Tilasin 2 dvd boxia, myyjänä Play. Molemmat myytiin uutena. Boxit saapuivat ja niissä oli muovi päällä. Noh, aukaisin boxit, niin levyissä oli pieniä naarmuja ja "likaa" (melkein kaikissa). Onkohan myyty vanhaa uutena, laittamalla muovit päälle No, onneksi levyt toimivat.
Play.com vaihtoi muuten omistajaa viime kuussa. Tiedä sitten tuleeko tuo vaikuttamaan toimintaan millään tavalla.
Eikä ole vieläkään saapunut. Kyllähän tämän taas arvasi, että kun lopultakin ulkomaalaiseen kauppaan sortuu, niin vituiksi menee että raikaa. Edit: Noniin, heti kun vähän purnaa niin siellähän se postiluukku kolahti.
Onkos kukaan ikuna lähettänyt takaisin Play.comille naarmuisen levyn (CD, DVD, Blu-Ray, peli..)? Tuli tänään pahvikoteloinen levy, jossa oli semmosta naarmua, että ihan kuin olisi hiomapaperilla hiottu. En viitsisi edes soittimeen laittaa, jos siitä vaikka irtoo pinnasta pientä muovihilettä ja menee koneistoon jne jne Lueskelin Play.comin sivuilta, että he kokeilevat levyt ja uutta ei saa, jos palautettu levy toimii. Ja mites nuo postikulut, saako ne kokonaisina takaisin?
Niin onko kyseessä uusi tuote(oliko sinetöity?) Playlta joka oli naarmuinen vai ostitko käytettynä playtrade myyjältä? Voihan se levyn pyyhkäistä puhtaaksi niin ei irtoile mahdollisia hileitä.
Laita kyselyä että mitä tehdä kun tuote ei ole ihan sellainen kuin odotti (muoveissa mutta levy naarmuilla) ja että voiko vaihtaa uuteen. Perustelee sillä että levy voi ehkä herkemmin mennä kokonaan käyttökelvottomaksi kun se on jo uutena naarmuilla.
No tiedän kyllä firman toimintaperiaatteen teoriassa: http://www.play.com/Helpdesk/Gettin..._incorrectly_advertised_or_not_what_i_ordered ja http://www.play.com/Helpdesk/Getting_started/Play_com_returns_policy.aspx#testing_returns Olenkin siksi kiinnostunut siitä, onko muilla käyttäjillä kokemuksia levyjen palauttamisesta/vaihtamisesta Play.comin kanssa
No niin, pistin paketin takaisin ja hintaa tuli 6.50 €. Vähän kumma, että Playn ilmoittamassa palautusosoitteessa ei ollut maata mukana lainkaan. Mutta kai se perille menee, kun kirjoitti vielä perään "Jersey". Miten nopeaa lienee rahojen palauttaminen, ei nyt niin kiire toki...
Pistin kuitin menemään sähköpostilla, johon ilmoittivat, että ei voida hyvittää postikuluja. No, itse töppäilin, näin kai sen kuuluikin mennä. Onpahan tarkempi vastaisuudessa.
Omien kokemusten perusteella maa on ollut mukana, tosin muodossa UK. Kuoreen olen kyllä kirjoittanut lyhenteen auki. Se palautusosoite ei ole ollut Jerseyssä vaan aikalailla keskellä Englantia (postinumero LE17 4XR). Ikinä en ole muuta kuin vaatteita palauttanut, jos sillä on jotain merkitystä.
Näköjään jos menee Playn sivujen kautta sinne omiin tilauksiin ja painaa tuotteen kohdalla olevaa palautukseen vievää linkkiä, niin siellä on sama osoite kuin minkä sain sähköpostissa - ja tässä on nyt siellä se UK myös lopussa! Jättivät sen sitten sähköpostista pois, kiitti vaan vitusti. Voisikohan silti mennä perille, jaa-a... ehkä pitää laittaa Playlle jotain replyä vielä, että ette sitten laittaneet osoitteeseen sitä maata tällä kertaa. Että ei kyllä ihan täysin minunkaan moka, jos paketti tulee bumerangina takaisin.
Homma ok, oli mennyt perille sillä Jerseylläkin. En siis voi kritisoida Playtä mistään, sekä tilaus että palauttaminen sujuivat mallikkaasti. 1,42 € taisivat kertoa hyvittävänsä postikuluja, jäljelle jäävä 5.08 euron persnetto on toki vain omaa törttöilyäni.
25.10. postitettu Alien blu-ray boxi ei ole vielä saapunut. 3-5 arkipäivää luvattu toimitusaika, nyt mennyt 8-9 päivää. Mistähän tuota alkaisi kyselemään?
Jos kyselet niin vastaus lienee sama kuin esim. hutilla eli palaa asiaan kun 30vrk lähetyksestä on kulunut. Kyllä mulla joskus (harvoin tosin) on playn tilaus ottanut sen 2 viikkoa lähetyksestä saapumiseen.
Ok, kiitos vastauksesta. Jatkan sitten odottelua, itselle on mielestäni aiemmat Playn pelit ja leffat tulleet nopeammin, mutta jospa sitten tämä on se poikkeus kun paketti on jäänyt johonkin makaamaan ja tulee sitten joskus. Mielessä vaan käynyt että tuollaiset paketit voi hyvinkin kadota postilaatikosta kun ei ole lukollista sellaista, no ei onneksi tuo vähän yli 20€ paketti konkurssiin aja vaikka katoaisikin
Kyllä Playn postituksissa jotain mätää tuntuisi olevan. Omasta tilauksesta on (muka)lähetysilmoitus tullut 24 päivää sitten, mutta eipä ole pakettia kuulunut.
Muutaman sadan tilauksen kokemuksella sanoisin, että 3-5 arkipäivää on toiveajattelua. Eilen tuli paketti, jossa oli kaksi CD-levyä. Lähetysmeili tuli 19.10. Pahimmillaan on mennyt yli kolme viikkoa toimituksessa.
Jep. Itsellä muutamalla levyllä mennyt jälleen yli kaksi viikkoa. Ei siinä muuten mitään, mutta olen ajan saatossa huomannut, että joko levy tulee 6-10 päivässä tai sitten menee 3 viikkoa tai yli :/ Ja sivuhuomautuksena, että Playlla meni yli kuukausi Mastodonin The Hunterin julkaisun jälkeen, että saivat Play.comin ennakkotilauksiin kuuluvan avaimenperän lähetettyä. Ja ennakkotilasin levyn vielä kaksi kuukautta ennen julkaisua. :OI