Totta kai, mutta kaipaisinkin mahdollisuutta tehdä tämä ihan kaikille paketeille riippumatta siitä mihin ne on alunperin lähetetty. Valintamahdollisuutta kun ei läheskään aina ole. Ja posti saisi tehdä saman.
Tarkoitin sanoa, että tuon mahdollisuuden tarjoaminen on ilmeisesti kauppiaasta, ei Matkahuollosta, kiinni.
Kävin hakemassa taas lähetyksen Siwasta. Nyt kassakone toimii nopeasti, ei pääse kertymään jonoa taakse ainakaan kovin paljon. Postenlogistik toimii nyt paremmin kun siinä lukee että matkalla kun se on matkalla eikä useaan kertaan että toimitettu. Toisaalta ei siinä lue kuin yksi kohta Tanskassa ja lähetys on yhtä hidas kuin aiemmin, jolloin seuranta oli ihan sekaisin.
Itse taas jouduin hakemaan kaksi BD:tä (normaalikokoista) Siwasta. Ko. paketti olisi varmasti mahtunut postiluukusta.
Mielenkiintoista! Kuudessa päivässä tilauksesta perillä? Hyvä jos homma menee tähän suuntaan! :thumbsup:
En jaksa tähän uskoa. Eka tilaukseni kesti sen maagisen 6 päivää ja nyt toinen tilaus on jo ollut reissussa 12 päivää eikä seurannan mukaan edes lähellä Suomea.
Tosiaan, täyty oikein tarkistaa Amazonin tililtä toi tilaus; "9 May 2012 Order Total: £2.58 Delivery Estimate: Wednesday 16 May 2012 - Friday 25 May 2012 <-- Dispatched No tracking information. Why? Contact seller File A Claim Return Items Leave Seller Feedback To Catch a Thief [DVD] [1955] Cary Grant, et al Sold by: mediapearl ( seller profile )"
Ja minä halusin sanoa, että kaipaan Matkahuollolta (ja postilta) ihan uudentyyppistä palvelua jossa voisin ilmoittaa, että haluan kaiken minulle saapuvan tavaran toimipisteeseen X ja ne ohjattaisiin automaattisesti sinne. Ei pitäisi olla mahdotonta toteuttaa. Kauppias voi tuon mahdollisuuden kyllä antaa, mutta tämä ei varmasti tule ikinä toimimaan Suomen ulkopuolelta, joten siksi tällainen toive.
No tosiaan, itse sekoitin nämä SSD ja maksulähetys -keskusteluihin. Mutta onneksi nämä tulee (vielä) omaan laatikkoon ja melko nopeasti.
Tämä tuli lopulta tänään (18.5.) joten tältä osin lopuksi kaikki hyvin, mutta ei tuo toimitusaika nyt ilon kiljahduksia oikein aiheuta. Kunhan tulisivat edes tuossa arvioidussa toimitusajassa ("delivery estimate"). Edit: palautetta lähetetty tästäkin kokemuksesta ja ehdotettu ettät tarjoasivat muitakin toimitustapoja (Royal Mail / Dutch Mail) vaikka pientä lisämaksua vastaan.
Mulle onkin tullut tämä Nord Post -hölmöily yllätyksenä. Sikäli kyllä todella negatiivinen juttu, että EU-alueen Amazon-paketit ovat kulkeneet yleensä niin sutjakasti - olen itse tilaillut UK:n lisäksi ainakin Ranskasta ja Saksasta...toisaalta, olikohan näillä kaikilla yhteinen varasto? Erityisen huonon tästä tekee se, että kotiosoitteen lähellä ei ole Siwaa lähimaillakaan... Mikä tuo "MyPack" muuten on ja miten se vaikuttaa?
MyPack on tämä jakelujärjestelmä (lähetykset juurikin näihin Siwoihin ja Valintataloihin) Suomessa ja muissa pohjoismaissa.
Lähetysseurannassa oli ilmoitus "lähetys on lajiteltu". Tarkoittaako tuo, että paketti olisi siwassa haettavissa vai se on vasta lähdössä kohti siwaa?
Ei niillä varmaan yhteistä varastoa ole, myvät kuitenkin eri tavaraa... ei olisi mitään järkeä varastoida esim ranskalaisia tuotteita joita myydään vain ranskan amazonissa jossain muualla kuin ranskassa... Jokatapauksessa jenkeistä posti tuntuu edelleen tuovan kamat noin 7-10 päivässä postiluukkuun. Kunhan ei tullirajaa ylitä...
ainakin toissa vuonna mulle tuli ranskan amazonista tilattu tuote saksan varastosta. ja saksan amazonin listoilla kyseistä blu-raytä ei silloin näkynyt.
Veikkaisin, että on noudettavissa. Kannattaa käyttää Matkahuollon seurantaa joka päivittyy nopeammin ja jossa myös ilmoitetaan noutopaikka täsmällisemmin. Jos olet syöttänyt Amazonin osoitekirjaan puhelinnumerosi niin sitten pitäisi tulla myös tekstiviesti merkkinä siitä, että lähetys on noudettavissa.
Pitikös tuo puhelinnumero olla suomalaisessa vai kansainvälisessä muodossa, kun täältä päästä hakuilmoitukset tulevat?
Ainakin minulla on kansainvälisessä muodossa ja saapumisilmoitus-tekstarit ovat tulleet ilman ongelmia. Puhelinnumero ei tosin ole pakollinen koska Matkahuollon seurannan kautta saa ihan samat tiedot ("Noudettavissa", noutopaikan nimi, osoite,....). Lähetystä noudettaessa eivät halua nähdä mitään tekstiviestiä vaan kysyvät suoraan henkkareita.