CDON.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana claude, 09.12.2005.

  1. El Grande

    El Grande Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 866
    Saadut tykkäykset:
    359
    Ei ole kyllä kauhean ruusuisia kertomuksia tästä firmasta viime ajoilta..

    1) Ennakkotilasin postikuluttoman viikon aikana erään tuotteen ja käytin 5 e alennuskoodin. Tuotteen nimi muuttui yhdellä kirjaimella ja tilaus peruttiin..
    2) Tilasin Whitesnaken Box 'O' Snakes -boksin vähän alle 60 euroon (ovh reippaasti yli satasen). Sitä myytiin tilaamiseni jälkeenkin tuohon hintaan vielä 3-5 päivää. Ja sitä sai samoihin hintoihin Swampista ja Levykauppa Äxästäkin. Sekin jäi saamatta
    3) Näkikö joku Tuomari Nurmion Dumari tai Hendrixin West Coast Seattle Boy -bokseja viikonloppuna halvalla? Ne olivat siellä koko viikonlopun halvalla, hinnat olivat 8,95-16,95. Faijan kanssa tilattiin, nekin tilaukset peruttu

    5 euron alennuskoodeja sieltä kyllä pukkaa, mutta eipä se oikein näin monia pettymyksiä korvaa, kun pitäis kuitenkin tilata jotakin lisää taas, että saisi hyödyn.
     
    Viimeksi muokattu: 28.08.2012
  2. diablo

    diablo Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    384
    Saadut tykkäykset:
    2
    anteeksi offtopic..mutta mua ruvennu vit..ottaan päähän tää nykyajan meininki!!oli se ihan mikä ala tahansa,pulju tahansa niin raha(t) kelpaa heti muttakun rahat on saatu niin vitunko väliä sillä ja laatu ("ihan sama" asenne)ja lähettävät tuotteet kun niitä kiinnostaa jne..ei mikään ihme et lopulta ihminen tuhoo ittensä..(paljon kirosanoja..),oltas jääty sinne apinan tasolle niin siäki ois ollu joku roti..:grr:
     
  3. Magee

    Magee Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    23.01.2008
    Viestejä:
    251
    Saadut tykkäykset:
    9
    Sherlock Holmes (Blu-ray) 0,95€ + pk. = 3,90€

    *Olet meille tärkeä"


    Ajattelin tilata tämän lätyn. Kummastuttaa vain tuo postimaksu. Mihin se mahtaa perustua? Kun minä lähetän leffan suomeen, se maksaa 0,90€. Mutta cdon, jolla varmasti on joku edullisempi sopimus, joutuu pulittamaan postituksesta reilusti yli kolme kertaa enemmän? Hieman vaikuttaa kusetukselta. Myydään muka halvalla ja kääritään tuotot postimaksuista. Enkä nyt kritisoi tuota kokonaishintaa, vaan periaatteesta täällä huutelen. Käsittelykulut vielä ymmärtäisin, mutta mielestäni nekin tulisi sisällyttää myyntihintaan.
     
  4. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se on kiinteä rangaistus joka kannustaa Sinua käyttämään enemmän rahnaa; ostat vaikka kymmenen DVD:tä niin postit on samat 2.95e

    :)




    "SIIRRY KASSALLE (10 TUOTETTA)

    Summa

    € 399.50

    Postimaksu – Toimitusluokka A

    € 2.95

    Yhteensä

    € 402.45"
     
  5. Slabs

    Slabs Guest Guest

    Liittynyt:
    07.12.2009
    Viestejä:
    214
    Saadut tykkäykset:
    0
    Äh melkosia puusilmiä tuolla aspassa vissii, Dexter blu-ray tuotantokausi 2:ssa pari levyä ei toimi, lupasvat lähettää uuden. Noh yllätys oli suuri kun tulikin kausi 5 tilalle.. :hitme:

    Tällä kertaa laitoin oikein ohjeet, tuotenumeron kanssa niille, jos nyt sais sen oikeen tuotteen tilalle. :D
     
  6. MiguZ

    MiguZ Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.11.2007
    Viestejä:
    266
    Saadut tykkäykset:
    5
    Mullekin kävi juuri Dexter blu-ray-tilauksen kanssa kämmi. Tilasin 5. kauden, tuli PS3 Star Wars-peli. Sattumaa varmaan, mutta erikoista, että Dexterien kanssa silmä harittaa pakkaajalla. :)
     
  7. Evolution

    Evolution Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2009
    Viestejä:
    50
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onnistuuko muuten tuolta cdon.se ostaminen suomeen? sieltä löytyisi tuo battle royale bd suomiteksteillä jonka tahtois ostaa poisa. Kattelin noita kirjautumis kohtaa uudelle asiakkaalle ja maa kohtaa ei tainnut löytyä.
     
  8. Leterface

    Leterface Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 052
    Saadut tykkäykset:
    154
    Ei taida enää CDON ruotsinpuoleinen kauppa myydä maan ulkopuolelle.

    Ainakin Ginza.se omien sanojensa mukaan toimittaa kaikkiin EU-maihin: http://www.ginza.se/product/film-action-aventyr/battle-royale/329534/
     
  9. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 202
    Saadut tykkäykset:
    46
    Viestittely kertoo kaiken oleellisen:

    Kysymys 2012-10-04 10:08
    Moi,
    viikko sitten käyttöön otettu Seagate STBV2000300 2tb kovalevy hajosi. Pitää summerimaista ääntä eikä tietokone löydä sitä. Takuu voimassa luonnollisesti.

    Vastaus 2012-10-04 10:56
    Hei,

    Kiitos viestistänne.

    Palaattehan asiaan seuraavilla tiedoilla.

    - Tilausnumero
    - Tuotteen nimi ja numero
    - Tarkka ja ykstyiskohtainen vikakuvaus (mikäli mahdollista niin englanniksi tai ruotsiksi)
    - Tuotteen sarjanumero (S/N),

    Näiden avulla voimme tarkastella asiaa hieman paremmin.


    Kysymys 2012-10-04 11:36
    - Tilausnumero: xxxxx
    - Tuotenro: 5020639314 Nimi: (2tb) OEM External hard disk drive 2.5inc (replaced by seagate)
    - Sarjanumero NA4J2ZBK

    Vian kuvaus englanniksi:
    Hard disk sounds like buzzer when swiching power on. PC doesn't find hard disk.

    Vastaus 2012-10-04 13:53
    Hei,

    Voisitteko vielä katsoa tuotteen malli- tai osanumeron?


    Kysymys 2012-10-04 14:35
    Mallinumero on ilmeisesti SRD00F2.

    Kysymys 2012-10-05 15:07
    Onko OK?

    Vastaus 2012-10-10 14:03
    Hei,

    Emme valitettavasti pysty vahvistamaan huoltoa näillä tiedoilla.

    Voisitteko ystävällisesti tarkistaa ovatko sarjanumeron sekä malli- tai osanumeron.


    Kysymys 2012-10-22 17:59
    Tuossa kopio teidän tekemästänne kuitista: xxxxxxxxxx

    Tässä tiedot kovalevyn kilvestä:
    - PN: 1D7AP2-500 2TB
    - SN: NA4J2ZBK
    - Model: SRD00F2

    Muuta tietoa ei yksinkertaisesti ole kuin tuo TEIDÄN tekemä kuitti ja kovalevyn kilpi.

    Vastaus 2012-10-24 08:54
    Hei,

    Voitte itse tehdä Seagatelle takuuvaihtopyynnön:
    http://www.seagate.com/gb/en/support/warranty-and-replacements/

    Emme löydä asiakastiliä sähköpostillanne tai nimellänne. Olisiko teillä antaa asiakasnumeroa?


    Kysymys 2012-10-24 18:16
    Kovalevy ei ole minun ostamani, joten tiedoillani tuota ei löydy. Asiakasnumero on xxxxxxxx.

    ------------------

    Ostin kovalevyn siis uutena huuto.netistä ja takuu on voimassa. Nyt he ehdottavat että minun pitäisi lähettää kovalevy omaan piikkiini seagatelle. Ja tuo asiakasnumero löytyy kyllä ensimmäisenä kuitista, edes sitä ei viitsitty katsoa. Onko tämä aivan normaalia cdonilta?
     
  10. karik134

    karik134 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    2 086
    Saadut tykkäykset:
    35
    ^ CDONin tuote uutena huuto.netistä? Eiköhän se ole käytetty, mutta takuu siihen pätee edelleen.

    Takuuvaihto, huolto ym. ei saa maksaa kuluttajalle mitään vaikka se tapahtuisi suoraan valmistajan kautta.
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2012
  11. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 202
    Saadut tykkäykset:
    46
    Käytettynä, mutta uusi avaamattomassa paketissa. Miten sen nyt ilmaisee. Seagaten sivuilla lukee että kovalevy täytyy lähettää omaan piikkiin..
     
  12. karik134

    karik134 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    2 086
    Saadut tykkäykset:
    35
    Lupaavatko korvata nuo kulut jälkeenpäin? Valmistajan antamaa RMA-koodia käytetään postimyynnissä virheellisten tuotteiden palautuksiin http://fi.wikipedia.org/wiki/Palautusnumero. Sinun pitää varmaan pyytää Seagatelta joku RMA-koodi ja antaa se CDONille että huolivat sen kovon takuuseen?

    Jimm'siltä esim. löytyy tuollainen RMA-hakemus takuupalautuksille http://www.jimms.fi/rma. CDONista en tiedä miten se niillä tapahtuu. Kai ne tiedot pitää sitten kirjoittaa siihen kuitin taakse?
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2012
  13. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 202
    Saadut tykkäykset:
    46
    Jatkoa aikaisempaan viestiin:

    Vastaus 2012-10-25 08:45
    Hei,
    Oletteko siis ostaneet tuotteen asiakkaalta 5098757?

    Alkuperäispakkauksen tulisi olla tallella. Onko se teillä tai kenties aiemmalla omistajalla? Siitä pitäisi löytyä sekä malli- että sarjanumero.


    Kysymys 2012-10-25 15:30
    Olen ostanut paketin kyseiseltä henkilöltä, avaamattomassa paketissa.

    Paketin kyljessä on tarra, josta löytyy samat tiedot kuin kovalevyn kilvestä, mutta myös teksti "Expansion Desktop STBV2000300 2TB". Sarjanumero (SN) on edelleen tuo NA4J2ZBK.

    Vastaus 2012-10-26 13:14
    Hei,

    Kiitos mallinumerosta.

    Voitte tosiaan näillä tiedoilla itse tehdä Seagatelle takuuvaihtopyynnön antamastani osoitteesta. Itse en voi teitä auttaa, sillä teillä ei ole meille asiakastiliä.

    Eli tässä linkki:
    http://www.seagate.com/gb/en/support/warranty-and-replacements/

    Klikatkaa oikealta "a single item" ja sen jälkeen "begin a return". Sen jälkeen täytätte sarjanumeron sekä mallinumeron.

    Sitten täytätte tietonne ja Seagate ottaa joko teihin itse yhteyttä tai laittaa teille suoraan uuden laitteen.


    -----

    Eli CDON pesee kätensä asiasta, koska en ole kovalevyn alkuperäinen ostaja ja joudun selvittämään sen itse seagaten kanssa. Meniköhän nyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan..?
     
  14. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 202
    Saadut tykkäykset:
    46
    Ja täyttelin tuon seagaten takuuhuollon lapun ja tuote pitää postittaa Ruotsiin, koska Suomessa ei ole Seagaten huoltoa. Ja eiköhän siellä ole tällainen pykälä: Step 1 -In accordance with the Seagate Return Policy, you must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate.

    Eli halvemmaksi tulee ostaa uusi levy. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä cdonin kanssa? Onko hyväksyttävä syy olla huoltamatta kovalevyä koska en ole alkuperäinen ostaja? Eikö kuluttajasuoja koske myös cdonia?
     
  15. karik134

    karik134 Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    05.10.2008
    Viestejä:
    2 086
    Saadut tykkäykset:
    35
    Onko CDON:lla olemassa RMA takuupalautus/huolto sopimusta käytössä valmistajien kanssa?
    Luulisi että pitäisi olla kun kerran Jimm'silläkin sellainen on. Sitä en tiedä olisiko Seagaten huoltoon saaminen ihan yhtä vaikeaa Jimm'sissäkin.

    Hoituuko tuo jos teet asiakastilin CDON:iiin kun sellaista sulla ei ole ja vaativat näköjään sitä?

    Kysele kunnan kuluttajaneuvojalta miten nuo takuujutut menee jos valmistajalla ei ole huoltoa Suomessa, kuka maksaa kulut jne?

    eidt: Oliko se hajonnut kovo tämä http://www.mikropc.net/kaikki_uutis...+tarjoushintaan++korruptoi+tiedostosi/a784993
    Juttua murossa tuosta kovosta ja CDON ilmoitus että se ei täytä heidän laatukontrolliaan ja vaihdetaan toiseen http://murobbs.plaza.fi/massamuistit/897670-mitahan-kuraa-nama-lie-cdon-3.html#post1708976133
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2012
  16. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 595
    Saadut tykkäykset:
    524
    Kuluttaja-neuvonnan mukaan ei ole. Edelleen takuu ei rajoita myyjän normaalia virhevastuuta (KSL 4 luku 15a §).

    Soita oman alueesi kuluttajaneuvontaan ja tarkista heidän kantansa. Tämän jälkeen ole yhteydessä CDONiin ja vaadi vaihtoa/huoltoa.

    Jos ei tuolla tokene ja huvittaa, niin vie asia kuluttajariitalautakuntaan. Tässä tapauksessa voit halutessasi laittaa mulle privaa - voin auttaa valituksen laatimisessa tai kirjoittaa sen sinulle valmiiksi joku viikonloppu. Ihan periaatteesta.
    :cool:
     
  17. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 202
    Saadut tykkäykset:
    46
    Alkoi vituttamaan tuo homma niin ettei veri kierrä, joten kirjoitin tällaisen viestin:

    Katsotaan mitä vastaa tuohon ja etenen sen mukaan. Lähetyskulut eivät ole varmaan kuin pari kolme kymppiä (?), mutta aivan periaatteesta vien jutun vaikka kuluttajariitalautakuntaan saakka. Kiitos x_jmt_x avusta, otan yhteyttä jos tilanne sitä vaatii :)
     
  18. rauttiz

    rauttiz Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    08.12.2004
    Viestejä:
    314
    Saadut tykkäykset:
    19
    Taas näyttää olevan menossa postikuluton viikko CDON.COM:ssa maanantaihin 5.11.2012 kello 23.59 asti.
     
  19. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 202
    Saadut tykkäykset:
    46
    Jatkoa seuraa:

    Vastaus 2012-10-29 07:26
    Hei,

    Autamme teitä ilomielin asiakastilin luotuanne.

    Palaattehan asiaan asiakasnumerollanne.


    Kysymys 2012-10-29 12:45
    Hei,
    asiakasnumeroni on xxxxxxxx.

    Vastaus 2012-11-02 11:14
    Hei,

    Kiitos yhteydenotostanne.
    Olemme nyt hakeneet vahvistusta huollolle. Kun olemme saaneet vahvistuksen asiasta lähetämme teille tarvittavat dokumentit.


    Kysymys 2012-11-21 19:56
    No mitäs tälle asialle kuuluu?

    Vastaus 2012-11-23 08:50
    Hei,

    Emme valitettavasti ole saaneet vahvistusta huollolle/takuuvaihdolle.

    Selvitämme asiaa.


    ----------

    Onhan tässä jo kohta kaksi kuukautta mennyt enkä ole vielä saanut edes lähetettyä kovalevyä huoltoon. :hitme: Alkaa oikeasti kohta huumori loppumaan tämän kanssa.
     
  20. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 595
    Saadut tykkäykset:
    524
    Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Jos takuuhuolto venyy kohtuuttoman pitkäksi - joka on pääsääntöisesti yli 2 viikkoa - olet oikeutettu hyvitykseen ja ääritapauksessa, josta tässä alkaa olla kyse, tekemään ns. kateoston eli ostamaan vastaavan tuotteen muualta ja vaatimaan hyvityksen (hinnanerotuksen) myyjältä.

    Tämä menee sikäli kinkkiseksi, että et ole alkuperäinen ostaja, joten oikeutesi kohdistaa vaatimuksia myyjään eivät ole ihan sitä selvintä ABC:tä.