Itselläni oli juuri vastaava kokemus jossa kotelo ja levynpidikkeet olivat vahingoittuneena. Koko viallinen hässäkkä piti palauttaa vaikka yritin perustella miten typerää on lähettää takaisin jo vahingoittunut tuote, erityisesti koska kotelo itse oli niin huonossa kunnossa että palautusreissun seurauksena se olisi vahingoittunut vain lisää. Omassa tapauksessa laittoivat uuden tulemaan saman tien ja kuukauden aikaa palauttaa vanha, mutta palautus piti loppujen lopuksi tehdä. Palauttamisessa on syytä huomioida se, että palauttavat lähetyskuluista vain 1.49£ eli missään nimessä tuohon ei kannata upottaa enemmän euroja. Joskus tosin ei ole vaihtoehtoja jos pitää palauttaa poikkeuksen iso tai painava tuote, tällöin jää itse pakosti tappiolle.
Eivät ole mulle koskaan tuollaisesta lapusta edes mitään maininneet. Ja tuollaisia kolmen levyn koteloita ei kyllä saa mistään, kun en ole pahemmin nähnyt yhden levyn blu-ray -koteloitakaan.
Ainakin minun tapauksessani urputusviestini jälkeen tuli vastaus jossa oli linkki sivuun, jossa palautus-etiketin voi tulostaa palautuslähetyksen päälle sekä toinen palautukseen mukaan tulostettava lappu. Huomioitava on, että mistään postin maksuttomasta asiakaspalautuksesta ei ole kyse vaan tuon lapun idea on kertoa amazonin palautus-tiimille, että kenen tilaus on kysessä jne. Postikuluista antavat sen 1.49£ kun palautus on heille saapunut.
Tilasin Amazon.de:stä normaalihintaisen tuotteen, jonka huomasin kuitenkin alle 48 tuntia tilauksesta (joka oli jo lähtenyt liikkeelle) olevan Cyber Monday -diileissä (Amazonin Black Friday-viikkoa vastaava). Kysyin Amazonilta mahdollisuutta siihen, että he hyvittäisivät ensimmäisen tilauksen ja Cyber Monday -diilin välisen erotuksen minulle (mikäli tilaisin tuon Cyber Monday -tuotteen) ja olisivat vaan lähettämättä jälkimmäistä tilausta. Valitettavasti Amazonin joustavuudella on näköjään jonkinlaiset rajat, sillä tämä ei käynyt päinsä (ilmeisesti heidän on vaan pakko lähettää Cyber Monday -diili minulle). Toki voin vain olla (ja olenkin) ottamatta tuota ensimmäistä tilausta vastaan postissa ja saada rahani takaisin samalla kun tuo jälkimmäinen tilaus tekee tuloaan. Tuo oma ehdotukseni olisi tainnut olla vaan molemmille osapuolille helpompi.
Mulla tuli ongelma Jurassic Park blu-ray trilogian kanssa. Kolmannen leffan levy on haljennut sisäkehältä käsin n. 0,5-1,0cm, mutta en tiedä onko se tapahtunut nyt tilauksen toimituksessa vai valmistuksen jälkeen jossain toisessa kuljetusvaiheessa. Itse trilogian blu-ray kotelo(normikokoinen 3-levyn amaray) on täysin ehjä ja amazonin pahvipaketti oli myös ehjä. edit: tutkin sitä levyä tarkemmin niin vaikuttaa että levyaihio on ehkä ollut halki jo ennen printtiä (sormilla nitkuttelin niin kuuluu rapina eli hieman se on halki), levyn päällipinnoite kyllä näyttää ehjältä. Uskaltaako tuollaista levyä edes laittaa soittimeen vai voiko se haljeta kokonaan ja rikkoa laitteen? Hemmetti jos pitää alkaa koko tilausta(Bond boksi tuli samassa paketissa) palauttamaan yhden levyn takia. Voisiko levyn vaihtaa uuteen Suomen Universalin kautta?
Ei kai sitä kannata käydä soittimessa kokeilemaan jos siinä on ihan selvä virhe? Kannattaa varmaan kysyä ensin Amazonilta pystyvätkö vaihtamaan sen ainokaisen levyn pelkästään. En mene vannomaan mutta yleisesti taitavat kyllä tosiaan vaatia sen koko boxin vaihtoa. Jos ei Amazonilta saa vaihtoa niin kysele Suomen Universalin kautta, ovat pari kertaa lähettäneet korjatut levyt muutamasta musaboxista vaikka ostin ne Amazon.co.uk:sta enkä mistään kotimaisesta kaupasta. Tuolloinkin Amazon vaati koko boxin vaihtoa mutta ei mielestäni ollut parin levyn vaihdon väärti lähetellä painavaa ja kallista pakettia postissa takaisin. Itseasiassa kirjoitin hyvin perustellun viestin omassa asiassani kyseisen levy-yhtiön edustajalle ja periaattessa poikkeusluvalla sainkin levyt vaihdettua. Ja muutaman kuukauden päästä tuli Amazonilta vaihtolevyt kuoressa.
No ei kai sinne nyt tartte lähettää kuin pelkkä Jurassic Park -boksi. Laita viestiä Amazonille, voihan se olla, että lähettävät sulle uuden ja eivät vaadi vanhan lähettämistä.
Mitä kautta sinne voi laittaa viestiä? En löydä kuin return item kohdan. edit: Vähän aikaisemmin selailin sivuja tuolta ja löysin jonkin paikan jossa pysty valitsemaan e-mail/chat/phone kanavat, mutta nyt en löydä sitä enää mistään (rasittavan sekavat sivut).
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=471044 Tuolta valitset contact us oikealta
Periaatteessa se chat-toiminta on erittäin kätevä. Sähköposteihinkin vastailevat mutta chatissa saa palvelua samantien. Erittäin ystävällinen ja auttava palvelu, mitä nyt viime aikoina parit tiedustelut tuonne joutunut tekemään.
Joo sain kirjoitettua jotain sinne live-chattiin. Sieltä pitäisi tulla kai uusi boksi eikä tätä viallista tarvi laittaa edes takaisin. Tällainen viesti sieltä tuli vielä s-postiin Hello, I'm writing to follow up on our chat conversation I'm sorry to hear about the problem you've had with your "Jurassic Park Ultimate Trilogy" I've placed a new order for the same item and it'll be sent as soon as possible to the same address. I've upgraded your replacement to Standard Delivery to make sure you receive it as soon as possible, at no extra charge to you. We'll let you know by e-mail when the order is sent out to confirm the date, contents and method of delivery. To see the availability time and an estimate of the dispatch date of your replacement order, please visit Your Account on our home page: When sending a replacement for an damaged item, we usually request that you return the original. However, as the cost of returning this parcel will be prohibitively expensive, please keep the original item with our compliments. Perhaps you'd like to donate it to a charity, if you feel it would be appropriate to do so. There'll be no additional charge for the replacement order.
Onko UK:n Amazonissa sama 43 euron tulliraja kuin USA:n Amazonissa? Tuntuu mahdottomalta saada Lord of the Rings extended boxia ulkomailta? Kaikkialla sen hinta menee yli sen 43 euron.
EU:n vero ja tulli alueelta ei tule lisämaksuja (paitsi poikkeustuotteista kuten alkoholi,tupakka jne). Amazon.uk:ssa maksat brittien 20% alvin sijasta Suomen 23%:n mukaan eli alkuperäinen hinta nousee hieman kun etenet tilauksessa. Nuo kaikki alvit tilitetään sieltä Suomeen kuitenkin. Extendedit saa Suomesta myös erillisbokseina n.16-17€/kpl hienommilla kansikuvilla, mutta ne on tietenkin ilman sitä kultaista kirjakoteloa. Kultaista kirjaboksia saa ihan Suomesta 50€:lla+postit ilman niitä UK ikärajapallukoita (Amazon.uk:sta tulee hintaa £38,99 n.50€. 49,95€ +2,95€pk http://www.discshop.fi/elokuvat/blu...nded_trilogy_6_disc_blu_ray_9_disc_dvd/P80836
Jotain kummallista tapahtui: perjantaina posti toi amazonilta paketin jossa kaksi BD-leffaa ja yksi neljän levyn BD boksi ja kaikki levyt kuorineen oli ehjiä, siitäkin huolimatta että ne oli pakattu todella huolimattomasti siihen amazonin pahvikuoreen niin että siinä oli tyhjääkin sisällä ja levyt pääsi liikkumaan.
Onko kellekään tullut Amazon UK:sta mitään DHL & seurantakoodi -yhdistelmällä? Jos on, miten paketin vastaanotto hoituu? Onnistuuko luovutus esim. jollekin toiselle henkilölle, jos ei itse ole paikalla?
Mites joulun alus lähetykset, kokemusta montako viikkoa suurinpiirtein kannattaa odotella, ennen perään vinkuminen kannattaa aloittaa? Itsellä lähti paketti matkaan 11.12 ja estimated delivery date oli 18.12, no toki ei tullut siihen mennessä mutta nyt alkaa jo jänskättää