Ihan hyvin voivat, koska Suomen kannalta ei mitään suoraa muutosta tule. Verotus suoritetaan maahantuontimaan perusteella, ja rajat eivät ole samoja kaikissa EU-maissa. Suomessa alle 10 euron veroa ei edelleenkään makseta (1.1.2013 raja laskee täällä 5 euroon, joka tuotteen arvona on 21,74 23%:n verokannalla). Eri asia on, miten Playn toiminta muuttuu. Jos valtaosa myynnistä on jatkossakin UK:n pääsaarelle, kaupan päävarastoa ei kai enää kauaa kannattaisi pitää Kanaalisaarilla.
"KVG!!??" Älkäätte hermostuko, sillä kuuklattu on ja jopa tästä keskustelustakin on plärätty läpi, mutta osumat viittasivat viime vuosikymmenelle, joten siksi nostan tämän ikuisuuskysymyksen taas tapetille. Eli miten mahtaa Play.comissa pelata Nordean Visa Electron nykyjään? Ilmeisesti nettipankista pitää käydä internet-maksuominaisuus valitsemassa, mutta toimiiko homma siis myös Playn päässä?
Minä tilasin keväällä leffoja pitkän tauon jälkeen. Ensin tuli pelkkää herjaa siitä ettei kortti kelpaa, vaikka kokeiluvaraukset näkyi verkkopankissa. Parin päivän päästä leffat lähti kaikessa hiljaisuudessa tulemaan ja korttia veloitettiin normaalisti. Onneksi en ehtinyt tilata muualta... Saattaa kyllä olla yksittäistapaus.
Selvä homma, valonkajastusta tunnelin päässä. Kiitos tiedosta! Täytyypä tänään tehdä elämäni ensimmäinen ulkomaan nettiostos. Herran haltuun.
On, mutta silloin kuin Amazonissa pitää maksaa postikulut, ne olivat se joka nosti hinnan Playn yläpuolelle. Itse en aikoihin elokuva (blu-ray) puolella löytänyt mitään, joka olisi tullut Playssä halvemmaksi.
Paitsi että Amazon.co.uk:sta kun tilaa 25£ tai yli niin ei tule postikuluja ollenkaan. Yleisesti kyllä nuo kaksi puljua ovat ainakin musapuolella kaikkein halvimmat.
Play.comilla näemmä muuttunut tuo tilausstatuksen, ennen tilausta näytöllä näkyvän "laskun" ja sitten sähkäriin tulevan tilausvahvistuksen ulkoasu. Tilausvahvistuksessa kaikki tuotteet on nyt listassa ja alla kokonaissumma, kuten useammissa verkkokaupoissa. Kaipa ne silti vielä lähettää tuotteet erikseen tai korkeintaan kaksi samassa paketissa?
Juuri näin lähettävät edelleen. Vastikään oli tilauksessa 10 levyä ja ne tuli kahden levyn paketeissa kaikki kerralla. En tiedä miten ne valikoivat, ilmeisesti jos joku on muualla varastossa ym. niin semmoinen tuote voi mennä "yksinään" pakettiin. Tuo on kyllä hyvä että tulee kahden levyn seteissä, kerrankin kun palasin kotia Euroopan reissulta niin eteisessä oli pinossa kaksitoista erillistä pakettia.
Mitenköhän kauan muilla on kestänyt saada tavara meren yli kotiovelle? Tilasin 6.10. yhden br-leffan ja 10.10. sähköpostiini tuli kuittaus, että paketti on postitettu. Sen enempää en olekaan lähetyksestä kuullut... Eli vähän sama tilanne kuin outo kutina nivusissa; onko syytä huoleen?
Joku 5-10 arkipäivää on normaali toimitusaika. Joudut kuitenkin odottamaan 3-4viikkoa ennenkuin sen voi ilmoittaa kadonneeksi.
Lähettämättömän tilauksen peruminen ei sitten näytä onnistuvan? Mokasin ja laitoin väärän tuotteen tilaukseen. :OI Vittu, sinne meni ja sieltä tulee paketti, jota en halunnut. Mitähän maksaa postittaa tuollainen yksi tuotantokausi Playlle takaisin, kellään tietoa?
Tuosta voisit kokeilla perua jos vielä ehtii http://www.play.com/Helpdesk/Contact_us/Order_issues.aspx Jos joutuu lähettämään tavaraa takaisin niin kannattaa vaatia että Play hyvittää kaikki lähetyskulut. Jonkin minimitaksan mukaan korvaavat normaalisti(2-3€ kait) ja kuitenkin lähettäminen Suomesta maksaa tuonne varmasti jotain 5-10€.
Tuota kautta jo kokeilinkin, mutta ei enää peruminen onnistunut. Sinänsä nopeaa toimintaa Playltä, tilaus siirtyi pikavauhtia processingiin ja kyselyynikin vastasivat reilussa 10 minuutissa. Hyvittävät kulut, vaikka syy oli minun? Hmm, täytyy perehtyä...
Näinhän siinä postissa luki: A standard postage refund will be issued however should it be more please contact us with a postage receipt. Eli jos laittaa postituksesta kuitin mukaan, maksavat koko summan? Mikä järki tuossa on? Tai kai siinä sitten on, kummastuttaa kuitenkin vähän.
Mistäpä ne tietää oliko se sinun syy kun tilasit väärän tuotteen vai haluatko palauttaa sen siksi kun ei vastannut kuvausta tjsp. Kuitti kannattaa pitää itsellä kun se on todistus palautuksesta eli lähetät kopion kuitista sitten sähköpostilla jos kuluhyvitys ei riitä.
No joo, totta turiset. Pistetään menemään takaisin ja se postin kuittikin pitää jollain muuttaa digimuotoon. Kännykän kameran tarkkuus ei ehkä riitä, mutta eiköhän tuo jotenkin järjesty.