Pysyn aiemmassa kannassani: Sen verran hajamielinen kuitenkin olen etten taida uskaltaa tieten tahtoen kerjätä muistutusmaksuja.... Empä tuolta juurikaan ole enään edes mitään tilannut, nyt kun käytin alekoodin ja tilasin sekä aiheutin tälläisen tilanteen, niin halusin vaan tulla mutiseen.
Vaikea on mistään mitään tilata jos ei pysty laskuja maksamaan ajoissa. En oikeasti ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa? Kertokaa te paremmin tietävät.
Cdonissakin pystyy tilauksen yhteudessä maksamaan tuotteet verkkopankissa samantien. Ja miksei laskuja voi maksaa heti pois, kun ne postiluukusta tipahtaa? Maksupäivänkin pystyy muuttamaan kätevästi eräpäiväksi, ettei rahat samantien tililtä katoa, jos se siitä on kiinni.
Aivan. Ei jotenkin voi ymmärtää miten ylitsepäämemättömän vaikeeta joillekin täälläkin on perusasioiden kuten laskujen maksaminen ajoissa. Mielestäni jos on vaikeuksia tai mielipahaa maksaa laskuja ajallaan pois niin kannattaisi miettiä kaksi kertaa tilaako sitten ollenkaan.
Minkä nyt itse kukin laskee verkkopankissa maksamiseksi. Ei minulle ainakaan ole tarjottu muuta mahdollisuutta maksaa heti kuin VISA- tai Master-tiedot antamalla.
Jeps, jostain syystä CDON ei tarjoa mahdollisuutta tilauksen maksuun verkkopankinkautta tilauksenyhteydessä.
Nojoo, muistin väärin. Mutta voi sen laskun silti maksaa samantien, kun tuotteen itselleen saa. Ei tuo nyt mitenkään voi olla ylitsepääsemätön ongelma.
Kysymys tässä oli, jos joku ei ymmärtänyt, että miksi a) muistutusmaksu tulee heti ja b) miksei niissä laskuissa voi olla viivakoodia jolloinka ne menis ilman näpyttelyä muiden mukana (jos kiinnostaa, niin tulee vetästyä n. kerran viikossa "nippu" läpi). Tässäkin tapauksessa lähetys tuli kahdessa osassa ja sisälsi näin ollen kaksi laskua. Ja voin vielä teidän mieliksenne kertoa, että tämä ei ole rahasta kiinni, kyllä osaan olla tilailematta jos joskus rahat loppuu, eikä mulla koskaan ole ollut mitään perintä- tai luottotietohässäköitä. Amazon, Play ja oikeestaan kaikki muut osaa velottaa ostokset suoraan ja kuten sanoin niin voin asioida heidän kanssaan jatkossa.
Eikös niissä nykyään ole viivakoodit, kun klarna hoitaa laskutuksen? E; CDON:llakin on muuten luotto/pankkikortti maksuvaihtoehtona jos ei laskuja halua näpytellä.
Mutta jos laskut ovat samassa nipussa ja käyt ne viikottain läpi niin teetkö aina niin että hyppäät ne laskut yli joissa ei ole viivakoodia ja jätät maksamatta? Ei siinä tilinumeron ja viitteen kirjoittamisessa kovin montaa minuuttia elämästä kulu.
Ei oo, tasaisesti oon siitä kysellyt. Noo, sanotaanko niin että helpommin tulee katottua ne missä on viivakoodi vaikka saman tienkin, jos on kooditon lasku se saattaa jäädä "pyöriin". Yleensä on ollut pinon mukana, kuten sanottua tämä on tapahtunut nyt kahdesti sinä aikana kun Klarna on laskuttanut. Ja myös tuon ajan kulutuksen kääntäisin mieluummin niin päin että asiakas sietäisi saada laskun viivakoodilla ettei tarvi mitään jumalatonta viitettä näpytellä (no joo, nykyään se viitekkin on fiksumman pituinen).
Eiköhän tuo maksumuistuttelu ala nopsaan juuri tuon takia kun on ulkoinen firma asian hoidossa. Kaikki lasku asiathan kääntyy automaattisesti Klarnan hoidettavaks ilmeisesti. Siellä päässä sitten ollaan ehkä tiukempana kun on rahoituslaitos (pankki?) kyseessä ja tähän hommaan ei CDON:illa sinänsä ole sanottavaa vissiin? Kyllä jos 1 päivän myöhästyy niin pikkumaista olisi laittaa maksumuistutusta matkaan mutta jos siitä yli menee niin kyllä tuo ihan "reilulta" rupeaa kuulostelemaan.
"Kun laskun eräpäivä on mennyt, emmekä ole vastaanottaneet lakisääteisen lisämaksuajankaan jälkeen maksua, asiakkaalle lähetetään maksumuistutus." -Lähde Klarna.com
Kivasti oli tänään tullut sp:iin asiakastyytyväisyyskysely, pääs taas muistuttaan tuosta viivakoodista.
Miten voi olla aina väärä kuva tai väärät tiedot kun tilaa bluray elokuvia CDONista , tulee täys Ruotsalaisia tai Norjalaisilla kansilla vaikka kuvat on ihan muuta ??? Tilaan ja Kerään vaan Suomessa myytäviä julkaisuja ja aina saa jotain muuta , kumma firma ???
Kannattaa tutkia niitä CDON:in julkaisujen tietoja, onneksi ovat lisänneet nuo import tagit - ne ainakin joissakin määrin pitävät paikkansa (eli ovat silloin ruotsi julkkareita). Jos lukee että suomikansilla/suomijulkaisu niin noissa on tiedot paikkansa pitäneet aika hyvin. Jos taas on nordic julkaisu niin kannattaa vilasta esim. discshopista tai muualta että onko ko. julkasusta muualla myynnissä nordic versio vai suomi versio. (Nordic versiossahan tuolla takakannessa on 4 pohjoismaan kielellä selitettynä leffakuvaus). Jos muualla ei ole myynnissä nordic versiota niin silloin CDON valehtelee yleensä ja lähettävät ruotsi julkkarin. (Perustelen tätä sillä että ei yleensä leffasta lasketa liikkeelle kahta eri versiota samoille markkinoille, joko nordic tai suomi, ei kumpaakin). Siinäpä tuossa nyt jotain pientä apua, itse olen aina harkinnut vakavasti CDON ostoksia juuri noiden kansien takia ja yrittänyt sulkea pois mahdolliset "virhe" ostokset. Saanee joku korjata jos tuo edellä mainittu sekamelska on väärin. Pähkinänkuoressa siis, CDON on ollut tällainen jo jonkin aikaa, yrittävät ilmeisesti parantaa tilannetta, varmasti on palautetta asiasta tullut suhteellisen paljon heillekin. Kannattanee heittää asiakaspalveluun viestiä, ihan mielenkiinnosta kerroppa tännekin mitä sanoivat.
Saa nähdä minkälaisilla kansilla mun tilaamat leffat tulee. Kaikki 7 pitäis olla Suomi/Nordic-julkaisuja.
Tuo on kyllä yksi suuri miinus joka Cdon.comilla on. Aina tulee vähän yllätyksenä että millaiset kannet tulee. Omassa kokoelmassa olen pyrkinyt kaikki kannet pitämään suomen/englannin kielisinä. Pari viime kertaa tullut ruotsalaisilla kansilla varustetut elokuvat, joihin sitten itse pitänyt koittaa metsästää suomi/englanti kansia.
Pari kertaa olen laittanut viestiä samasta ongelmasta + palauttanut asiakaspalautuksena "virheelliset" elokuvat. Olen painottanut, että myytte väärää tavaraa, sillä tuotekuvaus on virheellinen. Tällä ei tosin ole ollut mitään vaikutusta firman toimintaa, mutta itse sai hieman purettua kiukkua palautteen muodossa. Hassua sinänsä, että tuotteet joista "valitin", ovat edelleen myynnissä virheellisin tiedoin :hitme: Olisivat voineet edes alennuskoodia tarjota tai vastaavaa, niin olisin ollut hieman tyytyväinen. Ei hyvää kuvaa annan tälläinen toiminta firmasta. Nykyään jäänyt monet "tarjoukset" käyttämättä, kun ei kansien kielestä ole varmaa tietoa saatavilla.