Sama on tullut huomattua peruutuksissa, eli peruutetut leffatkin lähetetään aina ja käsketään vaan palauttaa myöhemmin asiakaspalautuksena. Tässä ilmeisesti nostetaan peruutuskynnystä; ehkä asiakas ei kehtaakaan palauttaa leffaa niin herkästi, kun se on jo perillä asti, vrt. mikäli peruutus onnistuisi liian kätevästi netissä napin painalluksella. Nytkin tällä kekseliäällä taktiikalla "myytiin" taas yksi ylimääräinen puolivahingossa tilattu leffa.
CDOn on nyt lanseerannut Amazonin Primen tyylisen kanta-asiakasohjelman: http://cdon.fi/cdon-p24610370 19 euron vuosimaksulla luvataan seuraavia etuja:
Ottaen huomioon, että CDON:sta on löytynyt niin leffoja kuin kodinkoneita halvemmalla kuin mistään muualta (mukaan lukien ulkomaat), niin tuo voisi hyvinkin olla 19 euron arvoinen. Etenkin meidän Disney-plazalaisten kannattaisi varmaan liittyä, ettei tule ihan niin kallista joulua.
Ainakin tällä hetkellä tuolla sivulle lukee ristiriitaisesti otsikossa 15€ ostoksista ja sitten alempana, että 10€ ostoksista. Kumpi sitten lienee totta?
Ostinpa tuon CDON+:n samalla kun hyödynsin FB:n "+50% kaikista leffoista" tarjouskoodia. Tuo 19 euroa on ilmeisesti tarjous-/avajaishinta sillä ovh taisi olla 29 euroa. Saa nähdä, kuinka paljon hyötyä tuosta tulee, kun tätä nykyä en leffoja kauheasti enää ostele. Toisaalta jo tässä vaiheessa säästöä on tullut 2.95 euroa (postikulut) + 0.5 euroa (CDON+ rahaa, jonka saan käyttööni vuoden päästä).
Valaiseva saaga CDOnin asiakaspalvelusta: kesäkuussa takuuhuoltoon menneen puhelimen huoltoa arvotaan edelleen eikä kaupan purkaminen "vielä" ole mahdollista CDOnin käytäntöjen mukaan. Entistä vahvemmin vaikuttaa siltä, että CDOnista ei kannata tilata mitään, mihin saattaa liittyä huolto- tai takuuasioita: https://cdon.fi/customer/customercase/61100c8b860746348d3de4a137da334d Erityisesti seuraava ulkopuolinen kommentti on kiinnostava: Muoks: Tuo kyllä sopisi hyvin yhteen juuri lanseeratun CDOn+-palvelun ja tämänviikkoisen elokuvien puoleen hintaan myymisen kanssa. Ihan tulee mieleen DVDSoon. Konserni on tehnyt jo pari vuotta tappiota eivätkä tuoreimmatkaan (tämän vuoden toisen neljänneksen) lukematkaan ihan hyviltä näytä: http://www.cdongroup.com/en/Investors/Quarterly-Reports/Q2-Interim-report-1-January--30-June-2013/
Hauskaa tämä Klarnan kanssa hommailu CDONilta tilatessa, ensimmäistä kertaa törmäsin pieniin virheisiin. Sähköpostilaskuja ei viimeisimmistä tilauksista tullut ensinkään, sen sijaan laskut tulivat kirjeenä postitse. Toki hyvä että sentään tulivat mutta entäs jos ei olisikaan tullut noita kirjeitä? Laskuista toista ei edes Klarnan omilla sivuilla löydy joten olisi tainnut käydä itselle köpelösti siinä, vaikka toki ei omasta viasta olisikaan ollut kysymys.
Jaahas, olisin voinut tilata leffoja 3 leffaa / 10 ison kasan, mutta kassa ei osaa laskea alennusta jos tuotteita on 9+. Ainoastaan normi hintaa tarjoaa ja 10 alennuskoodikaan ei toimi vaikka ehdot kyllä täyttyvät Ei jaksa tapella, antaa olla..
Minullakin on ollut ongelmaa alennuskoodien kanssa leffoissa jotka kuuluva johonkin kampanjaan, kuten 2kpl/14,95€ tai 3kpl/10€. Noiden leffojen kanssa ei esim -5€ koodi pudottanut korin hintaa, vaikka "käytetyt tarjoukset" kohtaan tulikin koodista maninta. Ilmeisesti tässä vedotaan johonkin alennuskoodien yhteydessä mainittuun 'ei muita alennuksia' pykälään tms. En ole jaksanut alkaa kyselemään vaan jätin sillä kertaa tilaamatta. Tuli myöskin ostettua tuo + palvelu. Seitsemällä toimituskuluttomalla tilauksella on hinta nollattu, mihin nykyisellä tahdilla olisi mennytkin aika lähelle se täysi vuosi. Ehkä tämä nyt sitten rohkaisee tekemään useammin ja pienempiä yksittäisiä tilauksia, kun tähän asti on joutunut odottelemaan sopivia alennuskoodeja tai keräämään isomman korin kerrallaan toimituskulujen osuuden vähentämiseksi.
Tässä ketjussa on aivan liian monta kirjoitusta kaupan huonosta toiminnasta vuosien varrella. Tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että tässä firmassa on jotakin pahasti vialla. Silti jotkut ostavat premium-jäsennyyden. Miksi ihmeessä? Vähän niin kuin ostaisi Talvivaaraa?
Tuossa vaiheessa en vielä ollut kuullut mitään huhuja maksuvaikeuksista. Ensimmäistä kertaa kuulin asiasta kun Vox mainitsi siitä. Ilmeisin syy oli tietenkin tuo ilmainen toimitus, jonka saa pari tarjousleffaa tilaamalla. Aiemmin ei paria tai muutamaa leffaa kehdannut tilata siltään, kun postituksen hinta suhteellisesti olisi noussut liian kovaksi. Olen tilaillut cdonista yksinomaan elokuvia, niitä harvoin tarvitsee takuuhuoltaa. Jos jonkun satunnaisen nettikirjoittelijan luuri onkin jäänyt huoltoreissulle, niin en minä pelkästään sen takia ala laittamaan koko firmaa boikottiin.
KodinYkkösessä on Harry Potter 1-8 BD-boksi tarjouksessa 34.95 euroa. Viikko pari sitten sen sai CDON:sta runsaalla 21 eurolla ja joku osti sen puolen hinnan päivänpuolikkaalla runsaaseen 13 euroon. Siinä syy (jos saa nimittäin vielä postimaksutkin pois yms.). Niinhän se kuitenkin on, että kun alennukset ovat noin rajuja, niin ei paljon haittaa, jos esim. takuu- ja palautusasioissa on ongelmia. Toki on niitäkin plazalaisia, joita ei haittaa ostaa leffoja täyteen "ovh uutena" hintaan. Näillä veijareilla lienee enemmän varaa kiinnittää huomiota myös palveluun.
Olen täysin samaa mieltä. Halpa hinta hämää itse kutakin ostohetkellä. Näennäisesti halvalla hinnalla on helppo huijata. Premium-jäsenyyden myynti on hälytyssignaali. CD-, DVD ja BD-myynti vähenee koko ajan. CDON on alamäessä. Nyt yritetään nyhtää tyhmiltä viimeiset rahat.
Huonoon palveluun kiinnittää kyllä huomiota sitten kun sitä tarvitsee, hinnasta riippumatta. Keskiverrolta ebay-kauppiaalta saa parempaa ja nopeampaa palvelua kuin CDONista. Ja Amazonilta saa vielä parempaa palvelua. Ja Stockalta/Anttilasta kasvotusten myyjän kanssa saa vielä parempaa palvelua vaikkei tarttiskaan. Miksi siis antaa rahaa CDONille?
Olen saanut UK- ja US-Amazonilta erittäin hyvää palvelua. Siksi ostan mielelläni Amazonilta, vaikka hinta olisikin hieman isompi.