cd com sanoi että leffat olikin lähetetty vasta 12.12 vaikka minulle ilmoitus lähetetystä tuli 4.12. Se varmaan tarkoitti että nämä kaksi nimikettä oli lähetetty silloin 4.12 joista en saanut ilmoitusta. Eli sain ilmoituksen vääristä levyistä joita ei vielä ollut lähetetty. Nyt odotellaan vielä josko tulis. yksi joulu levy ei ainakaan ehtinyt jouluksi. Itse olin muka varma että tein tilauksen niin aikaisin että ne ehtivät. No täytynee tästä lähtien tilata joskun marraskuun alussa jos haluaa olla varma että ehtivät.
Kertoilkaas cdon+ -jäsenet että minkälaisia alennuskoodeja olette saaneet ja kuinka usein... Itse olen ollut jäsen 1,5kk ja ainuttakaan ei ole sähköpostiin ilmestynyt. Hmm...
Ainoastaan yhden plussakoodin olen ehtinyt käyttää. Joulutoivotusten kera tuli "-10€ vähintään 30€ tilauksesta". Liityin plussaan heti kun palvelu lanseerattiin. Ainakin "-50% yhdestä elokuvasta" sekä "-20€ vähintään 50€ tilauksesta" on tullut muille käyttäjille. edit: Näköjään edellisellä sivulla olin sanonut että olisin myös saanut tuon -20€ koodin, mutta enpä sitten ehtinyt käyttää, kun oli vanhentunut jo seitsemässä päivässä saapumisestaan. -50% koodi kelpaisi/olisi kelvannut tännekin, nimittäin lähtisi Breaking Bad 1-5 jättiboksi (249.95€ välittömästi tilaukseen.. Käytännössä kaikkien uutuuksien ja ennakoiden normaalihintojen halventuminen eurolla (19.95€ -> 18.95€ tekee mukavaa eroa anttiloihin ja vastaaviin, missä se hinnat ovat pikemminkin kiivenneet ylös päin. 21.95€ ei ole enää mitenkään harvinainen uutuuksille cittarissa tai anttilassa. Cdonin muutamat alennuskoodit ja etenkin "osta 6 maksa 4" tarjoukset laskivat viime vuonna uutuusnimikkeiden hinnan erittäin mukavalle tasolle, niin ei hyvissä ajoin laitetut ennakkotilauksetkaan harmittanut gigantin tarjouksia lukiessa (Gigantilla oli 12.95€ tarjouksia muutamissa yksittäisissä uutuusnimikkeissä (ainakin Iron Man 3, Pacific Rim ja The Lone Ranger))..
Ei ainuttakaan plussa asiakkaan koodia ole edelleenkään tullut, jäseneksi liityin 26.11.2013. Aspasta kyselin ja vastaukseksi sain että eivät he voi niitä jälkeenpäin lähetellä eivätkä edes sieltä näe kuka on saanut mitäkin tai mitä koodeja ihmiset käyttävät. Myöskin kehottivat tutkimaan roskaposti/spämmi kansiota tarkemmin ja varmistamaan ettei heidän asiakaskirjeensä sinne päädy. Muuten tuo asiakkuus on hieno juttu kun saa tilaukset ilman postikuluja mutta tämä asiakkaiden eriarvoisuus noiden koodien suhteen pistää kyllä hieman sapettamaan. :OI
Tuossa oli rajoitus, muistaakseni koski vain max. €30 leffoja Roskapostisuodattimet tosiaan hävittää noita viestejä, viimeksi eilen löysin erään lahjakortin jota olin odotellut kun huomasin tarkistaa gmailini roskapostikansion. (minulla on cdon saunalahden sähköpostissa ja sinne on ainakin täällä mainitut koodit tullut).
Kävi tässä hommassa sitten niin että ne levyt eivät tulleet. cdon meinasi että posti olisi hukannut ne. Voipi olla näin tosin olihan tuolla cdonkin jotain sekoilua silloin niiden lähetys ilmoitusten kanssa sattumalta nyt ensikertaa juuri kun kävi näin. Voi olla myös että niitä ei ikinä lähetetty. No oli miten oli asiakaspalvelusta ei nyt mitään moitetta ole sanottavaa hoitivat sen reklamaationi ihan asiallisesti. Itse aikovat ruveta reklamoinaan postia. Laitoin sinne uuden tilauksen niistä paitsi jätin pois nuo puolison joululahja levyt.
Mites CDON on toiminut muiden kuin leffojen ja levyjen myyjänä? Kännykkä sanoi itsensä irti ja kaikista maailman paikoista olisin uutta ostamassa juurikin tältä myyjältä, mutta olen vähän skeptinen kaikkia näitä ei-niin-mairittelevia kommentteja toimituksista luettuani. Kiikarissa olisi uusi Nexus 5 ja CDON:lla hinta on selvästi edullisin suomenkielisistä toimijoista ja olisikohan luvattu 1-3 päivän toimitusaika miten realistinen..?
Allekirjoittanut on ostanut CDON:sta muun muassa sen kännykän (tästä on alle vuosi aikaa) ja nytkin on tilauksessa tietokoneen oheislaite. Toimitus on ollut ripeää ja luvatunlaista. Toki minullekin on edelleen omat epäluuloni siitä, miten CDON hoitaa takuuasioita (tästä kun ei ole kokemusta), mutta kännykän kohdalla ei ollut mitään syytä olettaa, että joutuisin takuun kanssa painimaan. Olen kohdannut CDON:n kanssa ongelmia vain sellaisten tuotteiden kanssa, joissa pitää valita tuotesivulta tietty malli tai koko (esim. kengät). Tällöin CDON on voinut lähettää väärän tuotteen useampia kertoja peräkkäin (joskin nämä rajoittuvat vain tietyn merkin tiettyyn tuotteeseen). Yhteydenotot ovat kyllä näissä tapauksissa pelanneet, mutta pitkittyneiden käsittelyaikojen takia on paras ratkaisu lopulta ollut perua koko tilaus ja palauttaa tuote. Suosittelen mutta pienellä varauksella!
^Laitoin tilauksen vetämään eilen ja 11:58 tuli tilausvahvistus ja 20:00 vahvistus postitukselle. Että ihan lupaavalta näyttää CDON:n toiminta toistaiseksi. Mahdollisista takuuasioista en ole niin huolissani, sillä ymmärtääkseni nämä Nexuksen huoltohommat hoidetaan LG:n normihuoltojärjestelmän kautta ja koskisi myös ulkomailta (lue: EU:sta) tilattuja puhelimia.
Jos täsmälleen samalla tuotteella on virallinen maahantuoja, niin se hoitaa takuu korjaukset EU:sta tilatuille tuotteille.
Ovat nokkeloituneet CDON:issa, käytin oman -50% kirjasta koodin, sen jälkeen löysin toisen samanmoisen ja käytin sen toiseen kirjaan. Tilaussysteemi kaatui tilausta tehdessä (Internal Server Error). Toki valitin asiasta aspaan, vastaukseksi sain että koska sulla on jo yksi alennuksella tilattu tilaus niin toista et saa, "Koodit ovat henkilökohtaisia". Liekö tuo kaatuminen ollut sitten heidän tilaus järjestelmän tapa estää ketään käyttämästä toisten alennuskoodeja? Selvisi tuossa aspaan yhteydenotossa myös se että periaatteessa kaikki kalliimmat tuotteet eivät noihin -50% alennuksiin alunperin kuuluisi, varsinkin ns. import tavarat, vaikka sitä ei ole koodin yhteydessä mainittukaan. (Kirja jonka tilasin, hinta 96e ja alennuksen jälkeen 48e ja tuo epäonnistunut tilaus olisi ollut saman hintainen, hyvä ale kuitenkin tuli) Spoiler (PS. Jos jollain on -50% kirjasta koodeja, otan vastaan, haluan kokeilla kaatuuko järjestelmä uudestaan ja todistaa väitteeni!)
Ihan kokemuksesta voin sanoa, ettei asia ihan tosielämässä ole näin. Esimerkkinä vaikka Onkyon Saksasta muutama vuosi sitten ostamani a/v-vahvari, joka kosahti takuuaikana ja aikani tähän vedoten tappelin maahantuojan kanssa kuluttaja-asiamiehen kanssa päädyin sitten korjauttamaan vahvistimen kotivakuutuksen omavastuun hinnalla. Kuluttaja-asiamies oli yhteydessä Onkyon maahantuojaan ja lopputulos oli, että koska laitetta ei oltu ostettu viralliselta jälleenmyyjältä Suomessa, niin maahantuojalla ei ole velvoitetta korjata laitetta. Eipä paljon auttanut EU-ohjeisiin vetoaminen. Tästä viisastuneena ostan nykyisin tarvitsemani hifisälän mielummin kotimaisesta kivijalkakaupasta ja hintakin on yleensä pienen tarjous-/tinkimiskierroksen jälkeen ihan samoissa ulkomaisten verkkokauppojen kanssa. Kännyköitä en hifilaitteiksi laske ja jos vaikka Gigantin myymälähintaan verrattuna hintaero on 130 euroa, niin ei ole kovin vaikea valita ostopaikkaa
OT: Jaksan aina tällaisten kommenttien jälkeen muistella omia kommelluksiani Hifi-Studio 17:n kanssa. Tuli ostettua aikoinaan perheen kanssa useampi useamman tonnin kotiteatteripaketti ja vielä maksettua tyhjästä Monster Cable -kaapelien muodossa HS17:sta. Tässä vaiheessa sitä voisi olettaa, että nämä puheet kivijalkakauppojen, eritoten hifiliikkeiden, asiakkaan puolella olemisesta pitäisivät paikkaansa -- kun kerran rahankin oli annettu palaa. Valitettavasti totuus oli jotain muuta, sillä kun subwooferista meni omia aikojaan sisäinen vahvistin rikki ja takuuaika oli juuri ja juuri mennyt umpeen, niin lopputuloksena Hifi-Studio 17 ilmoitti, että korjaus maksaa enemmän kuin mitä subwoofer tod. näk. maksaisi uutena (oli osa 5.1-settiä) ja että jos en korjauta, niin jätänkö rikkinäisen subbarini HS17:n haltuun. Sinnehän se sitten jäi, enkä ole sen koommin jalallakaan astunut HS17:sta saati mihinkään muuhunkaan hifiliikkeeseen. Suuntaan kulutukseni mielummin halvempiin verkkokauppoihin ja ulkomaille. Plazalaiset toki jaksavat aina muistuttaa, että minun olisi pitänyt vedota valmistajan virhevastuuseen, joka pätisi takuuajan loputtuakin, mutta tuolloin taisin olla niin poikanen näissä asioissa. Toisaalta, kun etenkin näitä hifiliikkeitä kivijalkaliikkeiden joukossa hehkutetaan niin paljon kuluttajaystävällisempänä vaihtoehtona, niin en nyt sitten tiedä kohdeltiinko minua kauhean kuluttajaystävällisesti.
Onko joku onnistunut tilaamaan cdonista muualle kuin kotiosoitteeseen? Yhteystietoihin kun voisi pistää vaikka työpaikan osoitteen. Kyselen koska Discshopin kanssa homma kusi ja peruivat tilauksen. Liittynee Klarna-kuvioon tai mistä sitä tietää. Huvittaisi saada paketit töihin, koska cdon tuppaa lähettämään tuotteet pitkissä pahvisysteemeissä, jotka eivät postinjakajan mielestä mahdu luukusta läpi. En jaksaisi juosta postikonttorissa kädettömän jakajan vuoksi.
Muistaakseni ennen joulua kun tein tilauksen, niin ennen tilauksen vahvistamista vaihdoin omaksi osoitteeksi porukoitten osoitteen, jonne olin menossa viettämään joulua. Kun paketti oli lähtenyt, niin vaihdoin oman osoitteen takaisin. Paketti tuli ongelmitta porukoitten postilaatikkoon. Joo ei noi kolmen leffan pahvikuoret tule tännekään postilaatikkoon.. Kaksi leffaa pakattuna tulee, mutta kolmen kohdalla joutuu aina postista hakemaan. Edit: En ole 100% varma, sillä tein leffatilauksia useammasta paikasta ja kaikissa tapauksissa tein saman tempun.
Tilaamani world at war -paketti tuli postiin, kahden sarjaboksin kokoinen härpäke. Oli muuten hyvin pakattu julmetun kokoiseen pahvilaatikkoon. Tuntui, että onko täällä mitään sisälläkään, kun oli niin kevyt. Ei kuplamuovia sisällä, mutta sellainen ilmatäyteinen muovi siellä pehmustamassa. Hyvin suojattu siis!
CDonissa on ilmeisesti joku "ilmaista pornoa" -kampanja menossa. Tein neljä bluray-elokuvia sisällä pitävää tilausta, ja sattumoisin viimeisenä perille saapuneessa paketissa oli mukana myös M.I.L.F.I.A (Mothers I'd Like to Fuck In the Ass) -dvd, jota en tilannut eikä sitä ole listattuna lähetysluettelossa. Olisikohan varastomies ajatellut, että läjän elokuvia tilaavan on pakko olla aikamiespoika, joka osaa arvostaa tuollaista bonusta. CDon.comin facebook-sivuille kirjoittelin asiallisen palautteen kuvan kera, mutta poistivat sen muutama minuutti kirjoittamisen jälkeen, eivätkä edes vastanneet mitään. Laitoin viestiä myös asiakaspalveluun, saa nähdä vastaavatko sieltäkään mitään. Jos eivät niin taidan ottaa yhteyttä iltapaskalehtiin.
nielet nyt vain haavat väärin toimitetusta paketista ja filmi pyörimään kera emännän käsivoiteen :king: