Olen käyttänyt Netflixiä toista vuotta ja maksanut sen ongelmitta luottokortilla. Tänään sain yhtäkkiä Netflixiltä ilmoituksen että laskutuksessa on ongelmaa ja että luottokorttitiedot pitäisi päivittää. Tarkistin niiden olevan kohdallaan (Nordea/Stockmann Mastercard) mutta tiedot eivät vain kelpaa. Olen setvinyt puoli päivää asiaa pankin kautta ja siellä ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tosin eilen minulle on kuulemma lähetetty uusi luottokortti ja oletin että joku on kämmännyt ja vanha ei ole enää voimassa vaikka uusi ei ole saapunut. Kun uutta korttia ei tullut tänään, niin päädyin koittamaan sitten toisella kortillani (S-Pankki Visa) ja tilanne on sama! Ja en ole mennyt mihinkään phishing-viestin halpaan vaan olen mennyt ihan selaimella suoraan Netflixiin enkä millään epämääräisellä sähköpostin linkillä. Mutkistavana tekijänä tässä on se, että minulla on eräästä syystä oma luottokielto eli esim. uutta lainaa ottaessani joudun esittämään erään todistuksen. Tämä OLK on päivitetty marraskuussa, mutta olen kyllä ostanut luottokortilla verkossa onnistuneesti sen jälkeenkin. Onko siis kenelläkään muulla nyt ongelmaa Netflixin laskutuksen kanssa vai onko härö kuitenkin jossakin omassa päässäni?
On, sillä kortin vaihtuessa kokonaan uuteen NF:n kanssa käy juurikin noin. Liittynee tulevan laskuttamiseen, siten ettei päättyvällä kortilla voi ostaa luotolla voimassaoloajan ulkopuolella... Syssyllä kun oma kortti (OP-Visa) meni uusiks, kävi mullekin noin. Pankin/Visan päässä oli lisäksi jotankin kämmätty homma niin, että mulle tuli kokonaan uusi kortti ja vanhan kortin uusi versio, jälkimmäinen meni leikkuriin saatujen ohjeiden mukaan heti. Sitä en sitten tiedä, miksi sun toinen kortti ei kelpaa. T: Vesku
Itsellä kävi kortin vaihtuessa (Nordea/Visa) niin, että pankin verkkopankin sivulta piti käydä aktivoimassa joku "nettimaksaminen" rasti. Tästä tosin jo pari vuotta.
Wuu-huu! Netflix on antanut minulle joululahjaksi 8 euron säästön kuussa! Uusi luottokortti saapunut, ei toimi. Toista korttia jälleen kokeiltu, ei toimi. OLK poistettu, ei apua. Netflixin asiakaspalvelua kokeiltu, ei apua. Mitään Nordean tunnuksia minulla ei ole koska siellä ei ole verkkopankkia, vain luottokortti. Parahin Netflix, kiitos yhteisestä vuodesta. Se oli ihan hauskaa niin kauan kuin sitä riitti. Hyvää jatkoa, onnea ja menestystä.
Minulle kävi vähän samalla tavalla, lauantaina tuli sähköposti Netflixiltä, että kortti ei kelpaa ja täytyy käydä tarkastamassa tiedot. Ei kelvannut eikä voinut vaihtaa toistakaan korttia. Soitto Netflixille ja eivät voineet tehdä enempää sieltäkään päin, sitten soitto Netsille (entinen Luottokunta, kysessä siis Visa-kortti) ja sieltä sanoivat että korttini oli turvallisuussyistä päätetty uusia ja viime viikolla olisi pistetty uusi kortti teetätykseen ja sen pitäisi olla minulla ensi viikolla. Onko korttitietoja vuotanut mahdollisesti Netflixiltä? Onnistui kuitenkin Netflixin aktivointi siten, että seuraava laskutuspäivä on helmikuussa, jolloin minulla pitäisi olla jo uusi kortti, saa nähdä onnistuuko korttinumeron vaihtaminen Netflixille kun ensin saan tietää sen uuden numeron itse...
Eli siis Stockmann Mastercard? Löytyy itseltäkin, mutta tuossa on juuri se vika, että verkkokaupoissa on päällä väkisin se pankkitunnistautuminen, joka ei siis voi mitenkään onnistua, koska ei ole pankkitunnuksia. Tästä syystä otin hypo-visan, jolla ei ole edes mahdollista pankkitunnistautua = toimii kaikissa verkkokaupoissa ja tämä kortti on vain verkko-ostoksia varten, joten jos/kun shit hits the fan, niin kiinni vaan.
Sepä juuri, mutta on se mulla toiminut kaiken maailman Amazoneissa, Playssa jne. Missä sulla ei ole toiminut?
No enpä muista, luovuin sen käytöstä jo vuosia sitten. Muistelen, että toimi playssa ja paypalilla, mutta kotimaassa verkkokauppa? pakotti sen pankkivarmistuksen ensin ja sitten TheHut? ehkä ulkomaalaisista. En kyllä varmasti muista enää. Heti kun noita tuli niin vaihdoin korttia.