoinen vika ja selkeästi lähetyspäässä on tehty jotain epäyhteensopivaa, kun ottaa huomioon että vika koskee Suomea ja Ruotsiakin ja vieläpä kaikkia kaapeliyhtiöitä. Toisaalta vielä erikoisempaa on, että vain wbox heittää pyyhkeen kehään eivätkä muut HD-tallentavat. Onko lähetyksessä jokin bitti standardin vastaisesti ja onko wboxin ohjelmistossa jokin pieni virhe tai ominaisuus, joka tässä tilanteessa estää tallennuksen. Puhdasta arvailua. Ehkä kyseessä on jokin DVB-standardissa ei käytettäväksi tarkoitettu tallennuksen estobitti, jota ainoastaan wbox noudattaa. Periaatteessahan tuollainen olisi mahdollista DVB-tekniikassa, mutta ei kai sellaista missään tarkoituksella käytetä. Eli sallittaisiin jonkin premium kanavan live-katselu, mutta ei tallennusta - ei edes kryptattuna.
Jep, loistava järjestelmä tämä suomalainen 'Cable Ready HD'! Toki pieniä virheitä pääsee systeemiin välillä, HD-kanavat saattavat toimia hetken ja joku tallentava digiboksi saattaa tallentaa, mutta kuten huomaatte nytkin tämä 'toimiva digiboksi' -poikkeama havaittiin ja korjattiin ripeästi normaalitilaan toimimattomaksi :hitme: .... Joo, vakavasti puhuen tääällä tilanne Canal+ Sport/Film HD Oulun DNA-verkossa sama kun yllä kerrottu. Reklamoin asiasta Welholle ja sain tällaisen vastauksen: Kuvailemasi vika viittaisi siihen, että Canalin ja DNAn välinen levityssopimus ei sisällä HD-kanavien tallentamista ja se mahdollisuus on verkossa estetty. Koska Welho tällä hetkellä toimii vielä vain pääkaupunkiseudun alueella, en osaa tarkemmin ottaa kantaa johtuuko vika tästä. DNAn asiakaspalvelusta saanet lisätietoa. Jeps, joten olen reklamoinut asiasta myös DNA:lle mutta ei palautetta vielä. Onko kukaan muu saanut mitään vastausta asiaan? (Jotenkin minulla on sellainen kutina, että hyvin tod näk DNA:n mielestä vika on wboxissa....)
Mitäs bullshittiä tämä on (Welholta aspalta) ?! Eikö aspassa vastaava oranki tiedä, että sama ongelma koskee myös Welhon kaapeliverkkoa (+kaikkia kaapeliverkkoja, myös Ruotsissa), niin kuin kommentteista voi lukea täältä. Asia on tänään kirjoittettujen kommenttien perusteella tutkinnassa yhdessä laitevalmistajan kanssa. Toivottavasti ratkaistaan asappina, mutta maininta uudesta firmiksestä viittaa siihen, että korjaukseen voi mennä kauan.
Standardissa on vain käytettäväksi tarkoitettu estobitti. Esimerkiksi Sveitsissä tuo on ollut tarkoituksellisesti käytössä.
Soitin DNA:n vikapalveluun Canal+ HD tallennusongelmasta. Heille asia oli uusi; ei ole kuulemma tullut valituksia toimimattomuudesta. Kovasti oltiin sitä mieltä, että laitevika kyseessä ja pitäisi ottaa yhteyttä jälleenmyyjään. Kerroin tallennuksen onnistuvan TV1000 HD ja Canal + Premium HD kanavilta, jolloin ääni hiukan muuttui myönteisempään suuntaan. Nyt onkin tärkeää, että ollaan aktiivisesti yhteydessä noihin operaattoreihin. Muuten voi käydä, että korjausta odotetaan pitkään ja homma korjautuu vain laitetta vaihtamalla.
Nyt on Welhon sivuilla tiedote asiasta, varmaan yhtenä syynä se, kun itse torstaina soittaessani aspaan pyysin laittamaan siitä myös tiedotteen nettiin ja sellainen luvattiin sinne laittaa ja eilen se sinne tuli. Ainakin laitteen virallisen maahantuojan tiedote siis löytyy ettei ihmiset luule, että vain oma laite on vikaantunut, kun ongelma koskee kaikkia laiteyksilöitä. http://www.welho.fi/fi/yksityisille...a-wbox-hd-digiboksissa-osassa-kanavia/3654329