Tai sitten pelaajat keskustelevat jostain kiistasta tai muusta tärkeästä asiasta pelatessaan. Kun keskustelu lähenee loppuaan, keskustelun "ownaava" osapuoli siirtää nappulansa, nousee pöydästä ja check mate.
Kahden mestaripelaajan välisessä pelissä peli päättyy kun ovelampi mestari muistaa katsoa laudan yli vastustajaa merkitsevästi. Tätä on usein edeltänyt tuijotusvaihe jossa mestaripelaaja lukee vastustajasta tämän suunnittelemat variaatiot auki. Hienovaraisemmassa elokuvassa pelaaja ilmoittaa lopussa tarkan siirtomäärän matille. http://blog.chess.com/Giorno/crazy-puzzle---mate-in-1-nr17
Tuskin. Mutta ajatuksia on vaikea lukea, joten joko puhutaan ääneen tai käytetään kertojaa. Tai..voisihan ajatukset tekstittää, onkohan kyseistä keinoa käytetty elokuvissa?
Aina ollaan sisällä kengät jalassa. Mikä tuntuu oudolta. JA sitten aina kävellään toimistossa, kukaan ei koskaan istu. Csi:ssäkin käytävillä kertoillaan tietoja tapauksesta. Ihan outoa. Ja sitten on aina kaikille paperit kädessä ja sahataan ees taas sitä toimistoo.
Olen käsittänyt, että tämä on jenkkien yleinen tapa. Lisäksi ainakin joku vaihto-oppilas on vahvistanut epäilyni, kun joskus kysyin.
Ei pelkästään Jenkeissä, vaan kaikkialla pl. pohjoismaat ja Japani. Pohjoismaistakin ainaki Tanskassa mennään kengät jalassa.
No ei. Kyllä hyvissä elokuvissa ilmaistaan paljonkin tunteita ilman että niitä pitää ääneen höpöttää.
Elokuvissa ei koskaan tarvitse etsiä parkkipaikkaa kun autolla saapuu perille johonkin. Oven eteen suoraan vaan. Koskaan ei ole joku muu jo ottanut juuri sitä parasta paikkaa itselleen jostain syystä. Kai se sitten on jenkkissä noin helppoa. :hitme:
Käyttäkäämme sitä hakuakin aina välillä. Sekä kengistä että parkkipaikoista on jo ketjussa puhuttu aiemmin.
Elokuvat olisivat myös aika hiton pitkiä jos 30 vuotisesta sodasta kertovissa kuvauksissa mentäisin jokainen sekunti läpi yhtään ajassa hyppimättä. 10-minuuttisen parkkipaikan etsinnän voi hoitaa vaikka minuutissa aikahypyllä (esim. leikkaamalla välissä muualle) ja sen etsinnän aikana voi vaikka olla Tarantinomaista dialogia jos autossa sattuu olemaan useampi henkilö matkassa (urputusta ja keskustelua parkkipaikan löytämisen vaikeudesta tietenkin!). Nyt kun se parkkipaikka löytyy millisekunnissa niin elokuvalle pitää vääntää pituutta jostain ylipitkistä toimintakohtauksista joissa "vihollinen" nousee aina vaan uudestaan tappelemaan vaikka pää vuotaisi kuinka verta...
Eikö se ole vain ketjun hengen mukaista että kengistä ja parkkipaikoista puhumisesta on tulossa kliseitä?
Kannatan, enemmän parkkipaikkatunnelmaa elokuviin tylsän mätön sijasta. Taas näitä kertoja, kun on samoilla linjoilla 71 dB:n kanssa. :thumbsup:
Muistutetaanpas jälleen kerran, että jos parkkipaikoista keskustelulle löytyy oma viestiketjunsa, niin kommentit mieluummin sinne.
Hienoa, tässähän olisi aihetta elokuvalle. Kaksi/kolme ihmistä on matkalla töihin samalla autolla. Reilun tunnin ajomatkan ja parkkipaikan etsimisen aikana he keskustelevat elämistään ja elokuvan päättyessä heidän päästessä töihinsä, ovat he muuttuneita ihmisiä. Tällä on mahdollisuudet vaikka mihin, voidaan kuvata yhdellä otolla, jos halutaan haastetta. Itse ketjun aiheeseen minulla ei ole mitään lisättävää.
Ei ehkä niinkään klise vielä, mutta varsin usein toistuva juttu. Aina jos elokuvan/televisiosarjan hahmoilla on marrijuanaa, mitä alhaisemmillakin katurotilla, kaukana kasvatusmailta on aina erinomaista laatutavaraa, jonka hyvyyttä pitää vielä ääneen poltellessa painottaa. Ei tule varmaan yhtään elokuvaa mieleen, missä joku hahmo tokaisisi "this is some shitty weed", sensijaan AINA vouhotetaan silmät viiruina että "dude, this is some really good shit". Itse en luonnollisesti kyseistä harrastusta sinänsä tunne, voihan siis ollakin että kaikki katukaupassa liikkuva weedi on hyvää. Mutta mitä isot pojat on puhuneet, niin usein se laatu ei niin erikoista aina välttämättä ole. // sama tuntuu useimmiten myös koskevan viskiä
Three Kings-leffassa ainakin Chief Elgrin laskeskeli, että pitää olla jotenkin parempia laukkuja ja homma ei ole ihan helppo. Killing Zoe:n kohdalla taisi olla vähän niin, että ei porukalla ollut mitään käsitystä mitä tekevät ja koko ryöstö järjetön/mahdoton jo ihan logistiikan takia. En tiedä oliko tämä tietoista tekijöiltä, mutta jäi vaan mieleen kun oli leffan jälkeen jotain keskustelua. On kyllä todella kauan aikaa mennyt, että on voinut mennä ohi. Sekoilu-moodissa siinä ainakin alussa oltiin, että voi olla oikeatkin muistikuvat. Heat-leffassa taas oli tainnut suunnittelu olla astetta parempaa ja oli mietitty ihan kaikki. Tosin ei kulta ollut kohteena, mutta kyllä kai setelipaalitkin on suht' painavia. Tämä nyt ei taas liity ketjuun, mutta muuten muuhun aiheeseen . Niin ja extrana Goldfinger, missä Bond laskeskeli, että taitaa olla kuljetus hieman ongelmallista. No pahiksen idea olikin toisenlainen eikä autoja tarvittu .