Kuten aiemmin valitin, niin omat lähetykset eivät ole tulleet tai edes lähteneet päivässä puoliakaan ajasta tänä syksynä. Tietenkin Helsinki on varmaan juuri se periferia, jonne Itella ei ehdi päivässä, mutta se ei selitä, että tuotteet eivät lähde ajoissa...
Mulle oli eilen lähtenyt Jurassic Park boxi ja pari muuta leffaa. No ne pari muuta leffaa tuli, mutta se tärkein eli Jurassic Park Boxi ei sitten tietenkään. Itellan toiminta on muuttunut huonompaan suuntaan. Ennen se oli niin, että melkein mistä vaan tuli paketti seuraavaksi päiväksi, nyt ei lähellekkään aina. Kerrankin minulla oli tietokone osat jo torstai iltana lajiteltuna tampereella, mutta eivät sitten olleet saaneet niitä laitettua perjantai aamuna autoon ja lähtivät vasta maanantaina. En ymmärrä tollasta toimintaa :OI
Mun mielestä mulla on kyllä lähteneet ajallaan, ainakin sen mitä on tullut tilausseurantaa seurattua. Mutta varsinkin loppukesästä ja syksyllä päivän myöhästymisiä on ollut aikalailla. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla, mutta ei kai tuolla pitäisi mitään merkitystä olla.
Tuo Discshopin lupaama 1 päivä ei ole koskaan itselle toteutunut jos on tilannut vaikkapa klo. 13.00 maanantaina ja postitettu n. klo 14.00 samana päivänä. Koskaan ole perillä seuraavana päivänä vaan aina saa odottaa vähintään keskiviikkoon asti. Postin puolelta se luultavasti on tämä "viivästys" eli osa noista 1.lk postista ei tule käsiteltyä jos postitettu "liian myöhään". Taas jos tilaa aamulla vaikkapa klo. 06.00 niin seuraavana päivänä tipahtaa paketti ovesta sisään 100% varmuudella. Tietty vaikuttanee asiaan että asuu täällä periferiassa missä ei muutenkaan mikään toimi. Muuten onko kellään muulla ollut ongelmia ottaa yhteyttä Discshopin asiakaspalveluun sähköpostilla? Itse lähettänyt jo 2 viestiä eikä minkäänlaista reagointia, toisen 10 päivää sitten ja toisen 3 päivää sitten. Tuntuu että "hukkuu" nuo sähköpostit, liekkö spammi filtteri vähän liian isolle säädetty vai mikä lie.
Hyvin toimii edelleen. Eilen tilasin aamupäivällä Dexterin 4. tuotantokauden, äsken tipahti postiluukusta
Viikonloppuna tilasin jos jonkinmoista dvd:tä. Eilen tilausseurannassa luki jo aamulla ennen kahdeksaa, että tilaus on lähtenyt. Tänä aamuna oli tilaustietojen yhteyteen tullut postin seurantakoodi. Vieläkään koodilla ei kuitenkaan löydy mitään Itellan sivuilta. Periaatteessa paketti olisi pitänyt olla tänään noudettavissa postista. Laitoin aiemmin kyselyä Discshoppiin, mutta vielä ei ole vastausta tullut, yleensä ovat kyllä vastanneet nopeasti viesteihin, joskus jopa samantien.
Outoa... Minulla on aina pakettikoodi toiminut saman päivän aikana, kun paketti on lähtenyt matkaan. Onhan koodi varmasti oikein? Mutta saathan paketin haettua postista viimeistään silloin kun pakettikortti saapuu postissa.
Sitähän minä en tiedä, onko koodi oikein. Ja periaatteessa paketin olisi pitänyt olla tänään perillä ja haettavissa. Nyt vain ei ole hajuakaan missä paketti menee.
Seurantakoodin saa ennakkoilmoituksella ennenkuin paketti on fyysisesti Itellan hallussa. Seurannassa se näkyy vasta, kun se on Itellalla. Näin esimerkiksi CDONin Suomen ulkopuolelta tulevat lähetykset. Toisekseen kokeile seurantoja erikseen www.posti.fi ja www.itella.fi, toinen on kuluttajien ja toinen yritysten, eikä lähetys välttämättä näy molemmissa; lisäksi cdonin eräs lähetys loikki vielä järjestelmästä toiseen (itella-posti), jolloin se näytti kadonneen kokonaan, vaikka makasi lähipostissa (olisi löytynyt, jos olisin tajunnut vaihtaa seurantajärjestelmää).
Juu, muistaakseni ainakin NetAnttilasta tilatessa koodi tulee samantien sähköpostiin tilausvahvistuksen mukana. Ja varmasti monessa muussakin firmassa. Ja tosiaan, itella.fi tarjosi jotain tietoa. Paketin koon, painon, sekä mun postinumeron lisäksi: Eli pitäiskö tuo tulkita sitten niin, että paketti on lähtenyt Discshopista vasta tänään eteenpäin?
Tuo tarkoittaa, että disci on pyytänyt Itellalta valmiin seurantakoodin, jonka laittavat lähetykseen. Jos muuta tietoa ei vielä ole, paketti ei ole vielä Itellan hallussa. Voi olla Itellan pisteen ja discin varaston välillä muulla palveluntarjoajalla (Suomen ulkopuolella) tai vielä varastolla lähtevien lähetysten läjässä.
Jassoo. No, tattista vaan tiedoista. Täytyy huomenna alkaa pommittelemaan uudestaan sähköpostilla, jos ei mitään ala kuulumaan. Tänään laitoin jo pari kyselyä...
Onkos PeeVee79 Discshopin paketti jo saapunut? Minulle kävi samoin, eli Itellan sivuilla näkyy vain tuo perustieto, mutta Postin sivuilla ei mitään. Tilaus on tehty tänään (9.11) puolen päivän maissa ja Discshopin mukaan lähti melkein heti matkaan... Kyllähän tuo ottaa päähän, kun melkein kaikki Discin lähetykset ovat olleet tilausta seuraavana päivänä perillä :OI
Seinäjoelle saapunut ennen aamukuutta, eli eiköhän tuo haettavissa ole iltapäivällä. Ja tuon painon muistin päin honkia, mutta kyllä toimituksessa silti jokin kusi. Jos paketti laitetaan matkaan varhain maanantaiaamulla ja se on perillä torstaina, niin ei voi kuin ihmetellä missä se on seikkaillut lopun aikaa.
Se EDI ilmoitus ei todellakaan tarkoita että paketti olisi postilla/itellalla/yhtään kenelläkään rahdissa vielä. Se vaan on ilmoitus että paketti on generoitu postin järjestelmään ja tämä voi tapahtua automaattisesti heti tilauksen yhteydessä, kun tilaus otetaan varastolla keruuseen tai vaikka vasta kun paketti pakataan keruusta lähetettäväksi. Se on, kuten seurannatkin sanoo, vain ja ainoastaa ennakkoilmoitus postille moisen paketin tulemisesta jakeluun, joskus.
Tilapäisesti loppu. Lähetetään kun jälleen varastossa. Miten hyvin tuo pitää kutinsa Discshopin kohdalla? Tuntuu, että pitävät valikoimissa loppuunmyytyä kamaa. Kuukausi sitten tuhlasin femman lahjakoodin tuollaiseen eikä tilaus ole liikahtanut mihinkään. Kyselyihin eivät tietenkään vastaa, mutta sen sijaan runkuttavat mainospostejaan melkein päivittäin.
Viimeisimmän tilauksen perusteella ei kovin hyvin. En kylläkään voi valittaa, kun tilapäisesti loppuneeksi ilmoitettu levy tulikin heti seuraavana päivänä postissa.
Minulle sattui aika erikoinen juttu Discshopin sivuilla tällä viikolla. Sain platina jäsenyyden joulukuussa ja se oli vielä voimassa alkuviikosta, mutta muutama päivä sitten se aleni hopea asiakkuuteen. Otin Discshopiin yhteyttä, mutta eivät ole vastanneet vieläkään muutaman päivän odottelun jälkeen. Näin meitä platina asiakkaita hellitään. :hitme: