Katsoin juuri tilaushistoriasta, että olen tehnyt tilauksia play.comista jo vuodesta 2000 lähtien (ja tilauksia on paljon), mutta nyt taisi sukset mennä ristiin. Tilasin kolme BD-elokuvaa 12.7. Tilaustietojen mukaan ne postitettiin 14.7. Vain yksi näistä kolmesta tilauksesta on tähän päivään mennessä saapunut perille. Raportoin puuttuvista kahdesta playn nettisysteemin avulla muutama viikko sitten. Muistaakseni systeemi sanoi, että käsittelyaika on normaalisti alle 24h. No, meni reilu viikko ennen kuin sain kaksi sähköpostia, joissa annettiin katoamisilmoituslomakkeet allekirjoitettavaksi. Palautin skannatut lomakkeet sähköpostitse ohjeiden mukaisesti. Lomakkeissa mainostettiin käsittelyä kolmen työpäivän kuluessa ja hyväksytyistä claimeistä luvattiin ilmoitus sähköpostitse. No, nyt on taas mennyt reilu viikko eikä mitään ole kuulunut. Ei hyvä.
Siis kyllä, ennen on kaikki sujunut niin mallikkaasti, mutta nyt en tiedä mihin ollaan menossa... Tähän mainittakoon vielä se, että kyllä ennen ovat toimittaneet vaikka olisi "oikeita" hinnoitteluvirheellisiä tuotteita tilannut...
Tilasin Lost Season 6 Blu-Ray:n vaikka se oli loppunut varastosta. Hinta noin 17 euroa. Joten kun sitä tulee taas varastoon ja tarjous hinta on jo mennyt, niin kai se hinta pysyy samana, eikä esim. kallistu yhtäkkiä?
Kiitos vastauksesta. Olisihan se aika outoa jos se vain kallistuisi... Tosin jos maksukin on hoidettu kortilla, niin ei ne pystysi sieltä lisääkään ottamaan.
No, kannattaa lukaista pari meikäläisen postausta... Playn puolella tehtiin juurikin niin reilusti kuin vain voidaan
Ilmoita aiheesta Twitterissä näille: http://twitter.com/#!/playcomhelp Oma kaksi kuukautta kestänyt vastaava webbisaitti-email-claim form-mitään ei tapahdu-sama alusta-rumba ratkesi Twitterin kautta kahdessa päivässä ja rahat tuli tilille. Laitat niille puuttuvien tilausten numerot ja sanot että peruspalvelu ei vaan pelaa. Oman duunikokemukseni perusteella veikkaan että emailit "luetaan" jossain Intiassa, Twitter pääkonttorissa.
Jotain on tapahtunut kyllä Play:llä - itselläkin jäi ensimmäinen tuote tulematta ja nyt pitäisi täyttää ja allekirjoittaa fyysiset katoamispaperit ja laittaa ne menemään Playlle takaisin postitse...
Kiitos vinkistä, mutta ilmeisesti ratas pyörähti jo eteenpäin. Lähetin playlle meilin, jossa sanoin palauttaneeni skannatut lomakkeet sähköpostitse jo yli viikko sitten ja ihmettelin, että miksi mitään ei tapahdu. Sain tähän vastauksen, jossa todettiin, että he eivät ole saaneet lomakkeitani ja annettiin ystävällisesti ohjeet siihen, että voin palauttaa lomakkeet joko sähköpostitse tai postitse. Meilasin takaisin, että minä olen jo palauttanut lomakkeet sähköpostitse yli viikko sitten, johon sain vastauksen, että nyt olemme saaneet lomakkeet ja että korvaavat elokuvat lähetetään asap. Uuden melin mukaan ainakin toinen elokuvista on jo matkalla. Saa nähdä.
Niinpä. Elokuun alussa tilasin 3 tuotetta , jotka kaikki oli lähetetty 9. päivä. Yksi tuotteista saapui perille ja sekin oli sitten sopimaton, joten palautus. Tiliäni hyvittivät kuten pitääkin, mutta postikulut (2,40) jäi hyvittämättä 2 muuta lähetystä ei koskaan minulle asti saapunut ja kuunvaihteessa tuli 3 viikkoa täyteen ja tein "katomisilmoitukset". Eilen sitten vein allekirjoitetut "ilmoitukset" postiin ja nyt sitten odotellaan että milloin ne hyvittävät ostokseni tililleni, uudelleenlähetystä en halunnut. Kirjeen postimaksua lienee turha odotella palautettavaksi
Itse tilasin neljä levyä elokuun 8. päivä ja ne kaikki lähetettiin muistaakseni 9. päivä. Kaksi tuli noin viikossa, kahdella muullla meni tasan kolme viikkoa. Sama homma yksityisiltä ostaessa - yhden levyn kanssa kesti kaksi viikkoa tulla Briteistä. Ja nyt on kestänyt muutamalla levyllä kauan tulla samasta maasta. Jännä sinänsä, kun kauempaakin tulee nopeammin. Tuon yhden levyn myyjä kertoi, että Royal Maililla on jostakin syystä kestänyt jotkin toimitukset Eurooppaan jopa 3-4 viikkoa
Juu, kyllä mullekin suurimman osan ajasta. Mutta kun aika usein tilaa, niin suurempi todennäköisyys, että joskus kestää
Tämä elokuva jo saapuikin tällä viikolla, mutta toisen elokuvan osalta ei kuulunut mitään - ei edes ilmoitusta postituksesta. Playn sivujen mukaan elokuvaa oli varastossa, joten meilasin sinne eilen ja kysyin, että miksi sitä toista ei ole vielä postitettu. Vastausta ei ole tullut, mutta tuli kuitenkin lähetysilmoitus, jonka mukaan se toinenkin on nyt lähetetty. Homma siis etenee, mutta varsin nihkeästi ja vaatii näköjään aktiivista otetta.
Nihkeää on Playn nykymeno minunkin kokemuksestani. Tänään saapui leffa joka oli tilattu 67 päivää aikaisemmin. Toista samana päivänä tilattua leffaa ei ole vielä edes postitettu vaikka sivuilla annetaan lähetysajaksi 6-7 päivää. Kyselyyni asiasta ei ole vaivauduttu vastaamaan.
Löytyipä mukava bugi playn sivuilta. Lisäsin tuotteen ostoskoriin ja palasin back-nappulalla pari välilehteä. Sitten palasin forwardilla ostoskoriin ja tuote oli tuplaantunut. Muutamalla hyppelyllä saldoksi tuli 8 kpl samaa tuotetta vaikka oston oli klikannut vain kerran..
Se on sitten loppu Playn verottomuus etu, ainakin UKn asukkaille. En tiedä, josko voisivat myydä Suomeen ilman alvia, mutta sen näkee sitten.
No miksi voisivat ilman alvia tänne myydä, jos eivät voi jatkossa enää Britteihinkään? Tuossa uutisessahan puhutaan jotain noista alv-rajoistakin, vissiinkin laskee Kanaalisaaren verkkokaupoille 18 punnasta 15 puntaan marraskuussa ja vissiin ensi vuoden maaliskuussa rajan pitäisi poistua kokonaan. http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2111196/playcom-sold-gbp25m
Todella harvoin nykyään Playstä muutenkaan on enää kannattanut tilata, kun Amazonissa on ilmainen postitus.
Veikkaan, että Amazonin ilmainen postitus on mennyttä, kun kilpailijat saadaan 'kuriin'. Toivotaan, että olen väärässä...