Taitaa ko. nimimerkin luottotilanne olla jo palautunut normaaliksi, koska Spoiler hän on ostellut viime kuukausina naama hikisenä osamaksulla sitä sun tätä. Klarna on oikein kätevä rahoitustapa monessa myymälässä nykyään. Ja kun valitsee edullisen myyjäliikkeen, kokonaishinta osamaksukuluineen jää siedettäväksi. Esim. ilmanpuhdistin yhden vuoden osamaksuajalla kotiin asti ilmaiseksi toimitettuna maksoi 270 € + 29 € Klarnamaksu eli alle 3 hunttia yhteensä. Sama laite monessa myymälässä on jopa yli 3 hunttia käteisostajalle, joka joutuu sen itse noutamaan myymälästä, tai maksamaan 10...15 € kotiin toimittamisesta. Esim. verkkokauppacomista sama putsari kotiin toimitettuna käteisellä/ennakkoon maksaen ohentaa lompakkoa 300 €. Yhdellä maksuerällä siis. Mieluummin maksan vähemmän ja jaan senkin 12 maksuerään. Täsmennän, että Klarnassa toki maksetaan 3,95 € kuukausipalvelumaksua, kuten monissa luottokorteissakin on kuukausimaksu pohjalla, käyttää sitä korttia tahi ei. Kun hyväksyy palvelun pohjamaksun olemassaolon, sen jälkeen voi ostella sitä sun tätä laitetta, ja kuhunkin vekottimeen tulee se ostotapahtumakohtainen 29 € lisämaksu (12 kk osamaksulla). Pikkuostoksia ei siis kannata osamaksaa, mutta tällaiset 3 huntin hintaiset möykyt jo kannattaa ostella osamaksumetodilla, jos eli kun ei ole käteistä millä mällätä. Osamakselu muuttuu liian kalliiksi silloin jos käyttää useita eri rahoittajia. Jokainen rahoitusyhtiö perii oman palvelumaksunsa, muutama euro kuussa tai vieläkin enemmän. Minä idiootti myöskin maksan tälläkin hetkellä erään toisen rahoitusyhtiön osamaksua, kun en ajoissa ymmärtänyt laskea laskimella näitä asioita. Kun se on maksettu pois, sen jälkeen jään pelkästään Klarna-asiakkaaksi. Tai kunnes ilmestyy joku vielä halvempi ja kätevämpi osamaksumuoto.
Tein tilauksen cdonilta, kun tilausvahvistus tuli, huomasin että osoite oli väärä. Menin sen samantien korjaamaan, niinkuin viestissä pyydettiin. Kuitenkin kun toimitusvahvistus tuli, ei osoite ollut päivittynyt vaan paketti nyt ilmeisesti lähti kuitenkin väärään osoitteeseen. Laitoin aspaan viestiä ja vastaus kuului näin, että jos osoitetiedot ei täsmää paketti palautuu heille, lasku mitätöityy tai rahat tulee takaisin. Mutta entäs jos ei palaudu? Kyllä minulle tulee edelleen edellisten asiakkaiden postia. Jos tuo paketti tupsahtaa sinne väärään osoitteeseen, ei kukaan sitä välttämättä vie postiin vaan pitää paketin itsellään. Voi kyynel sanon vaan. Vähän keljuttaa kun ei tämä ollut minun vika, päivitin osoitteen heti kun tilauksen tein! Rahassa ei kyse ole kuin kympistä mutta kyrsii silti.
Olet jo ilmoittanut, että tuo on lähtenyt väärillä tiedoilla, joten sitten vaan aikanaan ilmoitat, että et saanut tuotetta etkä maksa laskua/vaadit rahat takaisin. Kuljetus on kuluttajakaupassa myyjän vastuulla, joten on heidän ja Itellan asia selvitellä kadonneen paketin kohtalo. Jos haluaisivat vaatia sinulta maksua, näyttötaakka siitä, että on tullu perille, on heillä. Ei onnistu, ellei paketissa ole seurantakoodia tms. vahvistetta, josta ilmenisi, että se on luovutettu sinun haltuusi (mitä tässä skenaariossa ei siis ole tapahtunutkaan).
Aspa oli sitä mieltä, että jos päivitin osoitteen ennen tilauksen lähetystä, niin pitäisi varmuudella tulla oikeaan lootaan. Toimitusvahvistuksessa oli kuitenkin vanha osoite. No odottelen nyt sitten saapuuko paketti vai ei Täytyy kehua, että nopeaa ja ystävällistä asiakaspalvelua kuitenkin. Tähän asti kaikki sujunut ongelmitta, jos joskus saan paketin tai rahat takaisin niin tyytyväinen olen
Tilasin 7.8 leffoja. Tänään kukonlaulun aikaan tullut Qlirolta sähköposti, että he ovat rekisteröineet palautuksen CDON:lta. Katsoin korjatun laskun ja siellä oli yksi kyseisen tilauksen tuote miinuspuolella eli mukamas palautettuna. Puolen yön aikoihin oli tullu taas CDONilta viesti, että leffa on lähetetty. Mutta nyt en sitten tiedä, onko se kyseisen tilauksen leffa, kun tilasin eilen illalla saman eräälle toiselle henkilölle. No tuskinpa tuo firma noin nopea on lähettämään, mutta ihme sählinkiä. Tuleekohan tuosta lähetetystä leffasta nyt sitten uusi lasku vai häh Ärsyttää myös firman linja saapumattomiin tilauksiin liittyen (näin oli ainakin vuoden vaihteessa): "Lasku mitätöidään. Teidän tulee tehdä uusi tilaus, jos haluatte tuotteet". Siinähän sitten tilailet, kun alennuskoodi meni jo, tuotteet sai ilman postikuluja (yli 15 e, CDON+), paketti lähetettiin kolmessa eri osassa ja juuri se yhden leffan paketti jäi saapumatta. Siitä tulee äkkiä yhdelle halutulle leffalle tuplahinta.
Onkos kellään mennyt kotimaiset vinyli-ostokset jälkitilaukseen? Lähinnä kiinnostaisi kauanko on oikeasti pitänyt odotella. Itse 3 viikkoa sitten tilasin Anssi Kelan sormenjälkilevyn, jonka toimitusajaksi oli arvioitu 4-7päivää, mutta 2 viikon jälkeen ilmoittivat menevän jälkitilaukseen.
Kävipä ekan kerran siten hassusti tämän puljun kanssa, että tilauksen kaikki osat eivät tulleet perille. Noh, soitto aspaan, ja aikoivat lähettää puuttuvia uudelleen. Jonottaa langan päässäkään ei tarvinnut pitkään (kävi mahdollisesti tuuri) - hyvä maku jäi.
Aavistuksen kyrsii, kun pistivät laskun 2 päivää ennen tuotteiden lähetystä. Pieni asia, mutta kun ei toimitusnopeus ole paras mahdollinen eikä maksuaika järin pitkä. Viikonlopun vuoksi voi jäädä muutama päivä aikaa maksella.
Joo, ensin tulee lasku sähköpostiin ja sen jälkeen, jopa vasta seuraavana päivänä toimitusilmoitus Laskutus näkyy toimivan Qlirolla hyvin.
Tiesin, että joku vielä vastaa näin. Kiitos kun et aikaillut. Kun maksan laskulla, haluan tuotteen ennen maksamista. 13 päivän maksuaika ei silloin paljon ilahduta, jos käytännön maksuaikaa on muutama päivä.
Täytyy sanoa, että CDON:lla on kyllä todella hidas takuukäsittely ainakin elektroniikalle. 1) Ensimmäisenä tuote lähetetään Ruotsiin, ja matkaan menee tietty se lähes viikko. 2) Tämän jälkeen asiakas saakin odottaa 1-2 viikkoa, että takuuasia käsitellään - eli tuote tarkistetaan, että onko oikeasti rikki vai ei, tai onko asiakas itse hajottanut. 3) Sen jälkeen sitten vasta aletaan varmaankin etenemään, että saako asiakas rahansa takaisin, vaiko korvaavan tuotteen. Itse oleskelen edelleen statuksessa 2), ja laitoin laitteen matkaan Ruotsiin 28.8. Eli neljättä viikkoa tässä jo odotellaan, että aletaan edes päättämään, mitä tapaukselle tehdään. Ennen statusta 1) piti luonnollisesti vaihtaa muutama päivä puljun kanssa sähköposteja, jotta laitteen sai edes Ruotsiin lähetettyä tarkastukseen. Eli elektroniikan tilaus CDON:sta jää kyllä jatkossa itselleni todella suuren harkinnan varaan, kun takuuasiat on näin pahasti kustu. Ei ne halvemmat hinnat aina ole tämän arvoista.
Ei sieltä karhua sentään tule samaan tahtiin. nimim. Nytkin maksoin melkein 2 viikkoa myöhässä, kun tuppaa nuo meililaskut aina unohtumaan ja maksan aina vasta sitten, kun tavaran olen saanut. Ei ollu ensimmäinen kerta läheskään, eikä varmasti viimeinenkään Laskulla tilaan tuolta sen takia, että on vain niin nopea pistää tilaus sisään.
Itse tykkään käyttää PayPalia, kun ei tarvitse naputella kortin tietoja eikä toisaalta sitten jälkikäteen muistaa maksaa laskuja.
Samoin. PayPalia on tullut käytettyä nettikaupoissa jo kahdeksan vuotta aina kun se on ollut mahdollista. Ei korttinumeroiden naputtelua ties mille kolmansille maksunvälittäjille eikä laskun maksamisen vaivaa.
No niin - tänään sitten asia tuli päätökseen. Eli reipas kuukausi meni takuukäsittelyssä. Jatkossa big no no CDON-eleostoksille omalla kohdalla.
Bonusrappusista tuli otettua huomenna päättyvän jäsenyyden jatkoksi "osta 60€ = CDON+ jäsenyys 19€", jolloin samalla myöskin meni 80€ raja rikki, mistä sai vitosen alennuskoodin. Kohtapuoliin pitäisi tulla ostohyvityksistä kuluneelta vuodelta 26.75€ arvoinen lahjakortti. Jäsenyys on siis jo enemmän kuin maksanut itsensä takaisin pelkästään tuon lahjakortin muodossa, ja sen lisäksi vielä säästetyt postikulut. Harmi vaan, että plussakoodeja on lähiaikoina tullut vähänlaisesti. Niissäkin vähissä kovasti yritetään kohdentaa markkinointia turhiin tuoteryhmiin kuten vaatteisiin. Leffojahan plussajäsenet ostavat jo muutenkin ihan mukavia määriä, joten lisämyyntiä yritetään hakea muista tuoteryhmistä, mitkä ovat ehkä vähemmän suosittuja. Harmi vaan, että outdoot ja vaatteet -koodit jäävät minulla käyttämättä, kun en kumpaakaan harrasta (selvyyden vuoksi; omistan kyllä vaatteet, mutta en harrasta niiden shoppailua).
Hidasta tuntuu olevan toiminta tällä hetkellä. Nyt jo toista kertaa paketin lähettämisessä kesti 5 arkipäivää. Tilasin 19.9 lauantaina ja vasta viime viikon perjantaina lähettivät. Koko tilauksen lasku kyllä lähti samaan aikaan kuin tilauksen yksi tuotekin eli viime viikon maanantaina 4 päivää aiemmin kuin loput tilauksesta. Aikamoista. Siinä ja hiinä kerkiääkö tuo paketti edes tällä viikolla perille, sen verran tavaraa, että suurikokoisena lähetyksenä varmaan saapuu. Laskun eräpäivä on kyllä jo tämän viikon sunnuntaina. Myös sähköposteihin vastaaminen on ollut hidasta. Nyt olen erääseenkin asiaan odottanut vastausta jo 5 päivää. "Takaamme vastauksen 24 tunnin kuluessa (arkisin)." joo-o. Olen lisäksi CDON+ asiakas, joille luvataan nopeampaa palvelua. Lisäksi chat on näemmä poistunut sivustolta kokonaan.
CDOn tuntuu nyt miettivän Plus-jäsenyyden ehtoja uusiksi. Sähköpostiin tuli kutsu asiakaskyselyyn (näppärästi ainoastaan ruotsiksi), jossa kysellään seuraavanlaista: Mietinnässä näköjään ovat siis mm. asiakaslehti, nopeammat toimitukset, ennakkopääsy alennuskampanjoihin, tarjouksia muilta yrityksiltä. Itse näen useimpien uusien innovaatioiden arvon hieman kyseenalaisena (tai vaikeana rajoittaa vain Plus-jäsenille), joten mieluiten pitäisin kiinni siitä mitä nyt on tarjolla.