Älä nyt, ne koettavat aina niin kovasti olla nuorekkaita... ...mutta tällainen lähes nelikymppinenkin näkee, että suunnittelutiimissä ei ole yleensä alle kolmekymppisiä mukana...
Siis Spotifysta (Yksi) Mainoshan menee jotenkin näin: Spoiler *Oven ääni* Äiti: "Tuliko tuo tyttö meidän talostamme??" Poika: "Joo tuli.." Ä: "Heti kun olen vähän aikaa pois niin heti jokin likka kylässä!! Käykö se edes töissä?" P: "ei käy ku.." Ä: "KYLLÄHÄN MINÄ SEN HETI ARVASIN!" P: "Se maalaa.." Ä: "MAALARI VIELÄ!" P: "Joo, se juuri suunnitteli AALTO-YLIPISTOSSA uuden graafisen ilmeen lentokoneeseen!" Ä: "Vai niiiiiiiiiin. Voi ihaanaaaaa Tuosta tytöstä pidät kyllä kiinni! " :OI Jotenkin noin.. Ja noita on vielä pari kolme erilaista, samalla kaavalla toteutettuja.
Se onkin Vaasan leipomon tuote, eihän ne länkkärit ymmärrä ruisleivästä mitään. Onhan niiden ruispaloissakin ties mitä perunahiutaleita.
Joo ei. Rukiit rukiina ja pullat sorsille. Niinpä meni Vaasa ruispaloihinsakin koskemaan - pienensivät tietysti voiton maksimoimiseksi. Tässä nyt taas näkyy tämä nykyaika: ei osata pysyä selkeissä, toimivissa laadukkaissa ratkaisuissa, vaan pitää alkaa sähläämään vähän mitä sattuu. Ja sitten perustella se propagandalla, ja pyytää lisähintaa tästä kuluttajilta. Kaikki pilataan lopulta.
Harvoin tulee valitettua juuri mistään, mutta nyt jumalauta. Minkä takia tuon Subilla pyörivän Schwarzkopf mainoksen pitää huutaa niin pirun kovaa? Vaikka ois volat muuten lähellä nollaa, niin tuo mainos kuuluu varmasti jos nyt ei ihan kuuhun, mutta ainakin pihalle asti. Eihän siinä, mutta kun koko mainos on aika haitarista.
Mad Cookin nettilähetysten mainoskatkot laittavat kohdeyleisön kart TELE_FINLAND PERSEREIKÄLIITTYMÄ NYT EDULLISESTI!! tamaan mainostettavaa tuotetta, kun kerta länttäävät mainoksensa keskelle repliikkiä.
Piti oikein telkkaria vahdata kun en tiedä mikä niistä ärsyttävistä hiustuotemainoksista on Schwarzkopfin ja mikä jonkun muun. Mutta juu, jos tarkotat sitä missä meikattu muija ja meikattu "äijä" ikäänkuin peilailevat itseään siinä kameran edessä, niin kyllä ottaa korvaan! Yleisesti ottaen kaikki saakelin "pakkeli"mainokset (hiustuotteet kuuluvat tähän ryhmään) ottavat pannuun oikein huolella. Ja huuhaa "80% tuuheammat" -lupaukset pitäisi ilmoittaa jonnekin kuluttajajärjestöön harhaanjohtavana markkinointina.
Telkkarimainokset voi yleensä kelailla ohi koska suurin osa ohjelmista tulee katsottua aina tallenteena. Ehdottomasti ärsyttävimmät mainokset on kuitenkin netissä. Adblock kyllä hoitelee suurimman osan pois mutta nyt trendinä näyttäisi olevan (ainakin tietyn kustantajan sivulla) jättibannerit sivun ylälaidassa. Kohtalaisen ärsyttävää kun kirjaimellisesti puolet ruudusta täyttyy sillä yhdellä yläreunan mainoksella.
Mikset sitten blokkaa adblockilla tätäkin mainosta pois? Ja voisit myös kertoa mikä tämä kustantaja on ja mikä sivusto on kyseessä...
Kasarmi -sarjan yhteydessä tulevat jonkun ruuanlaittosarjan mainokset, jossa on Sami Hyypiö sanomassa "Tässä on tekniikka kohallaan" ja se hymy hänen naamallaan on maailman epäaidoin. Ihan kuin joku tekisi eturauhastarkastusta samaan aikaan ja pyytäisi hymyilemään. Discoveryn mainokset ovat poikkeuksetta surkeita. Joka mainoskatkolla miltei samat ylipitkät sarjamainokset tai sitten jotakin uhkapelimainoksia. Onneksi eivät näytä enää sitä ylipitkää mainosta, johon oli vissiin tungettu kaikki kanavan sarjat mukaan. Lisäksi nuo ovat alkaneet mainostaa tieteiden opiskelua, kun eri sarjojen juontajat höpöttävät, kuinka jännää matematiikka ym. aineet voivatkaan olla. Hyvä tarkoitus sinänsä, mutta en kuulu kohderyhmään niin ärsyttää.