Nyt on tekijästä kuvamateriaalia tarjolla. http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2012/09/1616109/poliisi-jahtaa-tata-kylmaverista-ryostajaa-ruotsissa
http://www.alternet.org/dead-gitmo-prisoners-tragic-letter-about-why-he-gave-life Jatketaan "pirteiden" uutisten parissa. Vuodesta 2002 asti Guantanamossa vangittuna ollut mies onnistui viimein tappamaan itsensä päivää ennen viime 9/11 muistopäivää. Useasti itsemurhaa yrittänyt Adnan Latif, 32, oli todettu viranomaisten toimesta syyttömäksi jo vuosina 2004, 2007, 2009 ja viimeisen kerran 2010, mutta häntä ei ole vapautettu vieläkään koska Obaman hallinnolla on periaate että vankeja ei palauteta Jemeniin, josta Latif oli ilmeisesti alunperin lähtöisin. Noh, nyt ei tarvi Obaman enää murehtia ainakaan tämän kaverin tilanteesta, ongelma ratkaisi jo itse itsensä.
Nyt tää sankari on jäänyt kiinni... http://www.hs.fi/ulkomaat/Sammuneen...ä+epäilty+jäi+kiinni+Ruotsissa/a1305599301742
Mitäs tossa nyt, ryöstäjän mentaliteetti. Ei kai sitä nyt pidäkään kiinnostaa miten uhrin elämässä menee? Tavara taskuun ja menoksi. Oishan se kuollut ilman ryöstöäkin. Onkohan vaihtoehtoinen toimintatapa nostaa putsauksen jälkeen uhri turvaan, onnitella ja lähteä lipettiin vai miten tuossa pitäisi toimia? Kerätään kaikki ryöstäjät laulamaan Ave Mariaa?
Ai MINÄ? Vain vastasin tuohon aloitukseen, jonka taas itse koin provosoivaksi. Ja vastauksen tiedän vain omalta osaltani, jonka jo annoinkin. Tekopyhyys on hyvin yleistä.
Päivän paras uutinen. CleverIndeed:lle sanon vaan, että ei ollut tarkoitus provosoida. Minua vaan puistattaa tällaiset tunneköyhät ihmiset, joille pari varastettua kruunua on tärkeämpi asia kuin toisen ihmisen henki.
ei ihan tuore juttu, mutta sattumalta löysin netin syövereistä... Eli EU:n viisaathan on "keksineet" syyn useimpiin liikenneonnettomuuksiin: http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/eu-haluaa-estaa-autojen-tuunaamisen/1242558 Autojen tuunaaminen aftermarket-palikoillahan se onnettumuuksiin johtaakin..
Tuunareille ja alle 25-vuotiaille pakollinen 80-lätkä niin kuin ennen vanhaan. Vähenee turha kaahaaminen. Nyt kun poliisilla on liikkuvaa desibelimittauslaitteistoakin, niin voisi mitata amispopittajin autojen sisätilavoimakkuuksia. Jos yli 120 dB niin ajokieltoa 6 kk.
Perus-Perussuomalainen kunnallisvaaliehdokas Spoiler http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/390317/Perussuomalaisten+kuntavaaliehdokas+esittaytyy+natsipaidassa http://kunnollisvaalit-2012.blogspot.fi/2012/09/risto-helin-ps-vaasa.html http://www.facebook.com/pages/Kunnallisvaaliehdokas-Risto-Helin/282901601818743 http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showpost.php?p=11905958&postcount=4 Huomasi paljastaneensa liikaa mielipiteitään ja alkoi jo salata niitä poistamalla tykkäämiset (en ainakaan löydä, 2. linkki) ja kuvia.
Ei, vaan pikemminki kaahareiden asenne pitäisi saada muutettua. Myös niiltä, jotka kaahaa ns. tuunaamattomilla autoilla. Ei kaikki kaahaajat aja tuunatuilla autoilla. Ja toisaalta myöskään kaikki tuunaajat ei ole kaahareita. Toki tietenki paljon on alle 25 vuotiassa niitäkin joilla on tuunatut autot ja kova halu näyttää, että se tuunattu menopeli myös liikahtaa... Edit: Myös tuollainen vaatimus, että jos auton sisällä popittaessa melu nyt nouseekin yli 120DB:n, niin puoli vuotta ajokieltoa. Ainakin niin kauan kuin se melu pysyy pääosin siellä auton sisällä. Nykyään on saatavilla jopa aika edullisesti sellaisia vaimennusmateriaaleja autokäyttöön, jolla suurin osa siitä kovimmasta bassojytkeestä saadaan pysymään auton sisällä. Ja toinen on sitten se, miten määriteltäisiin se, millä voluumeila se mitataan. Onko se se tyypillisesti käytetty? Ja pystyisikö kukaan ulkopuolinen valvomaan sitä, että millä voimakkuuksilla poliisit mittaisi sen? Hankjala poliisi pyöräyttää volat selvästi kovemmalle, kuin millä autossa olleet kuunteli ja sen perusteella sitten määrää ajokiellon. Joku mukava poliisi taas mittaa sen hetkisen kuunteluvoimakkuuden ja toteaa sen olevan just piirun alle rajan ja toivottaa hyvät päivänjatkot. Ei olisi tasapuolista sellainenkaan. Ja Niitä hankaliakin poliiseja joskus sattuu kohdalle. Kyllä mullakin on autossa subi, jolla tarpeen tullen pääsisi varmasti 140db:n voimakkuuksiin ja ylikkin sopivassa kotelossa ja sopivalla vahviostimella. Nykyisellä kotelolla ja vahvistimellakin todennäköisesti mentäisiin päälle 120db:n huippuvolilla. Kuunteluvoimakkuudet toki ovat pääsääntöisesti paljon hiljaisempia. Ja toisaalta taas autoa on sen verran vuorattu vaimennusmateriaaleilla, että ulkopuolelle ei kantaudu kovillakaan voimakkuuksilla kovin mahdottoman kovaa melua. Sitten eri asia, jos sieltä alkaa kuulumaan kovin mahdoton melu myös auton ulkopuolelle.. Jos tarkoitus taas olisi suojata nuorison kuuloa, niin aika turhaa työtä se todennäköisesti olisi. Sitä musiikkia luukuteltaisiin sitten ylikovalla jossain muualla.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Partiojärjestö+salasi+seksuaalista+hyväksikäyttöä+USAssa/a1305599578250 Siis miten tämä on mahdollista, miten tämän voi selittää koska kyseessä ei ole uskonnollinen yhteisö, katoliset, vanhoillislestadiolaiset tms., vaan partiolaiset, kansakunnan parhaimmisto?
Näinhän se on, eli kuskihan se kait yleensä ajoneuvon suunnan ja nopeuden määrittää. Osa tuunareistakin ajaa liikenteessä nätisti ja vasta radalla sitten sen minkä ikinä vain autosta irti saa. Kaikki eivät edes siellä radallakaan käy, kunhan vain harrastavat tuunausta. Joskus jopa pelkkään ulkonäköön keskittyen. Joissain täysin tuunaamattomissa autoissa on yli 300 hv ja huippunopeus on 250 tai jopa enemmänkin. Toisaalta, moni itse tuunattu auto lähinnä vain saastuttaa lähiympäristöä ja pitää pakoputkien ansiosta enemmän tai vähemmän vakuuttavaa pörinää. Radalla moni niistä jäisi jalkoihin monille täysin tuunaamattomille perheautoillekin. Ja talvella osa tuunatuista autoista toimisi lähinnä vain kehnona lumiaurana (alustan madallus + lähes maata viistävät spoilerit). Monet tuning-autot ovat mielestäni sekä rumia, että myöskin noloja. Eivät kuitenkaan kaikki. Sitä en kuitenkaan haluaisi, että mitään neuvostoliiton mallia ruvettaisiin harrastamaan. Eli että kaikilla on aina kaikki samanlaista ja mieluiten samanväristäkin, jottei vain vahingossakaan herättäisi pelätyn valvontakomission huomiota. Wanhalla ruostuneella ja pienimoottorisella romullakin voi ajaa ylinopeutta, kunhan vain riittävän kauan pitää kaasun pohjassa. Varsinkin taajamassa. Mopoautollakin se onnistuu, esim. pihakadulla pikkulasten seassa kohellettaessa. Liiallinen tilannenopeus on mahdollista jopa polkupyörälläkin. Monisataahevosvoimaisella vääntävällä moottorilla, pehmeästi vaihtavalla 8-portaisella automaatilla ja nelivedolla varustetulla autolla ylinopeus voi tapahtua ihan aidosti vahingossakin. Talviliukkaillakin. Ilman että moottori kävisi kovilla kierroksilla. Ainakin silloin, kun samalla meikkaa ja/tai puhuu puhelimeen... Joten fiksuinta lienee tuomita ne ihmiset, jotka vaarantavat muiden turvallisuuden. Täysin siitä riippumatta, että sattuuko käytetty ajoneuvo olemaan 100 hv tuunattu auto, vaiko 400 hv tuunaamaton. Toki olisi hyvä myöskin julkaista tilastot, että ketkä eniten kolaroivat ja vaarantavat liikennettä (ikä, sukuoli, kansalaisuus jne.) ja millaisilla autoilla (tuunattu/alkuperäinen, vanha/uusi, kallis/halpa). Näin tarvittavat toimenpiteet on helpompi kohdistaa oikein, toisaalta kansakin ymmärtää ne toimenpiteet paremmin. Ainahan ei ole kyseessä tahallinen teko, vaan esim. sairauskohtaus tai muu esim. iästä johtuva juttu (yleinen havainnointikyky, aistien heikkeneminen, hidas dementoituminen). Ja suuren osan vakavista turmista aiheuttavat rattijuopot, jotka kait useimmiten eivät aja tuunattua autoa. Jos heidän hyysäämisensä vihdoinkin lopetettaisiin, ihmisiä kuolisi ja vammautuisi liikenteessä huomattavasti nykyistä vähemmän. Myös narkomaanit tulisi entistä tarkemmin seuloa pois. Näin turvallisuus paranisi entisestään. Moottoripyöriä taas ei useinkaan varsinaisesti tarvitsisi viritellä, kun jo vakiolla yltää usein hirmuisiin suoritusarvoihin. Pääongelma lieneekin joidenkin pyörien järjetön meteli, pakoputken "tuunauksesta" johtuen. Sekä liikenteessä se, että autoilijat eivät huomaa motoristia ajoissa, syystä tai toisesta. Osa motoristeistakin ajaa päivällä ilman valoja, itse en kyllä uskaltaisi. Sillä auton kanssa kolaroitaessa jää kyllä aina toiseksi. Ajokortti onkin jo onneksi uudistettu niin, että enää pelkän henkilöauton ajokokemuksen pohjalta ei saakaan ajaa 300 km/h kulkevaa moottoripyörää.
Juu, itselläkin oli aikanaan moottoripyörä ja tuli joskus eteen vaaratilanteita ja yksi lievä kolarikin, kun autoilija ei syystä tai toisesta huomannut minua moottoripyörineni ajoissa. Valoitta ei tullut ajeltua, joten siitä ei huomaamattomuus voinut johtua. Se, että nykyään ei saa ajaa moottoripyörällä liikenteessä ilman, että siihen erikseen ajetaan kortti on mielestäni ihan oikein. Mutta mielestäni moottoripyöräkortista pitäisi tehdä pakollinen kaikille. Ja joka kesä pakosta muutama ajotunti moottoripyörälläkin. Ainakin itse muutamia vuosia ja useampia tuhansia kilometrejä moottoripyörällä ajaneena olen huomannut huomaavani moottoripyöräilijän myös autolla liikkuessani useimmissa tilanteissa selvästi aikaisemmin ja/ tai helpommin, kuin sellaiset kyytiläiset, jotka eivät koskaan ole moottoripyörällä ajaneet. Myös siis olessani itse autossa kyytiläisenä, en pelkästään kuskina ollessa.
Uskonnon tuputtaminen on lippukuntakohtaista ja meillä se oli onneksi lähes olematonta. Siihen törmäsi oikeastaan vain suuremmilla leireillä (normaalia hartaampi iltanuotio yms.) ja joissain tapahtumissa jotka jollain tavalla liittyivät kirkkoon, esim. Yrjön päivä. En kyllä ihmettele yhtään, että järjestöstä jossa on todella paljon nuoria mukana, paljastuu hyväksikäyttöä. Tuo asian järjestelmällinen peittely kertoo kyllä sairaista henkilöistä ihan sielä johtotasolla saakka.
Amerikan poikapartio BSA on uskonnollinen järjestö, joka on hyvin pitkälti tiettyjen uskonnollisten tahojen hallinnassa, kuten kaikki Bullshit!-sarjaa seuranneet tietävät. Järjestössä on erityisesti kieltäydytty ottamasta jäseniksi uskonnottomia ja homoja, ja näitä on jopa erotettu järjestöstä "jäätyään kiinni" uskonnottomuudesta ja/tai homoudesta, eli kyseessä on siis nimenomaan uskovaisten johtama uskonnollinen järjestö, joka YLLÄTTÄEN jäi kiinni lasten seksuaalisen hyväksikäytön salaamisesta.
Oliko se nyt Paavi vai kuka sai muutama vuosi takaperin huutia sanottuaan että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö oli "sen ajan tapa", eihän se tietenkään päästä esimerkiksi kirkkoa vastuusta, mutta toisaalta on myönnettävä että varmasti näistä asioista ei oltu niin valistuneita tuolloin 60-, 70-, 80-luvuilla. Silloin tuskin istuttiin porukalla yhteen ja jaettiin perhekuntien kesken näitä kokemuksia, varmasti ihmiset olivat itsekin sen verran uskonnollisempia että eivät halunneet uskoa näitä asioita kirkostaan tai uskovaisista partionjohtajistaan, ja näiden hyväksikäyttöjen laajuus ei ikinä tullut siten julki. Sikäli ei ole reilua täysin tuomita näitä tahoja näin jälkiviisaana nykypäivän perspektiivistä, mutta se mikä näissä tapauksissa mättää raskaasti on että sekä kirkossa että partio-organisaatiossa on täytynyt olla ainakin muutama henkilö jotka ovat olleet tietoisia kaikista näistä hyväksikäyttötapauksista, ja tietoisesti päättäneet että satojen lasten raiskatuksi joutuminen on pienempi harmi, kun se vaiva mikä organisaatiolle koituu jos lähdetään sotkemaan poliisia kuvioihin. Ja ovat vielä tämän jälkeen tehneet tietoisen päätöksen laittaa tämän vahingon kiertämään, säästääkseen oman paikallisen järjestönsä maineen.
Varmaan Suomalaistaustaisia kun ovat viitsineet noin pitkän tatskan tehdä ja vielä puoliksi Suomeksi: "Murhan jälkeen häneen tatuoitiin myös elokuvassa ennen murhia käytetty sitaatti: In Nomine Patris et Filii et Spiritu Sancti - Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."