The Big Game (Jalmari Helander / Samuel L. Jackson)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana sokka, 13.05.2013.

  1. satanthresher

    satanthresher Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2006
    Viestejä:
    274
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sanoisin, että tämä postaamasi traileri oli eri mitä itse näin jossain vaiheessa teatterissa (kieltämättä ilmaisin asian epäselvästi). Eipä sillä etteikö tuo teksti olisi saattanu mennä ohikin, mutta tekstin taustalla komeilevat vuoret taas edustavat juuri sitä minkä takia en tapahtumapaikkaa suomeksi mieltänyt.

    Mutta mikäs siinä, varmasti alpeilta on saatu komeammat maisemat.
     
  2. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 365
    Saadut tykkäykset:
    1 401
    Sama täällä. Luulin myös alunperin, että leffa olisi myös kuvattu Suomessa, mutta eipä sitäkään sitten tapahtunut. Ainakaan noiden vuoriosuuksien kohdalla.
     
  3. mustis

    mustis Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    07.11.2004
    Viestejä:
    1 511
    Saadut tykkäykset:
    18
    Big Game:n traileri on tällä hetkellä IMDB:n etusivulla siinä missä trailerinostoja yleensä on. Hyvää näkyvyyttä elokuvalle!
     
  4. Resurssi

    Resurssi Vakiokasvo

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ja nyt siinä on ollut muutaman päivän jo Big Gamen USA:n traileri. Tuolloin helmikuussahan siinä oli Big Gamen trailerin UK-versio. Rare Exportsin trailerihan oli aikoinaan kans samalla paikalla. IMDB:n Facebook-sivutkin julkaisivat torstaina Facebookissa oman uutisensa Big Gamen USA-trailerista.

    USA:ssa muuten on Big Game:llä samanaikaisesti sekä elokuvateattereiden ensi-ilta että myös VOD-ensi-ilta, 26.6. Onko tuo vähän elokuvaa alentavaa, että tuota saa USA:ssa VOD:ina jo samana päivänä, kuin sen näkee elokuvateattereissa? Kuinka yleistä tämä on USA:ssa, ja koskeeko tuollainen käytäntö aina vain pienempiä elokuvia?

    Iltalehden nettisivuilla on Helanderin haastattelua: "Rare Exportsin jälkeen Helanderia kosiskeltiin Disney-elokuvan ohjaajaksi, mutta hän kieltäytyi viidesti. Big Gamen valmistuttua pyyntöjä on tullut vielä enemmän.

    Varsinkin sarjakuvayhtiö Marvel on ollut kiinnostunut suomalaisohjaajasta, mutta toistaiseksi Helander on kieltäytynyt Hollywood-tarjouksista.

    - Se on aika riski mennä yhtäkkiä uuteen ympäristöön tekemään jonkun toisen käsikirjoitus. Elokuvan pitäisi tuntua juuri minulle sopivalta ja pitäisi tietää, että pystyn tekemään sen hemmetin hyvin. Ei ole kiva mennä Hollywoodiin tekemään elokuvaa ja huomata, että siitä tulee ihan paska. Siinä tulee helposti heitettyä hukkaan aika paljon asioita."


    Ja MTV:n nettisivuilta: "Elokuvaohjaaja Jalmari Helander sai kansainvälistä huomiota jo ensimmäisen elokuvansa Rare Exportsin ilmestymisen jälkeen. Suomen ensi-iltansa tässä kuussa saava toinen ohjaus Big Game poiki vielä enemmän työtarjouksia, kun se oli saanut ensiesityksensä Toronton elokuvajuhlilla.

    Helanderille ovat lähettänyt monia käsikirjoituksia esimerkiksi sarjakuvajätti Marvel ja Disney.

    – Onhan se mielenkiintoista nähdä, millaisia käsikirjoituksia Amerikassa tehdään, mutta tuntuu vaikealta ajatella, että lähtisi vieraaseen pöytään, Helander kertoo MTV:n haastattelussa.

    Ohjaajalla on syynsä kieltäytyä rahakkaistakin työtarjouksista. Helander paitsi ohjaa elokuvansa, suunnittelee niiden käsikirjoitukset yhdessä tuottaja Petri Jokirannan kanssa.

    Helander pelkää, että oma kädenjälki voisi kadota, jos ohjattavakseen ottaisi valmiin käsikirjoituksen.

    – Se on yksi pelko. Mitä, jos elokuvista häviää jotain emmekä pystykään enää tekemään sitä, mitä haluamme? Isoissa tuotannoissa on aika monta kokkia enemmän.

    Tarjotut käsikirjoitukset eivät Helanderin mukaan ole ollut sellaisia, jonka vuoksi olisi kannattanut luopua onnekkaasta asemasta, jossa elokuvat voi ideoida alusta asti itse.

    – Yksikään niistä ei ole ollut sellainen, jonka olisin halunnut tehdä."


    Ei Helander tunnu olevan rahan perään, kun ei Disneyn ja Marvelin tarjoukset kelpaa. Ei tosiaan ihme, ettei suomalaisohjaajia nähdä Hollywoodissa, jos meininki on tällaista, että tuollaisista huipputarjouksista kieltäydytään, ja kun muistetaan A.J. Annilakin, josta kirjoitin aiemmin tässä ketjussa. Muista pohjoismaista sen sijaan tuntuu nousevan uusia ohjaajia Hollywoodin, kuin sieniä sateella nykyään, eikö ne oo niin ronkeleita, kuin suomalaisohjaajat, kun tuntuu, että nuo pohjoismaiset ohjaajat menevät nykyään Hollywoodiin heti sen jälkeen, kun ovat tehneet kotimaassaan jonkun elokuvan, joka on pikkaisenkin herättänyt kiinnostusta maailmalla? No on tuo Helanderin ura sen verran nousujohteinen, että eiköhän niitä isoja Hollywood-tarjouksia tule jatkossakin tasaiseen tahtiin, ja luulisi Helanderin ennemmin tai myöhemmin Hollywoodiin suostuvan.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2015
  5. Caporegime

    Caporegime Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    1 587
    Saadut tykkäykset:
    3
    Taisit puhua tästä aiemminkin ketjussa. En oikein ymmärrä. Pitäisikö nyt vaan ottaa mikä tahansa kässäri, etenkin jos niitä todella tarjotaan paljon ja on tällä hetkellä varaa valita? Helanderista tuskin ikinä tulee mikään syvällisten draamojen ohjaaja, mutta hyvä että haluaa pitää jostain omasta näkemyksestä kiinni.

    Hankala verrata pohjoismaihin, koska niissä ollaan oltu historiallisestikin aina niin paljon edellä määrällisesti ja laadullisesti. Ehkäpä enemmänkin kiinni siitä, että suomalaisia ei haluta kuin että suomalaiset eivät haluaisi sinne. Ei siksi, että ovat suomalaisia, vaan kun eivät ole tarpeeksi hyviä. Miksi oletat, ettei muut pohjoismaalaiset olisi valikoivia?

    Se Annilan projekti kaatui varmaankin tyypillisimpään mahdolliseen syyhyn, eli rahoitukseen. Tai ainakin kuulostaa järkevämmältä syyltä kuin se että ohjaaja olisi yhtäkkiä jänistänyt tai ilmoittaunut ettei kiinnostakaan. Vai kaatuiko, koska se on IMDB:ssä listattu (2015) pre-production?
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2015
  6. Resurssi

    Resurssi Vakiokasvo

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuntuu vaan vähän oudolta, että jopa Disney että Marvel tarjoavat Helanderille sopimusta useaan otteeseen, ja hän vain kieltäytyy. Mutta tosiaan, eiköhän niitä huipputarjouksia tule Helanderin tapauksessa jatkossakin tasaiseen tahtiin, koska Helander on markkinoilla kuuma nimi.

    Siksi oletan, että muut pohjosmaalaiset ohjaajat eivät ole niin valikoivia, kun nykyään vähän väliä tuntuu Hollywoodiin nousevan uusi pohjoismaalainen ohjaaja pian sen jälkeen, kun ovat tehneet kotimaassaan jonkun elokuvan, joka on pikkaisenkin herättänyt kiinnostusta maailmalla, vaikka heidän elokuva olisi kiinnostanut ulkomailla suunnilleen saman verran, kuin esimerkiksi Aku Louhimiehen elokuvat. Omituista muutenkin, kuinka nopeasti muiden pohjoismaiden ohjaajat pääsevät nykyään Hollywoodiin verrattuna suomalaisohjaajiin, tuntuu kuin heillä olisi joku vapaalippu Hollywoodiin. Sen sijaan esimerkiksi Louhimies ei millään tunnu pääsevän Hollywoodiin, eikä Louhimiehellä kyse ole varmastikaan siitä, että hän olisi valikoiva.

    Se Annilan projekti, josta oli kyse, ei ollut tuo mainitsemasi Don’t Come After Me, vaan se oli What We Were, jonka piti olla prequel eli esiosa elokuvalle We Are What We Are. Enkä mä sanonut, että nimenomaan se projekti olisi kaatunut mihinkään Annilan jänistämiseen tai ettei olisikaan kiinnostanut, vaan kyse oli siitä, että aiemmin Annila oli kieltäytynyt monesta tarjouksesta. Kuten aiemmin tässä ketjussa lainasin Dome.fi -sivuston vajaan parin vuoden takaista Annilan haastattelua: "AJ Annilan edellisestä ohjauksesta tulee jo kuluneeksi viisi vuotta. Kauhusävyinen Sauna sai genrepiireissä kansainvälistä huomiota. Välillä ulkopuolisesta näytti melkein vääjäämättömältä, että Annila tekisi jenkkielokuvan. Muun muassa Yhdysvaltojen nimekkäimpien indie-tuottajien, Weinsteinin veljesten kanssa tehtiin sopimus.

    ”Mutta useimmat tarjotut hankkeet eivät juuri innostaneet. Kun sanoo tarpeeksi monelle ei, tietenkin ne lopulta lakkaavat soittelemasta perään”, Annila sanoo ulkomaalaisiin tuottajiin viitaten."


    Tuolla Don’t Come After Me -elokuvan IMDB-sivulla lukee, että leffan julkaisupäivän pitäisi olla tänä vuonna USA:ssa, vaikkei näyttelijöitä ole edes ilmoitettu.

    EDIT: Löytyi muuten Ilta-Sanomien uutinen keväältä 2012, jossa lukee "Screen-lehden Cannesissa sunnuntaina ilmestyneen numeron mukaan Annila ohjaa ensi vuonna myös jännitysfilmin Don’t Come After Me, jossa nuori nainen tekeytyy lapsenvahdiksi päästäkseen lähelle naista, joka hylkäsi hänet pienenä.

    Suomessa ja Ruotsissa kuvattava Don’t Come After Me perustuu Niina Honkasen 2002 ilmestyneeseen romaaniin Gladiaattori. Elokuvan tuottajina ovat Annila sekä Los Angelesissa asuva tuottaja Gudrun Giddings. Kaukomaa on elokuvan executive-tuottaja."


    Eli tuo Don’t Come After Me -elokuvakin piti tehdä jo "aikoja sitten".
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2015
  7. aheikkinen

    aheikkinen Lähes henkilökuntaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 008
    Saadut tykkäykset:
    137
    Miten niin oudolta? Mikäs ihmeen oletusarvo se on, että aivan jokainen haluaisi automaattisesti lähteä hollywoodiin? Siellä rookie-ohjaajat ovat täysin sätkynukkeja, joiden tekemiset sanelee joku ainoastaan rahasta välittävä studiopamppu. Viimevuosina esim. latinalaisesta amerikasta hollywoodiin nostetut nimet ovat valittaneet etteivät pysty toimimaan haluamallaan tavalla studioiden liian rajoittavan politiikan vuoksi..
    Ja sitähän se Helanderikin sanoi tuossa aiemmassa lainauksessasi, eli hän ei vaan halua muiden sätkynukeksi. Suomessa saa tehdä mitä haluaa ja siten kuin haluaa, projektin alusta loppuun asti. Onko se todellakin niin uskomatonta, että joku haluaisi "vain" tulla normaalisti toimeen tekemällä itseään eniten kiinnostavia asioita, eikä välttämättä ollenkaan lähteä heti ensimmäisen tilaisuuden tullen äkkirikastumaan amerikkaan-amerikkaan muiden kyykytettäväksi?
     
  8. x_jmt_x

    x_jmt_x Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 596
    Saadut tykkäykset:
    524
    Samoilla linjoilla suhteellisen tuoreessa Empiressä oli X-Men: First Classin ohjannut Matthew Vaughn. Kaveri jätti seuraavan X-menin (lopulta DOTFP) ohjaajan pestin, koska ei halunnut leimauta X-men -ohjaajaksi seuraavalle kymmenelle vuodelle. Tuo ei tosin ole ainoa kerta, kun hän on hylännyt ohjaajan pestin.
     
  9. pasala

    pasala Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    24.05.2005
    Viestejä:
    392
    Saadut tykkäykset:
    5
    Luulisi kuitenkin että parin Marvel-miljardileffan jälkeen alkaa olla rahaa ja valtaa en verran että pääsee vaikka ihan muutaman miljoonan pikkubudjetilla tekemään mieleistä indieleffaa. Pohjoismaista Hollywoodiin lähtiessä on pakko luopua taiteellisista vapauksista ennen kuin saavuttaa sellaisen aseman mikä nykyään huippuohjaajilla on. Toki huomattavati paremmilla läpimurtoleffoilla maailmalle nousseet ruotsalaiset ja norjalaiset ovat saaneet mahtavia projekteja heti alkuun mutta ei b-kauhulla ja toiminnalla voi olettaa pääsevänsä suoraan mitään taiteellisesti merkittävää tekemään. Marvelin ja muiden olemassaolevien vahvojen brändien kanssa taas ohjaaja ei ole niin merkittävä tekijä vaan koko produktion suunnan määrää studio. Ei Fincherin, Spielbergin tai Nolanin saappaisiin hypätä ihan noin vain.
     
  10. GoodGerman

    GoodGerman Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2015
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hollywoodissa ei ole enää jaella ohjaajille miljoonia ihan rutiinityöstä. Kärjistetysti on kaksi tasoa: 1) olet A-listan nimi luokkaa Spielberg, Nolan ja Bay. Palkka 7-10 miljoonaa dollaria ja siitä ylöspäin. Mahdollisesti myös osa tuotosta. 2) Ohjaaja, jolle maksetaan 250 000-500 000 dollaria.

    Skenaario: Helander lähtee Hollywoodiin ohjaamaan seuraavaa Thoria. Sen verran on jo nimeä, että tuskin joutuisi ihan ohjaajienliiton minimipalkalla (250 000) askartelemaan. Leikitään, että saisi tuon 500 000 dollaria. Jos mennään Suomessa vakiintuneella kaavalla, jonka mukaan ohjaajan palkkio on vähintään 4% elokuvan budjetista, Helanderin palkkio Big Gamesta on karvan vaille 370 000 dollaria. Sen lisäksi Helander on myös käsikirjoittanut Big Gamen (tuskin saisi kirjoittaa jotain Disneyn tai Marvelin blockbusteria), josta voi tulla varovaisesti arvioidenkin jotain 40 000 dollaria lisää. Lisäksi jos elokuva menestyy taloudellisesti, uskoisin Helanderin saavan siitäkin pienen osan.

    Onko joku sata tonnia sellainen summa, jonka takia kannattaa lähteä studiopomojen alistettavaksi, ohjaamaan komitean rustaamaa käsikirjoitusta, ilman mitään päätäntävaltaa asioista? Mielestäni on parempi ratkaisu jäädä Eurooppaan tekemään omilla käsikirjoituksilla ihan omia elokuvia koko ajan isommalla budjetilla, kuin lähteä Hollywoodin makkaratehtaalle huutamaan pukuherrojen puolesta action ja cut. Isojen Hollywood-studioiden ulkopuolella työskentelyssä ei ole mitään vikaa (mm. Wolf of Wall Street oli indie, jollaista isot studiot eivät ikipäivänä olisi tehneet). Ja voihan olla, että jossain kohtaa Helanderin tekemän leffan LEVITTÄÄ iso studio.

    Ps. Olen kyllä melko varma, että Resurssi trollaa. 6 vuotta sitten itki foorumilla Hollywood-tähtien palkoista ja haukkui heitä ahneiksi (https://www.dvdplaza.fi/forums/show...-palkat-ja-näyttelijöiden-hyväntekeväisyystyö), nyt pitää Helanderia idoottina, kun ei lähden ison rahan perässä huoraamaan.
     
  11. Resurssi

    Resurssi Vakiokasvo

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole missään sanonut Helanderin olevan idiootti. Mä vain totesin, ettei tunnu Helander olevan rahan perään, kun kieltäytyy jopa megabrändien Disneyn ja Marvelin tarjouksista. Ja olen vain ihmetellyt, että jos Disneyn ja Marvelin tapaiset huippustudiot tarjoavat sopimusta, niin luulisi, että sellaiseen sopimukseen tarttuisi suht helposti. Ei pelkästään rahan takia, vaan senkin takia, että sitä kautta saa huomattavasti lisää nimeä ohjaajamarkkinoilla ja maailmalla, ja sitten taas sen myötä jatkossa lisää huipputarjouksia ja huippumahdollisuuksia. Ja muutenkin, minä ainakin haluan, että suomalaiset näyttelijät ja ohjaajat olisivat mahdollisimman tunnettuja, jotta saataisiin Suomen profiilia elokuvamaana paremmaksi Ruotsin tapaan.

    Kun Disney ja Marvel tarjoavat sopimuksia, niin silloin kannattaisi takoa, kun rauta on kuumaa. Muuten käy niin, kuten AJ Annilalle, josta luki siinä Dome.fi -sivuston vajaan parin vuoden takaisessa haastattelussa: ”Mutta useimmat tarjotut hankkeet eivät juuri innostaneet. Kun sanoo tarpeeksi monelle ei, tietenkin ne lopulta lakkaavat soittelemasta perään”, Annila sanoo ulkomaalaisiin tuottajiin viitaten." Toki Helander on eri juttu, koska Helander kuitenkin on paljon kovemmassa luokassa, kuin Annila, niin siksi Helanderilla on paljon enemmän varaa valita, ja kuten jo sanoin, niin eiköhän Helanderille monista kieltäytymistä huolimatta jatkossakin tasaiseen tahtiin tule huipputarjouksia (koska Big Game on saanut hyvin tunnettuutta, ja varmaan saa hyvin katsojia, ja on jo tähän asti saanut hyviä arvosteluja kriitikoilta), ja luulisi, että Helander lopulta enemmin tai myöhemmin sellaiseen suostuu.

    Ja mitä sä sekoilet? Se, että olen sitä mieltä, että pidän Hollywood-tähtien palkkoja kohtuuttoman suurina, niin miten se poissulkee sen, etten voisi/saisi ihmetellä, että Helander kieltäytyy Disneyn ja Marvelin kaltaisten megastudioiden tarjouksista?
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2015
  12. Super-J

    Super-J Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 225
    Saadut tykkäykset:
    478
    Kyllä kai nyt ohjaajalla jotain päätäntävaltaa on aina, muutenhan ohjaajia ei olisi kun niitä ei tarvittaisi. Ja satatonnia on ihan kiva summa rahaa, kyllä sillä jo muutaman kerran studiopomoja kumartaa jotta pääsee sitten töihin. Paitsi tietysti jos on poliitikko, niiden käsitys rahan arvosta ja ihmisten keskiansioista on yleensä aika hämärä.
     
  13. Recce

    Recce Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    29.03.2004
    Viestejä:
    2 968
    Saadut tykkäykset:
    244
    Rekisteröidyit plazalle tänään aamulla kertoaksesi että Resurssi trollaa ja 6 vuotta sitten valitti tähtien palkoista... Jepjep!:hitme:
     
  14. vintsukka

    vintsukka Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    25.03.2004
    Viestejä:
    1 597
    Saadut tykkäykset:
    214
    Hyvin vedit mutkat suoriksi, tuotahan se Hollywood on eikä mitään muuta. Marvel-fanina noiden leffojen tekoa tulee seurattua, ja esim. James Gunn palkattiin Guardians of the Galaxyn ohjaajaksi kolmen leffan kokemuksella, ja hänen annettiin kirjoittaa koko olemassa ollut käsikirjoitus alusta loppuun uudestaan ja tehdä isojakin muutoksia leffaan. Leffa onkin sekä ohjaukseltaan että käsikirjoitukseltaan kovasti Gunnin näköinen. Kyllä sinne Hollywoodiin siis on mahdollista päästä muutakin tekemään kuin pukumiehille kumartelemaan, jos sattuu sopiva tarjous kohdalle.

    Ja tämän viestin tarkoitus ei ollut sanoa että sinne pitäisi lähteä, jos tarjouksia tulee. Helander tietenkin tekee kuten itse haluaa ja hyvä niin.
     
  15. pasala

    pasala Tunnettu käyttäjä

    Liittynyt:
    24.05.2005
    Viestejä:
    392
    Saadut tykkäykset:
    5
    Marvel nyt tuntuu tekevän asioita vähän oman mielensä mukaan muutenkin, ei melko tuntematon Guardians varmaan olisi päässyt pesukarhuineen edes tuotantoon Universalilla tai Warnerilla.
     
  16. Mookid

    Mookid Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 804
    Saadut tykkäykset:
    404
    Ilmankos kukaan muu suomalainen ohjaaja ei edelleenkään ole tehnyt samaa temppua mitä Renny Harlin aikoinaan. Kaikki ovat "no emmää viitti..."
     
  17. Liekinheitin

    Liekinheitin Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 552
    Saadut tykkäykset:
    96
    Episodissa mielenkiintoista juttua ja arviokin, jossa irtosi lupaavasti jopa 5/5. Enpä tosiaankaan tiennyt, että itse Alex Garland oli käynyt viilaamassa kässäriä :cool:

    Tommila sanoo Paluun tulevaisuuteen olevan suosikkifilmejään. Hyvä maku pojalla! :thumbsup:

    Lippu tulikin jo ostettua.
     
  18. Brawndo

    Brawndo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    Disney/Marvel on sen luokan tekijä Hollywoodissa, että he eivät isojen elokuvien ohjaajien pestejä tarjoa ihan kenelle vaan, lähinnä A-luokan ohjaajille, joko veteraaneille kuten Joe Johnston, tai sitten kovassa nosteessa oleville nuorille tulokkaille kuten Gareth Edwards.

    Helanderhan ei sanonut minkälaisia käsikirjoituksia Disney tai Marvel hänelle on lähettänyt, Kyseessähän on voinut olla vaikka joku jakso Agents of S.H.I.E.L.D. -sarjaa, tai vaikka joku niistä One Shot -lyhäreistä, mitkä jo itsessään olisivat iso juttu lähes kenelle tahansa ohjaajalle. Onhan Rennykin viime vuosina ohjannut paljon TV-sarjojen jaksoja, ja ei mikään ihme, muistaakseni ohjaajien liiton DGA:n minimipalkka yhdestä tunnin pituisen TV-sarjan jakson ohjauksesta on yli 40 000 dollaria, ja nuo kuvataan reilussa viikossa.

    Muistaakseni se oli Helander joka jossain haastattelussa Rare Exportsin julkaisun jälkeen kertoi tarjouksia tulleen isoilta studioilta, mutta kyse oli nimenomaan suoraan DVD:lle julkaistavista jatko-osista isoihin leffoihin, mitä näitä nyt on, esim. Scorpion King, Death Race ym. Ja ihan oikein teki kieltäytyessään moisista tarjouksista.

    En ihan tosissaan usko että kukaan, edes Helander, kieltäytyisi mikäli Marvel ihan oikeasti olisi tarjonnut jonkun $100M+ budjetin summer tentpole megaleffan ohjausduunia, vaikka sitten olisikin joutunut olemaan studion armoilla ja luopumaan taiteellisista oikeuksista. Tuollaisen projektin jälkeen nimittäin tällaisten "pienen budjetin" elokuvien, kuten Big Game, rahoitus olisi varmasti helpompaa. "From The Director of Captain america 4" tms. elokuvan julisteessa tuo huomattavasti lisäarvoa. Tuskinpa Rennykään enää ohjaisi noinkaan isoja leffaprojekteja, elleivät tuottajat voisi pistää julisteeseen "From The Director of Die Hard 2 and Cliffhanger" tyylisiä mainoslauseita.

    Tosiaan harmi, että Jenkkeihin kaavailtu laaja teatterilevitys ei sitten toteutunutkaan, vaan julkaisu tapahtuu suoraan VOD-palveluissa ja nimen vuoksi muutamissa teattereissa. Tätäkin ovat monet paikalliset toimittajat ihmetelleet, mutta pelkästään markkinointiin menee useita kymmeniä miljoonia dollareita levittäjältä, mikäli laajan levityksen Jenkeissä haluavat, joten ehkä ovat laskeskelleet tienaavansa enemmän tällaisella julkaisutaktiikalla.

    Kappas. Eno on varmasti pienestä pitäen sivistänyt siskonpoikaa omilla suosikeillaan, Spielbergin ym. tuotoksilla. :)
     
  19. sokka

    sokka Lähes henkilökuntaa

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    5 785
    Saadut tykkäykset:
    320
  20. Brawndo

    Brawndo Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2007
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0