Kiitti vinkistä, niin tuli nuo muutkin mallit katsottua. S6200 näyttää olevan 149€ ja eihän siinä taida muuta eroa olla kuin kuori. Oma valinta lienee 4200 malli, 4K:lle ei ole käyttöä ja 79€ hinta vaikuttaa ihan mukavalta.
Myöhään torstai-iltana matkaan lähetetty tilaus pulahti tänään postiluukusta. Uskomatonta! Yleensä kestää sen 5 arkipäivää.
Olipa melkoisen kehno tuo cdonin joulukalenterin 24. luukku. Ilmaiset postikulut, käytännössä yhtä tyhjän kanssa koska minulla on cdon+ jolla saa automaattisesti postikulut pois yli 15 euron tilauksista ja harvoin tuota vähemmällä tulee tilattuakaan. No onneksi sähköpostiin napsahti kuitenkin 10 euron alekoodi. Näin ohimennen mainittakoon, että discshopilla oli vielä paskemmat tarjoukset.
Onko muille jo tullut joulukalenterin lahjakorttitarjouksen mukana tarjottu alekoodi? Kuinka pitkään se on voimassa? Jossain sanottiin, että koodin pitäisi tulla 2.1.15, toisaalla 24.12.14.
Eipä ole näkynyt, mutta toisaalta odotin koodin tulevan vasta 6.1. En tarkkaan muista mitä lupasivat.
Lasku pitäisi maksaa 5.1, mutta kirje ei ole vieläkään saapunut. Melkosta, vaikka pyhiä välissä on ollutkin. Lähetetty matkaan kuitenkin 22.12.
Sama juttu täällä 18.12. lähetetyn tilauksen kanssa. EDIT: Eikun joo, tuokin on postitettu 22. päivä! Tilauspäivä on ollut 18. päivä.
Eipä ole alekoodia minullekaan vielä tullut, tuo luukku on vielä cdonin sivuilla: Sähköpostiin tullut mainos on sisällöltään:
Eivät saapuneet osa tilauksista tänäänkään. Pistää kyllä sapettamaan. Laskut kyllä lähtevät aina salamannopeaan ja raha kelpaa. Klarnalla oli helppo viitenumeron avulla siirtää eräpäivää, mutta Collectorille joutuu ottamaan yhteyttä enkä edes tiedä, käykö heidän politiikkaansa eräpäivien lykkäys. EDIT: Äsken saapui yksi kirje. Siitä tosin puuttui yksi leffa. Pahvipaketin pää oli helposti avattavissa ja tämä oli jo toinen kerta tässä joulun & uv:n ympärillä, kun näin on ollut. Eli on jopa saattanut pudota jonnekin matkalla. PS. Ilmeisesti Postin nimenvaihdospelleilyyn kuuluu myös jakelun viivästyminen muutamalla tunnilla.
Tää collector muuten on aivan perseestä. Klarnalla ei ollut enää loppuvuosina mitään ongelmia, vaan kaikki toimi loistavasti ja nettiportaalijuttu kaikkien omien laskujen kerralla tarkasteluun oli erittäin kätevä. Collectorilla kaikki toiminnot on täysin lapsen kengissä ja levällään, eikä palvelua saa lainkaan. Omien laskujen nettihallinta tietenkin puuttuu kokonaan. Laskut on pakko avata pdf-liitteestä, koska maksutietoja ei ole vaivauduttu laittamaan suoraan siihen itse viestiin näkyville, kuten ne kuuluisi laittaa ja kuten klarnallakin oli. Kaiken kukkuraksi tilinumerot ja viitenumerot ovat ilman välilyöntejä, eli niitä on (viivakoodienkin loistaessa puuttumisellaan) lähes mahdoton maksaa käsin numeroita näppäilemällä. Olisiko oikeasti täysin mahdoton ajatus muuttaa ne tilinumerot standardin mukaiseen "FI12 3456 7891 2345 67" muotoon, ja lisätä myös viitteeseen ihmisen ymmärryskyvyn mukaiset välilyönnit? edit: Sekoilin hieman, eli siis kyllähän nuo maksutiedot näkyvät suoraan viestissä, mutta sen sijaan sitä ei lue, että mitä tuotteita olet maksamassa. Eli laskun erittely puuttuu siitä, ja sen näkee vain pdf:stä. Viestissä ei näy edes tilausnumeroa, vain ja ainoastaan "CDON Alandia ABlta", mikä ei kerro paljoakaan, kun tilauksia voi olla useita sisässä ja tuotteita lähetellään erikseen ja yhdessä ja milloin mitenkin. Kyseisellä laskulla olevien tuotteiden listaus eli erittely oli klarnalla näkyvissä suoraan sähköpostiviestissä. Muutoinkin tuo klarnan viestien muotoilu/asettelu oli selkeämpi ja käyttäjäystävällisempi.
Eipä ollut pakettia tänään laatikossa. Kyllä mulla näkyy Collectorin maksutiedot suoraan sähköpostiviestissä. Viitenumero on helppo pyöräyttää leikepöydän kautta pankin maksusivulle. Leikepöydälle kopiointi toimii myös pdf-softassa. Tilinumeroahan ei tarvitse naputella kuin sen ensimmäisen laskun maksamisen yhteydessä, kun vain tallentaa maksupohjan.
Viimeisen paketin mukana tuli Water for Elephants BD jota en ollut tilannut. Ihan kiva yllätys, kun ei leffaa vielä hyllystä löytynytkään...
Yhdestä paketista puuttui yksi leffa. Yhdestä boksista puuttui yksi levy. Siskolle tilaamani blu-ray soitin lähetettiin matkaan 28.12, mutta postin lähetyksenseurannassa lukee edelleen vain "Tieto tulevasta lähetyksestä on saapunut Itellalle". Samaan aikaan lähetetty toinen paketti (leffoja, sama tilaus) oli noudettavissa viime viikon perjantaina. Ja maanantaina lähettämiini maileihin ei vastattu eilen, vaikka vastaus luvataan 24h tunnin kuluessa (ja eilinen oli arkipäivä). Oikeasti, mikä maksaa? Btw, Collectorilta kysyin, jos eräpäivää voisi siirtää, kun tavara ei ole tullut perille. Ei mitään vastausta tähän mennessä. Klarnan kanssa kaikki oli hyvin laskujen suhteen, vaikka moni motkottanut onkin.
Nyt kun tuli hankittua CDON+, niin sen pitäisi taata nopeampaa asiakaspalvelua. Jos joku haluaa uskoa tuohon, niin siitä vaan. Itse veikkaan, että eivät erottele asiakasviestejä mitenkään. Itse asiassa aika typerä lupaus.
Ja tosiaan, olen myös CDON+ asiakas. Palvelun hitaus ihmetyttää. Sivuston alaosassa lukee muuten nykyisin Qliro Group. Onko omistus vaihtunut vai pelkkä emoyhtiön nimi? EDIT: ilmeisesti vain nimi: http://qlirogroup.com/en/Media/Press-releases/CDON-Group-becomes-Qliro-Group/ mutta mistä sitä tietää, vaikka organisaatiossakin olisi tehty uusia linjauksia
Tänään löytyi paketti postilaatikosta. Missä lie kupeksinut? Nopeaa CDON+ toimintaa, vaikka Postin piikkiinhän tämä menee. Välillä toki nopeaakin toimintaa, joulun jälkeen tilatut pari muistikorttia tulivat parissa päivässä.
Asiakaspalvelusta kyselin tuon joulukalenteri alekoodin viipymistä ja vastauksena tuli pahoittelu tapahtuneesta ja se €5 koodi.